بلندگو اکتیو الکتروویس ELECTRO VOICE ELX 115P

ارزان شد! بلندگو اکتیو الکتروویس ELECTRO VOICE ELX 115P

9,000,000 تومان

7,700,000 تومان

جهت دریافت آخرین تغییر قیمت و تخفیفات شگفت انگیز مربوط به این محصولات، میتوانید ایمیل خود را در فرم زیر ثبت نمایید.

اکتیو
15
1.5
1000
RCA, کمبو/Combo
56 هرتز تا 18 کیلو هرتز
134
90
50
43
38
71
22.5
چوب

تاریخچه ELECTRO VOICE

الکتروویس یک تولید کننده آمریکایی در زمینه تجهیزات صوتی شامل انواع میکروفن، آمپلی فایر و بلندگو است که زیر شاخه مجموعه تلکس (TELEX) می باشد. در سپتامبر 1927، Lou Burroughly و Albert R.kahn یک بیزینس کوچک در زمینه گیرنده های رادیویی در ایالت ایندیانا آغاز کردند. هدف آنها گسترش این کار به سمت تولید سیستم های صوتی حرفه ای بود که در ژانویه 1930 این کار را با نام تجاری الکتروویس شروع کردند. در همان سال این شرکت سیستم PA را برای Knute Rockne مربی مشهور تیم فوتبال ناتردام، طراحی کرد. در سال 1946، تلاش مهندسان EV سبب گسترش کسب و کار شرکت شد. در سال 1948 ، آنها موفق به تولید کارتریج بلندگو فونوگرافی شدند. در سال 1950 تولید اولین تقویت کننده تلویزیون اتوماتیک آغاز شد که در مقادیر زیادی فروخته شد. همچنین شرکت شروع به طراحی و ساخت یک بلندگوی مصرفی کرد که حرکتی به موقع برای ظهور و رونق سیستم های Hi-Fi بود.

در سال 1963 شرکت EV موفق به دریافت جایزه اسکار برای تولید یک میکروفن شات گان شد. میکروفن متغیر D یک اختراع قابل توجه بود. اکثر میکروفن ها وقتی به منبع صوتی نزدیک می شوند، پاسخ فرکانسی بم را تولید می کنند که این عملکرد باعث تغییر در تن صدایی منبع می شود و میکروفن در فواصل مختلف از منبع، پاسخ های فرکانسی متفاوتی از خود نشان می دهند ولی میکروفن تولیدی شرکت EV به این شکل نیست و نوع طراحی این میکروفن باعث محبوبیت آن شده است.

در اواخر دهه 80، شرکت EV اولین تولید کننده میکروفن بود که از میکروفن های خود استفاده می کرد. میکروفن N/DYM در اواسط دهه 80 معرفی شد. این میکروفن با قدرت گیرایی بالاتر و پاسخ و عملکرد بهتر در فرکانس های بالا، مانند یک میکروفن کاندانسر، اما به عنوان یک میکروفن داینامیک ظاهر شد. در همان زمان اولین میکروفن بی سیم شرکت الکتروویس تولید شد.

شرکت EV در فوریه 1998، با گروه تلکس ادغام شد و سپس بعد از آن در ژانویه سال 2006 شرکت EV و تلکس بخشی از سیستم های امنیتی شرکت بوش شدند. امروزه تولیدات شرکت EV بسیار گسترده است و شامل انواع میکروفن ها ، بلندگو ها و سایر تجهیزات حرفه ای دیگر است.
نمایش تمامی محصولات الکتروویس

