آیا تمام محصولات دیجی کالا اصلی است؟

قدیمی ترها ضرب المثل خوبی دارند و می گویند کار را باید به کاردان سپرد و در این روزها متاسفانه کمتر به این ضرب المثل پر مغز توجه می کنیم و به اولین فروشگاه و وب سایتی که کالای مورد نظر ما را با قیمت کمتری عرضه کند، اطمینان کرده و خرید می کنیم.

شاید این امر با مراجعه به فروشگاه های معتبر و همچنین وب سایت های معروف و پر بازدید قابل توجیه باشد، اما هستند همین وب سایت های معروفی که در سال های اخیر تبدیل به همه چی فروش شده اند و از شیر مرغ تا جون آدمیزاد در آن به فروش می رسد. بله درست حدس زدین وب سایت دیجی کالا.

در چند سال اخیر در حوزه تخصصی ما که مربوط به ادوات اجرای زنده و آلات موسیقی است، دیجی کالا وارد شده است و با قرار دادن انواع کالا ها با قیمت های گوناگون، گاهی اوقات حتی کمتر از عرف بازار، رقابت جالبی را به وجود آورده است.
اما فاجعه اصلی از زمانی در دیجی کالا شروع شد که افراد مختلف به عنوان فروشنده می توانند کالای خود را در آن به فروش برسانند و دیجی کالا شاید بی خبر از همه جا، چون قطعا هیچ تخصصی در این زمینه ندارد با فراهم کردن این بستر، فروش کالای تقلبی و فیک را در حوزه صنعت صدا و موسیقی به راه انداخته است و چه تاجرانی که ره صد ساله را یک شبه طی نکرده اند.

به عنوان مثال می توان به محصولات shure در این سایت اشاره کرد. یک میکروفن معروف به نام shure SM58 که در همه جای اروپا و آمریکا 100 دلار است در دیجی کالا فقط 200 هزار تومان قیمت دارد و بدون اینکه در جایی قید شود که این کالا اصلی نیست، مصرف کننده خوشحال و بی خبر و احتمالا با بد و بیراه به ما و امثال ما که کالای اصلی می فروشیم می گوید فلان فلان شده گران فروش. مصرف کننده کالا را سفارش می دهد، تحویل می گیرد و از خرید خود بسیار راضی است. برای جلوگیری از این اتفاق هم دیجی کالا به عنوان مسئول اصلی فروش باید امکان تشخیص کالای اصل و غیر اصل را داشته باشد و هم مصرف کننده باید اطلاعات کافی راجع به محصول مورد نظر را داشته باشد.

مورد وحشتناک دیگر این که فروشنده در دیجی کالا، کالای تقلبی را با قیمت کالای اصلی عرضه می کند و با کمی قیمت پایین تر از کالای اصلی. اینجا باز هم مصرف کننده با احساس غرور و شعف فراوان، کالا را سفارش می دهد و ادامه ماجرا …
برای نمونه به مثال زیر توجه کنید:

این جاست که بر میگردیم به ضرب المثل کار را باید به کاردان سپرد.

اشتراک گذاری این نوشته

۳ دیدگاه

  1. اون عکسی که اول گذاشتید مربوط میشه به نسخه تقلبی sm۵۸ که الان توی سایت دیجی کالا نوشته غیر اصل
    و عکس دومی که گذاشتید مورد هایکپی بتا ۵۸ هست که تویی توضیحات نوشته شده که این مورد هایکپی است و دلیل قیمت بالا این است که یه صورت کامل مثل اصل اون درست شده و کیفیت خوبی داره
    🤷

    پاسخ دادن
    • به هیچ وجه این طور نیست. کالا هایکپی نداریم کالا اصلی و تقلبی است. کالا باید توسط شرکت اصلی تولید شده باشد در غیر اینصورت کالا تقلبی میباشد. و نمونه های غیر اصلی به هیچ وجه قابل مقایسه با نمونه اصلی نمی باشند حتی در کیفیت ظاهر.

      پاسخ دادن
  2. باسلام
    این فروشنده ای که نام بردید گند زدن به بازار شمال کشور هم به علت نداشتن علم و دانش فنی و تخصصی و هم حس رقابتی که درگیرش شده.

    پاسخ دادن

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *