خرید آمپلی فایر – همه مشخصاتی که برای انتخاب بهترین گزینه باید بررسی کنید

خرید آمپلی فایر خوب برای اهالی موسیقی اهمیت زیادی دارد. سبک موسیقی یا متراژ محل اجرا هر چه که باشد، در هر جایی که با تقویت صدا سروکار داشته باشیم، بلندگوها و آمپلی فایرها کار دشوار تبدیل و تقویت سینگال های صوتی به امواج صوتی را انجام می‌ دهند. وظیفه آمپلی فایرها جزء سخت‌ ترین کارهاست؛ آنها باید خروجی ضعیف سازها، میکروفن‌ ها و دیگر منابع را دریافت کرده و ولتاژ را به مقدار چشمگیری برای تغذیه بلندگوهای عمومی و مانیتورهای صحنه افزایش دهند.

راهنمای خرید آمپلی فایر

در این راهنما با پرداختن به ویژگی‌ های اساسی و مشخصاتی که با آنها رو به رو خواهید شد و تبیین این مفاهیم با استفاده از اصطلاحات دنیای واقعی، شما را در ساده‌ سازی جستجو و خرید آمپلی فایر مورد نظرتان یاری می کنیم. همچنین خرید آمپلی فایر منطبق با بلندگوهای شما و نیز انتخاب‌ های موجود برای کانکتورهای مربوطه را بررسی خواهیم کرد.

اگر از حرفه ای ها یا علاقمندان حوزۀ صدا هستید، حتما از مطالعه پست هایی جامع، کاربردی و پر از اطلاعات مفید درباره خرید میکروفن، خرید میکسر، خرید بلندگوهای اکتیو و پسیو و خرید میکروفن بی سیم نیز لذت خواهید برد.

مشخصاتی که باید در زمان خرید آمپلی فایر در نظر گرفت

در ارزیابی آمپلی فایرها، آگاهی از مشخصات در محدود کردن گزینه‌ های انتخابی برای شما موثر است. اما چنان‌ که در ادامه خواهید دید، تولید کنندگان این مشخصات را به شیوه‌ های متفاوتی محاسبه می‌ کنند. درک مفهوم اعداد و چگونگی محاسبه آنها در خرید هوشمندانه به شما کمک خواهد کرد.

یک وات چیست؟ سوالی مهم برای خرید آمپلی فایر

مهم‌ترین مشخصه آمپلی فایر، مقدار قدرتی است که منتشر می‌کند. این خروجی بر حسب وات، واحد استاندارد توان الکتریکی اندازه‌ گیری می‌ شود. مقدار خروجی در بین آمپلی فایرهای مختلف بسیار متفاوت است.

در زمان بررسی کافی بودن قدرت آمپلی فایر برای کاربرد مورد نیاز خود، لازم است با روش های گوناگون تولید کنندگان برای اندازه‌ گیری وات آشنا باشید. دو روش معمول‌تر عبارتند از:

بیشینه وات (Peak watts)، بیان‌گر بیشترین مقدار مطلق توانی است که یک آمپلی فایر می‌ تواند به صورت لحظه‌ ای منتشر کند. این مشخصه به خودی خود مفید و واقعی نیست.

توان پیوسته یا RMS

توان پیوسته یا RMS با استفاده از یک موج سینوسی پیوسته یا یک سیگنال دیگر، برای اندازه‌ گیری ولتاژ میانگین مربع ریشه (RMS) در نقطه اعوجاج مشخص شده، محاسبه می‌ شود. با تسامح می‌ توان آن را به عنوان توان «متوسط» آمپلی فایر بر حسب وات تصور کرد که می ‌تواند در شرایط بیشینه منتشر کند. مهندسان صوت تصور می‌ کنند درجه‌بندی RMS شاخص حقیقی‌ تری برای عملکرد تقویت‌ کننده است.

