بلندگو پسیو وارفیدل WHARFEDALE PRO TITAN 12

ناموجود

جهت دریافت آخرین تغییر قیمت و تخفیفات شگفت انگیز مربوط به این محصولات، میتوانید ایمیل خود را در فرم زیر ثبت نمایید.

ناموجود

لــوازم جــانبی پیشنهادی

پسیو
12
1.75" Titanium
250
1000
8
Speakon
55Hz-20kHz (+/- 3dB)
128
90
60
آویز از ارتفاع و روی پایه
27
22
40
12
Polypropylene

به جرات میتوان گفت سری Titan یکی از بهترین و معروف ترین بلندگوهای شرکت وارفیدل است که، صدایی بی نظیر در اختیار شما می گذارد. این سری در دو مدل اکتیو و پسیو تولید میشود و محصولات آن شامل بلندگوهای 8 اینچ و 12 اینچ و 15 اینچ و ساب ووفر می باشد.
امروزه تقاضای بسیار زیادی برای سیستم های صوتی سبک و پرتابل وجود دارد. معمولا کاربران به محصولی نیاز دارند که به راحتی در یک وسیله نقلیه جا شود و جا به جایی آن راحت باشد و کمترین آسیب به سیستم وارد شود. سری تیتان به صورتی طراحی شده است که شما می توانید از آن به عنوان یک بلندگوی پرتابل و قابل حمل و یا نصب در جایی ثابت استفاده کنید. سری تیتان طیف وسیعی از محصولات نصبی در رنگ های مختلف را به شما ارائه می دهد.
صدای بلندگوهای سری تیتان در تمام طول برنامه کمترین افت صدایی ندارند که این مهم با استفاده از تکنولوژی بالای صوتی در شرکت وارفیدل به دست آمده است. استفاده از الگوهای پیشرفته قالب گیری باعث بالا رفتن مقاومت بدنه شده و در عین حال باعث کم بودن وزن آن است.
بلندگوهای سری تیتان به واسطه بدنه پلی پروپلین و ووفر ضد رطوبت ، میتواند شرایط فضای باز را به راحتی تحمل کند.
طراحی منحصر به فرد شرکت وارفیدل (EWG) که نتیجه شبیه سازی امواج صوتی با کامپیوتر است، باعث شفافیت و ارائه دقیق تر فرکانس ها، طبق یک الگوی خاص می باشد. تولید دقیق سیگنال های صوتی باعث پرتاب بیشتر و افزایش کیفیت آن می شود.
از دیگر ویژگی های شاخص سری تیتان، امکان آویز از ارتفاع آن می  باشد. زاویه پوشش در این بلندگو ها 90 در 60 درجه است که باعث پوشش عالی و صدا رسانی یکنواخت می شود. تیوتر و ووفر این سری به گونه ای طراحی شده است که از حداکثر ظرفیت آنها استفاده می شود و می توانند بیشترین خروجی را داشته باشند.

تیوتر این مدل از جنس تیتانیوم میباشد و توان تولید SPL بالایی دارد. قطر سیم پیچ این تیوتر 1.7 اینچ می باشد.

ووفر این بلندگو به گونه ای طراحی شده است که دوام بسیار بالایی دارد و به دلیل استفاده از جنس پرده ووفر ضد آب، در شرایط مرطوب راندمان بسیار بالایی دارد.

تاریخچه Wharfedale Pro

وارفیدل در سال 1932 توسط گیلبرت بریگز تأسیس شد و ابتدا تولیدکننده بلندگوهای Hi-Fi بود که برندی بسیار مشهور است. گیلبرت بریگز اولین بلندگوی خود را در شهر بازاری دنجی واقع در دره رودخانه وارف ساخت. منطقهای که امروز با عنوان «وارفیدل» که محل تولد یکی از بزرگترین برندهای بلندگو شناخته میشود. استعداد او در تولید بلندگو، نه تنها به لطف دانش فنی، بلکه به اشتیاق او به موسیقی مربوط می شود. خودش پیانیست قابلی بود.
اولین تولیدات او جایزهی اول و دوم مسابقهی انجمن رادیوی بردفور بود و محصولات Hi-Fi وارفیدل ، تا به امروز جوایز زیادی را از آن خود کرده اند. وارفیدل به عنوان برند Hi-Fi مبتکر این حوزه شناخته شده است و یکی از اولین بلندگوهای 2-WAY را در سال 1945 تولید کرد و با پیتر واکر از شرکت کواد همکاری کرد و تکنولوژی کواد الکترونیکز و فناوری بلندگوهای وارفیدل را با هم ترکیب کردند.

