معرفی بهترین و پر فروش ترین مدل های ملودیکا ۲۰۲۲ از ملودیکا یاماها تا ملودیکا سوان

ملودیکا همواره یکی از سازهای محبوب برای فراگیری موسیقی در هر سنی است. به خصوص در برخی آموزشگاه ها آموزش موسیقی را از ملودیکا شروع می کنند. در این مطلب برای آشنایی خوانندگان دیجی صدا با این ساز پرطرفدار در کنار معرفی ملودیکا و انواع آن، به سراغ معرفی چند مدل از نمونه های بهترین ملودیکا از جمله ملودیکا حرفه ای و ملودیکا ارزان از برندهای معتبر جهانی رفته ایم.

ملودیکا چیست ؟

ملودیکا یک ساز آزاد زبانه است که به علت صدای دلنشین، حمل آسان و قیمت مناسب طرفداران زیادی را دارد. از آنجا که ملودیکا سازی کلاویه ای است، به آن پیانیکا، ویند پیانو یا هارمونیکای کلیدی نیز گفته می شود. منظور از هارمونیکای کلیدی ترکیب ساز دهنی (ساز بادی) و پیانو یا صفحه کلید (ساز کلاویه ای) است. نام «ملودیکا» اولین بار توسط کمپانی آلمانی هوهنر به کار گرفته شد.

خرید بهترین ملودیکا

ساز ملودیکا نیز مانند تمام سازهای دیگر مدل های متنوعی دارد، از ساده و ارزان قیمت تا حرفه ای و گران قیمت. برخی به اشتباه تصور می کنند ملودیکا اسباب بازی است نه یک ساز تخصصی، در حالی که این برداشت درستی نیست. برخی مدل های ساده ملودیکا مناسب آموزش موسیقی به کودکان طراحی شده اند، اما مدل های تخصصی تر آن جهت آموزش موسیقی به نوجوانان و بزرگسالان در آموزشگاه ها و نوازندگی حرفه ای ساخته می شوند.

خرید Hohner Melodica

یاد گرفتن ملودیکا چه فایده ای دارد؟

ملودیکا هم یک ساز بادی است و هم یک ساز کلاویه ای، بنابراین آموختن آن در کودکی یا نوجوانی می تواند نقش مؤثری در یادگیری بهتر نواختن سایر سازهای بادی یا کلاویه ای مانند سازدهنی ، فلوت ، پیانو ، کیبورد و … داشته باشد. ضمن آنکه نواختن ملودیکا از سازهایی مانند فلوت ریکوردر نیز راحت تر است. از همین رو ملودیکا امروز در مقایسه با گذشته جایگاه خود را پیدا کرده و مانند یک ساز اصلی در آموزشگاه های موسیقی تدریس می شود.

آموزش ملودیکا به کودکان - ملودیکا برای کودکان - ملودیکا مناسب کودکان - آموزش موسیقی به کودکان

انواع ملودیکا

هنگام انتخاب و خرید ملودیکا پیش از آنکه دنبال خرید بهترین ملودیکا باشید، لازم است با انواع ملودیکا آشنایی مختصری پیدا کنید. شما در بازار با پنج نوع مختلف روبه‌رو هستید:

  • سوپرانو
  • آلتو
  • تنور
  • آکوردینا
  • باس
سوپرانو آلتو تنور آکوردینا باس

بهتر است نوع ملودیکا را با مشورت گرفتن از افراد حرفه ای تر انتخاب کنید. سوپرانو و آلتو صدایی زیر و نازکتری در مقایسه با سایر انواع ملودیکا دارند و برای نواختنشان باید از دو دست استفاده کرد. تنور صدای بم تری دارد و با یک دست نواخته می شود. آکوردینا نوعی ملودیکاست که جای صفحه کلید، نواختن آن از طریق یکسری دکمه انجام می گیرد. باس نیز مدلی کمیاب و گران قیمت است که برای استفاده های خاص طراحی شده و از صدای بمی برخوردار است. انتخاب بهترین ملودیکا در هر سطحی به سبک نوازندگی، سطح نواختن نوازنده و عواملی از این دست بستگی دارد.

