هنگام انتخاب و خرید اسپیکر مانیتورینگ استودیویی برای میکس و تولید موسیقی، یک پارامتر بیش از هر چیز دیگری اولویت دارد: دقت.
از اواخر دهه 1970 میلادی که یاماها NS-10 را به بازار عرضه کرد، ووفرهای سفید نمادین و صدای مانیتورهای استودیویی این شرکت بهدلیل دقتی که داشتند به استانداردی در صنعت صدا و انتخابی موردپسند مهندسان حرفهای صدا در سراسر جهان تبدیل شدند. یاماها ساخت مانیتور استودیویی را با MSP و سپس سری HS ادامه داد. برخلاف آن دسته از اسپیکرهای مانیتورینگ که در دهههای گذشته فرکانسهای باس یا تریبل به آنها اضافه شده تا جذابتر بهنظر برسند، بلندگوهای سری HS یاماها طوری طراحی شدهاند که صدایی دقیق و صادقانه ارائه دهند تا صدابرداران در هنگام فرآیند میکس یک پلتفرم صوتی ایدهآل در اختیار داشته باشند.
حال در سری جدید مانیتورهای استودیویی HS یاماها از جمله Yamaha HS5i بار دیگر بر حفظ خلوص صوتی بدون هیچ گونه تغییر در صدای اصلی تاکید دارد.
برعکس بسیاری از سازندگان تجهیزات صوتی که بهدنبال تقویت صدای مانیتورهای خود هستند تا آنها صدایی چشمگیر و ستودنی ارائه دهند، یاماها اسپیکرهای مانیتور خود را بهمنظور دستیابی به بهترین میکس ممکن با تضمین اینکه صدایی که از بلندگوها شنیده میشود، همان صدای اصلی است، طراحی میکند. مانیتورهای nearfield سری HS یاماها با هدف ارائه تصویر صوتی دقیق، وضوح بالا و پاسخ هموار تولید و عرضه شدهاند.
بهدلیل نیاز کاربران به مانیتورهای 6.5 اینچی، یاماها جهت پوشش دادن طیف وسیعتری از برنامههای تولید موسیقی، مدل جدید 6.5 اینچی (HS7 و HS7I) را به مدلهای 5 و 8 اینچی خود اضافه کرد. با چنین ترکیب منعطفی، انتخاب سیستم مانیتورینگ ایدهآل برای انواع محیطهای استودیویی حرفهای یا خانگی بسیار آسان است.
اسپیکرهای مانیتورینگ یاماها شامل بلندگوهای HS8 ،HS8I ،HS7 ،HS7I ،HS5 ،HS5I و ساب ووفر HS8S است. مدلهایی که در انتهای آنها حرف I قرار دارد، از نظر مشخصات فنی با مدلهای بدون I مطابقت دارند، تنها تفاوت آنها در این است که مدلهای HS-I دارای نقاط آویز بوده و برای نصب و آویزان کردن طراحی شدهاند.
* بلندگوی مانیتور استودیو 2way
* ووفر مخروطی 5 اینچی
* تیوتر دام 1 اینچی
* مناسب استودیوهای حرفهای، شخصی و خانگی
* محفظه باس رفلکس (bass reflex)
* پاسخ فرکانسی 54Hz-30kHz (-10dB) و 74Hz-24kHz (-3dB)
* قابلیت bi-amp در آمپلی فایر داخلی با 45 وات برای ووفر و 25 وات برای تیوتر جهت تقویت حرفهای 70 وات
* کنترلهای ROOM CONTROL و HIGH TRIM
* ورودیهای XLR و TRSبرای پذیرش سیگنالهای متقارن و نامتقارن
* دارای نقاط آویز در 4 سطح از محفظه
بلندگو مانیتورینگ یاماها HS5i دارای مبدلهای جدیدی است که پاسخ فوقالعاده همواری را در محدوده وسیعی از پهنای باند ارائه میدهند. این مبدلها از یک طراحی میدان مغناطیسی پیشرفته برخوردارند که جریان پاسخ مغناطیسی را تنظیم میکند تا انتقال صوتی یکپارچه و طبیعی باشد. مواد سازنده و طراحی هر جزء بهدقت مورد بررسی قرار گرفته، سپس بهینه شده تا دقت بازتولید سیگنال در سراسر طیف صوتی بهطور قابل ملاحظهای افزایش پیدا کند.