برای مقایسه خروجی تقویت‌ کننده‌ها، مطمئن شوید مشخصه‌ ها قیاس‌ پذیر هستند. مقایسه خروجی پیوسته RMS یک آمپلی فایر با توان بیشینه تقویت‌ کننده دیگر، مانند مقایسه سیب با پرتقال است. گاهی تولید کنندگان، نوع وات اعلام شده در محتوای تبلیغاتی خود را مشخص نمی‌ کنند. در این مواقع نحوه اندازه‌گیری توان اغلب در دفترچه راهنمای کاربری (user’s manual) آورده می‌شود. این اطلاعات را می‌توان در وب سایت تولید کننده نیز پیدا کرد.

نوع دیگری از رتبه‌ بندی مربوط به توان که با آن مواجه می‌ شوید، توان program است که اغلب در ارتباط با قابلیت تحمل قدرت بلندگوها بکار می رود. همانند آمپلی فایرها، رتبه‌بندی محافظه‌ کارانه‌ تر بر حسب قابلیت تحمل قدرت به روش RMS، مفیدتر است. برای آگاهی بیشتر در این زمینه، بخش تطبیق آمپلی فایر و بلندگوها را در ادامه مطالعه نمایید.

امپدانس (مقاومت) بلندگوی متصل شده به آمپلی فایر، مقدار توان خروجی آن را تحت تاثیر قرار می‌ دهد. برای مثال آمپلی فایر با اتصال به بار ۸ اُهم می‌ تواند توان ۱۱۰۰ وات تولید کند، در حالی که همان آمپلی فایر در اتصال به بار ۴ اهمی، توانش ۱۸۰۰ وات خواهد بود. در ادامه موضوع امپدانس را با جزئیات بیشتری بررسی می کنیم.

الزامات توان

حل مساله الزامات توان در برگیرنده ی متغیرهای متعددی از جمله شرایط اکوستیک سالن، میزان جمعیت، فضای اجرای داخلی (سالن) یا بیرونی (فضا باز) و فاکتورهای متعدد دیگر است. با این حال برای شروع، یک راهنمای بسیار کلی ارائه می‌ دهیم. رهنمود های ارائه شده در اینجا بر حسب توان پیوسته یا RMS می‌ باشند:

  • ۲۵ تا ۲۵۰ وات برای موسیقی فولکلور و سنتی در یک سالن کوچک مانند کافی شاپ یا تمرین در منزل.
  • ۲۵۰ تا ۷۵۰ وات برای موسیقی پاپ در سالن‌های متوسط.
  • ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ وات برای موسیقی راک و پاپ در سالن‌های متوسط مانند تالارهای کنسرت یا جشنواره‌های محلی
  • ۴۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ وات برای اجرای تمام عیار در استادیوم و فضا باز.

مشخصاً این سطوح توان محدوده وسیعی را در بر می‌ گیرد اما جنبه مثبتش این است که مدل‌ هایی در سراسر محدوده وجود دارد که جواب گوی نیاز شما هستند.

حالت‌های آمپلی فایر

با جستجو در بین مدل‌ های گوناگون آمپلی فایر، خواهید دید کانال‌های بسیاری از آنها را می‌ توانید بر حسب نیاز خود با پیکربندی‌ های مختلفی تنظیم کنید.

حالت‌های آمپلی فایر

در حالت استریو (stereo mode)، دو منبع مانند خروجی‌ های چپ و راست میکسر صوتی به آمپلی فایر متصل شده و هر کدام از آنها به صورت مجزا و جدا از هم کار می کنند. سپس این کانال‌ها را از طریق اتصالات خروجی آنها به بلندگوها وصل می‌کنند تا صدای صحنه استریو ایجاد شود.

در حالت موازی (parallel mode)، یک منبع صوتی واحد به هر دو کانال تقویت‌کننده متصل می‌شود. با این کار به هر دو بلندگو یک سیگنال مشابه از خروجی‌ها ارسال می‌شود. در این حالت تنها نیاز است یک ورودی به آمپلی فایر داده شود و سپس آمپلی فایر به صورت خودکار هر چند کانال ورودی آمپلی فایر را از همان ورودی، تغذیه و تکثیر می کند.

