ست بلندگو لاین اری وارفیدل WHARFEDALE WLA812M

جهت دریافت آخرین تغییر قیمت و تخفیفات شگفت انگیز مربوط به این محصولات، میتوانید ایمیل خود را در فرم زیر ثبت نمایید.

Wharfedale Pro

همه چیز درباره لاین اری وارفیدل Wharfedale WLA

طراحی و اجرای سیستم صوتی برای کنسرت ها و اجراهای بزرگ، امروزه بدون بهره گیری از سیستم لاین اری بسیار دشوار و چالش برانگیز خواهد بود. در عصر حاضر دیگر سیستم های صوتی شامل دیوارها و انبوهی از اسپیکرها رفته رفته کاربرد خود را از دست می دهند و بخشی از مشکلات این نوع سیستم ها از قبیل: پوشش صوتی، مدت زمان نصب، حمل و نقل و از سوی دیگر با پیشرفت تکنولوژی، همه و همه باعث شده تا مهندسان امر صدا جهت ارائه صدای با کیفیت عالی به همراه حداکثر قدرت و پوشش دهی صوتی به سیستم های لای اری روی بیاورند.

در ابتدای سال 2000 میلادی سیستم های لاین اری توسط شرکت های گوناگون ارائه می شد و مسیری پر ازدحام و پر رقیب به شمار می آمد. از این رو بخش تحقیق و توسعه شرکت وارفیدل با مطالعه بازار و محصولات رقیب و شناخت از مشتریان خود، سیستم لاین اری WLA را طراحی و معرفی کرد.

در هر WLA-28 از دو عدد پخش کننده قدرتمند 8 اینچی با قطر سیم پیچ 2 اینچ برای پخش هر چه بهتر فرکانس های پایین استفاده شده است. همچنین برای پخش فرکانس های بالا و همخوانی هر چه بیشتر با فرکانس های میانی و پایین، از یک تیوتر قدرتمند 3.2 اینچی از جنس تیتانیوم به همراه مگنت نئودیمیم استفاده کرده است.

WLA-28 از زاویه پوشش 100 درجه افقی و 10 درجه عمودی برخوردار است. بهره مندی از زاویه باریک 10 درجه عمودی، باعث شده تا مهندسان صدا بتوانند تعداد بیشتری از این بلندگو را در کنار هم، بدون به وجود آمدن مشکل تداخل فرکانسی به کار ببرند. مهندسان شرکت وارفیدل در طراحی هورن WLA-28 از تکنولوژی خاصی استفاده کرده اند که باعث پوشش صوتی وسیع 100 درجه افقی و 10 درجه عمودی، به صورت یکنواخت، یک دست و اعوجاج پایین شده است.

در اجراهای بزرگ، فضای بیرون و یا فضای داخل به پوشش های صوتی مختلفی نیاز است که در WLA-28 شما میتوانید برای دست یابی به پوشش صوتی مورد نظرتان، با تغییر دادن زاویه بلندگوها نسبت به یکدیگر، به پوشش مورد نظر دست یابید.

در WLA-28 از کراس اور 2-WAY و قطعات الکترونیکی مرغوب و سیم پیچ های القایی با هسته های فلزی جهت تفکیک هرچه بهتر فرکانس های بالا از میانی و پایین استفاده شده است.

در صورتی که مهندسان صدا نیاز به تغییر فرکانس های کراس اور داشته باشند، این سیستم امکان استفاده به صورت bi-amp را نیز برای شما فراهم میکند.

WLA-28 جهت تولید صدای بسیار زیاد تا 132 دی بی SPL، تنها نیاز به توان 400 وات RMS، نیاز دارد و این یعنی مصرف کمتر، آمپلی فایر کمتر و در نتیجه هزینه کمتر. این تنها مزیت این اسپیکر نیست. مقاومت اسمی 16 اهم WLA-28 باعث میشود که شما بتوانید هر 4 عدد اسپیکر را توسط یک آمپلی فایر درایو کنید و این یعنی باز هم هرینه کمتر.

جنس بدنه WLA-28 از چوب و بسیار مقاوم و یکپارچه طراحی شده است و در آن از دستگیره های پلاستیکی و فلزی جهت مقاومت بیشتر و تولید صدای بهتر توسط جعبه بلندگو، استفاده نشده است.

این سیستم جهت پخش هرچه بهتر فرکانس های پایین ساب ووفر مدل WLA-15 را طراحی و معرفی کرد که در آن از یک ووفر 15 اینچ به قطر سیم پیچ 4 اینچ و به قدرت 700 وات RMS، استفاده شده است که قابلیت آویز به همراه بلندگوهای ستلایت را دارد.

 

تاریخچه WHARFEDALE

وارفیدل در سال 1932 توسط گیلبرت بریگز تأسیس شد و ابتدا تولیدکننده بلندگوهای Hi-Fi بود که برندی بسیار مشهور است. گیلبرت بریگز اولین بلندگوی خود را در شهر بازاری دنجی واقع در دره رودخانه وارف ساخت. منطقه‌ای که امروز با عنوان «وارفیدل» که محل تولد یکی از بزرگترین برندهای بلندگو است، شناخته می‌شود. استعداد او در تولید بلندگو، نه تنها به لطف دانش فنی، بلکه به اشتیاق او به موسیقی مربوط می شود. خودش پیانیست قابلی بود.
اولین تولیدات او جایزه‌ی اول و دوم مسابقه‌ی انجمن رادیوی بردفور بود و محصولات Hi-Fi وارفیدل، تا به امروز جوایز زیادی را از آن خود کرده اند. وارفیدل به عنوان برند Hi-Fi مبتکر این حوزه شناخته شده است و یکی از اولین بلندگوهای 2WAY را در سال 1945 تولید کرد و با پیتر واکر از شرکت کواد همکاری کرد و تکنولوژی کواد الکترونیکز و فناوری بلندگوهای وارفیدل را با هم ترکیب کردند.


ادامه متن را اینجا بخوانید.

بررسی لاین اری و مزایای خرید آن

حدود نیم قرن از ابداع باند لاین اری می گذرد. اگرچه لاین اری ها در سال های اول مورد استقبال واقع نشدند اما امروز آنها را همه جا می بینید. در رویدادهای فضای باز، نمایشگاه ها، کنسرت ها، فرودگاه ها، استادیوم های ورزشی و سایر اماکن و موقعیت هایی که رساندن صدای باکیفیت و یکنواخت به تمام افراد حاضر اهمیت دارد. دیجی صدا قصد دارد در این مطلب ضمن معرفی بلندگوی لاین اری، مزایا و معایب آن را برای شما بررسی کند.


ادامه متن را اینجا بخوانید.

بخش سوال و جواب درباره محصول :