باند اکتیو یاماها YAMAHA DXR15 MKII

جهت دریافت آخرین تغییر قیمت و تخفیفات شگفت انگیز مربوط به این محصولات، میتوانید ایمیل خود را در فرم زیر ثبت نمایید.

Yamaha

بلندگوهای یاماها سری YAMAHA DXRmkII

بلندگوهای یاماها سری YAMAHA DXRmkIIحدود یک دهه از اولین عرضه سری باندهای یاماها DXR می‌گذرد. به‌واسطه به‌کارگیری نورآوری‌های فناورانه، این بلندگوها همواره خروجی صوتی با کیفیت و دارای وضوح بالا را تضمین کرده‌اند. باندهای مجهز Yamaha DXR mkII آخرین مدل‌های سری DXR هستند که از SPL بالاتر و تیوتر فشرده‌سازی بزرگتر و سبک‌تر جهت بازتولید صدایی با وضوح و شفافیت بالا برخوردارند.
طراحی ساختار این بلندگوها ‌به‌گونه‌ای است که حداکثر فشار صوتی 134 دسی‌بل را در محفظه‌ای جمع‌وجورتر ارائه می‌دهند. این سری شامل 4 بلندگوست که ‌به‌عنوان بلندگوی اصلی، اسپیکر مانیتورینگ و یا نصب ‌به‌طور ثابت و... قابل استفاده هستند.

باند اکتیو یاماها DXR15 mkII

‌سرآمد باندهای سری Yamaha DXR

باند اکتیو DXR15 mkII ‌سرآمد بلندگوهای سری Yamaha DXR است. این بلندگو به‌واسطه بهره‌مندی از آمپلی‌فایر کلاس D و ساب‌ووفر قدرتمند، پهنای باند کامل را پوشش می‌دهد. اگر آن را همراه D-CONTOUR به کار بگیرید، تصور می‌کنید در حال استفاده از یک ساب‌ووفر هستید.

باند بزرگ مجلسی، باند مراسم عروسی، باند باشگاهی، باند فضای باز

اسپیکر یاماها DXR15 mkII یک باند حرفه‌ای 2way است که دارای حالت بی‌امپ (bi-amp) در آمپلی‌فایر داخلی، محفظه باس رفلکس (bass-reflex) و دارای پردازش سیگنال دیجیتال (DSP) داخلی با سمپل ریت 48 کیلوهرتز است. پردازش سیگنال دیجیتال امکان تنظیم FIR-X ‌به‌منظور دستیابی به خصوصیات بهینه کراس اوور و پاسخ فرکانسی گسترده با کمترین بهم ریختگی فاز را ممکن می‌سازد. این باند اکتیو بزرگ مجلسی برای انواع مراسم مانند عروسی و نیز مکان‌های مختلف از جمله باشگاه، فضای باز و... قابل استفاده است.

ویژگی ‌های باند اکتیو یاماها DXR15 MKII

باند اکتیو Yamaha DXR15 mkII * تیوتر فشرده‌سازی نئودیمیوم 1.75 اینچی
* ووفر مخروطی با کیفیت 15 اینچی با سیم‌پیچ 2.5 اینچی
* حداکثر فشار صوتی 134 دسی‌بل
* وضوح خیره‌کننده در سراسر محدوده پاسخ فرکانسی
*باند بزرگ مجلسی برای برگزاری مراسم، عروسی، باشگاه، فضای باز و...
* برخوردار از آمپلی‌فایر داخلی 1100 وات کلاس D
* دارای پردازش DSP بسیار دقیق 48 بیت
* تنظیمات فیلترهای FIR-X
* دارای کمپرسور چندبانده هوشمند D-Contour
* میکسر 3 کانال آنبورد هوشمند
* پاسخ فرکانسی 49 هرتز تا 20 کیلوهرتز
* محفظه با دوام و جمع‌وجور از جنس ABS و دارای روکش polyurea
* امکان استفاده ‌به‌عنوان اسپیکر مانیتورینگ ‌به‌واسطه طراحی متقارن
* مجهز به نقاط آویز برای آویختن همراه Eye-Bolt یا U-Bracket
* وزن سبک در حدود 21.8 کیلوگرم

