بلندگو پسیو الکتروویس ELECTRO VOICE ELX 115

تماس برای قیمت

جهت دریافت آخرین تغییر قیمت و تخفیفات شگفت انگیز مربوط به این محصولات، میتوانید ایمیل خود را در فرم زیر ثبت نمایید.

تاریخچه ELECTRO VOICE

الکتروویس یک تولید کننده آمریکایی در زمینه تجهیزات صوتی شامل انواع میکروفن، آمپلی فایر و بلندگو است که زیر شاخه مجموعه تلکس (TELEX) می باشد. در سپتامبر 1927، Lou Burroughly و Albert R.kahn یک بیزینس کوچک در زمینه گیرنده های رادیویی در ایالت ایندیانا آغاز کردند. هدف آنها گسترش این کار به سمت تولید سیستم های صوتی حرفه ای بود که در ژانویه 1930 این کار را با نام تجاری الکتروویس شروع کردند. در همان سال این شرکت سیستم PA را برای Knute Rockne مربی مشهور تیم فوتبال ناتردام، طراحی کرد. در سال 1946، تلاش مهندسان EV سبب گسترش کسب و کار شرکت شد. در سال 1948 ، آنها موفق به تولید کارتریج بلندگو فونوگرافی شدند. در سال 1950 تولید اولین تقویت کننده تلویزیون اتوماتیک آغاز شد که در مقادیر زیادی فروخته شد. همچنین شرکت شروع به طراحی و ساخت یک بلندگوی مصرفی کرد که حرکتی به موقع برای ظهور و رونق سیستم های Hi-Fi بود.

در سال 1963 شرکت EV موفق به دریافت جایزه اسکار برای تولید یک میکروفن شات گان شد. میکروفن متغیر D یک اختراع قابل توجه بود. اکثر میکروفن ها وقتی به منبع صوتی نزدیک می شوند، پاسخ فرکانسی بم را تولید می کنند که این عملکرد باعث تغییر در تن صدایی منبع می شود و میکروفن در فواصل مختلف از منبع، پاسخ های فرکانسی متفاوتی از خود نشان می دهند ولی میکروفن تولیدی شرکت EV به این شکل نیست و نوع طراحی این میکروفن باعث محبوبیت آن شده است.

در اواخر دهه 80، شرکت EV اولین تولید کننده میکروفن بود که از میکروفن های خود استفاده می کرد. میکروفن N/DYM در اواسط دهه 80 معرفی شد. این میکروفن با قدرت گیرایی بالاتر و پاسخ و عملکرد بهتر در فرکانس های بالا، مانند یک میکروفن کاندانسر، اما به عنوان یک میکروفن داینامیک ظاهر شد. در همان زمان اولین میکروفن بی سیم شرکت الکتروویس تولید شد.

شرکت EV در فوریه 1998، با گروه تلکس ادغام شد و سپس بعد از آن در ژانویه سال 2006 شرکت EV و تلکس بخشی از سیستم های امنیتی شرکت بوش شدند. امروزه تولیدات شرکت EV بسیار گسترده است و شامل انواع میکروفن ها ، بلندگو ها و سایر تجهیزات حرفه ای دیگر است.
نمایش تمامی محصولات الکتروویس