در حالت بریج (bridge mode)، آمپلی فایر استریو به یک تقویت‌ کننده مونوی قدرتمندتر تبدیل می‌شود که از قدرت هر دو کانال بهره‌ برداری می‌ کند. یعنی توان هر دو کانال جهت تقویت سیگنال ورودی به صورت مونو استفاده شده و نتیجه ی آن در خروجی آمپلی فایر به صورت توان مضاعف دیده می شود.

مشخصات آمپلی فایر اغلب بیان‌گر توان خروجی در حالت‌ های استریو و بریج می باشد. در هنگام استفاده از تقویت‌ کننده در حالت بریج، باید به تمام اخطارهای مندرج در دفترچه‌ی راهنمای سازنده توجه کرد تا از آسیب به بلندگوها پیشگیری شود.

تعداد کانال‌های ورودی و خروجی

دغدغه اصلی در زمان تعیین تعداد کانال های لازم، تعیین تعداد کابینت بلندگوهای مورد نیاز و چگونگی اتصال آنهاست.
اکثر تقویت‌کننده‌ های قدرت دو کانال دارند که به شما این امکان را می‌ دهد تا چند زوج بلندگو را در حالت‌ های مونو یا استریو به آنها متصل کنید.
بعضی آمپلی فایرها کانال‌ هایی اضافی اغلب تا چهار و گاهی تا هشت عدد دارند. این آمپلی فایرها برای سیستم‌ های صوتی چند کاناله‌ی پیچیده طراحی شده‌اند. مدل‌ های چند کاناله با اتصال بلندگوهای بیشتر به یک آمپلی فایر کار شما را تسهیل می‌ کنند. هرچند این طراحی‌ ها نسبت به تقویت‌ کننده‌ های دوکاناله با خروجی مشابه، به علت پیچیدگی و تنوع بیشتر، هزینه بالاتری دارند.

کانال‌های ورودی و خروجی

مفهوم کلاس D چیست؟

آمپلی فایرها با توجه به طراحی مداری خود طبقه‌ بندی می‌ شوند. بر این اساس کلاس‌ های مختلفی همچون A، AB، C، D و … وجود دارند. آخرین نسل آمپلی فایرهای سیستم صوتی قابل حمل اغلب از کلاس D هستند که به نسبت وزن و اندازه، قدرت بسیار زیادی تامین می‌ کنند. آنها علی رغم راندمان بالا، خنک‌ تر و نسبت به سایر انواع آمپلی فایرها قابل اطمینان تر هستند.

ورودی‌ها و خروجی‌ها

در خرید تقویت‌ کننده‌های قدرت، توجه دقیقی به اتصالات پنل پشتی داشته باشید. همه منبع‌ ها و کابینت‌ های بلندگوی خود را شمارش کنید تا مشخص شود آیا تقویت‌ کننده اتصالات کافی از نوع مناسب دارد یا خیر.

انواع ورودی

اکثر آمپلی فایرها عموما دارای اتصال XLR هستند. بیشتر اوقات گزینه‌ های اتصال مختلفی از قبیل ¼ اینچ، XLR، TRS و گاهی RCA موجود است. توجه داشته باشید که کانکتورهای XLR اغلب برای استفاده در کابل کشی های متراژ بالا مناسب بوده و احتمال ادغام نویز با صدای شما را به حداقل می رسانند.

انواع خروجی‌ها

پنج نوع کانکتور خروجی متداول که در زمان خرید یک آمپلی فایر با آنها مواجه می‌ شوید، به شرح زیر هستند:

اتصال پیچی Binding posts– همانند سیستم‌های صوتی خانگی قدیمی، انتهای لخت سیم‌ها دور پیچ تابیده می‌شود که سیم را در جای خود نگه می‌ دارد. این اتصال محکم و قابل اعتماد اما بستن آن زمان‌ بر است و برای صدابردارانی که نیاز دارند کابل ها را مرتباً باز و بسته کنند، انتخاب مناسبی نیست.