ووفر باند اکتیو یاماها DXR15 mkII

بررسی باند اکتیو یاماها YAMAHA DXR15 MKII

اسپیکر یاماها DXR15 mkII از ووفر 15 اینچی مجهز به سیم‌پیچ صوتی 2.5 اینچی از جنس آهنربای ferrite و یک تیوتر فشرده‌سازی با دهانه 1 اینچی و دیافراگم 1.75 اینچی برخوردار است. توان پیوسته آن 700 وات است که در حالت بی‌امپ (bi-amp) 600 وات به ووفر و 100 وات به تیوتر فرستاده می‌شود. فرکانس کراس اوور این باند اکتیو 2.1 کیلوهرتز بوده و قادر به تولید محدوده فرکانسی 49 هرتز تا 20 کیلوهرتز است و می‌تواند تا حداکثر فشار صوتی 134 دسی‌بل را تحمل کند.
آمپلی‌فایر داخلی Yamaha DXR15 mkII از نوع کلاس D، زاویه پوشش افقی آن 90 درجه و زاویه پوشش عمودی آن 60 درجه است.

ووفر باند اکتیو Yamaha DXR15 mkII

این باند یاماها دارای یک ورودی میکسر داخلی 3 کانال با یک کانکتور ورودی XLR متقارن، دو کانکتور ورودی TRS غیرمتقارن و دو کانکتور ورودی RCA غیرمتقارن بوده و همچنین مجهز به یک کانکتور خروجی XLR THRU و یک کانکتور خروجی XLR LINK OUT است.
کمپرسور چند بانده هوشمند D-CONTOUR نیز جهت به حداکثر رساندن وضوح صدا در تمام سطوح توان در نظر گرفته شده است. محفظه بلندگو از جنس ABS با دوام ساخته شده و روکش آن نیز از جنس polyurea است.

مبدل‌های سفارشی ارتقایافته

ترنسدیوسرهای سری DXR mkII از جمله باند اکتیو یاماها DXR15 mkII به‌دقت انتخاب و به‌طور کامل سفارشی‌سازی شده‌اند تا بالاترین عملکرد را داشته باشند.

هورن بلندگو اکتیو یاماها DXR15 mkII

سیم‌پیچ نئودیمیوم 1.75 اینچی بزرگتر و دقیق‌تر تیوتر DXR15 mkII در کنار ووفر قوی 15 اینچی آن، خروجی بسیار قدرتمند، واضح و با کمترین اعوجاج فراهم می‌کند.

هورن با دامنه انتشار گسترده

تیوتر  اسپیکر یاماها DXR15 mkII به یک هورن ثابت کاملا جدید با زاویه پوشش‌دهی 90 در 60 درجه متصل است که با هدف به حداقل رساندن افت انتشار امواج در جهت‌های مایل طراحی شده است، چرا که هورن‌های معمولی اغلب مستعد این افت هستند. طراحی هورن دستیابی به یک محدوده پوشش‌دهی ایده‌آل بدون بی‌نظمی را ممکن می‌سازد. ‌به‌واسطه هورن جدید ِجهت ثابت با دامنه پراکندگی گسترده، صدا در یک الگوی مستطیلی‌تر گسترش می‌یابد و پوشش 90 درجه عمودی در 60 درجه افقی ارائه می‌دهد.

