بلندگو اکتیو یاماها YAMAHA DXR15

15,100,000 تومان

  • ماهیانه
    2,370,700 تومان
  • با پرداخت اقساط پنج ماهه این کالا را خریداری کنید!

جهت دریافت آخرین تغییر قیمت و تخفیفات شگفت انگیز مربوط به این محصولات، میتوانید ایمیل خود را در فرم زیر ثبت نمایید.

رسانه تصویری

اکتیو
15
1.4
700
کنون/XLR
2x XLR, 2x 1/4", 2x RCA
49Hz-20kHz
133
90
60
44
38
70
22.5
ABS

از زمانی که شرکت یاماها در سال 1960 تولید تجهیزات حرفه ای صوتی را شروع کرد، هدفش قرار گرفتن در خط مقدم این تکنولوژی بود. بعد از گذشت ده ها سال، حال شرکت یاماها به عنوان یک نوآور در این صنعت شناخته می شود. هدف شرکت یاماها ساخت بلندگوهایی قدرتمند، قابل اعتماد و با وضوح بالا است که به همین دلیل تیمی متشکل از مهندسان حرفه ای در زمینه صنعت صدا و تکنولوژی های دیجیتال روز دنیا را گردهم آورده. این اشتیاق و علاقه و همچنین همکاری فشرده با شرکت NEXO، (یکی از شرکت های زیر مجموعه یاماها) به تولید بلندگوهای سری DXR,DXS و DSR منتهی شده است.
سری DXR تا حد زیادی مانند سری DSR می باشدو تفاوت عمده بین این دو مدل به باکس (جعبه بلندگو) بر می گردد که جنس باکس DXR از ABS می باشد. سری DXR با کمک استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در عرصه دیجیتال و آکوستیک طراحی شده است که نتیجه آن تولید بلندگویی با کیفیت، قابل رقابت و قابل اعتماد شده است. از بلندگوهای سری DXR، می توان برای نصب در جایی ثابت نیز استفاده کرد. این بلندگو ها مناسب برای گروه های موسیقی و دی جی، اماکن و برنامه های مذهبی و اجرای زنده می باشد.

بلندگوی اکتیو DXR15 یک بلندگوی TWO-WAY است که مجهز به یک ووفر 15 اینچ است و قادر به تولید فشار صوتی 133 دی بی می باشد. همچنین این بلندگو از یک پردازشگر پیشرفته 48 بیتی بهره می برد. آمپلی فایر این بلندگو CLASS-D می باشد و توان تولید 1100 وات را دارد. زاویه پخش در این بلندگو 90 در 60 درجه می باشد که پوشش صوتی یک نواختی را فراهم می کند. برای پخش فرکانس های بالا در این بلندگو مجهز به یک تیوتر با قطر سیم پیچ 1.4 اینچ می باشد که جنس دیافراگم آن از تیتانیوم است. به واسطه ووفر قدرتمند این بلندگو می توانید از آن در فضاهای باز و بزرگ استفاده کنید. این بلندگو 22 کیلوگرم وزن دارد به همین دلیل جا به جایی آن کار سختی نیست. این بلندگو با دو زاویه متفاوت بر روی پایه قرار می گیرد. همچنین طراحی هوشمندانه آن به گونه ای است که می توان از آن به عنوان مانیتور صدا بر روی زمین نیز استفاده کرد.