مانیتور استودیویی Yamaha HS5i از یک تیوتر دام 1 اینچی جدید و بسیار کارآمد بهره میبرد که محدوده فرکانس قابل استفاده را تا حد زیادی افزایش داده و صدای فوقالعادهای با وضوح بالا ارائه میدهد.
بهواسطه وجود یک هورن ضخیم که برای به حداقل رساندن لرزش طراحی شده، تیوتر جدید میتواند فرکانسهای بالا تا محدوده 30 کیلوهرتز را بهطور یکنواخت و بدون اعوجاج ارائه دهد.
ووفر 5 اینچی اسپیکر مانیتورینگ یاماها HS5i نیز طراحی جدیدی داشته و در آن از آهنرباهای بزرگ مرغوب استفاده شده است. بهطور کلی ووفر مانیتورهای استودیویی یاماها سری HS اعوجاج کمی داشته و فرکانسهای پایین را در هر سطحی از صدا بهصورت واضح و مشخص تولید میکند. همه اجزای داخلی این ووفرهای پرقدرت، از جمله حلقه ووفر و بسکت، به تولید بیس خیرهکننده در سری Yamaha HS کمک میکنند و در عین حال فرکانسهای میانی واضح و دقیقی را ارائه میدهند.
محفظه اسپیکرهای مانیتورینگ یاماها HS5 و HS5i با هدف حذف رزونانس ناخواسته و دستیابی به بالاترین دقت در بازتولید صدا طراحی شدهاند. این محفظهها از جنس ام دی اف بسیار متراکم و مقاوم با پاسخ صوتی میرا هستند که برای اسپیکر مانیتورهای استاندارد کاملاً مناسب است. سازندگان سری Yamaha HS با استفاده از بیش از 100 سال تجربه یاماها در طراحی پیانو، از یک تکنیک سنتی مفاصل سه طرفه استفاده کردهاند. این ساختار بهطور محکم گوشههای محفظه را به یکدیگر متصل میکند تا استحکام و دوام آن را بهبود بخشیده و رزونانس ناخواستهای را که میتواند بر صدای کلی تأثیر بگذارد، حذف کند.
طراحی پورت اسپیکر تا حد زیادی بر میزان وضوح صدای آن مؤثر است. اغلب وجود یک vortex در هر دو انتهای پورت میتواند باعث ارتعاش هوا داخل آن و ایجاد صدای ناخواسته شود. مهندسان یاماها با استفاده از فناوری کاهش نویز پیشرفته که شامل تجزیه و تحلیل کامل نمایش بصری صداست، توانستهاند vortex را کنترل نموده و کاهش دهند. از طریق این تجزیه و تحلیل کامل، یاماها به طراحی پورت ایدهآلی رسید که منجر به کاهش نویز شنیداری تا 6 دسیبل میشود. استفاده از این فناوری پیشرفته به اسپیکر مانیتورینگ یاماها HS5 و HS5i اجازه میدهد تا نیازهای محیطهای تولید حرفهای سخت گیرانهتری را برآورده کنند.
مانیتور استودیویی Yamaha HS5i مجهز به یک تقویتکننده داخلی است که کاملاً با درایورهای مورد استفاده در آن مطابقت دارد. این آمپلیفایر دارای طراحی bi-amp است که بهواسطه تخصیص آمپلیفایر مجزا برای ووفر و تیوتر، تضمین میکند که اسپیکر HS5i بهطور مداوم صدایی با وضوح بالا و پاسخ فوقالعاده هموار را در سراسر طیف صدا ارائه دهد.