پردازش سیگنال بلندگو اکتیو Yamaha DXR15 mkII

پردازش سیگنال دیجیتال 48 بیتی فوق‌العاده دقیق

باند اکتیو بزرگ Yamaha DXR15 MKII دارای تنظیم FIR-X اختصاصی یاماهاست که از فیلترهای FIR (Finite Impulse Response) فاز خطی برای شبکه کراس اوور استفاده می‌کند. تنظیم FIR-X ‌به‌طور هم‌زمان فرکانس و پاسخ فاز را بهینه کرده و در عین حال تراز زمانی بین تیوتر و ووفر را تنظیم می‌کند.

کراس اوور باند اکتیو یاماها DXR15 mkII

این کار واکنشی بسیار هموار در اطراف کراس اوور Yamaha DXR15 mkII ایجاد نموده و وضوح بسیار بهتری در مقایسه با کراس اوورهای معمولی ارائه می‌دهد. همه سیگنال‌ها ‌به‌دقت توسط یک پردازنده 48 بیتی حرفه‌ای برای داشتن صدایی با وضوح بالا پردازش می‌شوند.

کمپرسور باند اکتیو Yamaha DXR15 mkII

کنترل پویای هوشمند برای شفافیت پایدار در هر سطح از ولوم خروجی

D-CONTOUR یک کمپرسور چند بانده هوشمند است که صدایی قدرتمند و ثابت را در تمام سطوح خروجی به شما ارائه می‌دهد. با نظارت مداوم بر خروجی باندهای فرکانسی گوناگون و محاسبه تنظیمات بهینه اکولایزر برای هر کدام، حتی حداکثر خروجی صدا نیز شفافیت عالی و جوهر موسیقیایی خود را حفظ می‌کند. D-CONTOUR در بلندگوهای سری DXR یاماها تنظیم دقیق‌تری از صدا را با دو حالت مختلف ارائه می‌دهد: حالت FOH/MAIN و حالت MONITOR. حالت FOH/MAIN فرکانس‌های پایین را افزایش می‌دهد. معمولاً وقتی بلندگوها ‌به‌طور معلق آویزان شده یا روی پایه بلندگو نصب می‌شوند، بخشی از فرکانس‌های پایین از دست می‌رود.

کمپرسور باند اکتیو Yamaha DXR15 mkII

حالت FOH/MAIN با افزایش دادن فرکانس‌های پایین این از دست رفتن را هنگام استفاده از باند اکتیو Yamaha DXR15 MKII به عنوان بلندگوی اصلی جبران می‌کند.
حالت MONITOR با کاهش هوشمند فرکانس‌های پایین که ‌به‌دلیل انعکاس صدا از کف اضافه می‌شوند، کاملاً برای کاربردهای مانیتورینگ صحنه بهینه شده است. همچنین طیف وسیعی از باندهای فرکانسی را هموار و یکدست می‌کند تا وضوحی مطلوب برای مانیتور کردن صدایتان به شما ارائه دهد.
این دو حالت که با انجام آزمایش‌های زیاد گوش دادن توسط مهندسان ماهر صدا تکمیل شده‌اند به شما یک کمپرسور چند بانده ‌ارائه می‌دهند که ‌به‌صورت پویا عمل کرده و در سطوح مختلف خروجی صدایی ثابت با اعوجاج کم فراهم می‌کند.

پردازش سیگنال بلندگو اکتیو یاماها DXR15 mkII

عملکردهای حفاظتی متعدد DSP

در یک سیستم معمولی شامل بلندگوهای پسیو، آمپلی‌فایرها و پردازنده‌های سیگنال، تلاش برای تنظیم پارامترهای بهینه برای هر جزء می‌تواند کار پیچیده یا دلهره‌آوری باشد. یکی از مزایای بلندگوهای اکتیو این است که می‌توان ترکیب ترنسدیوسر (مبدل) و آمپلی‌فایر (داخلی) را ‌به‌خوبی بهینه کرد. یاماها در زمان توسعه سری‌های DZR ،DXR mkII ،DBR و DXS، دوام هر مبدل و خروجی کلی آمپلی‌فایر را از طریق آزمایش‌های فراوان گوش دادن در فضای داخلی و خارجی اندازه‌گیری و آزمایش کرده است. در ادامه بر اساس نتایج آزمایشات نیز توانسته با استفاده از کنترل دقیق DSP، نقطه محدودکننده (limiter) بهینه را برای هر مدل تعیین کند.

