رکوردر زوم Zoom H1n-VP | سبک، با کیفیت و حرفه‌ای

جهت دریافت آخرین تغییر قیمت و تخفیفات شگفت انگیز مربوط به این محصولات، میتوانید ایمیل خود را در فرم زیر ثبت نمایید.

ZOOM

ضبط کننده صدا و رکوردر زوم H1n Value Pack

ضبط کننده و رکوردر صدا Zoom H1n-VP

رکوردر زوم Zoom H1n-VP جانشین H1n تحسین شده است. پیکاپ استریوی ساده زوم H1n VP در کنار لایه‌بندی نامحدود، ضبط و آرشیو کردن اجراهای موسیقی، دیالوگ‌ها و صداهای فیلم را آسان‌تر از همیشه می‌کند.
Zoom H1n یک ویس رکوردر دستی قابل‌حمل، کارآمد و شناخته شده در بازار است که به‌دلیل کیفیت صدای مطلوب، طرز کار آسان و اندازه کوچک مورد علاقه نوازندگان، پادکسترها و فیلمسازان قرار دارد. شرکت Zoom در سال 2010 رکوردر H1 را به بازار عرضه کرد. استقبال از این مدل و تداوم محبوبیت آن باعث شد تا زوم در اوایل سال 2018 مدل H1 را ارتقا داده و در قالب Zoom H1n روانه بازار کند.
حال زوم رکوردر H1n را هم به‌روزرسانی کرده و آن را در قالب H1n Value Pack یا H1n-VP به کاربران ارائه داده است.

دستگاه ضبط صدا زوم H1n VP

مزیت‌های ویس رکوردر Zoom H1n VP نسبت به زوم H1n

رکوردر H1n VP به‌عنوان ضبط کننده صدا برای موسیقی، نوازندگی، مصاحبه، دیالوگ، سخنرانی، تدریس و غیره همراه یک جعبه محافظ، کابل میکرو USB، آداپتور برق AD-17 و بادگیر فومی عرضه می‌شود. ویژگی‌های ارتقایافته رکوردر دستی Zoom H1n-VP نسبت به مدل زوم H1n شامل این موارد است:
بهبود دکمه‌های اختصاصی تک لمسی برای ضبط، پخش و تنظیمات صدا؛
نمایشگر جدید 1.25 اینچی که به‌راحتی در هر شرایط روشنایی خوانده می‌شود؛
مولدهای slate و تست تن برای سینک ساده‌تر صدا و تصویر؛
عملکردهای ضبط خودکار و تایمر خودکار؛
بهبود سرعت پخش قابل تنظیم برای آوانویسی (ترانسکریپسیون) و نوتیشن قطعات موسیقی و رونویسی.

پکیج رکوردر صدا Zoom H1n-VP

مزایای خرید رکوردر زوم Zoom H1n Value Pack

* کیفیت صدای بالا، قابل حمل بودن، طرز کار آسان و قیمت مناسب

* مناسب برای ضبط سخنرانی و جلسات، افکت صوتی، یادداشت صوتی و مصاحبه، پادکست و موسیقی

ویژگی‌های ضبط کننده صدا زوم H1n VP

* ورودی 3.5 میلی‌متری میکروفون/لاین به‌همراه پلاگین پاور
* خروجی 3.5 میلیمتری لاین/هدفون
* عملکردهای ضبط خودکار (Auto-Record)، تایمر خودکار (Self-timer) و پیش ضبط (Pre-Record)
* پشتیبانی از کارت‌های حافظه SD و SDHC تا 32 گیگابایت
* پشتیبانی از اتصال USB برای انتقال فایل و رابط صوتی
* سرعت پخش متغیر برای آوانویسی (ترانسکریپسیون) و نوتیشن قطعات موسیقی
* مولد تن (Tone generator) برای فیلمسازی با استفاده از دوربین های ویدئویی و DSLR