راهنمای خرید بلندگو اکتیو

اسپیکر اکتیو یا پسیو؟ کدام را انتخاب کنم؟

بلندگو اکتیو یا پسیو بلندگو اکتیو برای افرادی مناسب هستند که نمی­ خواهند برای سیستم­های PA خود یک یا چند آمپلی فایر اختصاصی تهیه کنند؛ آمپلی فایرها مستقیما در جعبه ی این اسپیکرها جای گرفته ­اند. استفاده از باندهای PA اکتیو بدین معناست که استفاده از میکسر بدون آمپلی فایر نیز برای شما امکان­پذیر است. اسپیکر اکتیو برای نوازندگانی که در اجراهای کوچک و سایر مراکز موسیقی می­ نوازند، یک انتخاب عالی هستند. قابلیت حمل و نقل این بلندگوها بیشتر و دردسر­های نصب آن­ها کمتر است.
نکته اینجاست که انعطاف­ پذیری و کنترل بلندگو اکتیو در یک سیستم صوتی نسبت به حالت بلندگوها و آمپلی فایر مجزا کمتر است. معمولا، بزرگترین سیستم­های بلندگو که برای فضاهای کاری بزرگتر طراحی می ­شوند از نوع پسیو هستند. به همین دلیل، بسیاری از مهندسین حرفه­ ای صدا استفاده از بلندگو پسیو را ترجیح می­ دهند. زیرا با پیکر­ بندی و مکان ­یابی محل قرارگیری این بلندگوها، میتوان صدای خروجی آن­ها را در یک محیط خاص بهینه کرد.

بلندگوها و درایورها

بلندگوها برای بازتولید محدوده­ های فرکانسی مشخص طراحی شده­ اند. بلندگو اصطلاحا «فول رنج» معمولا شامل یک ووفر و یک توئیتر می باشند و به سیستم ۲-way موسومند. در برخی بلندگوهای PA یک درایور mid-range نیز وجود دارد؛ لذا این گروه از بلندگوها سیستم ­های ۳-way نامیده می­ شوند.
انواع بلندگوهای موجود در سیستم­ های صوتی و مشخصات آن­ها را در ادامه این مطلب دنبال کنید.

بلندگو مانیتور صحنه

نوازندگان برای نمایش عملکرد خود به بهترین وجه ممکن باید بتوانند صدای خود و سایر نوازندگان را به وضوح بشنوند. بنابراین، استفاده از بلندگو مانیتور صحنه ضروری است. هرچند استفاده از اسپیکرهای مانیتور زمینی عاملی برای فیدبک (feedback) و افزایش خطر آسیب به سیستم شنوایی است، اما اغلب نوازندگان استفاده از این بلندگوها را نسبت به استفاده از مانیتور in-ear ترجیح می­ دهند
ادامه این مطلب

نکاتی که در خرید بلندگو باید توجه داشته باشید

آگاهی از ویژگی­ های مورد نظر پیش از اقدام به خرید بسیار مهم است. در ادامه به تعدادی از شرایط اصلی مطرح در زمینه خرید هر سیستم صوتی اشاره می­ شود که شما باید پیش از اقدام به خرید از آن آگاه باشید.

  • توان خروجی متوسط بلندگو: به معنای اندازه توان متوسط بلندگو در یک برنامه کاری دراز مدت است. گاهی اوقات (به اشتباه) این مشخصه در قالب توان RMS مطرح می­ شود. در ادامه به توضیح توان RMS می پردازیم
  • محدوده دینامیکی: به معنای اختلاف میان بلندترین و هموارترین بخش­ های یک سیگنال صوتی است (که معمولا بر حسب دسی­بل اندازه­ گیری می ­شود).
  • پاسخ فرکانسی: به بازه فرکانسی تولید شده توسط بلندگو اشاره دارد و نشان دهنده محدوده ای است که بلندگو به درستی قادر به تولید فرکانس های مختلف می باشد. محدوده فرکانسی شنوایی انسان بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز گسترده است. این ویژگی در مورد پاسخ­ های فرکانسی به مفهوم تلرانس اشاره دارد (تفاضل حداکثر مقدار خروجی با ورودی). اگر مقدار تلرانس ذکر نشده باشد، مقدار آن را به عنوان تلرانس استاندارد و برابر ±۳ dB قلمداد می­ کنیم.
  • توان پیک (Peak): به معنی حداکثر توان لحظه­ ای کار کوتاه مدت بلندگو است. اهمیت این ویژگی از اهمیت توانایی کار در یک برنامه کاری پیوسته (program watt) کمتر است.
  • توان مؤثر (RMS): مخفف Root mean square. یک استاندارد بین المللی جهت اندازه گیری قدرت خروجی فرکانس های تولید شده آمپلی فایر است. ریشه دوم متوسط (میانگین) مجذور کلیه مقادیر ولتاژهای لحظه ای یک شکل موج است. مقادیر RMS اسمی توان بلندگو، نسبتا کنسرواتیو هستند. گاهی اوقات توان program بلندگو RMS نامیده می­ شود، هر چند این کار از نظر فنی نادرست است.

بخش سوال و جواب درباره محصول :