ست بلندگو DVP-AX18B + P725A

جهت دریافت آخرین تغییر قیمت و تخفیفات شگفت انگیز مربوط به این محصولات، میتوانید ایمیل خود را در فرم زیر ثبت نمایید.

POWER SOUND

رسانه تصویری

معرفی بلندگو P725A پاورساند

اسپیکر P725A از محصولات پرطرفدار شرکت Power Sound است. این اسپیکر اکتیو 15 اینچی از طراحی تمام توری که طی سال‌های اخیر بین برندهای معتبر اروپایی و آمریکایی و مشتریان آنها محبوبیت زیادی یافته است، بهره می‌برد. در این مدل از طراحی، یک توری سرتاسری جلوی بلندگو را احاطه کرده و استفاده از فوم آکوستیک زیر توری باعث شده تا اسپیکر جلوه‌ای بسیار حرفه‌ای و زیبا پیدا کند. جنس بدنۀ این بلندگو از پلی‌پروپیلن است و به واسطۀ سبک طراحی و به‌کارگیری شبکه‌هایی داخل جعبۀ اسپیکر در عین سبکی از استحکام بالایی برخوردار است. همچنین برای این اسپیکر سه دستگیره جهت حمل هرچه آسان‌تر در نظر گرفته شده است.
این بلندگوی اکتیو جهت تولید صدای رسا و در عین حال باکیفیت از ووفر 15 اینچ پرقدرت 350 وات با قطر سیم پیچ 2.5 اینچ بهره می‌برد. همچنین برای پخش فرکانس‌های میانی و بالا مجهز به درایور تیوتر فشرده‌کنندۀ صدای 1.5 اینچ است.

تفاوت P725A با بلندگو‌های خانگی و ایستاده

در بلندگو‌های سیستم‌های خانگی از قطعات ظریف و تکنولوژی‌های ساده استفاده می‌شود. در اغلب سیستم‌های صوتی خانگی بسیار گران‌قیمت بیشتر به تفکیک صدا و کیفیت پخش می‌پردازند تا دوام و بلندی صدا، چرا که طراحی سیستم‌های صوتی خانگی با هدف استفاده سبک در منزل و دیدن فیلم و موسیقی صورت می‌گیرد. این در حالی است که سیستم‌های بلندگوی حرفه‌ای و PA جهت استفاده‌های مستمر و تحت فشار طراحی و ساخته می‌شوند و در طراحی آنها از بلندگو‌ها و درایور‌های مناسب این نوع کاربری استفاده می‌گردد.
برای مثال قطر سیم پیچ اسپیکر‌های حرفه‌ای 2 تا 4 اینچ است ولی در نمونه‌های خانگی این مشخصه کمتر از 1 اینچ می‌باشد. در خصوص تیوتر‌ها نیز در سیستم‌های حرفه‌ای از compression driver داخلHORN استفاده می‌شود که استفاده از آن باعث بازتولید بسیار زیاد صدا شده و در عین حال دوام آن را افزایش می‌دهد ولی در سیستم‌های خانگی تیوتر‌های دام ساده به کار برده می‌شود. به همین دلیل است که اغلب افراد هنگامی که از سیستم صوتی خانگی خود در مراسم‌های مختلف از قبیل مهمانی، تولد، جشن و پایکوبی استفاده می‌کنند، متوجه می‌شوند پس از هر بار استفاده، کیفیت و قدرت سیستم صوتی‌شان افت پیدا کرده است. به مرور زمان سیستم صوتی خراب شده و یک روز می‌رسد که دیگر کار نمی‌کند. حال تصور کنید برای این سیستم صوتی هزینه زیادی هم صرف کرده و یا سیستمی بسیار خاص و سفارشی داشته باشند. بنابراین سیستم‌های خانگی به درد گرفتن مهمانی و تولید صدای زیاد نمی‌خورند و تنها می‌توان جهت استفاده‌های ساده و سبک روی آنها حساب باز کرد.