  1. LED های نشان دهنده وضعیت بلندگو.حالت POWER به معنای روشن بودن و آماده به کار بلندگو است. روشن بودن LED حالت PROTECTION نشان می دهد که مدار محافظتی فعال است. روشن شدن این چراغ قرمز در هنگام استفاده معانی متفاوتی دارد که از مهم ترین آنها می توان یه داغ شدن بیش از حد آمپلی فایر، و یا اتصالی در آمپلی فایر اشاره کرد و در ابتدای استفاده برای چک کردن مقدار نویز در برق شهر فعال می شود و اگر همه چیز عادی باشد خاموش می شود. LED سیگنال نشان دهنده یک سیگنال فعال در آمپلی فایر است. LED لیمیت به معنای این است که ولتاژ خروجی آمپلی فایر به بیش از توان آمپلی فایر رسیده و با کم کردن آن این LED خاموش می شود.
  2. کلید خاموش و روشن کردن LED جلوی بلندگو.
  3. کلید D-CONTOUR: در حالت OFF به معنای غیر فعال بودن این بخش است. اگر سوییچ را در حالت FOH/MAIN تنظیم کرده باشید فرکانس های بالا و پایین را افزایش می دهد. اگر سوییچ را در حالت MONITOR تنظیم کنید محدوده فرکانس های پایین را کاهش می دهد و با قرار دادن بلندگو بر روی سطح کف فرکانس های بالا و میانی به خوبی شنیده می شود.
  4. سوییچ HPF که مخفف High Pass Filter می باشد و اگر آن را روی حالت OFF قرار دهید از مدار خارج است. اگر آن را روی 100 هرتز یا 120 هرتز تنظیم کنید فرکانس های پایین تر از هر یک از آنها CUT می شود. اگر قصد استفاده از این بلندگو را به همراه یک ساب ووفر دارید توصیه می کنیم آن را روی 100 یا 120 هرتز تنظیم کنید.
  5. ولوم کنترل مقدار بلندی صدا مربوط به ورودی شماره یک.(شماره 6 در عکس)
  6. ورودی شماره یک که قابلیت اتصال کانکتور XLR را دارد.
  7. دکمه تعیین حالت نوع ورودی بین MIC/LINE.
  8. خروجی مستقیم کانال ورودی شماره یک.
  9. ورودی شماره دو که قابلیت اتصال کانکتورهای TRS و TS را دارد.
  10. ولوم کنترل مقدار بلندی صدا مربوط به ورودی شماره دو.(شماره 9 در عکس)
  11. ورودی شماره سه که قابلیت اتصال کانکتور RCA را دارد.
  12. ولوم کنترل مقدار بلندی صدا مربوط به ورودی شماره سه.(شماره 11 در عکس)
  13. خروجی آمپلی فایر بلندگو که برای اتصال به بلندگو اکتیو یا هر دستگاه دیگری استفاده می شود.
  14. تعیین وضعیت نوع خروجی اصلی آمپلی فایر.(شماره 13 در عکس)

تاریخچه Yamaha

تاریخچه شرکت یاماها

شرکت یاماها در اواخر دهه 80 میلادی در شیزویکا ژاپن تاسیس شد و در ابتدا به تولید آلات موسیقی پرداخت. یاماها به دلیل تولید آلات مختلف موسیقی از جمله انواع پیانو ، گیتار ، ویولن و دیگر آلات برنجی و چوبی به بزرگترین تولید کننده ابزار موسیقی تبدیل شده و بخش عمده ای از شهرت خود را مدیون همین بخش است.
کیفیت یکی از آن کلماتی است که مسائل مختلفی را پوشش می دهد و می تواند برای افراد مختلف در زمان های مختلف تفاوت داشته باشد. اما در یاماها به تمام مفاهیم معنی می شود که منجر به توسعه و ساخت محصول با کیفیت می شود.
کیفیت صوتی اگرچه اولین جنبه ای است که به ذهن می آید اما تنها آغاز این مسیر است. قابلیت اطمینان و دوام نیز به همان اندازه مهم هستند و در بسیاری از موارد سازگاری با هر سطحی دشوار است. به همین دلیل یاماها به دنبال تولید محصول با کیفیت و در سطح استاندارد جهانی است. مدیریت کیفیت باید حتی پس از فروش محصول به شکل پشتیبانی و خدمات، ادامه یابد.
برای رسیدن به نوع کیفیتی که تمام شراط را فراهم کند ، همیشه نیاز به توجه دقیق به جزئیات و کنترل محصول از ابتدای مسیر، از شروع طراحی تا تولید نهایی و بسته بندی و پشتیبانی پس از فروش از دیگر نکاتی است که از ابتدا سر لوحه شرکت یاماها بوده است و این کار اصلا ساده نیست و نیاز به یک سازمان و زیر ساخت اختصاصی دارد و این جایی است که رقبای شرکت یاماها به چالش کشیده می شوند.
نمایش تمام محصولات یاماها

