میکسر یاماها YAMAHA AG06MKII

جهت دریافت آخرین تغییر قیمت و تخفیفات شگفت انگیز مربوط به این محصولات، میتوانید ایمیل خود را در فرم زیر ثبت نمایید.

Yamaha

میکسر کوچک صدا با قابلیت‌های فراوان

میکسر کوچک یاماها AG06 MKIIمیکسر Yamaha AG06 MK2 یک میکسر کوچک و قابل حمل 6 کانال است که جهت کاربری‌هایی چون لایو و استریم، گیمینگ، پادکستینگ، پخش زنده موسیقی، تولید محتوا، ضبط نوازندگی و موارد مشابه طراحی شده است. این مدل نسخه ارتقایافته میکسر یاماها AG06 است.
کیفیت صدای 24 بیت/192 کیلوهرتز، امکان اتصال USB به تبلت و کامپیوتر، پردازش DSP داخلی و عملکرد loopback انعطاف‌پذیری این مدل را افزایش داده‌اند.
میکسر کوچک یاماها AG06 MKII دارای یک ورودی/خروجی 3.5 میلی‌متری TRRS است که امکان اتصال به دستگاه‌های بیشتر را فراهم می‌کند. به این موارد باید دکمه Mute، ساختار، طراحی، کارایی و مداربندی داخلی بهبودیافته را نیز اضافه کرد. می‌توان گفت میکسر Yamaha AG06MK2 به لطف ویژگی‌های حرفه‌ای و کیفیت ساخت بالا، یک گزینه مطلوب برای انواع نیازهای صوتی در استودیوهای شخصی و خانگی محسوب می‌شود.

میکسر 6 کاناله یاماها AG06 MK2

ویژگی‌های میکسر 6 کانال یاماها AG06 MK2 همراه با رابط USB

* برخورداری از 6 کانال برای اتصال ورودی‌های متعدد میکروفون و ساز
* قابل اتصال به آیفون / آیپد و دستگاه‌های اندرویدی
* قابل اتصال به کامپیوترهای مک و ویندوز
* قابل اتصال به سازها و موزیک پلیر
* قابل استفاده برای وب کستینگ، پادکست، لایو و استریمینگ، ضبط صدا، پادکست، ضبط نوازندگی
* ضبط و پخش 2 ترک (track) با وضوح صدای 24 بیت/192 کیلوهرتز برای تضمین خروجی با کیفیت بالا
* امکان استفاده هم‌زمان از دو میکروفون خازنی (کاندنسر)
* دارای فانتوم پاور 48+ ولت در ورودی کانال‌های 1 و 2 جهت میکروفون‌های خازنی یا Dl boxes
* ورودی Hi-Z برای گیتار روی کانال 2
* برخورداری از قابلیت‌های بیشتر برای افزودن صدا از جمله جلوه‌های صوتی، cue ‌ها، و موسیقی پس‌زمینه از دستگاه دیگر به‌واسطه وجود جک ورودی/خروجی 3.5 میلی‌متری TRRS

میکسر کوچک یاماها YAMAHA AG06 MK2

* ورودی/خروجی مینی جک 3.5 میلی‌متری TRRS جهت سازگاری با اندروید و پشتیبانی از طیف وسیع‌تری از برنامه‌ها
* ورودی‌های انعطاف‌پذیر و عملکرد LOOPBACK، ایده‌آل برای پخش زنده یا ضبط صدا
* دکمه Mute برای راحتی در قطع کردن صدا هنگام پخش زنده
* اتصال USB و استفاده آسان برای انواع پخش زنده
* نرم افزار AG Controller برای کنترل دقیق پارامترها (Windows/Mac/iOS)
* پشتیبانی از Windows/Mac با اتصال تایپ‌سی (USB-C)
* اتصال به دستگاه‌های iOS از طریق آداپتور دوربین اپل (نیاز به منبع تغذیه USB خارجی)
* امکان استفاده از برنامه‌هایی مانند زوم، اسکایپ، تیمز (Teams) و FaceTime برای پخش زنده به‌دلیل اتصال به iOS
* پشتیبانی از اتصال به iPad و در نتیجه امکانات کنترلی بیشتر از جمله سازگاری با برنامه‌های Cubasis LE و AG DSP Controller
* امکان کنترل و استفاده از افکت‌ها از جمله فشرده‌سازی، EQ، فیلترینگ و Reverb به واسطه وجود DSP داخلی
* ورودی پاور تایپ‌سی (5 ولت DC، 900 میلی آمپر)
* امکان استفاده از برنامه‌های Cubase Al ،WaveLab Cast ،Cubasis LE و Rec'n'Share