بلندگوهای اکتیو همچون P725A برای افرادی مناسب‌اند که تمایل ندارند برای سیستم‌های PA خود یک یا چند آمپلی فایر اختصاصی تهیه کنند؛ زیرا آمپلی فایرها به‌طور مستقیم و بی‌واسطه در جعبۀ این بلندگوها جای گرفته‌اند.

  • این اسپیکر دارای سه ورودی مجزا، یک اکولایزر دو باندی و یک خروجی است.
  • ورودی اول مربوط به پخش‌کنندۀ موسیقی است که از طریق بلوتوث، فلش مموری و یا کارت حافظه SD صدا را دریافت کرده و دارای قابلیت جلو و عقب کردن آهنگ، تغییر مود و اکولایزر و حالت پخش است.
  • ورودی دوم امکان اتصال میکروفن باسیم و بی‌سیم و دستگاه‌هایline level مانند کیبورد، پیانو، گیتار و ... را فراهم می‌کند.
  • ورودی سوم نیز اتصال به دستگاه‌های استریو مانند لپ‌تاپ و انواع پخش‌کننده‌های موسیقی مانند موبایل را مقدور می‌سازد.
  • هر سه ورودی دستگاه دارای ولوم کنترل جدا هستند و شما می‌توانید سطح صدای هر یک از کانال‌ها را به صورت مجزا تنظیم نمایید.
  • این اسپیکر از یک ولوم کنترل مرکزی جهت تنظیم صدای اصلی اسپیکر و سه کانال ورودی برخوردار است که از طریق آن می‌توانید صدای هر سه کانال را با هم زیاد و کم کنید.
  • نمایشگر Limit تعبیه‌شده روی P725A وظیفه دارد به شما نمایش دهد که چه زمانی بلندگو به لیمیت رسیده و دیگر قادر به تولید صدایی بیشتر از آن نیست.
  • خروجی اسپیکر می‌تواند یک خروجی تقویت نشده از صدای تولید شده از میکسر اسپیکر به شما جهت اتصال به بلندگو‌ها و یا دستگاه‌های صوتی دیگر بدهد.

این اسپیکر را می‌توانید به صورت خوابیده روی زمین و یا ایستاده روی پایه استفاده کنید. همچنین این امکان وجود دارد که در موارد خاص بتوانید بلندگو را با سیم بکسل و اتصالات متناسب از سقف و پایه آویزان کنید.
این بلندگو از تکنولوژی Bi amp در سیستم آمپلی فایر خود بهره‌مند است، به این صورت که برای تنظیم صدای ووفر و تیوتر خود از دو آمپلی فایر مجزا و متناسب با هر یک از درایور‌های بلندگو بهره می‌برد. یک آمپلی فایر کلاس D برای ووفر و یک آمپلی فایر کلاس A/B برای کیفیت هرچه بیشتر صدای تیوتر.

جمع‌بندی

اسپیکر P725A اسپیکری زیبا و بادوام است که رضایت کاربران حرفه‌ای و خانگی را تأمین می‌کند. این بلندگوی اکتیو با اتکا به ووفر 15 اینچ پرقدرت 350 وات خود صدایی رسا و باکیفیت در اختیار شما می‌گذارد که این به معنی پخش مطلوب فرکانس‌های بالا و میانی است. از این رو اسپیکر P725A را می‌توان در شرایط و موقعیت‌های گوناگون اعم از سالن‌ها و تالارها، مجالس، صحنه نمایش، مهمانی‌ها و ... مورد استفاده قرار داد.
قابلیت‌های اسپیکر P725A در مقایسه با قیمت آن راضی‌کننده است. برای بسیاری از کاربری‌ها و استفاده‌ها نیازی به خرید اسپیکرهای گران قیمت وجود ندارد و اسپیکرهای ارزان قیمتی چون P725A نیز به‌خوبی می‌توانند صدایی مطلوب را فراهم آورند. ضمن اینکه باید بهره‌مندی از تکنولوژی Bi amp در آمپلی فایر خود، امکان پخش فایل‌های صوتی از روی فلش و کارت SD یا از طریق بلوتوث، امکان اتصال میکروفن، قابلیت عقب و جلو بردن آهنگ، امکان اتصال به لپ‌تاپ و گوشی موبایل، امکان آویزان کردن از سقف و ... را نیز به قیمت مناسب این اسپیکر اضافه کرد. اگر سوال خاصی دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید. دیجی صدا همواره آماده ارائه راهنمایی و مشاوره‌های لازم به علاقمندان حوزه صدا و موسیقی است.