حرف I در مانیتورهای استودیویی HS-I بیانگر مناسب بودن این مدلها برای نصب (Installation) است. اسپیکرهای مانیتورینگ یاماها HS-I دارای نقاط آویزی هستند که این نقاط با سه نوع براکت دیواری، سقفی و Baton سازگار بوده و انعطافپذیری لازم برای برآورده کردن نیازهای نصب در محیطهای صوتی گوناگون را برآورده میسازند.
اسپیکر مانیتورینگ استودیویی HS5i شرکت یاماها دارای دو کنترل پاسخ با تنظیمات دقیق است که به آن اجازه میدهد تا با آکوستیک اتاقهایی با شکل و اندازههای مختلف سازگار شود. این کنترلها به شکل سوئیچهایی با 3 حالت در پشت بدنه اسپیکر تعبیه شدهاند. سوئیچ ROOM CONTROL به شما اجازه میدهد تا فرکانسهای پایین غیرطبیعی و اغراق آمیزی را که اغلب در هنگام قرار دادن بلندگوها در کنار دیوارها رخ میدهد، کاهش دهید. این در حالی است که سوئیچ HIGH TRIM امکان کنترل انعطافپذیرتر پاسخ فرکانسهای بالا را فراهم میکند.
بلندگو مانیتورینگ یاماها HS5i میتواند طیف گستردهای از ورودیها شامل منابع متقارن و نامتقارن مانند میکسر، صفحه کلید و رابطهای صوتی دارای جکهای XLR و TRS را بپذیرد.
شرکت یاماها در اواخر دهه 80 میلادی در شیزویکا ژاپن تاسیس شد و در ابتدا به تولید آلات موسیقی پرداخت. یاماها به دلیل تولید آلات مختلف موسیقی از جمله انواع پیانو ، گیتار ، ویولن و دیگر آلات برنجی و چوبی به بزرگترین تولید کننده ابزار موسیقی تبدیل شده و بخش عمده ای از شهرت خود را مدیون همین بخش است.
کیفیت یکی از آن کلماتی است که مسائل مختلفی را پوشش می دهد و می تواند برای افراد مختلف در زمان های مختلف تفاوت داشته باشد. اما در یاماها به تمام مفاهیم معنی می شود که منجر به توسعه و ساخت محصول با کیفیت می شود.
کیفیت صوتی اگرچه اولین جنبه ای است که به ذهن می آید اما تنها آغاز این مسیر است. قابلیت اطمینان و دوام نیز به همان اندازه مهم هستند و در بسیاری از موارد سازگاری با هر سطحی دشوار است. به همین دلیل یاماها به دنبال تولید محصول با کیفیت و در سطح استاندارد جهانی است. مدیریت کیفیت باید حتی پس از فروش محصول به شکل پشتیبانی و خدمات، ادامه یابد.
برای رسیدن به نوع کیفیتی که تمام شراط را فراهم کند ، همیشه نیاز به توجه دقیق به جزئیات و کنترل محصول از ابتدای مسیر، از شروع طراحی تا تولید نهایی و بسته بندی و پشتیبانی پس از فروش از دیگر نکاتی است که از ابتدا سر لوحه شرکت یاماها بوده است و این کار اصلا ساده نیست و نیاز به یک سازمان و زیر ساخت اختصاصی دارد و این جایی است که رقبای شرکت یاماها به چالش کشیده می شوند.
نمایش تمام محصولات یاماها
ببخشید باند ها اوریجیناله؟ اکبنده؟ اکتیوه؟
اوکیه؟
تو بازار اختلاف قیمت وجود داره ، ایا نفاوتی با محصول شما دارن؟ یا همونه؟ که اگر همونه من سفارش بدم
پاسخ دیجی صدا:
سلام وقت بخیر
باندها اورجینال، آکبند و اکتیو است. در نظر داشته باشید قیمت برای هر عدد است.