خروجی آمپی فایر

فیش‌های موزی Banana plugs – به دو شکل نری و مادگی وجود داشته و اتصالی سریع و مطمئن را فراهم می‌ سازند. بعضی انواع آن هادی مثبت و منفی را در یک واحد تجمیع می‌ کنند.

فیش‌های موزی Banana plugs

اسپیکون Speakon – یک نوع اتصال محکم و ایمن که به سرعت وصل می‌ شود. در اصل ابتدا به عنوان یک ویژگی اختصاصی کمپانی نوتریک معرفی شد، اما امروزه در صنعت صدا فراگیر شده است. تبدیل‌ هایی نیز برای بلندگوهای بدون اتصال اسپیکون موجود است.

اسپیکون Speakon

XLR – خروجی‌های XLR متوازن شده (balanced) هستند، به این مفهوم که آنها نویز تداخلی را کاهش داده یا حذف می‌ کنند. اتصال آنها ساده بوده و در محل خود به صورت ایمن نصب می‌ شوند.

خروجی‌های XLR

¼ اینچ یا بنون یک نوع اتصال سر راست و محکم است که بیشتر برای کاربردهای وات پائین استفاده می شود. فیش‌های ¼ اینچ در موقعیت‌ های وات بالا قابلیت اعتماد پائین‌ تری دارند.

خروجی‌های XLR

جهت افزایش اطلاعاتتان درباره ورودی‌ ها، خروجی‌ها، اتصالات و کابل‌ ها می توانید به راهنمای خرید کابل صوتی مراجعه کنید.

خرید آمپلی فایر به همراه پردازشگر سیگنال

بعضی از آمپلی فایرها دارای پردازشگر سیگنال دیجیتال یا DSP هستند. DSP سیگنال آنالوگ ورودی را به یک جریان بیت دیجیتال تبدیل کرده و از راه‌ های مختلف به شما امکان کنترل و شکل‌ دهی سیگنال را می‌ دهد. برخی پردازش‌های DSP در آمپلی فایرها عبارتند از:

راهنمای خرید آمپلی فایر

محدود کننده یا Limiter روشی برای کنترل سیگنال‌ های قوی ورودی است که اغلب برای اجتناب از overload شدن آمپلی فایر یا آسیب به بلندگو استفاده می شود.

فیلتر کردن یا Filtering بعضی از آمپلی فایرها امکان فیلتر کردن سیگنال از قبیل فیلترهای پایین (low)، بالا (high) یا میان‌گذر (band-pass) ارائه می‌ کنند تا بتوانید تغییرات مورد نظرتان را بر فرکانس‌ های خاصی را ایجاد کنید یا از آسیب توسط سیگنال‌ های فرکانس بسیار پایین که برای برخی از بلندگوها سم است، جلوگیری نمایید.

کراس اور Crossover مداری است که سیگنال خروجی را به بازه های فرکانسی مختلف جهت اتصال به ووفرها و تیوترها و یا بلندگوهای ساب و ستلایت تقسیم می‌ کند. (کراس اورهای بلندگوهای پسیو داخل جعبه بلندگو اغلب در هنگام استفاده از DSP دور زده و غیرفعال می‌ شوند).

فشرده‌سازی Compression روشی برای محدود کردن محدوده دینامیک یک سیگنال صوتی برای بهبود صدا یا دوری از اعوجاج می باشد.
توجه کنید که عملیات پردازش سیگنال توسط دستگاه های مستقل تخصصی هم قابل انجام هستند و بسیاری از مهندسان صوت حرفه‌ای استفاده از آنها را ترجیح می‌ دهند.