میکسر 6 کانال یاماها YAMAHA AG06 MKII

بررسی میکسر یاماها YAMAHA AG06 MKII

میکسر کوچک AG06MK2 به شما امکان می‌دهد بتوانید از دو میکروفون خازنی (کاندنسر)، دو ورودی استریو لاین برای سازها و یک مینی جک 3.5 میلی‌متری TRRS برای ورودی/خروجی گوشی موبایل بهره ببرید. البته مانند مدل‌های قبلی میکسر یاماها سری AG، اضافه کردن صدا از دستگاه‌های دیگر (از طریق USB) در حالت LOOPBACK نیز امکان‌پذیر است.
به‌طور کلی این طیف متنوع از اتصالات، استفاده از میکروفون‌های خازنی با کیفیت همراه منابع صوتی گوناگون برای انواع برنامه‌های پخش زنده و استریمینگ مانند پادکست‌های دو نفره، گفتگوها، مصاحبه‌ها، اجراهای کلامی همراه با سازهای آکوستیک یا اجرای یک گروه زنده را ممکن کرده است.

میکسر کوچک یاماها YAMAHA AG06 MKII

ورودی‌های با کیفیت

طراحی Yamaha AG06 MK2 مرتب و سرراست است. ورودی‌ها و خروجی‌ها در بالا گروه‌بندی شده‌اند. دو کانکتور ترکیبی از ورودی‌های نوع XLR و TRS (متقارن یا نامتقارن) پشتیبانی می‌کنند. کانال دوم دارای یک سوئیچ گیتار اختصاصی است که از طریق آن می‌توانید بین ورودی‌های گیتار و لاین جابه‌جا شوید، ضمن اینکه یک سوئیچ لاین به شما اجازه می‌دهد تا صدای ورودی را کاهش دهید. کانال سوم، با ورودی‌های کانال چپ و راست، به شما امکان می‌دهد کانال چپ را برای سازهای monaural در کنار ورودی‌های چپ و راست RCA اجرا کنید.
میکسر یاماها AG06 MK2 از سیستم عامل iOS پشتیبانی می‌کند تا همراه برنامه‌هایی مانند زوم (Zoom)، اسکایپ، Teams و FaceTime به کار گرفته شود.

میکسر یاماها YAMAHA AG06 MKII

کنترل صوتی سریع و بصری

پخش زنده اغلب به تنظیمات صوتی سریع نیاز دارد. کنترل‌های میکسرهای سری AG یاماها به‌گونه‌ای پیکربندی شده‌اند که اعمال تغییرات سریع را آسان و بصری کنند، بدون اینکه پخش زنده شما دچار اختلال شود. طراحی مشابه کنسول‌های میکس موجب شده تا میکسر Yamaha AG06MK2 به انواع کنترل‌های فیزیکی مجهز باشد تا شما قادر باشید صدایی را که برای مخاطبان خود پخش می‌کنید، شکل دهید و مدیریت کنید. دکمه Mute که در این مدل اضافه شده به شما اجازه می‌دهد در صورت نیاز و بسته به موقعیت، ورودی میکروفون خود را در یک لحظه قطع کنید. حتی می‌توان آن را با استفاده از سوئیچ پدالی اختصاصی FC5 یاماها (فروش به‌صورت جداگانه) کنترل کرد که در عین حال که دستانتان را برای کارهای دیگر آزاد می‌گذارد، ریورب را به سیگنال شما اضافه کند.

میکسر یاماها YAMAHA AG06 MK2

کنترل دقیق با استفاده از DSP داخلی

صرف نظر از نوع استریمینگ و پخش زنده خود، باید به آن عمق و بُعد بدهید تا سطحی از حرفه‌ای بودن را به برنامه شما اضافه می‌کند. حفظ سطوح تنظیم شده صدا، برای یک استریم خوب بسیار مهم است و میکسر یاماها Yamaha AG06 MK2 برای دستیابی به این منظور از قابلیت‌های مختلفی بهره‌مند است.
این میکسر کوچک یاماها مجهز به  نشانگرهایی از نوع LED‌ برای ارائه بازخورد بصری، مانیتورینگ پیک‌ها، mute کردن کانال، و ورودی‌های فانتوم پاور (برای استفاده همراه میکروفون‌های خازنی) است.
عملکردهای Reverb ،Mute و Comp/EQ از جمله افکت‌های DSP داخلی هستند.