* میکروفون استریو
* عملکردهای تنظیم خودکار سطح صدا (Auto-Level)، محدودکننده (Limiter) و فیلتر Low-Cut
* دارای بلندگوی داخلی
* همراه با کابل میکرو USB، آداپتور برق AD-17، بادگیر فومی و جعبه محافظ
* نمایشگر 3.1 سانتی‌متری شفاف و واضح با نور پس زمینه
* دکمه‌های اختصاصی برای فرمت و تنظیمات صدا
* صدای بدون اعوجاج تا 120 دسی‌بل
* ضبط و پخش تک لمسی
* ضبط در قالب فرمت WAV با حداکثر نرخ نمونه‌برداری 96 کیلوهرتز
* تا 10 ساعت ضبط مداوم با 2 باتری AAA (خرید جداگانه)
* قابل استفاده همراه باتری‌های AAA، لیتیومی و NiMH
* سبک وزن و حمل آسان

بررسی امکانات و قابلیت‌های ویس رکوردر زوم Zoom H1n-VP

رکوردر زوم Zoom H1n-VP رکوردر زوم H1n-VP یک گزینه ایده‌آل برای تک‌نوازان و پادکسترها و همچنین ضبط کننده صدا و افکت‌های صوتی برای فیلم و ویدئو به‌شمار می‌رود. آهنگسازان از امکان اضافه کردن بی‌نهایت لایه برای ساخت آهنگ‌های لایه به لایه لذت خواهند برد، در حالی که سازندگان فیلم و مستند و پادکسترها از قابلیت رکوردر دستی صدا H1n-VP برای ضبط شفاف و بدون اعوجاج گفتار و اصوات بهره‌مند می‌شوند. به‌طور کلی Zoom H1n-VP یک رکوردر همه کاره و با کیفیت بالاست که برای موقعیت‌ها و سناریوهای مختلف ضبط صدا مناسب است. میکروفون استریوی داخلی این مدل به شما اجازه می‌دهد به‌راحتی دو ترک صدای با کیفیت بالا ضبط کنید. مانند سایر ضبط‌ کننده های قابل حمل سری H شرکت زوم می‌توانید برای ضبط صدا آن را در دست خود نگه دارید، روی پایه میکروفون یا سه پایه قرار دهید یا اینکه H1n-VP را روی دوربین نصب نمایید.
با تکیه بر قابلیت‌های H1، رکوردر زوم Zoom H1n-VP دارای مجموعه‌ای از عملکردهای داخلی و گردش کار بهبودیافته بوده و آماده برآورده کردن نیازهای متنوع فیلمبرداران، هنرمندان حوزه موسیقی، سازندگان پادکست‌ و... برای ضبط اجراهای زنده، تمرینات موسیقی و ضبط دموها، ضبط افکت‌های صوتی، مصاحبه‌ها و امبیانس محیط است.

ویس رکوردر زوم Zoom H1n-VP

چیدمان ساده کنترل‌های اصلی زوم H1n VP

پنل جلویی رکوردر زوم H1n-VP به‌گونه‌ای طراحی شده که به‌صورت ساده و سرراست دسترسی به کنترل‌های اصلی را فراهم می‌کند، از قبیل دکمه‌های ضبط، پخش/مکث، توقف، عقب و جلو، دکمه‌های فیلتر low-cut، لیمیتر و auto-level و همچنین یک ناب بزرگ تنظیم gain.
انتخاب حالت Auto Level رکوردر زوم H1n VP باعث می‌شود فرایند راه‌اندازی سریع‌تر صورت گرفته و دستگاه به‌طور خودکار سطح ورودی را بر اساس سیگنال ورودی تنظیم کند.
برای افزایش ایمنی، کلید روشن/خاموش رکوردر H1n VP یک حالت Hold نیز دارد که تمام دکمه‌های پنل جلویی را غیرفعال می‌کند تا از اتفاقات تصادفی در حین ضبط صدا جلوگیری شود. تفاوت ندارد روز باشد یا شب، در هر حال اطلاعات مهمی مانند سطح صدا، مدت زمان ضبط، وضعیت باتری و موارد دیگر قابل مشاهده است. نمایشگر جدید 1.25 اینچی تک رنگ رکوردر زوم Zoom H1n-VP با نور پس زمینه‌ای که دارد تقریباً در اغلب شرایط روشنایی عملکرد خوبی خواهد داشت.

