باند پسیو وارفیدل WHARFEDALE REASON-X12

جهت دریافت آخرین تغییر قیمت و تخفیفات شگفت انگیز مربوط به این محصولات، میتوانید ایمیل خود را در فرم زیر ثبت نمایید.

Wharfedale Pro

Wharfedale Pro REASON-X SERIES

Wharfedale Pro REASON-X SERIES

سری Reason-X به‌طور خاص برای ارائه سطح مطلوبی از صدا در حجم‌های بالا تولید شده است. با کارهای مهندسی انجام گرفته، این سری در طراز بالاتری از کیفیت عرضه شده تا بین بلندگوهای حرفه‌ای وارفیدل جزء بهترین مدل‌ها قرار بگیرد. سری Reason-X شامل دو بلندگوی 12 و 15 اینچ و دو ساب‌ووفر تک و دبل است. این سری قابل استفاده در شرایط و موقعیت‌های گوناگون است و نیازهای طیف گسترده‌ای از کاربران حرفه‌ای را برطرف می سازد.

باند پسیو وارفیدل REASON-X12

سری ریزن دارای دو مدل‌ بلندگوی 12 و 15 اینچ فول رنج 3way است که بسته به نیاز خود می توانید مدل مورد نظر را انتخاب نمایید. هر دو مدل مجهز به درایورهای فرکانس بالای جدیدی هستند که وضوح و شفافیت صدا را افزایش می دهند. این تیوترها با درایورهای میدرنج 8 اینچی و ووفرهای 3 اینچی کامل می شوند که خروجی آن بازتولید فرکانس های صوتی آن هم با قدرت، شفافیت و وضوح مطلوب و قابل قبول است. اجراهایی که بیس بیشتری احتیاج دارند می توانند روی قدرت ساب ووفر 18 اینچی تک و دبل ریزن حساب باز کنند.

اسپیکر پسیو وارفیدل REASON X12

ویژگی‌های بلندگوی Reason-X12

مدل 12 اینچ 3way
درایور فشرده‌سازی Z38 PE HF
درایور میدرنج 8 اینچ
سیم‌پیچ‌ فرکانس پایین به قطر 3 اینچ و مجهز به آهنربای فریت با قطر φ190mm
هورن قابل چرخش
12 نقطه آویز مجهز به حدیده M8
حداکثر فشار صوتی 131 دسی‌بل

بلندگوی 3way FULL RANGE چیست؟

بلندگوی 3way Full Range چیست؟ 

هر نوع بلندگو برای بازتولید محدوده‌های فرکانسی مشخصی طراحی می‌شود. صدایی که برای انسان قابل شنیدن است به سه دسته فرکانس های بالا، فرکانس های میانی و فرکانس های پایین تقسیم شده و برای بازتولید هر یک بلندگویی خاص نیاز است.

تفاوت درایور تیوتر و ووفر

بر این اساس سه نوع اصلی درایور یعنی تیوتر برای فرکانس های بالا، ووفر برای فرکانس های پایین و میدرنج برای فرکانس های میانی می توان در نظر گرفت. بلندگوهایی که در اصطلاح به آنها «فول رنج» می‌گویند شامل دو دسته 2way و 3way هستند.

نحوه کار بلندگو 3way

بلندگوهای 2way از یک ووفر و یک تیوتر جهت پخش صدا استفاده می‌کنند. بلندگوهای 3way علاوه بر ووفر و تیوتر، از یک درایور میدرنج نیز برخوردارند. بنابراین آنها قادر به بازتولید دقیق‌تر بازه‌های فرکانسی و ارائه جزئیات بیشتری از صدا هستند.

تیوتر وارفیدل

درایور تیوتر بلندگوهای سری REASON-X

دیافراگم صاف تیوتر (درایور HF) بلندگوهای X12 و X15 کاملا جدید و از جنس پلی‌اتیلن و مگنت آنها از نئودیمیم است.
این تیوتر مهندسی‌شده که Z38 HF compression driver درایور فشرده‌سازی Z38 نام دارد، وضوحی مطلوب برای فرکانس‌های بالا فراهم‌ می‌آورد.

درایور تیوتر

درایور فشرده‌سازی (Compression Driver) چیست؟

تیوتر Z38 HF یک درایور فشرده‌سازی است. درایور فشرده‌سازی یک بلندگوی تخصصی دیافراگم کوچک است که صدا را در یک بلندگوی هورن تولید می‌کند. یک هورن آکوستیک با دهانه‌ای گشاد که برای انتشار مؤثر صدا در محیط طراحی شده است.