شرکت وارفیدل در دهه ی 60 و 70 چوب ساج و پلاستیکهای مدرن و در دههی 80 پراب اسکن لیزری (اسکالپ) و تکنیکهای پلات برش چندگانه (فرسپ) را برای دقت صوتی معرفی کرد.
یکی از موفقترین خطوط بلندگوی وارفیدل که تا به امروز در حال تولید هستند، مجموعهی دیاموند وارفیدل است که اولین بار در 1981 وارد بازار شد. این بلندگو رقابت را از این لحاظ تغییر داد که یک بلندگوی کوچک بود ولی با صدایی عظیم و این امر با استفاده از فناوری منحصر به فرد Driver آن محقق شد و این همان چیزی بود که بازار دنبال آن بود. مجموعهی دیاموند تا به امروز در حال تولید است و دیاموند 220 بهترین بلندگو با قیمت زیر 200 پوند در مسابقهی جوایز هایفای 2014 شناخته شد.
در سال 1996، برند وارفیدل توسط گروه IAG تصاحب شد. این شرکت برند را یک مرحله جلوتر برد و برای رقابت با نیاز بازار در تولید بلندگوهای حرفه ای ، وارفیدل پرو متولد شد.
امروزه وارفیدل پرو به سهم خود نیروی پیشروی بازار رقابتی است. وارفیدل پرو مانند مجموعهی پرفروش دیاموند در Hi-Fi موفقیت مشابهی کسب کرده است. محصولات بلندگوی این شرکت شامل Titan، WLA، و EVP-X ، برای مراسم ها و گروههای موسیقی استفاده میشوند و در استادیوم ها، کلوب های بزرگ، عبادتگاه ها و تئاترها به صورت حرفهای نصب میشوند.

داستان پشتِ محصولات Wharefedale Pro

امروزه وارفیدل یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان حرفه ای بلندگو، در بریتانیا به حساب می آید. تمام محصولات این شرکت در پیشرفته ترین مراکز تولید متعلق به گروه IAG تولید می شود و در هر مرحله از فرآیند تولید استانداردهای سخت گیرانه ای رعایت می شود. روشکار خیلی دقیقی برای کنترل کیفی از سطح قطعات تا محصول نهایی به کار گرفته میشود. این روش کار منجر به محصول تمام شده عالی در بخش بندی بازار مربوطه میشود که در مدت کار محصول به خوبی کار می کند. با سرمایه گذاری مداوم روی تحقیق، توسعه، طراحی، و تولید، گروه IAG قصد روشن اش را برای رشد برند وارفیدل و هویت جهانی آن نشان داده است. به کارگیری تخصص و بهترین فناوری ها، تضمین می کند که این برند نه تنها به بقایش ادامه می دهد بلکه موقعیت اش را به عنوان بهترین برند در کلاس خود بهبود می بخشد.

تولید

vertical integration به این معناست که میتوانیم عملا هر قطعه از محصول را در محل تولید کنیم. IAG کارخانهای کاملاً مورد تأیید ایزو 9001 دارد که از پیشرفتهترین تجهیزات در خط تولید خود استفاده میکند. از محصول خام تا تمامشده، از تولید شاسی تا سیمپیچهای صوتی، و تولید PCB برای crossover و آمپلی فایر، تمام فرآیندها درون کارخانۀ جدید شرکت در جیان، جیانگشی، چین انجام میشود. از این طریق، گروه IAG ارزش پولی بیهمتایی در هر مرحله از تولید فراهم میکند. این گروه از کابل تولیدی خودش برای سیم پیچهای درونی استفاده میکند. مرکز تولید PCB متعلق به خود IAG از جدیدترین فناوری سوار کردن قطعات استفاده می-کند. مراکز AOI و ICT بورد PCB را آزمایش میکنند. ماشینهای لحیم بدون سرب متعلق به خود IAG جدیدترین استاندارد مربوط به مواد خطرناک اروپا را رعایت میکنند. محصولات گروه IAG از جمله مواد بستهبندی سازگار با محیط زیست است. همچنین بسته بندی محصولات این شرکت کاملا با محیط زیست سازگار هستند. این گروه ماشینهای تزریق، قالبریزی، ریخته گری، مهرزنی، آهنگری و چاپ خودش را دارد بلکه مجموعۀ کاملی از تجهیزات پرداخت ورق فلزی متعلق به AMADA ژاپن را در اختیار دارد.