سیستم حفاظتی باند اکتیو Yamaha DXR15 mkII

علاوه بر محدودکننده بهینه، بلندگوهای یاماها از عملکردهای حفاظتی مشابه آمپلی‌فایرهای حرفه‌ای سری TXn استفاده می‌کنند. یک ریزپردازنده ‌به‌همراه DSP قوی بر وضعیت منبع تغذیه، آمپلی‌فایرها، مبدل‌ها و سیگنال‌های جاری، برای محافظت از شرایط هر جزء نظارت می‌کنند. در نتیجه، بلندگوهای سری DXR mkII از جمله باند اکتیو Yamaha DXR15 mkII می‌توانند با تمام پتانسیل خود عمل کرده و در عین حال عملکرد قابل اعتماد حتی در سخت‌ترین شرایط را تضمین کنند.
هر یک از مدل‌های سری DXR دارای یک LED سفید رنگ در پشت گریل هستند که هنگام روشن شدن بلندگو، روشن می‌شود و بسته ‌به‌میزان محدودیت (limiting) سیستم، روشنایی آن متفاوت است.

آمپلی فایرهای 1100 واتی کلاس

آمپلی فایرهای 1100 واتی کلاس D با راندمان بالا

باند اکتیو بزرگ DXR mkII یاماها مجهز به آمپلی‌فایری کاملا جدید، جمع‌وجور، پرقدرت و بسیار کارآمد از نوع کلاس D است که به‌طور بهینه برای مطابقت با مبدل‌های فرکانس بالا و پایین سری DXR mkII طراحی شده‌ است. این آمپلی‌فایر راندمان بالایی داشته و ‌به‌واسطه توان 1100 وات و تولید SPL چشمگیر تا 134 دسی‌بل، بالاترین صدای خروجی را در کلاس خود ارائه می‌دهد.
منبع تغذیه SMPS
اسپیکر یاماها DXR mkII از منبع تغذیه SMPS (Switching-Mode Power Supply) با راندمان بالا استفاده می‌کند که با طراحی چند ولتاژ خود برای استفاده در سراسر جهان مناسب است.

پنل پشتی بلندگو Yamaha DXR15 mkII

میکسر 3 کاناله آنبرد هوشمند

مدل‌های سری DXR mkII از جمله Yamaha DXR15 mkII دارای یک میکسر سازگار داخلی با ورودی‌های مختلفی هستند که آنها را برای تقویت صدای ساده یا صدای ساز ایده‌آل کرده است. بلندگوهای این سری با ورودی/خروجی انعطاف‌پذیر خود می‌توانند مانند یک سیستم تقویت صدای کامل عمل کنند، یا ‌به‌طور یکپارچه در تنظیم با سری‌های DZR یا DXS مورد استفاده قرار بگیرند.

ورودی میکروفون و لاین چندکاره

میکسر داخلی باند اکتیو بزرگ Yamaha DXR15 mkII می‌تواند تا سه ورودی هم‌زمان را مدیریت کند. این میکسر هر دو ورودی Mic و Line را می‌پذیرد و به شما امکان اتصال به منابع مختلف از میکروفون گرفته تا ابزارهای لاین و دستگاه‌های صوتی قابل حمل را می‌دهد. هنگامی که در موقعیت MIC قرار دارد، یک فیلتر های‌پس (High-Pass Filter) ‌به‌طور خودکار فعال می‌شود تا فرکانس‌های پایین ناخواسته را از بین ببرد.

