میکروفن بی سیم یقه ای سنهایزر SENNHEISER XSW 1-ME2 B

جهت دریافت آخرین تغییر قیمت و تخفیفات شگفت انگیز مربوط به این محصولات، میتوانید ایمیل خود را در فرم زیر ثبت نمایید.

SENNHEISER

رسانه تصویری

به مدت چندین دهه، Sennheiser در تکنولوژی بی‌سیم پیشتاز بوده‌ است و همیشه سیستم میکروفن بی سیم سنهایزر که عملا برای هر کاربردی مناسب باشد یافت می‌شود. خواه نوازنده ای باشید که به تنهایی اجرا می‌کند و یا کارشناس صوتی و صدابرداری که به یک سیستم صوتی برای اجرای خود نیاز دارد، این راهنما به شما در تشخیص نقاط قوت هر سیستم و انتخاب مناسب‌ترین سیستم بی‌سیم سنهایزر کمک می‌کند.

دلایل زیادی برای استفاده از سیستم‌های صوتی سنهایزر در برنامه‌ها و اجراهای بزرگ وجود دارد: آنها قابل اطمینان هستند و صدای بی‌نظیری دارند، و سیستم‌هایی به غایت منعطف هستند.

راهنمای خرید میکروفن بی سیم سنهایزر

سیستم‌های بی‌سیم سنهایزر تنوع زیادی داشته و برای هر کاربردی از اجراهای انفرادی موسیقی تا سیستم‌های پخش چندکاناله راهکار دارند. سه سری مختلف محصولات بی‌سیم سنهایزر را بررسی می‌کنیم تا بهترین و کاربردی ترین سری را باتوجه به نیاز خود بتوانید تعیین کنید.

  • بدون توجه به سیستم بی‌سیمی که استفاده می‌کنید، نکات ساده‌ای برای داشتن بهترین تجربه بی‌سیم وجود دارد.
  • نخست اینکه خط دید بدون مانعی بین فرستنده و گیرنده‌ها ایجاد کنید. هرچند ممکن است قرار دادن رک گیرنده‌های بی‌سیم در انتهای اتاق، یا به کلی در اتاق دیگر وسوسه انگیز باشد، اما این کار، برد موثر سیگنال را کاهش و خطر قطع سیگنال را بالا می‌برد.
  • برای سیستم‌های چندکاناله بزرگتر یک ترکیب کننده آنتن در نظر بگیرید. ترکیب کننده‌ آنتن استفاده از یک آنتن واحد برای چند گیرنده را امکان پذیر می‌کند که راه‌کاری است برای راه‌اندازی بسیار خلوت‌تر، و حفظ خط دید برای چند گیرنده را ساده‌تر می‌کند. آنتن‌های active اغلب دریافت سیگنال بهتری نیز دارند و می‌توان آن‌ها را از رک گیرنده اصلی دورتر قرارداد.
  • فراموش نکنید که فرستنده‌های بی‌سیم برای عملکرد نیاز به باتری دارند. در عین حالی که فرستنده‌های بی‌سیم سنهایزر عمر باتری شگفت‌انگیزی دارند، اما نباید اجرای شما به علت ضعیف شدن باتری فرستنده قطع شود. تعداد زیادی باتری نو در اختیار داشته باشید و برای آسایش خاطر درست قبل از شروع نمایش آن‌ها را تعویض کنید.
  • بااستفاده از این راهنما و درک روشن از کاربرد و نیازهای خود، خواهید توانست راه حل مناسب سنهایزر برای خود را پیدا کنید. فراموش نکنید ما در دیجی صدا به مدت چندین سال به نصب و کار با تعداد بی‌شماری سیستم میکروفن بی‌سیم پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر یا دریافت راهنمایی در طراحی سیستم بی‌سیم خود، تنها کافی است با مهندسین فروش دیجی صدا تماس بگیرید.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید

راهنمای خرید میکروفن بی سیم را اینجا بخوانید

مواردی که باید در مورد انتخاب صحیح میکروفن بی سیم بدانیم

  • کجا می خواهید از آن استفاده کنید
  • اگر قصد استفاده از آن را در یک مکان ثابت دارید، شرایط بسیار ساده است. فقط مطمئن شوید که سیستم بی سیم بر روی فرکانس UHF و VHF با فرکانس آنتن پخش تلویزیون محلی و یا سایر دستگاه های بی سیم که در محل و در نزدیکی آن استفاده می شود، تداخل نکند.
  • اگر قصد استفاده در شهر ها و اماکن مختلف را دارید، یک سیستم Frequency Agility به شما کمک می کند تا با شرایط محلی تطبیق پیدا کنید. انتخاب فرکانس خودکار فرآیند را ساده تر می کند.
  • چه تعداد سیستم بی سیم مورد استفاده قرار خواهد گرفت؟ اگر پاسخ شما یک است، نیازی به مدیریت چند سیستم نیست.
  • اگر قصد دارید از دو یا چند سیستم بی سیم استفاده کنید، هر کدام با فرکانس های مختلف کار می کنند. این فرکانس ها باید با توجه به اینکه مانع از دخالت با یکدیگر شوند، انتخاب شوند.
  • سیستم های پیشرفته به صورت خودکار به انتخاب فرکانس های سازگار کمک می کنند. سیستم های UHF و VHF معمولا در کنار یکدیگر بدون مسئله تداخل کار می کنند.

ادامه مطلب

فرستنده های میکروفن دستی

فرستنده های BODY PACK

این فرستنده ها روی لباس یا لبه گیتار نصب می شوند و با میکروفن یقه ای و یا هدمیک مورد استفاده قرار می گیرند. میکروفن های یقه ای معمولا به لباس متصل می شوند و در اندازه های مختلفی تولید می شوند و برای استفاده در تلویزیون و تولید فیلم و نیز در برخی سخنرانی ها استفاده می شوند. میکروفن های هدمیک ارائه دهنده کیفیت صوتی بالا و پایدار هستند و به راحتی بر روی سر قرار می گیرند و گزینه مناسبی برای اجرای زنده نیز به شمار می روند. دسته ای دیگر از میکروفن ها مانند میکروفن های Clip که معمولا بر روی ساز بادی و یا برنجی و زهی و کوبه ای قرار می گیرند و به کمک همین BODY PACK به صورت بی سیم مورد استفاده قرار می گیرند و به دلیل موقعیت و فاصله ثابت خود از ساز، کیفیت بالایی ارائه می دهند. برخی از فرستنده های کمری میز بر روی خود مجهز به نمایشگر جهت نمایش اطلاعات میکروفن ماننده فرکانس، وضعیت آنتن، باتری و… می باشند.

ادامه مطلب

پهنای باندی UHF یا VHF؟

تقریبا تمام سیستم های بی سیم بر روی برد های VHF (very high frequency) و یا UHF (ultra high frequency) عمل می کنند. سیستم های بی سیم VHF در محدوده ۱۷۴ تا ۲۱۶ مگا هرتز و سیستم های UHF در محدوده ۴۷۰ تا ۸۰۵ مگا هرتز عمل می کنند. به طور سنتی، سیستم های UHF از کیفیت بالا تری برخوردارند و شهرت آنها به دلیل داشتن محدوده فرستنده بیشتر و تداخل کمتر با امواج تلویزیونی است. همه اینها نیاز به شرایطی هم دارند. سیستم های مبتنی بر UHF اجازه می دهند تا فرستنده قدرت بیشتری داشته باشد اما این بدان معنا نیست که هر سیستم UHF دارای قدرت بیشتری نسبت به یک سیستم VHF باشد. برای تداخل کمتر، این وضعیت تغییر می کند. به عنوان مثال بخش هایی از محدوده UHF به ارتباطات ایمنی عمومی و پخش تلویزیونی دیجیتال مربوط می شود. همچنین بالاترین طیف محدوده UHF (بالاتر از ۹۰۰ مگاهرتز) یک محدوده وسیع برای تلفن های بی سیم، درب پارکینگ و رادیو است. بنابراین برای میکروفن بی سیم توصیه نمی شود زیرا احتمال وقوع مشکلات بسیاری وجود دارد. فناوری پردازش سیگنال دیجیتال نقش مهمی در برخورد با تداخل بازی می کند که در ادامه به آن می پردازیم.