حاشیه اطمینان (Headroom)

در اجراهای موسیقی زنده، سطوح صدا مرتباً تغییر می‌کند. اوج‌های لحظه‌ای موسیقی می‌توانند فشار زیادی بر سیستم عمومی وارد کنند. از قابلیت تحمل تقویت‌کننده‌ها و بلندگوها در برابر این اوج‌های لحظه‌ای بدون به وجود آمدن اعوجاج اطمینان حاصل کنید. به این منظور، تقویت‌کننده نیاز به قدرت ذخیره کافی یا به اصطلاح مهندسان صوت «حاشیه اطمینان» دارد. پس از این به این موضوع با جزئیات بیشتر خواهیم پرداخت.

خرید آمپلی فایر و بلندگوهای اکتیو یا پسیو

وقتی صحبت از بلندگوی اکتیو به میان می آید منظور بلندگویی است که در آن، اسپیکر و آمپلی فایر هر دو در یک دستگاه تجمیع شده اند. بلندگوهای اکتیو برای بسیاری از کاربری های صوتی گزینه مناسبی هستند. اما در سیستم‌های عمومی، اگر به مرور زمان قصد توسعه سیستم صوتی خود را داشته باشید، استفاده از یک یا چند آمپلی فایر مستقل که برای راه‌اندازی بلندگوها و مانیتورهای پسیو به کار می‌روند، منطقی تر است. به علاوه اگر بلندگو یا آمپلی فایر تعبیه شده در سیستم بلندگوی اکتیو خراب شود، لازم است کل مجموعه را تعویض کنید.

تطبیق تقویت‌کننده و بلندگوها

تطبیق توان بین تقویت‌ کننده و بلندگوها ممکن است کمی گیج‌ کننده باشد. ما یکسری راهنمایی کلی در این زمینه به شما ارائه می کنیم. برای دستیابی به بهترین عملکرد توصیه می شود که میزان وات program بلندگوهای خود را معادل وات خروجی RMS یا پیوسته آمپلی فایر انتخاب کنید. اما باید توجه داشته باشید که این توصیه، به معنای اجازه دادن برای اتصال یک میکروفن kick drum بدون استفاده از لیمیتر و محدود کردن فرکانس پایین در خروجی بسیار قدرتمند آن نیست.

برش فرکانس ها یا clipping (تخت شدن شکل موج‌ ها که اعوجاجی با صدای نامطلوب ایجاد می‌ کند) چیزی است که در واقع به بلندگو آسیب می‌ زند. وجود یک فیلتر high pass (بالاگذر) در زنجیره سیگنال ضروری است تا از تقویت‌ کننده و بلندگوهای شما در برابر ذوب شدن ناشی از تلاش آنها برای بازسازی فرکانس‌ های kick drum که فراتر از محدوده ی طراحی شده آنهاست، محافظت کند. به نشانگر clipping موجود روی آمپلی فایر توجه داشته باشید و به آن اعتماد کنید. در صورت مشاهده نور قرمز چشمک‌ زن روی هر چیز، احتمال دارد که بلندگوهای شما تحت فشاری بیش از توان تحمل خود باشند.

ضریب امپدانس

اهم، مقاومت الکتریکی یک مدار را نشان می‌ دهد و آمپلی فایرها، معمولا برای کار با بلندگوهای ۴، ۸ یا ۱۶ اهمی طراحی شده‌ اند. معمولا بهترین عملکرد و کمترین ریسک آسیب به ادوات هنگامی است که امپدانس تقویت‌کننده را به دقت با بار اهمی بلندگوی متصل به آن، منطبق کنید.
اگر مجموع امپدانس بلندگوها برای تقویت‌ کننده بسیار بالا باشد، توان تحویل شده به آنها کافی نخواهد بود. از سوی دیگر اگر بار اهم بلندگو بسیار کم باشد، آمپلی فایر ممکن است بلندگوها را overload کند و در این روند به آنها و خودش آسیب برساند.
چگونگی اتصال بلندگوها به تقویت‌ کننده در امپدانس آنها موثر است. اساسا دو شیوه اتصال بلندگو به آمپلی فایر وجود دارد:

موازی: هر کابینت بلندگو به طور مستقل، از طریق مدار خودش به تقویت‌ کننده وصل می‌ شود. این ساده‌ ترین و ایمن‌ ترین نوع اتصال است، به ویژه اگر بلندگوها از نظر میزان امپدانس با هم متفاوت باشند.