خرید بهترین ملودیکا هوهنر

برای خرید بهترین ملودیکا چه مواردی را بررسی کنیم؟

شناخت انواع ملودیکا

جهت انتخاب و خرید بهترین ملودیکا لازم است به موارد مختلفی توجه داشته باشید. نوع ملودیکا، جنس بدنه، جنس آلیاژ داخلی و عملکرد کلاویه ها مهمترین عواملی است که روی کیفیت صدای ساز اثرگذار است. اگر به دنبال صدای استاندارد و با کیفیت باشید شرکت سازنده ساز نیز اهمیت پیدا می کند. شرکت های معتبر از مواد مرغوب در ساخت ساز استفاده کرده و ظرافت های خاصی در طراحی آن به کار می برند تا حداکثر کیفیت صدا را برای نوازنده فراهم آورند. ملودیکا نوازی با بهترین مدل های ملودیکا تجربه دلپذیرتری است.

انواع ملودیکا

بررسی بدنه و کلاویه ها

به انواع ملودیکا اشاره کردیم و توصیه کردیم که بهترین نوع ملودیکا که مناسب شماست را با مشورت افراد حرفه ای انتخاب نمایید. هنگام انتخاب جنس بدنه به این نکته دقت کنید که سطح بدنه باید صیقلی باشد تا به راحتی دچار آسیب نگردد. همچنین به علت استفاده زیاد از کلیدها، لازم است آنها از استحکام قابل قبولی برخوردار باشند. ضمن اینکه مانند خرید هر ساز یا کالای دیگری تمام سطح بدنه و کلیدها را از نظر وجود ترک خوردگی، خراش یا هر ایراد دیگری مورد بررسی قرار دهید. اگر کلاویه ها سبک باشند هنگام نواختن ممکن است احساس خوبی نداشته باشید، هرچقدر کلاویه ها سنگین تر و محکم تر باشند، در هنگام نوازندگی ملودیکا احساس بهتری خواهید داشت. کلاویه های سبک معمولا برای کودکان و نوجوانان طراحی شده اند. طبیعی است که خصوصیات ملودیکا برای کودکان متفاوت از ملودیکای بزرگسالان باشد.

خرید Hohner Melodica

آلیاژ داخلی ملودیکا

جنس آلیاژ داخلی ملودیکا هم بر قیمت و هم صدای آن اثرگذار است. در بهترین مدل های ملودیکا از آلیاژهای آبکاری شدۀ فلزاتی چون طلا استفاده می شود، به همین علت آنها اغلب گران قیمت هستند و خریدشان برای افراد مبتدی به صرفه نیست. اگر در ابتدای راه فراگیری ملودیکا هستید یا هنوز در نواختن آن حرفه ای نشده اید بهتر است به سراغ مدل هایی با آلیاژهای ارزان تر بروید.

آموزش ملودیکا به کودکان - ملودیکا برای کودکان - ملودیکا مناسب کودکان - آموزش موسیقی به کودکان

صدای استاندارد

اگر نوازنده حرفه ای ملودیکا نباشید تشخیص استاندارد بودن صدای یک ساز برای شما دشوار خواهد بود. برای اینکه بدانید کیفیت صدای یک ساز مطلوب است یا خیر می توانید از یک فرد خبره مشورت بگیرید. البته می توانید از اپلیکیشن های تخصصی روی گوشی موبایل خود استفاده کرده و صدای نت ها را از طریق آن ارزیابی کنید. راه دیگر این است که از محصولات برندهای شناخته شده استفاده کنید. هنگامی که به سراغ برندهای معتبر می روید، خیالتان بابت طراحی داخلی ساز و رعایت جزییات لازم راحت است.  