راهنمای خرید بلندگو اکتیو

اسپیکر اکتیو یا پسیو؟ کدام را انتخاب کنم؟

بلندگو اکتیو یا پسیو بلندگو اکتیو برای افرادی مناسب هستند که نمی­ خواهند برای سیستم­های PA خود یک یا چند آمپلی فایر اختصاصی تهیه کنند؛ آمپلی فایرها مستقیما در جعبه ی این اسپیکرها جای گرفته ­اند. استفاده از باندهای PA اکتیو بدین معناست که استفاده از میکسر بدون آمپلی فایر نیز برای شما امکان­پذیر است. اسپیکر اکتیو برای نوازندگانی که در اجراهای کوچک و سایر مراکز موسیقی می­ نوازند، یک انتخاب عالی هستند. قابلیت حمل و نقل این بلندگوها بیشتر و دردسر­های نصب آن­ها کمتر است.
نکته اینجاست که انعطاف­ پذیری و کنترل بلندگو اکتیو در یک سیستم صوتی نسبت به حالت بلندگوها و آمپلی فایر مجزا کمتر است. معمولا، بزرگترین سیستم­های بلندگو که برای فضاهای کاری بزرگتر طراحی می ­شوند از نوع پسیو هستند. به همین دلیل، بسیاری از مهندسین حرفه­ ای صدا استفاده از بلندگو پسیو را ترجیح می­ دهند. زیرا با پیکر­ بندی و مکان ­یابی محل قرارگیری این بلندگوها، میتوان صدای خروجی آن­ها را در یک محیط خاص بهینه کرد.

بلندگوها و درایورها

بلندگوها برای بازتولید محدوده­ های فرکانسی مشخص طراحی شده­ اند. بلندگو اصطلاحا «فول رنج» معمولا شامل یک ووفر و یک توئیتر می باشند و به سیستم ۲-way موسومند. در برخی بلندگوهای PA یک درایور mid-range نیز وجود دارد؛ لذا این گروه از بلندگوها سیستم ­های ۳-way نامیده می­ شوند.
انواع بلندگوهای موجود در سیستم­ های صوتی و مشخصات آن­ها را در ادامه این مطلب دنبال کنید.

بلندگو مانیتور صحنه

نوازندگان برای نمایش عملکرد خود به بهترین وجه ممکن باید بتوانند صدای خود و سایر نوازندگان را به وضوح بشنوند. بنابراین، استفاده از بلندگو مانیتور صحنه ضروری است. هرچند استفاده از اسپیکرهای مانیتور زمینی عاملی برای فیدبک (feedback) و افزایش خطر آسیب به سیستم شنوایی است، اما اغلب نوازندگان استفاده از این بلندگوها را نسبت به استفاده از مانیتور in-ear ترجیح می­ دهند
ادامه این مطلب

نکاتی که در خرید بلندگو باید توجه داشته باشید

آگاهی از ویژگی­ های مورد نظر پیش از اقدام به خرید بسیار مهم است. در ادامه به تعدادی از شرایط اصلی مطرح در زمینه خرید هر سیستم صوتی اشاره می­ شود که شما باید پیش از اقدام به خرید از آن آگاه باشید.

  • توان خروجی متوسط بلندگو: به معنای اندازه توان متوسط بلندگو در یک برنامه کاری دراز مدت است. گاهی اوقات (به اشتباه) این مشخصه در قالب توان RMS مطرح می­ شود. در ادامه به توضیح توان RMS می پردازیم
  • محدوده دینامیکی: به معنای اختلاف میان بلندترین و هموارترین بخش­ های یک سیگنال صوتی است (که معمولا بر حسب دسی­بل اندازه­ گیری می ­شود).
  • پاسخ فرکانسی: به بازه فرکانسی تولید شده توسط بلندگو اشاره دارد و نشان دهنده محدوده ای است که بلندگو به درستی قادر به تولید فرکانس های مختلف می باشد. محدوده فرکانسی شنوایی انسان بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز گسترده است. این ویژگی در مورد پاسخ­ های فرکانسی به مفهوم تلرانس اشاره دارد (تفاضل حداکثر مقدار خروجی با ورودی). اگر مقدار تلرانس ذکر نشده باشد، مقدار آن را به عنوان تلرانس استاندارد و برابر ±۳ dB قلمداد می­ کنیم.
  • توان پیک (Peak): به معنی حداکثر توان لحظه­ ای کار کوتاه مدت بلندگو است. اهمیت این ویژگی از اهمیت توانایی کار در یک برنامه کاری پیوسته (program watt) کمتر است.
  • توان مؤثر (RMS): مخفف Root mean square. یک استاندارد بین المللی جهت اندازه گیری قدرت خروجی فرکانس های تولید شده آمپلی فایر است. ریشه دوم متوسط (میانگین) مجذور کلیه مقادیر ولتاژهای لحظه ای یک شکل موج است. مقادیر RMS اسمی توان بلندگو، نسبتا کنسرواتیو هستند. گاهی اوقات توان program بلندگو RMS نامیده می­ شود، هر چند این کار از نظر فنی نادرست است.

بخش سوال و جواب درباره محصول :