سری: کابینت‌ های بلندگوی متعدد از یک اتصال آمپلی فایر استفاده می‌ کنند و آخرین بلندگو اتصال دیگر آمپلی فایر را بر می گرداند. در این حالت سوختن هر یک از بلندگوها باعث می شود تمامی آنها، از کار باز بمانند.
بدون وارد شدن به تئوری میزان امپدانس برابر، اتصال موازی بهترین راه برای اتصال بلندگوها به آمپلی فایر می باشد.

راهنمای خرید آمپلی فایر

امیدواریم این راهنمای خرید به شما در ارائه اطلاعات پایه ای مورد نیاز جهت خرید آمپلی فایرها کمک کرده باشد. شما می توانید با مطالعه سایر پست های وبلاگ دیجی صدا دانش خود را پیرامون سایر اجزای یک سیستم صوتی اعم از میکسر، بلندگو، میکروفن و … ارتقا داده و با آگاهی بیشتر به انتخاب گزینه های مدنظرتان بپردازید.

فراموش نکنید که در هر زمان این امکان را دارید تا از طریق مشورت با کارشناسان دیجی صدا اطلاعات بیشتری درباره آمپلی فایرها و یا سایر تجهیزات صدابرداری و اجرای زنده به دست آورید.

اشتراک گذاری این نوشته

۵۱ دیدگاه

  1. سلام دوست عزیز من یه ساب جی بی ال ۱۰۰۰ دارم میخوام یه امپیلی بگیرم چه مارکی براش خوبه که خوب بلرزه

    پاسخ دادن
    • سلام دوست عزیز
      لطفا مدل ساب رو بفرمایین که دقیق تر بتونیم شما رو راهنمایی کنیم.

      پاسخ دادن
      • امپایر ۶اینچ ۱۲اهم ۵۰ وات.

        پاسخ دادن
        • سلام دوستان میخوام یه مونو مارک بوستر یایه مارک خوب بگیرم که راحت دوتا ساب ووفر بوستر مدل ۱۵ اینچ x2 را جواب بده لطفا راهنمایی بفرمایید چه مدل و چه مارکی خوبه ؟

          پاسخ دادن
        • سلام برای ۴۰ عدد بلند گوی ستونی دستگاه چند وات خوبه چون یک دستگاه ۳۵۰ وات دارم برای سیستم ولتی

          پاسخ دادن
      • سلام من یه آمپلی چهار کانال z2دارم دوجفت باند پایونیر ۷۱۸ یه آمپلی مونو ویه ساب ۱۰۰۰ هرتز ویه خازن ویه ضبط ۱۰۵۲ پایونیر ولی به نظرم کیفیت صدا ندارم وسابم خوب نمی کوبه باید چیکار کنم ممنون

        پاسخ دادن
        • سلام دوست عزیز
          سوال شما خیلی کلی است و به عوامل زیادی بستگی دارد که باید دقیق تر توضیح بدید و مدل دستگاهتون رو دقیق بفرمایین که بشه راهنماییتون کرد.

          پاسخ دادن
          • سلام. یه ساب ۴۰۰ تا ۵۰۰ ار ام اس و یا ۱۵۰۰ وات.
            + با یه جفت میدرنج ۸۰۰ وات و ۱۳۰ ار ام اس + یه جفت سوپر توییر کوچیک باید امپلی چند وات بگیرم؟؟؟؟ ایا مهم هست تو هر کانال امپلی ۴۰ یا ۶۰ یا ۸۰ وات میده یا فقط توان خرجی امپلی ملاک هستش؟؟؟ بیزحمت بگین چه مدل امپلی بگیرم یا اینکه چند وات باشه خوبه
            بنظرتون امپلی چند وات جواب کارمو میده؟؟

      • سلام
        میخوام یه امپلی فایر یاماها قدیمی خونگی رو با ۱۳۵ وات بخرم ، قیمتش حدودا چقدره اگه همراه دوباند باشه؟ سالمه و ساخت فرانسه،

        پاسخ دادن
        • سلام دوست عزیز

          این مقاله در مورد سیستم های صوتی حرفه ای می باشد و ارتباطی با سیستم های صوتی خانگی و اتوموبیل ندارد.