کیفیت

در این شرکت، کیفیت هرگز فدا نمیشود. با کنترل کیفیت IAG بر هر فرآیند، زمانی که تأمینکنندگان گوناگونی وجود دارند، میتوان به شکل کارآمدتری فرآیند تولید را کنترل کرد. در هر مرحله از تولید، مکانیسم ترخیصی به کار گرفته میشود که تضمین میکند تمام قطعات استانداردهای لازم را داشته باشند. علاوه بر این، هر محصول تمامشده پیش از آنکه برای توزیع ارسال شود به صورت کامل آزمایش میشود. پیش از بارگیری، محصولات الکترونیکی برای 24 ساعت مداوم آزمایش میشوند. گروه IAG بیش از 1500 کارمند تماموقت دارد. کارکنان این شرکت از محیط کاری تمیز و امنی در کارخانۀ جدید این برند بهرمند هستند که چنین سطح امکانات را می توان در تولیدکنندگان بزرگ با فناوری بالا یافت کرد. اسکان، غذا، و یونیفرم، و همچنین تجهیزات سلامت و ایمنی لازم برای کار در اختیار تمام کارکنان گذاشته میشود. کارکنان برای استفادۀ کارآمد از تجهیزات به صورت کامل آموزش داده میشوند. دست آخر تمام کارکنان توسط متخصصین خارجی شرکت که در فناوری های پیشرفتۀ لحیمزنی و تولید تخصص دارند آموزش داده میشوند و تمام مهارت های لازم را برای رعایت مجموعه استانداردهایی باکیفیتِ برند Wharefedale و گروه IAG دارند.

تحقیق و توسعه

گرچه تولید صرفاً در چین انجام میشود، اما طراحان IAG از بهترینها در حوزۀ خودشان هستند. تحقیق و توسعه در مقیاس بینالمللی توسط طراحان و مهندسین الکترونیکی از بریتانیا، ژاپن، چین، و هنگکنگ صورت میگیرد. در کارخانه شنزن پشتیبانی زیادی از تحقیق و توسعه میشود. از جمله پیشرفتهترین مراکز 2D، CAD، و مدلسازی میتوانند به سرعت به نیازهای بخشهای دیگر پاسخ دهند. چون IAG حتی قطعاتش را تولید میکند، میتواند نمونههای اولیۀ محصولات را با استقاده از قطعات واقعی تولید کند و سپس آنها را به عنوان بخشی از فرآیندی واحد بهینه سازد. یعنی این گروه میتواند از طراحی تا عرضه محصول به بازار را با قطعات دارای طراحی سفارشی در زمانی کمتر با نتایج بسیار پیشبینی پذیرتری ارائه کند. پیشرفتهترین تکنیک ها و تجهیزات تولید به این معنی است کهWharefedale میتواند تکنیک ها و مواد پیشرفتهتری را در قیاس با رقبا به کار گیرد. به علاوه با دانشگاههای محلی نیز روی پیشرفتهترین برنامههای تحقیقاتی که هدفشان پیشبرد فناوری است همکاری میشود. تحقیق و توسعه در مقیاس جهانی ادامه خواهد یافت تا به سرعت به نیازمندی های بازارها پاسخ داده شود و این گروه از رقبای صنعت جلو بزند. تمام این مسائل موجب میشود که محصولاتWharefedale بهتری در اختیار توزیع کنندگان و مصرف کنندگان نهایی قرار گیرد.

فروش و بازاریابی

بخشهای فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش همه در دفتر شنزن واقع اند. این موضوع سبب کار تیمی نزدیک و به حداکثر رساندن ارتباط درونی میشود که باعث توسعۀ فرآیندهای داخلی در کارخانههای واقع در شنزن (جیان) و شرکت تابعه در بریتانیا میشود. با همکاری نزدیک با کانالهای توزیع بینالمللی،وارفیدل موقعیت قوی خود را در بازار جهانی تضمین کرده است. گروه IAG از پایگاه تولید خود و با استفاده از زنجیره تأمین ساده و سازمان یافته محصولات را به صورت مستقیم به بیش از 100 کشور در سرتاسر جهان ارسال میکند. با استفاده از پیشرفتهترین سیستمهای برنامهریزی منابع تولید (MRS)، جدول زمانی بسیار دقیق تولید تضمین میکند که موجودی محصولات در سرتاسر گروه به دقت کنترل شود.