نوازندگی ملودیکا حرفه ای

برندهای سازندۀ بهترین مدل های ملودیکا

برای خرید هیچ سازی ریسک نکنید. شروع آموختن یا نوازندگی تفریحی تفاوتی ندارد، اگر یک ساز بی کیفیت داشته باشید، صدای ناخوشایند یا غیر استاندارد آن شما را از خریدش پشیمان خواهد کرد. خرید ملودیکا از برندهای نامعتبر هم ریسک بزرگی است، چرا که نمی دانید سازتان چه زمانی از رده خارج می شود یا اصلا صدای آن استاندارد هست یا خیر. خرید از برندهای خوشنام باعث می شود از اصالت و کیفیت ملودیکای خود اطمینان حاصل نمایید. حتی اگر قصد ندارید هزینه بالایی بپردازید و برای مصارف تفننی و سرگمی به دنبال ملودیکای ارزان قیمت هستید باز هم نیازی نیست خود را با خرید از برندهای ناشناخته به دردسر بیاندازید.

نحوه نواختن ملودیکا - آموزش دست گرفتن ملودیکا - آموزش نوازندگی ملودیکا

در سال های اخیر برندهای معتبر برای جلب مشتریان غیرحرفه ای مدل های ارزان قیمت را نیز به بازار عرضه می کنند. برای خرید مدل های ارزان قیمت ملودیکا اما استاندارد و دارای کیفیت مناسب صدا حتی در بین محصولات برندهای معتبر نیز می توانید گزینه های مختلفی را بررسی نمایید.

خرید ملودیکا یاهاما Yamaha Melodica

از جمله برندهای سازندۀ بهترین مدل های ملودیکا می توان به برندهای هوهنر، یاماها، سوزوکی و سوان اشاره کرد. شما با مراجعه به فروشگاه دیجی صدا می توانید نمونه هایی از بهترین ملودیکا ها از برندهای معتبر را مشاهده نمایید. تفاوتی نمی کند که به دنبال یک ملودیکا حرفه ای باشید یا یک ملودیکا ارزان یا اینکه تنها قصد دارید از دامنه قیمت ملودیکا ارزان یا گران مطلع شوید، با بررسی محصولات عرضه شده در دیجی صدا می توانید گزینه های مطلوبی پیدا کنید.

خرید Hohner Melodica

معرفی 6 نمونه از بهترین مدل های ملودیکا ، از گران قیمت تا ارزان –  از مبتدی تا حرفه ای

ملودیکا هوهنر Hohner Superforce 37 Melodica Black    

هوهنر نام شناخته شده ای در دنیای موسیقی است که حدود 165 سال از آغاز فعالیت آن می گذرد. انواع محصولات این شرکت آلمانی مانند فلوت ریکوردر، ملودیکا، هارمونیکا و … همواره جزء مدل های باکیفیت، محبوب و پرفروش بازار بوده اند. در میان بهترین مدل های ملودیکا موجود در بازار ایران نیز ملودیکا هوهنر طرفداران زیادی دارد. هوهنر ملودیکاهای مختلفی برای علاقه‌مندان عرضه کرده است که برخی گران قیمت بوده و برخی ارزان تر هستند. همچنین از مبتدیان تا حرفه ای ها می توانند ساز مناسب خود را در میان تولیدات هوهنر پیدا کنند.

بهترین ملودیکا هوهنر Hohner Superforce 37 Melodica Black

ملودیکا هوهنر Hohner Superforce 37 یکی از مدل های زیرمجموعه سری Force شرکت هوهنر است. ملودیکاهای سری Force برای استفاده های تخصصی و نوازندگی در سبک های جاز، پاپ، رگی (Reggae) و حتی راک و بلوز مناسب هستند، همچنین صدای قدرتمندشان آنها را به گزینه خوبی برای اجراهای زنده یا ضبط استودیویی تبدیل نموده است. ملودیکا هوهنر Hohner Superforce 37 نیز واجد این خصوصیات است.

بهترین ملودیکا هوهنر Hohner Superforce 37 Melodica Black

این ملودیکای 37 کلاویه ای که در رنگ مشکی عرضه می شود، دارای 460 سانتی متر طول بوده و 660 گرم وزن دارد. همچنین 3 اکتاو داشته و جنس بدنه و کلیدهای آن از پلاستیک مرغوب است. همراه این ملودیکا یک کیف نگهدارنده، لوله هوا و قمیش (mouthpiece) ارائه می شود. طراحی زیبا و تمام مشکی در کنار صدایی قدرتمند و مطلوب در نت های بالا و پایین از دیگر مواردی است که ساز ملودیکا هوهنر Superforce 37 را به گزینۀ موردپسند خریداران به خصوص نوازندگان حرفه ای تبدیل می کند. قیمت ملودیکا هوهنر Superforce 37 نیز با توجه به ویژگی های آن قابل قبول بوده و گران نیست.

