آمپلی فایر وارفیدل WHARFEDALE DP-4100F

جهت دریافت آخرین تغییر قیمت و تخفیفات شگفت انگیز مربوط به این محصولات، میتوانید ایمیل خود را در فرم زیر ثبت نمایید.

Wharfedale Pro

آمپلی فایرهای 4 کانال وارفیدل سری DP-F

آمپلی فایرهای 4 کانال وارفیدل سری DP-F

سری DP-F شامل 4 مدل آمپلی فایر چهار کانال است. در طراحی و تولید آمپلی فایرهای سری DP-F از جدیدترین فناوری های روز دنیا بهره گرفته شده است. از همین رو این آمپلی فایرها بسیار کم حجم و سبک هستند و در عین حال از قدرت بسیار بالایی برخوردارند. وزن کم یکی از مزیت های تحسین برانگیز سری DP-F است، به طوری که مدل هایی که قادر باشند توانی مشابه تولید کنند، به طور معمول چندین برابر این سری وزن دارند. امکانات مدیریتی و تنظیمات متنوع از دیگر قابلیت های ممتاز این سری به حساب می آید.
این آمپلی فایرها برای طیف گسترده ای از کاربردها قابل استفاده هستند. منبع تغذیه سوئیچینگ پیشرفته در کنار توپولوژی کلاس D موجب دستیابی به توان بالا و اعوجاج کم در سری DPF شده است. کانال های مجزا و حالت های عملیاتی چندگانه باعث شده تا به کارگیری این دستگاه در پیچیده ترین شرایط پیکربندی سیستم های صوتی تسهیل شود.

آمپلی فایرهای سری DP-F برای به کارگیری در سیستم های صوتی حرفه ای طراحی شده اند. توان خروجی بسیار بالا و پایداری تا 2 اهم از جمله ویژگی هایی هستند که پیشتر آمپلی فایرهای وارفیدل سری DP را منحصر به فرد کرده بودند، اما در مدل های سری DP-F علاوه بر این خصوصیات، DSP ارتقایافته نیز پیاده سازی شده است. این DSP دارای فیلترینگ FIR با 512 taps است. این فیلتر FIR اصلاح شده و قدرتمند پاسخ فاز خطی برای سیستم فراهم می آورد که نتیجه آن خروجی قابل کنترل تر و پایدارتر می شود.
بر روی پنل جلویی دو پورت RJ45 تعبیه شده است که امکان می دهد آمپلی فایرهای DP-F در یک شبکه اترنت از طریق کنترل از راه دور تنظیم شده و DSP آنها مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین منبع تغذیه AC این مدل ها دامنه گسترده ای داشته و نوسانات ولتاژ بین 90 تا 260 ولت را مدیریت می کند. ضمن اینکه آمپلی فایرهای سری DP-F قادر به مدیریت سیستم های 70/100V هستند. آمپلی فایرهای 4 کانال وارفیدل سری DP-F

هنگام استفاده از تقویت کننده های سری DPF لازم نیست نگران اعمال اضافه بار (overloading) به بلندگوهای خود باشید. زیرا این سری دارای طیف متنوعی از مدارهای محافظ داخلی است.
مکان های اجرا به دلیل گرمای ایجاد شده توسط تجهیزات صوتی به شدت گرم هستند. این گرما اگر بیش از حد بالا رود می تواند موجب بروز آسیب های احتمالی برای تجهیزات شود. از همین رو آمپلی فایرهای DPF مجهز به یک فن با سرعت متغیر هستند که دستگاه را در طول اجرا خنک نگه می دارد.
آمپلی فایرهای سری DP-F وارفیدل حاصل سال ها تجربه این شرکت در به کارگیری، طراحی و ساخت تجهیزات صوتی حرفه ای است. از زمانی که گیلبرت بریگز اولین بلندگوی خود را در سال 1932 ساخت تا به امروز، وارفیدل همان استاندارد کیفیت را در قطعات، طرز کار و عملکرد محصولات خود حفظ کرده است.