رکوردر دستی Zoom H1n-VP

میکروفن استریوی داخلی

برای داشتن ضبط استریو بدون نیاز به میکروفون اکسترنال، دستگاه ضبط صدا زوم H1n VP مجهز به یک میکروفون استریوی داخلی است که ضبط شفاف و دقیق فاز را فراهم می‌کند. جهت ارائه یک تصویر استریوی فشرده، جایگذاری کپسول‌ها تحت پیکربندی کلاسیک 90 درجه X/Y و به‌طور ثابت انجام گرفته است. این میکرفون استریو صدا را با کیفیت بالا برداشت کرده و تا رزولوشن 24 بیت/96 کیلوهرتز را پشتیبانی می کند.

ضبط مولتی ترک و بی‌نهایت لایه‌بندی (Overdub)

رکوردر زوم H1n-VP قادر است نه تنها دو کانال را تا حداکثر رزولوشن 24 بیت/96 کیلوهرتز ضبط کند، بلکه از لایه‌بندی (overdubbing) بی‌نهایت برای اضافه کردن صداهای جدید به ضبط‌های موجود پشتیبانی می‌کند. از آنجا که یک فایل جدید ایجادشده و فایل اصلی بدون تغییر باقی می‌ماند، شما می‌توانید بدون نگرانی از بروز اشتباهات هر تعداد لایه‌بندی را با Zoom H1n VP انجام دهید.

رکوردر مولتی ترک زوم H1n VP

ضبط بر روی کارت حافظه SD

مانند هر دستگاه دیگری، رکوردر زوم H1n VP دارای حافظه داخلی محدودی است، اما از طریق اتصال کارت حافظه به آن، می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را افزایش دهید. امکان ضبط مستقیم زوم H1n VP بر روی یک کارت حافظه SD/SDHC (تا ظرفیت 32 گیگابایت) وجود دارد. یک کارت حافظه 4 گیگابایتی تقریباً شش ساعت ضبط استریو فشرده نشده با کیفیت 16 بیت/44.1 کیلوهرتز در فرمت WAV را در خود جای می‌دهد.

رکوردر صدابرداری پرتابل زوم H1n VP

مقاوم و قابل حمل، قابل نگهداری در دست و نصب

بدنه جمع‌وجور، مقاوم و ارگونومیک رکوردر زوم H1n VP به‌طور طبیعی برای نگهداری در دست یا قرار دادن در جیب مناسب است. برای نصب آن بر روی پایه میکروفون یا سه پایه، یک رزوه در پشت Zoom H1n VP تعبیه شده است که از طریق آن و بدون نیاز به آداپتور، می‌توان این کار را انجام داد. اتصال مستقیم رکوردر زوم H1n-VP به یک دوربین دیجیتال DSLR، به‌وسیله یک آداپتور hot shoe امکان‌پذیر است.

رکوردر زوم H1n VP

قابلیت عملکرد H1n-VP به‌عنوان رابط صوتی

می‌توانید از رکوردر زوم H1n-VP مانند یک کارت صدا USB 2.0 با قابلیت 2 ورودی/2 خروجی با حداکثر رزولوشن 16 بیت/48 کیلوهرتز استفاده کنید. پورت USB همچنین امکان استفاده از دستگاه ضبط صدا زوم H1n VP برای انتقال سریع فایل‌های صوتی به کامپیوتر را فراهم می‌کند. ضمن اینکه هنگام ضبط صدا با اتصال Zoom H1n-VP به کامپیوترهای مک و ویندوز و دستگاه های iOS می توانید اقدام به پخش استریم نمایید.