عملکرد Mixing / Linking بلندگو اکتیو یاماها DXR15mkII

کنترل HPF انعطاف پذیر

همه بلندگوهای DXR mkII دارای کنترل های‌پس (HPF) انعطاف‌پذیر هستند که کاملاً با ساب‌ووفرهای DXS یاماها مطابقت دارد. بسته به اینکه از کدام ساب‌ووفر در ترکیب با DXR mkII استفاده می‌کنید، می‌توانید 100 هرتز یا 120 هرتز را انتخاب نمایید. ساب‌ووفرهای سری DXS دارای تنظیمات انعطاف‌پذیر LPF (Low-Pass Filter) هستند که به شما امکان می‌دهد تعادل HPF/LPF بهینه را برای سیگنال صوتی خود بیابید.

عملکرد Mixing / Linking هوشمند

هر کانال میکسر Yamaha DXR15 mkII یک کنترل صدا دارد که به شما امکان می‌دهد سه منبع صوتی مجزا را با هم ترکیب کنید. THRU out سیگنال ورودی را از کانال 1 ارسال می‌کند و LINK OUT سیگنال ترکیبی را از همه کانال‌ها ارسال می‌کند (ایده‌آل برای ملحق کردن یا مسیریابی سیگنال به مقصدی دیگر). LINK OUT برای پیکربندی یک سیستم SR جمع‌وجور با یک بلندگوی DXR دیگر مفید است، همچنین LINK MODE به شما امکان می‌دهد ‌به‌راحتی بین پیکربندی‌های استریو یا دوگانه مونو جابه‌جا شوید.

محفظه‌ ABS اسپیکرهای سری Yamaha DXR

محفظه‌های ABS بادوام و جمع و جور

اسپیکرهای سری DXR mkII یاماها در محفظه‌هایی از جنس ABS مقاوم و بدون رزونانس قالب‌گیری می‌شوند که برای کاهش ارتعاشات ناشی از سطوح بالای صدای خروجی، ایجاد اعوجاج کمتر و کیفیت صوتی مطلوب طراحی شده‌اند. این محفظه‌ها مجهز به توری‌های فولادی سنگین و دستگیره‌های آلومینیومی ارگونومیک و محکم هستند که دوام و قابلیت حمل را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

باند اکتیو مانیتورینگ

طراحی متقارن محفظه برای کاربردهای مانیتورینگ

طراحی محفظه باندهای اکتیو یاماها DXR15mkII و DXR12mkII متقارن است. این ویژگی باعث می‌شود بتوان آنها را برای کاربردهای مانیتورینگ ‌به‌صورت آینه‌ای و در مقابل یکدیگر روی زمین قرار داد. در نتیجه یک میدان صوتی متقارن برای اجراکننده ایجاد می‌شود. مانیتورینگ آینه‌ای که در پیکربندی دوگانه مونو متقارن یا مانیتور ترکیبی استریو استفاده می‌شود، می‌تواند عملکرد شما را ‌به‌میزان قابل توجهی افزایش دهد.

امکان نصب باند اکتیو یاماها DXR15 mkII روی پایه بلندگو با دو زاویه

امکان نصب روی پایه بلندگو با دو زاویه

بسته به محیط اجرا، گاهی اوقات صدای بلندگوها به سقف یا سایر عناصر محیطی برخورد می‌کند که این موضوع می‌تواند مانع ترکیب واضح و یکدست صدا شده و تجربه شنیداری مخاطب را ‌به‌میزان قابل توجهی تحت تاثیر قرار دهد. حفره‌ای که برای نصب روی پایه بلندگو در زیر Yamaha DXR15 mkII تعبیه شده، امکان می‌دهد بتوانید این باند را با دو زاویه 0 و 7- درجه روی پایه سوار کنید. به این ترتیب انرژی صوتی از سطوح بازتابنده دور شده و ‌به‌سمت مخاطبان شما جهت‌دهی می‌شوند.