راهنمای خرید بلندگو پسیو

باند اکتیو یا پسیو؟ کدام اسپیکر را انتخاب کنم؟

بلندگو باند یا اسپیکر اکتیو برای افرادی مناسب هستند که نمی­ خواهند برای سیستم­های PA خود یک یا چند آمپلی فایر اختصاصی تهیه کنند؛ آمپلی فایرها مستقیما در جعبه ی این باند ها جای گرفته ­اند. استفاده از بلندگوهای PA اکتیو بدین معناست که استفاده از میکسر بدون آمپلی فایر نیز برای شما امکان­پذیر است. بلندگوهای اکتیو برای نوازندگانی که در اجراهای کوچک و سایر مراکز موسیقی می­ نوازند، یک انتخاب عالی هستند. قابلیت حمل و نقل این بلندگوها بیشتر و دردسر­های نصب آن­ها کمتر است.
نکته اینجاست که انعطاف­ پذیری و کنترل اسپیکرهای اکتیو در یک سیستم صوتی نسبت به حالت بلندگوها و آمپلی فایر مجزا کمتر است. معمولا، بزرگترین سیستم­های بلندگو که برای فضاهای کاری بزرگتر طراحی می ­شوند از نوع پسیو هستند. به همین دلیل، بسیاری از مهندسین حرفه­ ای صدا استفاده از اسپیکر های پسیو را ترجیح می­ دهند. زیرا با پیکر­ بندی و مکان ­یابی محل قرارگیری این بلندگوها، میتوان صدای خروجی آن­ها را در یک محیط خاص بهینه کرد.

نحوه تأثیر اتصال سری یا موازی بلندگوها بر سیستم صوتی

هنگام اتصال آمپلی فایر یا پاورمیکسر به بلندگوها باید مقادیر اهمی تجهیزات با هم مطابقت داشته باشند. با این حال، نحوه اتصال بلندگوها از نظر سری یا موازی بودن بر این الزامات تأثیر می ­گذارد. لذا، پیش از خرید ابزار مورد نیاز خود باید از نحوه تأثیر سیم­ کشی بر این الزامات آگاه باشید.

اتصال موازی بلندگوها در یک سیستم، مقدار اهمی (مقاومت) کل مدار را کاهش می دهد. مقاومت اسمی یک بلندگوی ۲-way اغلب ۸ اهم است. چنانچه دو بلندگوی ۲-way را به صورت موازی به یکدیگر متصل کنید، مقاومت اهمی ترکیب حاصل ۴ اهم خواهد بود. به همین ترتیب با اتصال موازی سه و چهار باند این مقدار به ترتیب به ۲٫۶۷ و ۲ اهم کاهش خواهد یافت. هر چند امپدانس اسمی کوچکتر به معنای سهولت بیشتر در جاری شدن جریان الکتریسیته است، برخی آمپلی فایرها توانایی مدیریت یک سیستم ۲ اهمی را ندارند. بنابراین، پیش از اتصال بلندگوهای خود به دفترچه راهنما آمپلی فایر مراجعه نمایید و یا می توانید از مشاوران دیجی صدا در مورد تطبیق مقاومت سیستم خود راهنمایی بگیرید.
از سوی دیگر، اتصال سری بلندگوها به یکدیگر باعث ایجاد مقاومت بالاتر و افزایش امپدانس سیستم می شود. بنابراین، با اتصال سری دو بلندگوی ۸ اهمی مقاومت ۱۶ اهم خواهد بود. بنابراین، اگر چند باند یکسان با امپدانس پایین­ تر از امپدانس تقویت کننده داشته باشید، راه­ حل استفاده از اتصال سری است و شما می­ توانید با اتصال سری بلندگوها امپدانس مدار را افزایش دهید.

کابل­ ها و کانکتور ها و نکاتی که باید بدانید!

کابل­ ها به عنوان حامل سیگنال­ های صوتی در سیستم صوتی شما عمل می ­کنند و باید به دقت انتخاب شوند تا صدا عاری از هر گونه آلودگی به نویز صوتی از منبع به باند منتقل شود.

در اکثر اجراها، برای سیستم های صوتی به کابل ­های میکروفن XLR  و یا کابل­ های TRS (استریو) ۱/۴ اینچی و اتصالات ۱/۴ اینچی unbalanced که از آن برای کابل­ های مربوط به ادوات موسیقی استفاده می­ شود، نیاز است. کابل­ های balanced نویز ناشی از لامپ­ ها و سایر منابع الکترونیکی را که به نویز ۶۰-سیکلی موسوم است، حذف می­ کنند.