ویژگی های آمپلی فایرهای سری DPF وارفیدل

- قدرت عظیم توپولوژی کلاس D تنها در یک یونیت رک
- برخوردار از هدروم بالا و نویز کم به دلیل توپولوژی کلاس D
- 2 یا 4 کانال تقویت کننده مجزا
- DSP داخلی و فیلتر FIR
- تا محدوده 2 اهم پایدار است
- راهبری چندین بلندگو یا لاین اری

- فیلتر FIR با 512 taps
- سازگاری با سیستم های 70 یا 100 ولت
- محدوده گسترده تغییرات AC – بازه گسترده تلرانس AC
- دامنه ولتاژ کاری AC از 90 تا 260 ولت
- بسیار سبک و کم حجم – 9100 گرم
- فن‌های بسیار ساکت با سرعت متغیر و نمایش دمای فن
- مدار محافظ یکپارچه و پیشرفته
- توان بالا و اعوجاج کم
- منبع تغذیه سوئیچینگ پیشرفته

- مناسب برای اجرای زنده و نصب ثابت
- مناسب برای فضاهای بزرگ، مراکز تجاری، اماکن عمومی، کنسرت ها، اجراهای بزرگ و...
- دارای نرم افزار کنترل کامپیوتری بر بستر اترنت
- حالت های قابل تغییر استریو، مونو و بریج (bridged)
- ایده آل برای تقویت بلندگوها در سالن ها و فضاهای بزرگ یا فواصل طولانی
- ورودی های 3pin XLR
- کانکتورهای خروجی سازگار با SpeakON

ساختار پنل جلو و عقب آمپلی فایرهای DP-F

1. دو پورت RJ45: رابط مانیتورینگ از طریق شبکه (تراشه سوئیچ داخلی).
2. منافذ خنک کننده. جریان هوا از جلو به عقب از میان فیلتر هوا چرخش می یابد.
3. نمایشگر کنترل LCD دارای نور پس زمینه.
4. ولوم (ناب) کنترلی. برای انتخاب منوی DSP ولوم را چرخانده و برای تأیید، آن را فشار دهید.

5. سوئیچ برق اصلی. برای روشن و خاموش کردن به کار می رود. زمانی که روی | فشار داده می شود، دستگاه روشن می شود.
6. ورودی برق اصلی. کانکتور Neutrik powerCon 20 A.
7. فن. برای تهویه و خنک کردن دستگاه، جریان هوایی از جلو به عقب ایجاد می کند.
8. کانکتورهای خروجی جهت اتصال به بلندگوهای پسیو.
9. کانکتورهای ورودی XLR بالانس‌شده.

نحوه اتصال به بلندگو

برای متصل کردن آمپلی فایرهای وارفیدل سری DP-F به بلندگوهای پسیو به روش های زیر عمل کنید:

در حالت استریو یا تک کانال، برای وصل کردن بلندگوها به اسپیکون از روشی که در شکل (الف) نمایش داده شده است، استفاده نمایید:

در حالت بریج، برای وصل کردن بلندگو به اسپیکون از روشی که در شکل (ب) نمایش داده شده است، استفاده نمایید:

نحوه وصل کردن بلندگو به آمپلی فایر وارفیدل

جریان سیگنال DSP

ویژگی های آمپلی فایر DPF

آمپلی فایر کلاس D

به کارگیری توپولوژی آمپلی فایر کلاس D در سری DPF ارائه توان ثابت و هدروم بالا را تضمین می کند. مجهز بودن به کانکتورهای ورودی XLR و کانکتورهای خروجی سازگار با SpeakON سبب شده تا این دستگاه ها به طور یکپارچه در سیستم های صوتی حرفه ای قابل استفاده باشند. مدار محافظ داخلی از آسیب رسیدن به تقویت کننده و بلندگوها در حین کار جلوگیری می کند.