پردازش داخلی میکسر یاماها YAMAHA AG06 MK2

همچنین کانال دوم این میکسر دارای یک شبیه ساز amp برای افزودن اصالت و قوت به ورودی گیتار و نیز کنترل‌های اختصاصی کانال و تنظیم gain است. همه این ابزارها توسط تراشه DSP داخلی پردازش می‌شوند. بنابراین هیچ تاخیری وجود ندارد و برای لایو، پخش زنده و استریم که در آن دقت در لحظه مهم است، بسیار ارزشمند است.
هنگامی که می‌خواهید ضبط‌های خام را از طریق میکروفون ضبط کرده و بعداً آنها را ویرایش کنید، این امکان را دارید که افکت‌ها را به‌طور کامل خاموش کنید. یک سوئیچ 3 بخشی نیز جهت انتخاب از بین Dry CH1-2، ورودی میکس و loopback در نظر گرفته شده است.

میکسر آنالوگ یاماها YAMAHA AG06MKII

کارایی و مدار داخلی بهبود یافته

کیفیت صدا اغلب می‌تواند عاملی تعیین‌کننده برای موفقیت یک اجرا یا پخش زنده شما باشد. میکسر کوچک یاماها AG06 MK2 با پذیرش ورودی USB-C در کنار مدارهای داخلی بهبود یافته موردنیاز، کیفیت صدا را به میزان قابل توجهی افزایش داده و به پخش شما ظاهر حرفه‌ای‌تری می‌دهد. میکسر آنالوگ یاماها Yamaha AG06MKII دارای افکت‌های DSP با کیفیت استودیویی است که قابلیت‌های عملکردی بیشتری برای شما فراهم می‌کند. ضمن اینکه یک ورودی/خروجی 3.5 میلی‌متری TRRS استفاده از گوشی موبایل برای برنامه‌های پخش پشتیبان mirrored و تطبیق‌پذیری بیشتر برای استریمینگ را ممکن ساخته است.

عملکرد لوپ‌بک LOOPBACK

عملکرد لوپ‌بک YAMAHA AG06MKII

به دلیل بهره‌مندی میکسر AG06MKII از قابلیت و عملکرد LOOPBACK می‌توانید موسیقی پس‌زمینه و جلوه‌های صوتی را از تجهیزات پخش زنده یا دستگاه‌های خارجی دیگر یا سیگنال صوتی لاین را از سازها به برنامه خود اضافه کنید.

کاربردهای میکسر یاماها AG06 MK2

کاربردهای میکسر یاماها AG06MK2

امکان اضافه کردن صدای گفتگوی صوتی از طریق دستگاه‌های متصل به مینی جک TRRS و یا پشتیبان‌گیری از پخش زنده (Mirrored streaming) به‌وسیله دستگاه‌های متصل شده از طریق USB و دستگاه‌های زیرمجموعه متصل شده از طریق گوشی‌های موبایل وجود دارد.

نصب میکسر یاماها AG06 MK2 روی پایه میکروفون

امکان نصب میکسر یاماها AG06 MK2 روی پایه میکروفون

بدنه براق، باریک و جمع‌وجور Yamaha AG06 MK2 را می‌توان روی هر سطح صافی قرار داد. با ترکیب آن با آداپتور BMS-10A، می‌توان آن را روی پایه میکروفون نصب کرد. همچنین می‌توان آن را به باتری سیار متصل کرد تا یک ایستگاه پخش سیار حداقلی را در هر مکانی پیکربندی کند.

*برای عملکرد پایدار میکسر یاماها AG06 MK2، منبع تغذیه DC 5V 900mA یا بیشتر مورد نیاز است.
*BMS-10A و باتری سیار به صورت جداگانه فروخته می‌شود.