درایور فشرده‌سازی (Compression Driver) چیست؟

منظور از «فشرده‌سازی» این است که مساحت دیافراگم درایور فوق از دهانه ورودی هورن بزرگتر در نظر گرفته می‌شود تا فشار صوتی بالایی ایجاد شود. بازدهی هورن‌هایی که از درایور فشرده‌سازی برخوردارند، تقریبا 10 برابر هورن‌های مخروطی است که صدا را ‌به‌طور مستقیم منتشر می‌کنند. از درایورهای فشرده‌سازی ‌به‌عنوان درایورهای میدرنج یا تیوتر در بلندگوهای قوی سیستم‌های حرفه‌ای استفاده می‌شود.

طرز کار درایور فشرده‌سازی (Compression Driver)

یک درایور فشرده‌سازی (Compression Driver) مانند A به عنوان بخشی از یک بلندگوی هورن مانند B به این شکل عمل می کند. درایور A شامل یک دیافراگم فلزی است که توسط جریان سیگنال صوتی در سیم‌پیچ (به رنگ قرمز) بین قطب‌های یک آهنربای استوانه‌ای (به رنگ سبز) ارتعاش می‌یابد. سپس امواج صوتی از طریق هورن آکوستیک یا همان B در محیط منتشر می‌شوند.

هیت‌سینک (خنک‌کننده) بزرگ Z38 HF گرمای تولید شده را پراکنده می‌کند. جلوگیری از افزایش دمای درایور اهمیت زیادی دارد، چرا که از یکسو بر بهره‌وری آن اثر گذاشته و از سوی دیگر مانع تخریب چسب‌های به کار رفته برای اتصال اجزای تیوتر می‌شود. اگر حرارت تیوتر بیش از حد بالا رود، ساختار مولکولی چسب‌ها تغییر کرده و در نتیجه ‌به‌مرور زمان چسبندگی آنها از بین می‌رود.تیوتر وارفیدل Z38 HF

هورن قابل چرخش

بلندگوهای سری Reason-X به‌دلیل بهره‌مندی از هورن قابل‌ چرخش با زاویه پوشش‌دهی 70 درجه در 100 درجه گزینه‌ای مناسب برای سناریوهای مختلف نصب کردن محسوب می‌شوند.

هورن قابل چرخش چیست و چه مزیتی دارد؟

هورن قابل چرخش (Rotatable waveguide) که به‌صورت دستی تنظیم می‌شود، امکان می‌دهد تا بتوان مدل‌های سری Reason-X را هم به‌طور عمودی و هم افقی مورد استفاده قرار داد. به این ترتیب انتشار عمودی و افقی صوت با زاویه‌های پوشش 70 در 100 درجه و 100 در 70 درجه به‌آسانی قابل تغییر است. کافی است هرگاه نیاز بود، هورن را بچرخانید تا زاویه انتشار صدا تغییر یابد.

هورن قابل چرخش
درایور میدرنج اسپیکر پسیو وارفیدل سری REASON-X

درایور میدرنج بلندگوهای سری REASON-X

برای بازتولید و انتشار فرکانس‌های میانی (mid range) در بلندگوهای 12 و 15 اینچ REASON-X وارفیدل از یک درایور 8 اینچ سفارشی این شرکت استفاده شده است.
این درایور میدرنج دارای بسکت آلومینیومی و آهنربای فریت بوده و به‌گونه‌ای طراحی شده که گرما و شفافیت صدا را افزایش‌ می‌دهد.

ووفر باند پسیو وارفیدل سری REASON-X

درایور ووفر بلندگوهای سری REASON-X

ووفر (درایور فرکانس پایین) نیز شامل یک سیم‌پیچ صوتی به قطر 3 اینچ و یک آهنربای فریت بزرگ به قطر ∮190mm است.  
این ترکیب 3way (تیوتر، ووفر و میدرنج) برای مدل‌های فول‌رنج سری Reason پاسخ فرکانسی و سطحی از صدا مهیا‌ می‌کند که تنها با شنیدن می‌توان آن را درک کرد.

نقاط آویز بلندگو پسیو مدل ریزن شرکت وارفیدل

تعداد نقطه‌های آویز

صدابرداران حرفه‌ای برای رسیدن به حداکثر بهره‌وری یک سیستم صوتی، به جایابی و تنظیم دقیق زاویه بلندگوها اهمیت می‌دهند. در بدنه بلندگوهای سری Reason-X تعداد 12 حدیده M8 ‌به‌عنوان نقطه آویز تعبیه شده است. این تعداد نقطه و محل قرارگیری آنها ‌به‌گونه‌ای است که امکان نصب و آویزان کردن بلندگو در موقعیت‌ها، حالت‌ها و زاویه‌های گوناگون در محیط‌های مختلف را فراهم می‌آورد.

حالت های مختلف نصب بلندگوهای سری ریزن

حالت های نصب باند پسیو ریزن
حالت های مختلف نصب بلندگو پسیو ریزن
انواع حالت های نصب باند پسیو ریزن شرکت وارفیدل

جنس بدنه مدل‌های سری Reason-X

جنس بدنه سری Reason-Xمحفظه همه مدل‌ها از چوب درجه یک Baltic birch ساخته شده و جنس توری مشبک (گریل) نیز از فولاد ضخیم است که ماندگاری بالایی دارد.
چوب توس بالتیک
جنس محفظه مدل‌های سری Reason-X از چوب درخت توس منطقه بالتیک (Baltic birch) است که برای کابینت‌سازی در قاره اروپا مورداستفاده قرار می‌گیرد. plywood چوب توس ‌به‌طور کامل از لایه‌های چوب ساخته شده و برخلاف تخته سه‌لایی‌های معمولی فاقد چوب نرم‌کننده (softwood) یا لایه پرکننده در مرکز است. نازکی لایه‌های درونی باعث شده تا ترکیب حاصل سختی و ثبات بیشتری داشته باشد. در روند ساخت این نوع plywood از چسب ضد آب استفاده می‌شود تا در شرایط محیطی دارای رطوبت از ماندگاری طولانی‌تری برخوردار باشد. از جمله خصوصیات مفید این چوب توانایی خوب در نگهداشتن پیچ و استحکام موقعیت آن است.

پاسخ فرکانسی بلندگوی Reason-X12

پاسخ فرکانسی بلندگوی Reason-X12

سایز و ابعاد Reason-X12

سایز و ابعاد Reason-X12

پسیو
3way
55 هرتز تا 20 کیلوهرتز
50 هرتز تا 20 کیلوهرتز
98 دسی‌بل
131 دسی‌بل
8 اهم
12 اینچ
3 اینچ
فریت
آلومینیوم
8 اهم
400 وات
8 اینچ
2 اینچ
فریت
آلومینیوم
8 اهم
100 وات
Compression Driver
1.5 اینچ
1 اینچ
آهنربای نئودیمیُم (NdFeB)
PEN
8 اهم
40 وات
مربعی
100x70
500
1000
2000
800 هرتز / 2.7 کیلوهرتز
2 ورودی speakON
12 نقطه آویز مجهز به حدیده M8
2
plywood
مشکی
فولادی
814 میلی‌متر
350 میلی‌متر
231 میلی‌متر
410 میلی‌متر
29 کیلوگرم

تاریخچه WHARFEDALE

وارفیدل در سال 1932 توسط گیلبرت بریگز تأسیس شد و ابتدا تولیدکننده بلندگوهای Hi-Fi بود که برندی بسیار مشهور است. گیلبرت بریگز اولین بلندگوی خود را در شهر بازاری دنجی واقع در دره رودخانه وارف ساخت. منطقه‌ای که امروز با عنوان «وارفیدل» که محل تولد یکی از بزرگترین برندهای بلندگو است، شناخته می‌شود. استعداد او در تولید بلندگو، نه تنها به لطف دانش فنی، بلکه به اشتیاق او به موسیقی مربوط می شود. خودش پیانیست قابلی بود.
اولین تولیدات او جایزه‌ی اول و دوم مسابقه‌ی انجمن رادیوی بردفور بود و محصولات Hi-Fi وارفیدل، تا به امروز جوایز زیادی را از آن خود کرده اند. وارفیدل به عنوان برند Hi-Fi مبتکر این حوزه شناخته شده است و یکی از اولین بلندگوهای 2WAY را در سال 1945 تولید کرد و با پیتر واکر از شرکت کواد همکاری کرد و تکنولوژی کواد الکترونیکز و فناوری بلندگوهای وارفیدل را با هم ترکیب کردند.


ادامه متن را اینجا بخوانید.

خرید اسپیکر و باند پسیو برای چه افراد یا گروه هایی مناسب است؟

به‌طورکلی باندهایی که جهت اجرای زنده و برگزاری مراسم به‌کار می‌روند، به دو دسته اکتیو و پسیو تقسیم شده و برای انتخاب باند مناسب نیاز است شناخت دقیقی از آنها داشته باشیم. در این مطلب به معرفی باند پسیو، ویژگی ها، مزایا و کاربردهای آن می پردازیم. اگر شما هم به دنبال خرید باند پسیو ارزان، باند هیئتی یا اسپیکر پسیو خانگی هستید، توصیه می کنیم این مطلب را مطالعه نمایید.

باند پسیو چیست؟
ادامه متن را اینجا بخوانید.

بخش سوال و جواب درباره محصول :