بریتانیا

IAG UK در هانتینگدون، قلب صنعت صدای بریتانیا، واقع است. این گروه 5900 فوت، انبار در ایدل برادفور دارد که فقط پنج مایل از کارخانه اصلی Wharefedale Wireless Worls فاصله دارد. از اینجا، این گروه تمام برندهای Hi-Fi و محصولاتWharefedale را در سرتاسر بریتانیا و ایرلند توزیع میکند. IAG UK در هنگام شکلگیری IAG در سپتامبر 1997 و با خرید کسبوکارهای Wharefedale و Quad برپا شد. از آن زمان مهندسین الکترونیک و طراحی محصول بریتانیا نقشی پیشرو در ساخت بسیاری از محصولات این گروه داشتهاند. بخش خدمات نیز به نیازهای مشتری دربارۀ محصولات کنونی IAG پاسخ میدهد و همچنین قطعات یدکی و لوازم جوانبی ارائه میکند. بخش خدمات IAG UK با بیش از 80 سال تجربۀ کاریِ کارکنانش در حوزۀ محصولات IAG در میان معتبرترین نهادها در تجارت صدا است.

راهنمای خرید بلندگو پسیو

باند اکتیو یا پسیو؟ کدام اسپیکر را انتخاب کنم؟

بلندگو باند یا اسپیکر اکتیو برای افرادی مناسب هستند که نمی­ خواهند برای سیستم­های PA خود یک یا چند آمپلی فایر اختصاصی تهیه کنند؛ آمپلی فایرها مستقیما در جعبه ی این باند ها جای گرفته ­اند. استفاده از بلندگوهای PA اکتیو بدین معناست که استفاده از میکسر بدون آمپلی فایر نیز برای شما امکان­پذیر است. بلندگوهای اکتیو برای نوازندگانی که در اجراهای کوچک و سایر مراکز موسیقی می­ نوازند، یک انتخاب عالی هستند. قابلیت حمل و نقل این بلندگوها بیشتر و دردسر­های نصب آن­ها کمتر است.
نکته اینجاست که انعطاف­ پذیری و کنترل اسپیکرهای اکتیو در یک سیستم صوتی نسبت به حالت بلندگوها و آمپلی فایر مجزا کمتر است. معمولا، بزرگترین سیستم­های بلندگو که برای فضاهای کاری بزرگتر طراحی می ­شوند از نوع پسیو هستند. به همین دلیل، بسیاری از مهندسین حرفه­ ای صدا استفاده از اسپیکر های پسیو را ترجیح می­ دهند. زیرا با پیکر­ بندی و مکان ­یابی محل قرارگیری این بلندگوها، میتوان صدای خروجی آن­ها را در یک محیط خاص بهینه کرد.

نحوه تأثیر اتصال سری یا موازی بلندگوها بر سیستم صوتی

هنگام اتصال آمپلی فایر یا پاورمیکسر به بلندگوها باید مقادیر اهمی تجهیزات با هم مطابقت داشته باشند. با این حال، نحوه اتصال بلندگوها از نظر سری یا موازی بودن بر این الزامات تأثیر می ­گذارد. لذا، پیش از خرید ابزار مورد نیاز خود باید از نحوه تأثیر سیم­ کشی بر این الزامات آگاه باشید.

اتصال موازی بلندگوها در یک سیستم، مقدار اهمی (مقاومت) کل مدار را کاهش می دهد. مقاومت اسمی یک بلندگوی ۲-way اغلب ۸ اهم است. چنانچه دو بلندگوی ۲-way را به صورت موازی به یکدیگر متصل کنید، مقاومت اهمی ترکیب حاصل ۴ اهم خواهد بود. به همین ترتیب با اتصال موازی سه و چهار باند این مقدار به ترتیب به ۲٫۶۷ و ۲ اهم کاهش خواهد یافت. هر چند امپدانس اسمی کوچکتر به معنای سهولت بیشتر در جاری شدن جریان الکتریسیته است، برخی آمپلی فایرها توانایی مدیریت یک سیستم ۲ اهمی را ندارند. بنابراین، پیش از اتصال بلندگوهای خود به دفترچه راهنما آمپلی فایر مراجعه نمایید و یا می توانید از مشاوران دیجی صدا در مورد تطبیق مقاومت سیستم خود راهنمایی بگیرید.
از سوی دیگر، اتصال سری بلندگوها به یکدیگر باعث ایجاد مقاومت بالاتر و افزایش امپدانس سیستم می شود. بنابراین، با اتصال سری دو بلندگوی ۸ اهمی مقاومت ۱۶ اهم خواهد بود. بنابراین، اگر چند باند یکسان با امپدانس پایین­ تر از امپدانس تقویت کننده داشته باشید، راه­ حل استفاده از اتصال سری است و شما می­ توانید با اتصال سری بلندگوها امپدانس مدار را افزایش دهید.

کابل­ ها و کانکتور ها و نکاتی که باید بدانید!