وات سیستم‌های حرفه ای

حداکثر توان اسپیکر P725A معادل 1000 وات است. فراموش نکنید که هنگام انتخاب و خرید اسپیکر توان میانگین و حداکثر توان را اشتباه نگیرید. توان میانگین یا جذر میانگین مربعات (RMS)، به مقدار توانی که اسپیکر می‌تواند به صورت پیوسته مدیریت کند، اشاره دارد. مقدار مدیریت توان یا پیک، به حداکثر توانی که اسپیکر قادر به استفاده در بازه‌های ناگهانی و کوتاه است، اشاره می‌کند. به عنوان مثال، اسپیکری که 30 وات RMS دارد اما پیک آن 60 وات است، می‌تواند به راحتی با 30 وات توان پیوسته کار کند و در موارد افزایش ناگهانی، تا 60 وات را نیز مدیریت خواهد کرد.
بسیاری از سازندگان بلندگو هر دو عدد را دربارۀ محصولشان اعلام می‌کنند. هر دو عدد اهمیت خاص خود را دارند. شاید آمپلی شما 50 وات پیوسته (یا RMS) باشد اما وقتی ولوم را تا انتها بالا ببرید بتواند تا پیک 150 وات نیز برسد، بنابراین باید اسپیکر یا اسپیکرهایی را انتخاب کنید که بتوانند این توان‌ها را مدیریت کنند.

SPL – حساسیت اسپیکر و بلندگو چیست؟

اسپیکر P725A دارای حداکثر حساسیتی معادل 128 دسی بل است. حساسیت اسپیکر تقریباً به شما نشان می‌دهد که میزان فشار صدایی (SPL) که اسپیکر می‌تواند از سیگنال 1 وات در فاصلۀ 1 متری تولید کند، چقدر است. علت استفاده از کلمۀ «تقریباً» در جملۀ بالا این است که پاسخ فرکانس بر روی حساسیت اثرگذار است. با افت پاسخ فرکانس در کرانه‌های بالا و پایین، حساسیت نیز افت می‌کند. پس هرچه به سمت پایین‌ترین فرکانس‌ها و بالاترین فرکانس‌هایی که اسپیکر می‌تواند تولید کند حرکت کنیم، حساسیت نیز به همان نسبت افت می‌کند.

بلندگوها و درایورها؟ ووفر و تیوتر دقیقا چه کاری انجام می‌دهند؟

بلندگوها برای بازتولید محدوده‌های فرکانسی مشخص طراحی شده‌اند. بلندگوهای اصطلاحا «فول رنج» معمولا شامل یک ووفر و یک تیوتر بوده و به سیستم ۲way موسومند. در برخی بلندگوهای PA یک درایور mid-range نیز وجود دارد؛ لذا این گروه از بلندگوها، سیستم‌های ۳way نامیده می‌ شوند.
انواع بلندگوهای موجود در سیستم ‌های صوتی و مشخصات آن‌ها به شرح زیر است:
Woofer: کار این بلندگو بازتولید فرکانس‌های پایین و درایور آن از نوع مخروطی ۱۰ تا ۱۸ اینچی است. محدوده فرکانسی: معمولا زیر ۵۰۰ هرتز
Mid-range: کار این بلندگو بازتولید فرکانس‌های میانی و درایور آن در برخی موارد از نوع مخروطی ۵ تا ۱۲ اینچی و در برخی موارد یک درایور متراکم ۲/۱-2 تا ۴ اینچی نصب شده روی شیپور (horn) است. محدوده فرکانسی: معمولا بین ۲۰۰ هرتز تا ۳ کیلوهرتز
Tweeter: کار این بلندگو بازتولید فرکانس‌های بالا و درایور آن از نوع مخروطی ۱-۲ اینچی یا درایور متراکم ۱ تا ۴ اینچی است.
محدوده فرکانسی: معمولا بین ۲ کیلوهرتز تا ۲۰ کیلوهرتز
ساب ووفر: کار این بلندگو بازتولید پایین‌‌ترین فرکانس‌‌ها و درایور آن از نوع مخروطی ۱۵-۲۴ اینچی است.
محدوده فرکانسی: به ندرت بالاتر از ۳۰۰ هرتز و معمولا در حدود ۳۰ هرتز یا پایین‌تر