بهترین ملودیکا هوهنر Hohner Superforce 37 Melodica Black

ملودیکا یاماها YAMAHA P37D                 

کمتر کسی را می توان یافت که نام یاماها به گوشش نخورده باشد. یاماها شرکتی ژاپنی است که بیش از 130 سال قدمت دارد. این شرکت در زمینه تولید انواع محصولات و کالاها از سازهای موسیقی گرفته تا محصولات الکترونیکی، ربات های صنعتی، لوازم ورزشی، ژنراتور و … فعالیت می کند. در عرصه موسیقی نیز یاهاما یکی از بزرگترین تولیدکنندگان جهان بوده و سازنده طیف متنوعی از سازها و تجهیزات صوتی است. در میان تولیدات این برند معتبر انواع پیانو، ارگ، سینتی سایزر، کیبوردهای قابل حمل، سازهای بی صدا، گیتار، آمپلی فایر، سازهای کوبه ای، سازهای برنجی، سازهای بادی، ساکسیفون، میکسر، میکروفن و … وجود دارد.

بهترین ملودیکا یاماها YAMAHA P37D

به اعتبار برند یاماها، ملودیکا یاماها نیز در میان بهترین ملودیکا های باکیفیت بازار قرار می گیرد. این شرکت ملودیکا را جزء سازهای کلاویه ای / صفحه کلیدی دسته بندی می کند و نام اختصاصی «پیانیکا» را برای آن به کار می برد. مهمترین مدل های ملودیکا یاماها شامل P-32D، P-37D و P-37E است.

نوازندگی ملودیکا  نواختن ملودیکا حرفه ای

YAMAHA P37D بهترین ملودیکا مناسب مربیان و حرفه ای ها

ملودیکا یاماها مدل P-37D یک پیانیکای 37 کلیدی با 790 گرم وزن و 48 سانتی متر طول است که محدوده کامل 3 اکتاوی را در اختیار نوازنده قرار می دهد. نواختن ملودیکا یاماها P-37D بسیار راحت است و به هوای کمی نیاز دارد، ضمن آنکه صدایی بلند و پرحجم تولید می کند. در ساختار داخلی آن از لایه های فلزی جهت تولید صدا استفاده شده است. جنس بدنه و کلیدهای این مدل از پلاستیک مرغوب ABS است. این ساز بهترین مدل ملودیکا یاماها بوده و بهترین گزینه برای اجرای آنسامبل (ensemble) و رهبری گروه می باشد. به علت صدای خوبی که ارائه می دهد، مربیان و نوازندگان حرفه ای از آن برای نواختن استفاده می کنند.

خرید بهترین ملودیکا یاماها YAMAHA P37D

لوازم جانبی همراه این ساز ملودیکا شامل قمیش، لوله هوا و جعبه پلاستیکی نگهدارنده است. لوله هوا در برابر خوردگی و رطوبت مقاوم است. این مدل ملودیکا یاماها در کشور اندونزی ساخته می شود. ملودیکا یاماها P-37D با وجود اینکه برای نوازندگی در سطح حرفه ای ساخته شده اما قیمت مناسبی داشته و در دامنه قیمت ملودیکا در رِنج میانه قرار می گیرد.