پردازش سیگنال دیجیتال (DSP) داخلی

DSP یا Digital Signal Processing پردازشگری است که از سیگنال های دیجیتال برای پردازش حجم زیادی از اطلاعات استفاده می کند. این پردازشگر سیگنال آنالوگ را دریافت کرده و از طریق الگوریتم های پردازش کامپیوتری، آن را به سیگنال دیجیتال تبدیل می کند. سیگنال دیجیتال قابل تغییر، حذف شدن و تقویت شدن است.

پردازش سیگنال دیجیتال (DSP) داخلی آمپلی فایر وارفیدل DPF

همچنین سیگنال دیجیتال به داده آنالوگ یا سایر فرمت های سازگار با دیگر پردازشگرهای سیستم قابل تبدیل است. آمپلی فایرهای دارای DSP داخلی نه تنها مانند آمپلی فایرهای معمولی صدا را تقویت می کنند، بلکه از قابلیت اعمال پردازش دیجیتال بر روی سیگنال صوتی نیز برخوردارند.

آمپلی فایرهای فاقد DSP تنها امکان تنظیم gain را دارند و به کامپیوتر نیز متصل نمی شوند. در حالی که آمپلی فایرهای مجهز به DSP از طریق کامپیوتر قابل تنظیم هستند.
می توان پارامترهای هر کانال (اکولایزر، delay، نقطه crossover و...) را تنظیم کرد، بسته به شرایط محیطی attenuation یا add را انتخاب کرد، زمان پخش صدا از بلندگو را تعیین کرده یا تمام بلندگوها را به صدا در آورد. با وجود DSP یکسان سازی باندهای فرکانس و در نتیجه دستیابی به اعوجاج کمتر و صدایی با کیفیت، آسان تر انجام می گیرد.
از دیگر مزایای اصلی DSP داخلی می توان اشغال کمتر واحدهای رک، کابل کشی کمتر و ساده سازی طراحی سیستم صوتی را بر شمرد. آمپلی فایرهای DSP زیادی وجود دارند که سیگنال ورودی را مورد پردازش قرار می دهند. از جمله DSP ها می توان به این موارد اشاره کرد: Delay، Crossover، Compressors، Signal Routing، Signal Generator، Equalization و Limiter

آمپلی فایرهای Hi-Z

Hi-Z یا High-Z به امپدانس بالای ورودی یا خروجی در تجهیزات صوتی اشاره داد. در سیستم های صوتی به دستگاه ها و تجهیزاتی که امپدانس آنها کمتر از 600 اهم است، «low impedance» گفته می شود و به آنهایی که امپدانس بالا در حد چند هزار اهم دارند، «high impedance» اطلاق می شود. بلندگوها و آمپلی فایرهای Hi-Z به طور خاص برای سیستم های حرفه ای طراحی و ساخته می شوند. این تجهیزات قادرند صدا را بدون افت کیفیت آن تا فواصل طولانی انتقال داده و نیاز سیستم های صوتی فضاهای بزرگ، اماکن عمومی، مراکز تجاری و... را برآورده سازند.

بلندگوهای 70 یا 100 ولت (100/70 ولتی)

بلندگوها نیز از نظر امپدانس به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول شامل بلندگوهایی است که امپدانس پایین دارند و مناسب سیستم های خانگی، خودرو یا سیستم های صوتی که در آنها مسافت کابل کمتر از 100 متر باشد، هستند.

دسته دوم بلندگوهای دارای امپدانس بالا را در بر می گیرد. این بلندگوها اغلب برای فضاهای بزرگ، مراکز تجاری، اماکن عمومی و... طراحی می شوند.
به گروه اول بلندگوهای اهمی و به گروه دوم بلندگوهای ولتی (70 یا 100 ولت) گفته می شود.