          پاسخ دادن
        • سلام وقت بخیر میخواستم بدونم وقتی آمپلی فایری چهار کانال که روی هر کانال ۴اهم ۸۰ وات rms میدهد را بریج کنیم چه مقدار توان و در آمپدانس کلی چه تغییری ایجاد میشود؟

          پاسخ دادن
          • سلام دوست عزیز
            باید به دفترچه راهنمای محصول مراجعه کنید.

          • باسلام وشب بخیرخدمت تمامی بزرگواران
            من تابحال سیستم نداشتم ولی جدیدا من یک جفت باند۷۱۸کنوودویک جفت بایدمکیسدرگرفتم
            خواستم ازراهنمای شمابهرببرم من چه امپلی وباچه قدرتی بایدبگیرم پیشاپیش ممنونم ازتک تکتون

      • سلام.
        بنده یک سیستم صوتی سونی mhc-gt7d دارم و با کیفیت صدای خیلی خوبی هم مواجهه هستم اما در برخی مهمانی ها در بیشترین حالت ولوم صدا کم میاره و نیاز خانه را براورده نمیکند. سوالم اینه که چطور میتونیم یک باند استند یا بوکشلف رو به اون دستگاه بدون خرید امپلی فایر انجام بدهم و چه اسپیکر هایی پیشنهاد میکنید.

        پاسخ دادن
        • سلام دوست عزیز
          این مقاله در مورد سیستم های حرفه ای برای اجرای زنده می باشد و با ارتباطی با سیستم های خانگی و ماشین ندارد.

          پاسخ دادن
    • سلام من دو عدد ساب ١٢٠٠ وات پایل دارم و یک جفت ٧١٨ چه آمپلی رو پیشنهاد میکنید؟؟؟

      پاسخ دادن
      • سلام دوست عزیز
        باید توان و اهم دستگاه هاتون رو بفرمایین تا بتونیم آمپلی فایر مناسب را پیشنهاد کنیم.

        پاسخ دادن
    • سلام وخسته نباشید
      دوست عزیزبنده یه آمپلی فایرمونودارم
      برند
      Oris
      DA 1.135
      ۲۷۰watt
      هیچگونه اطلاعاتی راجب این آمپ ندارم
      ممکن لطفادرمورداین آمپ توضیحاتی بفرمایین
      واینکه قدرت راه اندازی چه ساب هایی داره
      ,توچندین سایت این سئوالم مطرح کردم ولی هیچکدوم جوابی ندادن!
      ممنون میشم ازاطلاعاتتون استفاده کنم
      پیروزوسرزنده باشید
      یاحق

      پاسخ دادن
      • سلام دوست عزیز
        این مقاله در مورد سیستم های صوتی حرفه ای می باشد و ارتباطی با سیستم های صوتی خانگی و اتوموبیل ندارد.

        پاسخ دادن
      • سلام دوست عزیز

        این مقاله در مورد سیستم های صوتی حرفه ای می باشد و ارتباطی با سیستم های صوتی خانگی و اتوموبیل ندارد.

        پاسخ دادن
      • سلام من یه آمپلى فایر بوشمن ۴۸۸۰DX دارم سال ٨٧ خریدم ۴٠٠.که اون زمان ساخت آلمان بود. الان کره و چین تو بازار هستن، ٩٠٠خواستم بدونم. میخوام بدونم کیفیتش فرق کرده یا نه. لطفا واهنمایی کنید

        پاسخ دادن
        • سلام دوست عزیز

          این مقاله در مورد سیستم های صوتی حرفه ای می باشد و ارتباطی با سیستم های صوتی خانگی و اتوموبیل ندارد.