نصب روی پایه و آویزان کردن باند اکتیو یاماها DXR15 mkII از سقف

نقاط آویز برای آویزان کردن همراه Eye-Bolt یا U-Bracket

باند اکتیو یاماها DXR15 mkII مجهز به نقاط آویزی است که امکان استفاده همراه با Eye-Bolt‌های استاندارد جهت آویختن بلندگو از سقف را فراهم می‌کنند. زمانی که به تطبیق‌پذیری بیشتری با محیط نیاز باشد، U-bracket ‌ها آویختن ساده و آسان Yamaha DXR15 mkII را در هر دو پیکربندی افقی و عمودی ممکن می‌سازند.

تاریخچه YAMAHA

شرکت یاماها در اواخر دهه 80 میلادی در شیزویکا ژاپن تاسیس شد و در ابتدا به تولید آلات موسیقی پرداخت. یاماها به دلیل تولید آلات مختلف موسیقی از جمله انواع پیانو ، گیتار ، ویولن و دیگر آلات برنجی و چوبی به بزرگترین تولید کننده ابزار موسیقی تبدیل شده و بخش عمده ای از شهرت خود را مدیون همین بخش است.
کیفیت یکی از آن کلماتی است که مسائل مختلفی را پوشش می دهد و می تواند برای افراد مختلف در زمان های مختلف تفاوت داشته باشد. اما در یاماها به تمام مفاهیم معنی می شود که منجر به توسعه و ساخت محصول با کیفیت می شود.
کیفیت صوتی اگرچه اولین جنبه ای است که به ذهن می آید اما تنها آغاز این مسیر است. قابلیت اطمینان و دوام نیز به همان اندازه مهم هستند و در بسیاری از موارد سازگاری با هر سطحی دشوار است. به همین دلیل یاماها به دنبال تولید محصول با کیفیت و در سطح استاندارد جهانی است. مدیریت کیفیت باید حتی پس از فروش محصول به شکل پشتیبانی و خدمات، ادامه یابد.
برای رسیدن به نوع کیفیتی که تمام شراط را فراهم کند ، همیشه نیاز به توجه دقیق به جزئیات و کنترل محصول از ابتدای مسیر، از شروع طراحی تا تولید نهایی و بسته بندی و پشتیبانی پس از فروش از دیگر نکاتی است که از ابتدا سر لوحه شرکت یاماها بوده است و این کار اصلا ساده نیست و نیاز به یک سازمان و زیر ساخت اختصاصی دارد و این جایی است که رقبای شرکت یاماها به چالش کشیده می شوند.
نمایش تمام محصولات یاماها

خرید باند و اسپیکر اکتیو برای چه کسانی مناسب است؟

انواع باند از نظر طراحی و ساختار داخلی به باند اکتیو و پسیو، ساب ووفر و مانیتور روی صحنه تقسیم می شوند. اگرچه شما هنگام جستجو برای خرید باند و اسپیکر با اصطلاحاتی چون باند بزرگ، اسپیکر کوچک، باند شارژی فلش خور، باند اکتیو بلوتوثی، بلندگوی خانگی، باند بلوتوثی رم و فلش خور، اسپیکر پرتابل فلش خور، باند پرتابل بلوتوثی، اسپیکر بی سیم و مانند اینها مواجه می شوید، اما به طورکلی باندهایی که برای اجرای زنده و برگزاری مراسم جهت استفاده های مختلف تجاری، اداری، خانگی به کار می روند، به دو دسته کلی اکتیو و پسیو تقسیم شده و برای انتخاب و خرید باند مناسب نیاز است شناخت دقیقی از این دو نوع داشته باشیم. در این مطلب به معرفی باند اکتیو، ویژگی ها، مزایا، کاربردها، انواع و برندهای معروف سازندۀ آن می پردازیم.باند و ساب ووفر اکتیو


ادامه متن را اینجا بخوانید.

بخش سوال و جواب درباره محصول :