تفاوت بلندگوهای 70 و 100 ولت

بلندگوهای اهمی به آمپلی فایرهایی متصل می شوند که خروجی امپدانس پایین داشته باشند و بلندگوهای ولتی به آمپلی فایرهایی نیاز دارند که بتوانند امپدانس خروجی بالایی فراهم کنند.
برخی آمپلی فایرها تنها برای کار با بلندگوهای اهمی طراحی شده اند، و برخی دیگر فقط با بلندگوهای ولتی کار می کنند. اما دسته ای از آمپلی فایرها که به آنها اهمی ولتی نیز اطلاق می شود، از هر دو نوع بلندگو پشتیبانی کرده و قابل استفاده در هر دو نوع سیستم اهمی یا ولتی هستند. سیستم های اهمی اگرچه خروجی صدایی با کیفیت و قدرتمند دارند اما تعداد بلندگوهای سیستم بر اساس میزان مقاومت آمپلی فایر تعیین می شود. بنابراین نمی توان هر تعداد بلندگویی به آمپلی فایر متصل کرد. ضمن اینکه محدودیت های دیگری نیز دارند. در سیستم های ولتی محدودیت های سیستم های اهمی وجود ندارد.
از جمله مزایای سیستم های 100/70 ولتی می توان به کاهش قابل ملاحظه افت سیگنال در مصافت های طولانی و نیز امکان به کارگیری تعداد بیشتری بلندگو در کنار یکدیگر اشاره کرد.

مدارهای محافظ

در داخل آمپلی فایرهای DPF مجموعه کاملی از مدارهای محفاظ شامل محفاظ حرارتی، جریان بیش از حد، DC، حفاظت از اتصال کوتاه و power on/off mute پیاده سازی شده است. این سطح از محفاظت، پایداری طولانی مدت سیستم و آرامش خاطر را در صورت وقوع بدترین اتفاقات تضمین می کند. همچنین صفحه نمایش پنل جلویی مهندسین صدا را از خطاها و پیک ها آگاه می کند. سرعت فن ها متغیر است، یعنی زمانی که از دستگاه استفاده نمی کنید، رک ساکت نگه داشته شده و هنگامی که صدا را زیاد می کنید، نگران خنک شدن دستگاه و رک نخواهید بود.

حالت های قابل استفاده

سری DPF در حالت‌های استریو، بریج و مونو قابل استفاده است. در حالت بریج می توانید تقویت کننده را با یک ساب‌ووفر پرقدرت به طور جداگانه استفاده کرده یا از یک DPF برای تامین انرژی کل سیستم صوتی خود به طور مساوی بهره بگیرید. حالت مونو با تقسیم یک ورودی برای تغذیه هر دو کانال تقویت کننده، باعث صرفه جویی در کابل کشی خارجی می شود. این امر امکان نصب دستگاه در اکثر مکان ها و موقعیت ها را فراهم می کند.

طراحی آمپلی فایرهای سری DP-F

آمپلی فایرهای سری DP-F طوری طراحی شده اند که تنها 1 واحد از رک (1U) را اشغال کنند، در نتیجه این سیستم های قدرتمند در فضاهای کوچک و بسیار محدود پیکربندی شوند. مهم نیست آنها را در کجا قرار دهید، در رک یک اجرای زنده یا در اتاق آمپلی فایر، در هر صورت تقویت کننده های DPF توانی قابل اعتماد را از داخل یک جعبه کوچک برایتان فراهم می کنند.
سبک، قدرتمند و قابل حمل. به همین سادگی!

کنترل نرم افزاری بر پایه اترنت

اتصال به کامپیوتر بر بستر اترنت (شبکه ای محلی برای اتصال دستگاه‌ها به صورت سیمی (LAN) یا بی سیم (WAN)) صورت می گیرد. نرم افزار عرضه شده کنترل کامل بر روی تمام پارامترها و ویژگی های آمپلی فایرهای سری DP-F را امکان پذیر کرده است.

بهره گیری از نرم افزار برای کنترل DSP

امکان بهره گیری از نرم افزار برای کنترل DSP

نرم افزار ویرایش ارائه شده همراه آمپلی فایرهای این سری، یک نمای کاربردی از تمام پارامترهای سیستمی و ویژگی های DSP فراهم می کند. در نتیجه نظارت بر عملکرد سیستم و کنترل و ویرایش آن از راه دور به سادگی ممکن است. (از همین نرم افزار می توان برای کنترل آمپلی فایرهای سری DP-N وارفیدل نیز بهره برد.)

فیلترهای FIR

فیلترهای FIR

مجهز بودن به فیلترهای FIR موجب شده تا این قابلیت ها برای تقویت کننده های سری DP-F وارفیدل فراهم باشد:
• کنترل مستقل حجم و فاز
• اکولایز کردن دقیق تر
• بهینه سازی پاسخ فرکانسی و توان

مثال هایی از کاربرد، نصب و راه اندازی

• به کارگیری آمپلی فایرهای DP-4100F در کنار لاین اری های WLA-28X
در پیکربندی این سیستم بزرگ تنها از 3 آمپلی فایر DP-4100F استفاده شده است.

کاربرد، نصب و راه اندازی آمپلی فایر وارفیدل DPF
کاربرد، نصب و راه اندازی آمپلی فایر وارفیدل DPF

• به کارگیری آمپلی فایرهای DP-2200F در کنار بلندگوهای i8T
حداکثر تا 50 بلندگوی i8T

تاریخچه WHARFEDALE

وارفیدل در سال 1932 توسط گیلبرت بریگز تأسیس شد و ابتدا تولیدکننده بلندگوهای Hi-Fi بود که برندی بسیار مشهور است. گیلبرت بریگز اولین بلندگوی خود را در شهر بازاری دنجی واقع در دره رودخانه وارف ساخت. منطقه‌ای که امروز با عنوان «وارفیدل» که محل تولد یکی از بزرگترین برندهای بلندگو است، شناخته می‌شود. استعداد او در تولید بلندگو، نه تنها به لطف دانش فنی، بلکه به اشتیاق او به موسیقی مربوط می شود. خودش پیانیست قابلی بود.
اولین تولیدات او جایزه‌ی اول و دوم مسابقه‌ی انجمن رادیوی بردفور بود و محصولات Hi-Fi وارفیدل، تا به امروز جوایز زیادی را از آن خود کرده اند. وارفیدل به عنوان برند Hi-Fi مبتکر این حوزه شناخته شده است و یکی از اولین بلندگوهای 2WAY را در سال 1945 تولید کرد و با پیتر واکر از شرکت کواد همکاری کرد و تکنولوژی کواد الکترونیکز و فناوری بلندگوهای وارفیدل را با هم ترکیب کردند.


ادامه متن را اینجا بخوانید.

راهنمای خرید پاور آمپلی فایر

سبک موسیقی یا اندازه محل برگزاری هر چه که باشد، هر جا با تقویت صدا سروکار داشته باشیم، بلندگوها و آمپلی فایرها کار دشوار تبدیل و تقویت سینگالهای صوتی به امواج صوتی را انجام می‌دهند و وظیفه پاور آمپلی فایرها جزء سخت‌ترین کارها می باشد. آنها باید خروجی ضعیف سازها، میکروفن‌ها و دیگر منابع را دریافت کرده و ولتاژ را به مقدار چشمگیری برای تغذیه بلندگوهای عمومی و مانیتورهای صحنه افزایش دهند.

در این راهنما با پرداختن به مشخصات و ویژگی‌های اساسی که با آنها روبرو خواهید شد و تبیین مفهوم آنها با استفاده از اصطلاحات دنیای واقعی، شما را در ساده‌سازی جستجوی آمپلی فایر مورد نظر خود یاری خواهیم کرد. همچنین آمپلی فایرهای منطبق با بلندگوهای شما و نیز انتخاب‌های موجود برای کانکتورهای مربوطه را بررسی خواهیم کرد.


ادامه متن را اینجا بخوانید.

بخش سوال و جواب درباره محصول :