رکوردر زوم Zoom H1n Value Pack

ورودی میکروفون/لاین 3.5 میلی‌متری با پلاگین پاور

هنگام کار با رکوردر زوم H1n VP هر زمان نیاز به میکروفون اکسترنال داشته باشید یک ورودی میکروفون/لاین 3.5 میلی‌متری به شما امکان می دهد از میکروفون استودیویی یا شاتگان خود استفاده نمایید. به‌لطف ورودی مینی جک استریو 3.5 میلی‌متری که برق 2.5 ولتی را تامین می‌کند، H1n-VP از اتصال یک میکروفون کاندنسر خارجی مانند یک میکروفون یقه‌ای پشتیبانی می‌کند. با وصل کردن یک میکروفون خارجی به جک 3.5 میلی‌متری، Zoom H1n-VP ورودی صدا از میکروفون داخلی را نادیده می‌گیرد، بنابراین نیازی نیست به‌طور دستی چیزی را تغییر دهید.

رکوردر زوم H1n VP

از آنجا که ورودی 3.5 میلی‌متری از سیگنال لاین نیز پشتیبانی می‌کند، می‌توانید خروجی یک گیرنده میکروفون بی‌سیم را نیز به ویس رکوردر زوم H1n VP متصل نمایید.

خروجی 3.5 میلی‌متری برای اتصال به دوربین یا هدفون‌ها

خروجی مینی جک 3.5 میلی‌متری لاین/هدفون دارای یک کنترل مجزا برای تنظیم صداست و قابلیت ارسال صدا به دوربین شما یا یک جفت هدفون را دارد. یک بلندگوی داخلی نیز روی پنل جلویی Zoom H1n-VP وجود دارد که امکان گوش دادن به صداهای ضبط شده را فراهم می کند.

رکوردر H1n VP

قابلیت‌های پخش و پیمایش و تنظیم سرعت

علاوه بر امکان ضبط، این رکوردر مولتی ترک همچنین اجازه می‌دهد تا فایل‌های صوتی را پخش کرده و به‌راحتی داخل آنها حرکت کنید. برای پخش (playback) سریع صدای ضبط شده می‌توان از بلندگوی داخلی رکوردر زوم Zoom H1n-VP استفاده کرد.
همچنین ویس رکوردر حرفه‌ای زوم H1n-VP امکان تنظیم و تغییر سرعت پخش صدا را داراست. این ویژگی مفید برای آوانویسی (ترانسکریپسیون) و نوتیشن قطعات موسیقی، ترجمه، مطالعه، رونویسی و یادگیری موسیقی مناسب است.

رکوردر زوم Zoom H1n Value Pack

تولید کننده تن برای کالیبره کردن سطوح

رکوردر زوم H1n VP دارای یک مولد صدای داخلی (Tone generator) است که کالیبره کردن سطح صدای این رکوردر صدا و سطح صدای دوربین را تسهیل می‌کند. هنگامی که رکوردر زوم H1n-VP به یک دوربین DSLR یا دستگاه خارجی دیگر متصل می‌شود، می‌توان یک صدای آزمایشی پخش کرد تا سطوح خروجی آنها با هم تطبیق داده شوند. به عبارت دیگر صدا و تصویر با هم هماهنگ شوند.

عملکردهای ضبط ویژه H1n Value Pack 

دستگاه ضبط صدا زوم H1n-VP دارای عملکردهای ضبط قابل انتخابی است که طراحی شده‌اند تا مانع از دست دادن تصادفی شروع یک اجرا یا فرایند ضبط باشند. با حفظ دو ثانیه قبلی صدا، هر زمان که دکمه ضبط را فشار ‌دهید، گزینه پیش‌ضبط (Pre-record) اطمینان می‌دهد که ابتدای ضبط را از دست نمی‌دهید. عملکرد ضبط خودکار (Auto-record) می‌تواند به‌طور خودکار ضبط را با تشخیص سطح صدای تنظیم‌شده توسط کاربر شروع کند. ضمن اینکه می‌توانید یک تایمر خودکار (Self-timer)  را تنظیم کنید تا Zoom H1n-VP پس از چند ثانیه تأخیر به‌طور خودکار شروع به ضبط صدا نماید.

ضبط کننده صدا و رکوردر زوم H1n VP

ضبط کننده بدون اعوجاج صدا

با وجود رکوردر زوم H1n-VP، شما برای ضبط بدون اعوجاج سخنرانی، جلسات تمرین موسیقی، کنسرت‌ها، آمبیانس محیط و صداهای طبیعت، حتی صداهای بسیار بلند تا 120 دسی‌بل به هیچ دستگاه یا تجهیزات دیگری نیاز ندارید. ارائه صدای بدون اعوجاج (دیستورشن) تا 120 دسی‌بل به دلیل وجود لیمیتر (limiter) پیشرفته داخلی ممکن شده است. این میزان فشار صوتی مشابه صدای بلند شدن یک جت بوده و برای بسیاری از کاربردها کافی است. فیلتر برش فرکانس پایین (low-cut) Zoom H1n-VP نیز اصوات انفجاری و نویزهای ناخواسته فرکانس پایین را حذف می کند.

تغذیه شده توسط باتری‌ یا آداپتور AC

به جز اتصال مستقیم به برق از طریق آداپتور AD-17، رکوردر زوم H1n-VP با دو باتری AAA تغذیه می‌شود. باتری‌ها از 10 ساعت ضبط پیوسته با میکروفن داخلی و با کیفیت 16بیت/44 کیلوهرتز پشتیبانی می‌کنند. البته باتری‌های یون لیتیوم یا NiMH ممکن است عملکرد بهتری داشته باشند. هنگام استفاده از Zoom H1n Value Pack به‌عنوان یک کارت صدا و رابط صوتی، تامین انرژی از طریق USB نیز امکان‌پذیر است.

محصولات زوم - رکوردر F6 زوم ZOOM یکی از نام‌های شناخته شده و معتبر بازار تجهیزات صوتی است که تولیدات آن در حدود 130 کشور به فروش می‌رسد. شرکت زوم در سال 1983 در شهر توکیوی کشور ژاپن تاسیس شد. این شرکت در ابتدا روی تولید رکوردرهای دستی تمرکز داشت، اما خیلی زود بر تنوع محصولات خود افزود. امروز محصولات برند زوم نیازهای طیف گسترده‌ای از نوازندگان، موزیسین‌ها، پادکسترها، تولیدکنندگان محتوا، فیلمسازان و... در سراسر جهان را پوشش می‌دهد.
حدود 90 درصد محصولات شرکت ZOOM در خارج از ژاپن و از طریق حدود 53 دفتر توزیعی به فروش می‌رسد. در بازار ایران نیز نمایندگی فروش زوم وجود داشته و سال‌هاست محصولات آن عرضه می‌شوند.


ادامه متن را اینجا بخوانید.

کدام ضبط کننده صدا و رکوردر زوم را انتخاب کنیم؟

دستگاه ضبط کننده صدا و رکوردر زوم به‌دنبال یک ضبط کننده مولتی ترک هستید اما در انتخاب مدل مناسب تردید دارید؟ یا بین مدل‌های مختلف رکوردر دستی زوم مردد شده‌اید؟ این راهنما به شما کمک می‌کند با دستگاه های ضبط کننده شرکت Zoom آشنا شده و گزینه مطلوب و بهتر را انتخاب کنید.
انواع رکوردر صدا به جزئی جداناپذیر از زندگی دیجیتال تبدیل شده‌اند، به خصوص ضبط کننده های مولتی ترک طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. یک رکوردر مولتی ترک صدا ابزاری عالی برای صدابرداران، موزیسین‌ها، برنامه سازان، پادکسترها، خبرنگاران و... در تمام سطوح است. دستگاه های ضبط صدا از نوع مولتی ترک را می‌توان همچون استودیویی کوچک دانست، استودیویی دیجیتال که قادر است جایگزین بسیاری از بخش‌های یک استودیوی سنتی شود. Zoom یکی از سازندگان معتبر و سرشناس رکوردر و ضبط  کننده صدا در سراسر جهان است. اما این شرکت ابزارهای زیادی برای ضبط صدا می‌سازد، و تشخیص اینکه کدام دستگاه را باید تهیه کرد، برای برخی کاربران دشوار است. برای خرید مناسب‌ترین و بهترین رکوردر زوم ابتدا بهتر است با انواع محصولات این شرکت آشنا شویم.


ادامه متن را اینجا بخوانید.

بخش سوال و جواب درباره محصول :