نرم افزار کنترل میکسر یاماها AG Controller

همراهی میکسر کوچک AG06 MK2 با نرم افزارهای قدرتمند

نرم افزار AG Controller به کاربران این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی و با دقت پردازش صوتی DSP را در داخل AG بررسی و پیکربندی کنند. AG Controller با ارائه دو حالت کاری "Simple" و "Detail"، برای کاربرانی که تجربه تولید موسیقی متفاوتی دارند، مدیریت دقیق صدا را از هر دستگاه Windows/Mac یا iOS متصل به AG06 MK2 از طریق USB میسر می‌کند. میکسر یاماها AG06 MK2 همچنین همراه نرم افزار تولید موسیقی Cubase AI DAW و همچنین WaveLab Cast برای تولید و ویرایش صدا عرضه می‌شود . اتصال به iOS امکانات متعددی را برای استفاده بیشتر از میکسر AG06 MK2 در اختیار شما می‌گذارد، از جمله سازگاری با برنامه‌های Rec'n'Share و Cubasis LE (نسخه ساده‌تر Cubase DAW) که به‌صورت رایگان از یاماها و Steinberg در دسترس هستند.

تاریخچه YAMAHA

شرکت یاماها در اواخر دهه 80 میلادی در شیزویکا ژاپن تاسیس شد و در ابتدا به تولید آلات موسیقی پرداخت. یاماها به دلیل تولید آلات مختلف موسیقی از جمله انواع پیانو ، گیتار ، ویولن و دیگر آلات برنجی و چوبی به بزرگترین تولید کننده ابزار موسیقی تبدیل شده و بخش عمده ای از شهرت خود را مدیون همین بخش است.
کیفیت یکی از آن کلماتی است که مسائل مختلفی را پوشش می دهد و می تواند برای افراد مختلف در زمان های مختلف تفاوت داشته باشد. اما در یاماها به تمام مفاهیم معنی می شود که منجر به توسعه و ساخت محصول با کیفیت می شود.
کیفیت صوتی اگرچه اولین جنبه ای است که به ذهن می آید اما تنها آغاز این مسیر است. قابلیت اطمینان و دوام نیز به همان اندازه مهم هستند و در بسیاری از موارد سازگاری با هر سطحی دشوار است. به همین دلیل یاماها به دنبال تولید محصول با کیفیت و در سطح استاندارد جهانی است. مدیریت کیفیت باید حتی پس از فروش محصول به شکل پشتیبانی و خدمات، ادامه یابد.
برای رسیدن به نوع کیفیتی که تمام شراط را فراهم کند ، همیشه نیاز به توجه دقیق به جزئیات و کنترل محصول از ابتدای مسیر، از شروع طراحی تا تولید نهایی و بسته بندی و پشتیبانی پس از فروش از دیگر نکاتی است که از ابتدا سر لوحه شرکت یاماها بوده است و این کار اصلا ساده نیست و نیاز به یک سازمان و زیر ساخت اختصاصی دارد و این جایی است که رقبای شرکت یاماها به چالش کشیده می شوند.
نمایش تمام محصولات یاماها

میکسر آنالوگ

میکسر آنالوگ یکی از انواع اصلی و پرطرفدار میکسر صداست. جایگاه میکسر آنالوگ در حوزه میکس و پردازش صدا برجسته و ممتاز است و برخی از صدابرداران و فعالان عرصه صوت و موسیقی همچنان علاقمند به استفاده از این نوع میکسر هستند. در حال حاضر مدل های گوناگونی از میکسر آنالوگ وجود دارد که برای انتخاب از بین آنها لازم است توجه و دقت کافی به خرج دهید. میکسرهای آنالوگ کاربری ساده ای دارند و از آنجا که فرایند کنترل از طریق ناب ها، فیدرها و سوئیچ های فیزیکی انجام می گیرد، روند میکس صدا برای افراد بصری بوده و با یک نگاه می توان متوجه تمام تنظیمات شد. این سادگی و سهولت کاربری برای بسیاری از افراد در مقابل پیچیدگی های میکسر دیجیتال نقطه قوت و مزیت قابل قبولی محسوب می شود. البته میکسرهای آنالوگ در برابر نمونه های دیجیتال نقطه ضعف هایی نیز دارند، برای مثال این میکسرها دارای ورودی و خروجی های ثابتی هستند که این امر محدودیت هایی برای اعمال پردازش بر روی صدا ایجاد می کند. ضمن آنکه قیمت میکسر آنالوگ حرفه ای نیز بالاست و برای استفاده های شخصی یا گروه های کوچک توصیه نمی شود.


ادامه متن را اینجا بخوانید.

بخش سوال و جواب درباره محصول :