اکتیو
دارد
15
1.5
1000
کنون/XLR
کنون/XLR
42Hz – 20kHz
128
90
60

خرید باند و اسپیکر اکتیو برای چه کسانی مناسب است؟

انواع باند از نظر طراحی و ساختار داخلی به باند اکتیو و پسیو، ساب ووفر و مانیتور روی صحنه تقسیم می شوند. اگرچه شما هنگام جستجو برای خرید باند و اسپیکر با اصطلاحاتی چون باند بزرگ، اسپیکر کوچک، باند شارژی فلش خور، باند اکتیو بلوتوثی، بلندگوی خانگی، باند بلوتوثی رم و فلش خور، اسپیکر پرتابل فلش خور، باند پرتابل بلوتوثی، اسپیکر بی سیم و مانند اینها مواجه می شوید، اما به طورکلی باندهایی که برای اجرای زنده و برگزاری مراسم جهت استفاده های مختلف تجاری، اداری، خانگی به کار می روند، به دو دسته کلی اکتیو و پسیو تقسیم شده و برای انتخاب و خرید باند مناسب نیاز است شناخت دقیقی از این دو نوع داشته باشیم. در این مطلب به معرفی باند اکتیو، ویژگی ها، مزایا، کاربردها، انواع و برندهای معروف سازندۀ آن می پردازیم.باند و ساب ووفر اکتیو


ادامه متن را اینجا بخوانید.

بخش سوال و جواب درباره محصول :

1401/12/24 میلاد رضایی

سلام خسته نباشید یک سوال داشتم این اسپیکر اکتیو 2تیکه می‌باشند قیمت که شما ذکر کردین آیا قیمت یک جفت منظورم می باشد یا 1عدد از این اسپیکرها2تیکه؟

پاسخ دیجی صدا:
سلام
قیمت برای 1 عدد بلندگو و 1 عدد ساب ووفر می باشد

1402/03/26 مسعود امیری

من یه اسپیکر با تفکیک صدای خوب وعالی برای مراسم عروسی داخل سالن خیلی بزرگ میخوام میشه کمکم کنید

پاسخ دیجی صدا:
سلام وقت بخیر
برای مشاوره بهتر و دقیق تر با بخش فروش تماس بگیرید. 02188500018

1402/06/15 محمد رضایی

سلام
برای اتصال این ساب و باند اکتیو به هم نیازی به وسیله ای دیگر هست یا نه؟

پاسخ دیجی صدا:
سلام وقت بخیر
برای اتصال این دو دستگاه به هم فقط نیاز به یم کابل xlr دارید اما برای اینکه سیستم صدای بهتر و کنترل بیشتری داشته باشید میتوانید یک میکسر هم تهیه کنید.

1402/06/27 سجاد طهماسبی

اسپیکر با کیفیت برای سالن عروسی می‌خوام کدوم بکارم میاد که فلش خور باشه و کیفت صدا خوب ممنون

پاسخ دیجی صدا:
سلام وقت بخیر
همین ست که انتخاب کرده اید حجم صدای خیلی خوبی داره و بلندگو 725 پاورساند هم شفافیت و وضوح بالایی دارد.

1402/07/12 محمد صادقی

سلام وقت بخیر
قیمت برای یک عدد بانده
یابرای ست. تصویراست؟

پاسخ دیجی صدا:
سلام وقت بخیر
قیمت برای 1 عدد ساب و 1 عدد بلندگو است.

1402/09/04 ابولفضل امینی

ساب اکتیوه یا پسیو؟

پاسخ دیجی صدا:
سلام وقت بخیر
ساب ووفر هم اکتیو است.