کابل­ ها به عنوان حامل سیگنال­ های صوتی در سیستم صوتی شما عمل می ­کنند و باید به دقت انتخاب شوند تا صدا عاری از هر گونه آلودگی به نویز صوتی از منبع به باند منتقل شود.

در اکثر اجراها، برای سیستم های صوتی به کابل ­های میکروفن XLR  و یا کابل­ های TRS (استریو) ۱/۴ اینچی و اتصالات ۱/۴ اینچی unbalanced که از آن برای کابل­ های مربوط به ادوات موسیقی استفاده می­ شود، نیاز است. کابل­ های balanced نویز ناشی از لامپ­ ها و سایر منابع الکترونیکی را که به نویز ۶۰-سیکلی موسوم است، حذف می­ کنند.

در بسیاری از سیستم ­ها، به دلیل سرعت اتصالات کانکتورهای اسپیکون (Speakon) و توانایی در قفل شدن جک و همچنین جلوگیری از قطع تصادفی، جایگزین اتصالات ۱/۴ اینچی (بنون) شداند.

هر چه اندازه هادی کابل­ های اسپیکر بزرگتر باشد، توانایی آن در حمل جریان­ های بالاتر مورد نیاز بلندگوها بیشتر است. همچنین، هر چه پوشش کابل ضخیم­تر باشد، محافظت آن در برابر صدمه احتمالی بهتر است. برای به حداکثر رساندن بازدهی باید آمپلی فایر را در نزدیک­ترین محل ممکن به بلندگوها قرار دهید و از کوتاه ترین کابل ممکن استفاده کنید.

کابل ­های ادوات موسیقی ،میکروفن ها و بلندگوها با یکدیگر قابل تعویض نیستند. کابل­ های بلندگوها ضخیم­ ترند و به شکلی متفاوت ساخته شده ­اند؛ بنابراین، تعویض این کابل­ ها ممکن است به وارد آمدن آسیب به دستگاه منجر شود.

مجموعه­ ای گسترده از کابل ها و کانکتور های مربوط به ابزارهای صوتی را می توانید در دسته کابل و کانکتور در سایت دیجی صدا مشاهده فرمایید.

نکاتی که در خرید بلندگو باید توجه داشته باشید

آگاهی از ویژگی­ های مورد نظر پیش از اقدام به خرید بسیار مهم است. در ادامه به تعدادی از شرایط اصلی مطرح در زمینه خرید هر سیستم صوتی اشاره می­ شود که شما باید پیش از اقدام به خرید از آن آگاه باشید.

  • توان خروجی متوسط بلندگو: به معنای اندازه توان متوسط بلندگو در یک برنامه کاری دراز مدت است. گاهی اوقات (به اشتباه) این مشخصه در قالب توان RMS مطرح می­ شود. در ادامه به توضیح توان RMS می پردازیم
  • محدوده دینامیکی: به معنای اختلاف میان بلندترین و هموارترین بخش­ های یک سیگنال صوتی است (که معمولا بر حسب دسی­بل اندازه­ گیری می ­شود).
  • پاسخ فرکانسی: به بازه فرکانسی تولید شده توسط بلندگو اشاره دارد و نشان دهنده محدوده ای است که بلندگو به درستی قادر به تولید فرکانس های مختلف می باشد. محدوده فرکانسی شنوایی انسان بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز گسترده است. این ویژگی در مورد پاسخ­ های فرکانسی به مفهوم تلرانس اشاره دارد (تفاضل حداکثر مقدار خروجی با ورودی). اگر مقدار تلرانس ذکر نشده باشد، مقدار آن را به عنوان تلرانس استاندارد و برابر ±۳ dB قلمداد می­ کنیم.
  • توان پیک (Peak): به معنی حداکثر توان لحظه­ ای کار کوتاه مدت بلندگو است. اهمیت این ویژگی از اهمیت توانایی کار در یک برنامه کاری پیوسته (program watt) کمتر است.
  • توان مؤثر (RMS): مخفف Root mean square. یک استاندارد بین المللی جهت اندازه گیری قدرت خروجی فرکانس های تولید شده آمپلی فایر است. ریشه دوم متوسط (میانگین) مجذور کلیه مقادیر ولتاژهای لحظه ای یک شکل موج است. مقادیر RMS اسمی توان بلندگو، نسبتا کنسرواتیو هستند. گاهی اوقات توان program بلندگو RMS نامیده می­ شود، هر چند این کار از نظر فنی نادرست است.

بخش سوال و جواب درباره محصول :

خداییییش خوبه.نسبت به قیمت بیسته

تفکیک صدا و شفافیت خیلی خوبی داره و واقعا نسبت به قیمتش عالیه.بسیار خوش صدا