در بسیاری از سیستم ­ها، به دلیل سرعت اتصالات کانکتورهای اسپیکون (Speakon) و توانایی در قفل شدن جک و همچنین جلوگیری از قطع تصادفی، جایگزین اتصالات ۱/۴ اینچی (بنون) شداند.

هر چه اندازه هادی کابل­ های اسپیکر بزرگتر باشد، توانایی آن در حمل جریان­ های بالاتر مورد نیاز بلندگوها بیشتر است. همچنین، هر چه پوشش کابل ضخیم­تر باشد، محافظت آن در برابر صدمه احتمالی بهتر است. برای به حداکثر رساندن بازدهی باید آمپلی فایر را در نزدیک­ترین محل ممکن به بلندگوها قرار دهید و از کوتاه ترین کابل ممکن استفاده کنید.

کابل ­های ادوات موسیقی ،میکروفن ها و بلندگوها با یکدیگر قابل تعویض نیستند. کابل­ های بلندگوها ضخیم­ ترند و به شکلی متفاوت ساخته شده ­اند؛ بنابراین، تعویض این کابل­ ها ممکن است به وارد آمدن آسیب به دستگاه منجر شود.

مجموعه­ ای گسترده از کابل ها و کانکتور های مربوط به ابزارهای صوتی را می توانید در دسته کابل و کانکتور در سایت دیجی صدا مشاهده فرمایید.

نکاتی که در خرید بلندگو باید توجه داشته باشید

آگاهی از ویژگی­ های مورد نظر پیش از اقدام به خرید بسیار مهم است. در ادامه به تعدادی از شرایط اصلی مطرح در زمینه خرید هر سیستم صوتی اشاره می­ شود که شما باید پیش از اقدام به خرید از آن آگاه باشید.

  • توان خروجی متوسط بلندگو: به معنای اندازه توان متوسط بلندگو در یک برنامه کاری دراز مدت است. گاهی اوقات (به اشتباه) این مشخصه در قالب توان RMS مطرح می­ شود. در ادامه به توضیح توان RMS می پردازیم
  • محدوده دینامیکی: به معنای اختلاف میان بلندترین و هموارترین بخش­ های یک سیگنال صوتی است (که معمولا بر حسب دسی­بل اندازه­ گیری می ­شود).
  • پاسخ فرکانسی: به بازه فرکانسی تولید شده توسط بلندگو اشاره دارد و نشان دهنده محدوده ای است که بلندگو به درستی قادر به تولید فرکانس های مختلف می باشد. محدوده فرکانسی شنوایی انسان بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز گسترده است. این ویژگی در مورد پاسخ­ های فرکانسی به مفهوم تلرانس اشاره دارد (تفاضل حداکثر مقدار خروجی با ورودی). اگر مقدار تلرانس ذکر نشده باشد، مقدار آن را به عنوان تلرانس استاندارد و برابر ±۳ dB قلمداد می­ کنیم.
  • توان پیک (Peak): به معنی حداکثر توان لحظه­ ای کار کوتاه مدت بلندگو است. اهمیت این ویژگی از اهمیت توانایی کار در یک برنامه کاری پیوسته (program watt) کمتر است.
  • توان مؤثر (RMS): مخفف Root mean square. یک استاندارد بین المللی جهت اندازه گیری قدرت خروجی فرکانس های تولید شده آمپلی فایر است. ریشه دوم متوسط (میانگین) مجذور کلیه مقادیر ولتاژهای لحظه ای یک شکل موج است. مقادیر RMS اسمی توان بلندگو، نسبتا کنسرواتیو هستند. گاهی اوقات توان program بلندگو RMS نامیده می­ شود، هر چند این کار از نظر فنی نادرست است.

بخش سوال و جواب درباره محصول :

بسيار باندهاي خوبي هست
من 5 ساله دو جفتشو دارم
بهترين كيفيت صدا رو داره