خرید بهترین ملودیکا یاماها YAMAHA P37D

ملودیکا سوزوکی SUZUKI M37    

هنگام جستجو برای انتخاب و خرید بهترین ملودیکا حتما با مدل هایی با مارک سوزوکی مواجه شده اید. شرکت سوزوکی در 7 دهه گذشته همواره یکی از مهمترین تولیدکنندگان ساز در کشور ژاپن بوده است و محصولات آموزشی آن نه تنها در ژاپن و جنوب شرقی آسیا بلکه در سراسر جهان به فروش می رسد. سوزوکی تا به حال میلیون ها مدل ملودیکا تولید کرده است. انواع ملودیکا سوزوکی به عنوان یک ابزار استاندارد آموزش موسیقی برشمرده می شوند. از دیگر تولیدات سوزوکی می توان به پیانو، گیتار، ارگ، هارمونیکا، ریکوردر، سازهای کوبه ای و … اشاره کرد. سوزوکی ملودیکاهای خود را در چند مجموعه اصلی شاگرد (Student)، سوپرانو، آلتو و شبه آلتو پیشرفته (Semi Pro Alto)، باس و آندز (Andes) به بازار عرضه می کند. سوزوکی از عنوان اختصاصی «ملودین (Melodion)» برای نامیدن این دسته از سازهای خود استفاده می کند.

خرید بهترین ملودیکا سوزوکی SUZUKI M37

M37 یکی از بهترین ملودیکا های زیبا و محبوب

ساز ملودیکا M37 از بهترین تولیدات سوزوکی است که مخصوص نوازندگان حرفه ای طراحی و تولید می شود. صدای خوبی که M37 تولید می کند باعث شده تا در سراسر جهان به طور گسترده در کلاس های آموزش ملودیکا مورد استفاده قرار بگیرد. این ساز 37 کلاویه ای 902 گرم وزن و 47 سانتی متر طول دارد. همچنین محدود کامل 3 اکتاوی را برای نواختن فراهم می کند. سوزوکی این مدل را در گروه بهترین مدل های ملودیکا آلتو قرار می دهد. ملودیکا M37 به همراه 3 قطعه دهانی عرضه می شود.

خرید بهترین ملودیکا سوزوکی SUZUKI M37

بدنه مقاوم این ملودیکا سوزوکی به رنگ مشکی است و حاشیه های طلایی رنگ به کار رفته در طراحی آن، زیبایی خاصی به ظاهر M37 بخشیده است. یک کیف چرمی مشکی و یک بند شانه به عنوان لوازم جانبی ملودیکا همراه این مدل ارائه می شود. قیمت ملودیکا سوزوکی M37 نیز با وجود محبوبیت و کیفیت صدایی که دارد خیلی بالا نبوده و برای نوازندگان حرفه ای قیمت مناسبی است.

خرید بهترین ملودیکا حرفه ای سوزوکی SUZUKI M37

ملودیکا سوزوکی SUZUKI STUDY32   

ملودیکا Study-32 یکی از مدل های عرضه شده ذیل مجموعه Student سوزوکی است که برای اهداف آموزشی طراحی و ساخته می شوند. Study-32 صدای مناسبی تولید می کند و نوازنده مبتدی به خوبی می تواند در هنگام نواختن این ساز تفاوت نت های زیرتر و بم تر را متوجه شود. جنس بدنه این ملودیکا سوزوکی از پلاستیک مرغوب بوده، وزن آن تنها 600 گرم و طولش 43 سانتی متر است. وزن پایین باعث شده تا به سادگی بتوان از این ملودیکا در اجراهای تک نفره و گروهی استفاده کرد.

خرید Suzuki Melodica

طراحی و رنگ زیبای ملودیکا Study-32 در کنار سبک وزن بودن، این ساز را به یک گزینه مطلوب بین بهترین مدل های ملودیکا برای کودکان و نوجوانان تبدیل می کند. بند کوتاهی که در پشت این ملودیکا تعبیه شده، به نوازنده در نگهداشتن و نواختن ساز در حالت ایستاده کمک می کند. قیمت ملودیکا سوزوکی Study-32 چندان بالا نیست، اگرچه مدل های ارزان تر از آن نیز در بازار وجود دارد. اقلام جانبی عرضه شده همراه این ساز شامل جعبه نگهدارنده، لوله دمیدن هوا و دهانه (Mouthpiece) است.

خرید Suzuki Melodica

ملودیکا یاماها YAMAHA P32D   

ساز ملودیکا یاماها P32D از تولیدات شناخته شده یاماهاست که حدود 30 سال از اولین عرضه آن می گذرد. جنس بدنه و کلیدهای این پیانیکای 32 کلاویه ای از پلاستیک مرغوب است. طول آن 42 سانتی متر و وزنش 650 گرم است. ملودیکا یاماها P32D به دلیل فراهم کردن محدوده کامل 3 اکتاوی در کنار صدای بلند و شفاف محبوبیت زیادی بین مدرسان موسیقی دارد. P32D از بهترین مدل هایی است که برای آموزش ملودیکا به کودکان و نوجوانان توصیه می شود چرا که با نواختن آن شنوایی فراگیران منحرف نشده و آنها صدای فالش دریافت نمی کنند.

خرید Yamaha Melodica

فراگیران به واسطه تمرین کردن با سازهای استانداردی چون ملودیکا یاماها P32D به خوبی با فواصل نت ها آشنا شده و مفاهیم را به درستی می آموزند. ضمن آنکه وزن کم و ضدضربه بودن این مدل نیز از دیگر مزیت های آن به شمار می رود، زیرا کودکان به راحتی می توانند آن را در دست بگیرند.

ملودیکا یاماها P32D برای تک نوازی طراحی و ساخته شده است اما در هم نوازی ها هم جواب می دهد. می توان آن را به طور افقی یا عمودی مورد استفاده قرار داد. یاماها همراه این ساز لوله دمیدن هوا، قمیش و کیف نگهدارنده نیز ارائه می کند. قیمت ملودیکا یاماها P32D در محدوده متوسط قرار داشته و با توجه به اعتبار برند و کیفیت ساز، قیمتی مقرون به صرفه است.

خرید Yamaha Melodica

ملودیکا سوان SWAN 37 Black  نمونۀ بهترین ملودیکا ارزان  

در سال های اخیر انواع ملودیکا سوان مورد استقبال فراگیران موسیقی قرار گرفته اند که یکی از مهمترین دلایل آن ارزان قیمت بودن آنهاست. برای بسیاری از فراگیران مبتدی هنگام انتخاب ملودیکا ارزان قیمت بودن آن ارجحیت دارد. نیازی ندارد فردی مبتدی که قصد پیگیری جدی موسیقی را ندارد، برای شروع کار با ملودیکا، یک مدل گران قیمت را خریداری کند چرا که به احتمال زیاد پس از چندماه آن را بلا استفاده به کناری خواهد گذاشت.

ملودیکا سوان SWAN 37 Black  نمونۀ بهترین ملودیکا ارزان ملودیکا چینی

در این حالت خرید یک ملودیکا ارزان قیمت اما با کیفیت مانند ملودیکا سوان می تواند برای بسیاری از افراد گزینه مناسبی باشد، به خصوص برای والدینی که می خواهند تنها اوقات فراغت کودکشان با موسیقی پر شود یا افرادی که موسیقی را به قصد تفنن فرا می گیرند.

ملودیکا سوان SWAN 37 Black  نمونۀ بهترین ملودیکا ارزان ملودیکا چینی

ملودیکا سوان SWAN 37 Black یکی از بهترین نمونه های ملودیکا ارزان قیمت در بازار ایران است. این ملودیکای 37 کلیدی محدودۀ 3 اکتاو کامل را در اختیار نوازنده خود قرار می دهد. طولش 48 سانتی متر و وزن آن حدود 700 گرم است. جنس بدنه و کلیدهای آن از پلاستیک بوده و لوازم جانبی ملودیکا که همراه آن عرضه شده شامل قمیش، لوله دمیدن هوا و جعبه نگهدارنده می باشد. اگرچه برخی افراد در زمان جستجو برای بهترین ملودیکا ارزان قیمت مدل های ملودیکا چینی را جستجو می کنند، اما توجه داشته باشید که هنگام خرید ملودیکا چینی نیز لازم است از برند معتبری محصول موردنظرتان را تهیه کنید که ملودیکا سوان نامی شناخته شده در این عرصه است.

ملودیکا سوان SWAN 37 Black  نمونۀ بهترین ملودیکا ارزان ملودیکا چینی

برای خرید یا مقایسه این مدل ها یا سایر بهترین مدل های ملودیکا که تولیدکنندگان برتر جهانی عرضه می کنند همین حالا به فروشگاه اینترنتی دیجی صدا مراجعه نمایید. همچنین می توانید سوالات و ابهامات خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

خرید Suzuki Melodica
اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *