میکسر دیجیتال مایداس MIDAS Pro1 IP

جهت دریافت آخرین تغییر قیمت و تخفیفات شگفت انگیز مربوط به این محصولات، میتوانید ایمیل خود را در فرم زیر ثبت نمایید.

MIDAS

  • کنسول دیجیتال دارای ۴۸ خط جهت اجرای زنده
  • دارای ۲۷ خط میکس و ریت نمونه برداری ۹۶ کیلوهرتز
  • ۲۴ پری آمپلی فایر میکروفون
  • شبکه بندی با AES50، و قابلیت افزایش ۱۷۲ عددی ورودی و ۱۷۲ عددی خروجی
  • دارای ۱۸ فیدر ۱۰۰ میلی متری موتور دار
  • صفحه نمایش ۱۵ اینچی با قابلیت دید در روز
  • دارای کنترلر های تمام تاچ
  • قابلیت کنترل ریموت کنسول با آیپد توسط نرم افزار MIDAS MIXTENDER

تاریخچه شرکت مایداس

در سال ۱۹۷۰ مایداس ( MIDAS ) توسط جف بایرزو چارلز بروکتحت عنوان "مایداس امپیلی فیکیشن" ( MIDAS Amplification )آغاز به کارکرد.
در ابتدا محصولات این شرکت محدود به ساخت آمپلی‌فایرهایی برای سازهای موسیقی بود اما خیلی زود جف بایرز، با ارائه ایده‌ای جدید برای طراحی و تولید تجهیزات صوتی حرفه‌ای فصل تازه‌ای را برای حضوری پرافتخار در صنعت صدای حرفه‌ای گشود. در سال ۱۹۷۲ خط تولید محصولات مایداس به ساختمانی در خیابان استن هوپلندن ، درست در همسایگی شرکت مارتین اودیو ( MARTIN AUDIO ) انتقال یافت. دیری نگذشت که این دو همسایه در پی تبادل ایده‌های منحصر به‌ فرد خود به نقاط مشترکی برای طراحی و تولید یک سیستم صوتی حرفه‌ای دست یافتند. میکسر این سیستم ترکیبی از ماژول‌های متنوعی بود که هر کدام از آن‌ها متناسب با تنوع ورودی‌ها و فیلترهای خاص خود امکان تولید صدای مطلوبی را فراهم می‌ساخت .

البته این سیستم با توجه به استانداردهای امروز در صنعت صدای حرفه‌ای بسیار ساده و فارغ از پیچیدگی بود ، اما همان سیستم ساده که بعدها به PRO4 شهرت یافت ، زمینه‌ساز و پشتوانه اصلی طراحی و تولید میکسرهای سری XLمایداس شد . حضور موفق این سیستم در پی همراهی با گروه مشهور سوپر ترمپ در تور کنسرت‌های آن‌ها بر اساس آلبومی به نام جنایت قرن در سال ۱۹۷۴ منجر به کسب تجربه‌های منحصر به ‌فردی برای جف بایرز، طراح متفکر مایداس شد .

 

در همان سال برادران کلارک فیل و تری کلارک (Philip AND Terry Clarke)مرکز تحقیقاتی کلارک تکنیک (KLARK TEKNIK) را تأسیس کردند.
پیشگامی آن‌ ها در طراحی، توسعه و مهندسی تجهیزات الکترونیکی خیلی زود منجر به ساخت پیشرفته‌ ترین و حرفه‌ای‌ ترین پردازشگرهای الکترونیکی صدا، همچون دستگاه‌های اکولایزر، پردازشگرهای داینامیکی و مبدل‌ های صوتی شد.

در واقع ایده‌های منحصر به‌ فرد آن‌ها در طراحی و مهندسی، منجر به ساخت اولین دستگاه افکت دیجیتال، مدل DN780، و ایجاد تحولی در طراحی و ساخت اکولایزر ها گردید، به‌ طوری‌ که نتیجه آن عرضه اکولایزر  DN370 و البته محبوب‌ ترین اکولایزر گرافیکی یعنی DN360 بود .

در سال ۱۹۷۵ مایداس اولین میکسر مخصوص خود را برای شرکت خدماتی برادران کلر در آمریکا ساخت، که این شرکت از آن در کنسرت‌های هنرمندان بزرگ و نامی آن زمان همچون : الویس پریسلی ، گروه یِس، بیلی جولو د بیچ بویز، استفاده کرد . شرکت برادران کلر، که حرفه‌ای‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت خدماتی جهان محسوب می‌شود ، از مشتریان و همراهان همیشگی مایداس بوده و هست.
در سال ۱۹۷۷ ، مایداس اقدام به طراحی و ساخت میکسر بزرگی در سه بخش برای گروه افسانه‌ای پینک فلوید کرد. این میکسر در تور کنسرت‌های جهانی این گروه بانام حیوانات یا انیمالز، گروه را همراهی کرد .

در پی موفقت سال ۱۹۹۷ این شرکت برای تور کنسرت‌های جهانی پینک فلوید ،بانام دیوار یا دِ وال،میکسری ویژه طراحی و تولید کرد که قابلیت ایجاد صدای کواترافونیک را داشت و عامل موفقیت یکی از ماندگارترین تور کنسرت‌های تاریخ موسیقی معاصر شد .

 

سپس با دریافت سفارشی نوبت به ساخت میکسری جدید برای ضبط صدا در تور کنسرت‌های جهانی فرانک زاپا رسید. این میکسر که PRO5نام داشت قابلیت ضبط مولتی ترک را به‌طور هم‌زمان بر روی ۲۴، ۸ و ۲ تراک به‌طور مجزا فراهم می‌ساخت.
سال ۱۹۸۷ آغاز همکاری نزدیک و مشترک مایداس و کلارک تکنیکبود و این‌ زمانی بود که نام مایداس با اجراهای زنده و کنسرت‌ها عجین شده بود. حاصل این همکاری طراحی و تولید میکسر افسانه‌ایXL 3 در سال ۱۹۹۰ و معرفی آن به دنیای حرفه‌ای صدا بود.

 

در پی استقبال بی‌ نظیر از این میکسر مایداس بر آن شد تا در سال ۱۹۹۵ میکسر XL 4 را تولید کند که همچنان محبوب‌ ترین میکسر صدا در میان صدابرداران جهان به شمار می‌آید .
دهه ۹۰ را مایداس با طراحی و تولید یکی دیگر از محصولات پرطرفدار خود یعنی میکسر های سری هریتیجو به‌ خصوص مدل H 3000 به پایان رسید و این محصول تبدیل به معیار کامل و جامعی در دنیای صدای حرفه‌ای برای صدابرداران انواع برنامه‌های زنده و به‌ خصوص کنسرت‌ها شد به ‌طوری‌ که در سال ۲۰۰۱ در ۸ تور کنسرت از ۱۰ تور برتر جهان از میکسر های مایداس استفاده شد.

سرانجام هزاره سوم از راه رسید و پیشرفت تکنولوژی در زمینه دیجیتال مایداس را بر آن داشت تا با تکیه‌ بر کارنامه درخشان و پرافتخار خود ، سیستم دیجیتال شگفت‌ انگیز و منحصر به ‌فردXL 8 را به دنیای حرفه‌ای صدا معرفی کند . با ارائه این سیستم، تعریف جدیدی از به کار گیری فن آوری دیجیتال در تولید میکسر های صدا شکل گرفت و عبارت "دیجیتال با کیفیت مایداس"مهر تأییدی بر کیفیت برتر سیستم های دیجیتال مایداس شد.

اکنون مایداس حضور خود را در عرصه دیجیتال نیز به اثبات رسانده و نوبت آن بود تا این فن‌آوری پیشرفته را با تولید محصولات متنوع‌تر گسترش دهد.
طراحی و تولید سیستم‌های صدابرداری سریPROهمچون PRO 9 ، PRO 6 ، PRO 3 ، PRO 2و PRO 1فصل تازه‌ای بود برای همه ‌گیر شدن مایداس در عرصه دیجیتال.
و حال پس از گذشت نزدیک به نیم ‌قرن حضور پر افتخار، مایداس تنها انتخاب صدابرداران حرفه‌ای محسوب می‌شود و ضمن پیشرو بودن در طراحی و تولید باکیفیت‌ ترین و مطمئن‌ ترین محصولات صوتی، حرفه‌ای همچنان ارائه‌ کننده تازه‌های شگفت‌انگیز است.

40
میکسر دیجیتال
24
دارد
دارد
8xAux Returns
فیدر موتورایز
دارد
USB
18

تاریخچه Midas

در سال ۱۹۷۰ مایداس ( MIDAS ) توسط جف بایرز و چارلز بروک تحت عنوان مایداس امپیلی فیکیشن ( MIDAS Amplification) آغاز به کارکرد.
در ابتدا محصولات این شرکت محدود به ساخت آمپلی‌فایرهایی برای سازهای موسیقی بود اما خیلی زود جف بایرز، با ارائه ایده‌ای جدید برای طراحی و تولید تجهیزات صوتی حرفه‌ای فصل تازه‌ای را برای حضوری پرافتخار در صنعت صدای حرفه‌ای گشود.
در سال ۱۹۷۲ خط تولید محصولات مایداس به ساختمانی در خیابان استن هوپلندن ، درست در همسایگی شرکت مارتین اودیو ( MARTIN AUDIO ) انتقال یافت. دیری نگذشت که این دو همسایه در پی تبادل ایده‌های منحصر به‌ فرد خود به نقاط مشترکی برای طراحی و تولید یک سیستم صوتی حرفه‌ای دست یافتند.
میکسر این سیستم ترکیبی از ماژول‌های متنوعی بود که هر کدام از آن‌ها متناسب با تنوع ورودی‌ها و فیلترهای خاص خود امکان تولید صدای مطلوبی را فراهم می‌ساخت .


ادامه متن را اینجا بخوانید.

میکسر دیجیتال - Digital Mixer

میکسر دیجیتال از دهه 1990 میلادی پا به عرصه صدا و موسیقی گذاشت و روز به روز بر طرفداران آن افزوده شد، به خصوص آنکه با رشد فناوری های دیجیتال، قابلیت ها و امکانات میکسرهای دیجیتال نیز دچار تحولات و پیشرفت های زیادی شده است.
در میکسر دیجیتال میکس صوت مبتنی بر فناوری پردازش سیگنال دیجیتال صورت می گیرد و طی آن سیگنال ورودی و همچنین حجم و تن صدا پردازش و تنظیم می شود. در میکسر دیجیتال برخلاف میکسر آنالوگ محدودیتی برای انواع مختلف تن صدا وجود ندارد. ضمن آنکه این امکان وجود دارد که موقعیت فیدر و ناب ها را طی یک لحظه تغییر داد و یا با وجود ورودی های متعدد آنها را تک تک کنترل نمود. برای آشنایی با انواع میکسر و یا آگاهی از نکاتی که لازم است هنگام خرید میکسر دیجیتال مورد بررسی قرار دهید، پیشنهاد می کنیم راهنمای خرید میکسر وبلاگ دیجی صدا را مطالعه نمایید.

می توان گفت میکسرهای دیجیتال مناسب شرایطی هستند که در آن نیاز به تغییر لحظه ای در مسیر سیگنال، دینامیک های منعطف و فراگیر و یا امکان گذاشتن افکت های خلاقانه وجود دارد. به طور کلی این نوع میکسرها از لحاظ برنامه ریزی، کنترل و پیکربندی بسیار انعطاف پذیر هستند. برای مثال دست شما در مسیردهی سیگنال باز است و می توانید در هر لحظه و در هر بخش از مسیری که سیگنال از ورودی تا کانال و بعد تا باس و خروجی طی می کند را تغییر دهید. برخی از مدل های میکسر دیجیتال با پلاگین های نرم افزاری سازگار هستند. پلاگین هایی که با استفاده از آنها می توان صداهای مزاحم و اضافی را حتی پیش از آغاز پردازش صدا حذف نمود.


ادامه متن را اینجا بخوانید.

بخش سوال و جواب درباره محصول :