ادامه مطلب

تفاوت سیستم های وایرلس آنالوگ و دیجیتال

عملکرد و ویژگی گیرنده های بی سیم

تاریخچه شرکت سنهایزر

شرکت سنهایزر در سال 1945 ، فقط چند هفته پس از پایان جنگ جهانی دوم، توسط Fritz Sennheiser و هفت مهندس دیگر که همگی از دانشگاه هانوفر آلمان فارغ التحصیل شده بودند، در یک آزمایشگاه تاسیس شد و آن را به نام آزمایشگاه W نامگذاری کرد. اولین محصول تولیدی آنها یک ولت متر بود.

در سال 1946 سنهایزر شروع به ساخت میکروفن با مدل DM1 کرد و در سال 1947 با DM2 شروع به توسعه کرد.

تا سال 1955، این شرکت 250 کارمند داشت و تولید محصولات بسیاری از جمله تجهیزات ژئو فیزیکی ، میکروفن DM4 ، میکسر و هدفون های مینیاتوری مغناطیسی را آغاز کرد. آزمایشگاه W در سال 1958 به نام SENNHEISER ELECTRONIC نامگذاری شد.

در سال 1968 سنهایزر نخستین هدفون پشت باز در جهان را تولید کرد. معرفی هدفون های پشت باز روی بازار هدفون تاثیر گذار بود زیرا آنها توانستند صدای طبیعی بیشتری را که بسیاری از کاربران ترجیح میدادند، تولید کنند. در سال 1980 شرکت سنهایزر تولید هدست برای شرکت هواپیمایی لوفت هانزا را آغاز کرد.

شرکت سنهایزر در اوایل دهه هشتاد میلادی شروع به تولید میکروفن های بی سیم مدرن کرد. همان زمانی فریتز سنهایزر بنیانگذار آن ، شرکت را به پسر خود یعنی جرگ سنهایزر تحویل داد. در سال 1987 شرکت سنهایزر برنده جایزه اسکار برای میکروفن شات گان MKH816 شد.

در سال 1931 ، Georg Neumann که در برلین میکروفن های استودیویی تولید میکرد، بخشی از شرکت سنهایزر شد. در سال 1996 شرکت سنهایزر برنده جایزه EMMY برای پیشرفت در فناوری میکروفن بی سیم RF شد.

از آن زمان سنهایزر سنت خود مبنی بر تولید محصولات صوتی با فناوری و کیفیت بالا را تا به امروز حفظ کرده است. بنیانگذار این شرکت پروفسور فریتز سنهایزر در سال 2010 فوت کرد.

30Hz-20kHz
تک کانال یقه ای
آنالوگ
548-572 MHz
کندانسر
اومنی

سنهایزر نامی آشنا در صنعت صدا

هدفون سنهایزرسنهایزر به‌عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ صنعت صدا، در 80 سال گذشته نامی آشنا برای دوستداران اصالت و کیفیت بوده است. میکروفن‌های این برند، نه فقط ابزاری برای ضبط کردن صدا، بلکه شاه‌کلید رسیدن به موفقیت هستند. نام Sennheiser با میکروفن‌های سیمی و بی سیم و هدفون‌های استودیویی گره خورده است. گیتاریست‌های سراسر جهان می‌دانند که میکروفن‌های داینامیک e609 و e906 تقریباً با هر آمپلی‌فایر گیتاری فوق‌العاده هستند و استحکام آنها برای استفاده زنده عالی است. میکروفن داینامیک MD 421 به‌واسطه SPL بالا و پاسخ گذرای عالی، توسط مهندسان استودیو به‌عنوان یک راه‌حل انعطاف‌پذیر برای وکال، درام و کابینت گیتار باس شناخته می‌شود. 


ادامه متن را اینجا بخوانید.

بخش سوال و جواب درباره محصول :