          پاسخ دادن
    • ما یک امپلی فایر صنعتی لازم داریم

      پاسخ دادن
  2. سلام میخاستم بدونم دو تا ساب ۵۰وات ۱۲ اهم ۲تامیدرنج و تیوتر ۸اهم رو چه جور امپدانسش رو باید ردیف کرد دراصل این سابهای ۱۲اهم کارایی از نظر اهمشون خوبه یا نه.میشه فقط دو تاشو چه جور سری کرد ممنون میشم .

    پاسخ دادن
    • سلام دوست عزیز
      منظور شما رو متوجه نمیشم لطفا بیشتر و دقیق تر توضیح بدین.

      پاسخ دادن
  3. سلام وقت بخیر…
    من یک سیستم خونگی قدیمی دارم که با مطالعه دفترچه اش متوجه شدم خروجیش ۶ اهم و ۴۰ وات هستش…
    متاسفانه چند وقت پیش بلندگوهاش خراب شدن و از هیچ جا نمیتونم بلندگوی ۶ اهم ۴۰ وات پیدا کنم 🙁
    همه بلندگوهای موجود در بازار، ۴ و ۸ و ۱۶ اهمی هستن؛ میخاستم بپرسم راه حلی دارید تا من بتونم یک بلندگوی ۴۰ وات ۶ اهم جایگزین کنم؟

    پاسخ دادن
    • سلام دوست عزیز
      معمولا بلندگوهای رایج در بازار همان اهمی هستند که خودتان فرمودید و شاید اصلا ۶ اهم پیدا نکنید. اگر آمپلی فایر دستگاه شما کشش داشته باشد می توانید از بلندگوهای ۸ اهم استفاده کنید.

      پاسخ دادن
  4. سلام
    من دو تا باند پایونیر دارم که هر کدام ۱۰۰ وات آر ام اس هستن. آمپلی که باید بگیرم باید چند وات باشه؟ اگه باندهای من ۸ اهم باشه اونوقت امپلیم باید چند اهم باشه؟ و سوال اخر کابلی که باید تهیه کنم از لحاظ ضخامت باید چند گیج باشه؟
    ممنون

    پاسخ دادن
    • سلام دوست عزیز
      آمپلی فایری که شما باید بگیرین باید حداقل دو تا ۱۰۰ وات را برای اینکه بلندگوهای شما به درستی کار کنند را تامین کند.معمولا توصیه میشود که توان آمپلی فایر حتی کمی بیش از بلندکو ها باشد.به طور مثال برای بلندگوهای شما حداکثر ۱۲۰ وات.در مورد کابل هم بستگی به متراژ سیم کشی شما داره اما برای استفاده خانگی نهایتا کابل ۲ در ۱٫۵ مناسب می باشد.کابل برق استاندارد می توانید تهییه کنید.

      پاسخ دادن
  5. سلام
    دوستان من ۲تا باند بیضی سونی مدل xb690 و ۲ تا باند گرد اینفینیتی مدل ۶۵۰۲ برای جلو سمند بستم ، میخوام بدونم با آمپلی فایر میتونم صدای بهتری بگیرم ؟

    و چه آمپلی به کارم میاد ؟

    ممنون

    پاسخ دادن
    • سلام دوست عزیز این اطلاعات این مقاله بیشتر در مورد آمپلی فایر های سیستم های صوتی حرفه ای تهیه شده و سایت دیجی صدا اطلاعات و یا محصولات برای مصارف خانگی یا خودرو ندارد. ولی در کل دستگاه های پخش ماشین ۲ تا ۴ خروجی برای بلندگو ها دارد شما باید توان خروجی دستگاه پخش خود را بدانید و از طرفی توان و اهم بلندگو هایی را که نام بردید را نیز بدانید و سپس تصمیم بگیرید که این دستگاه با بلندگو های شما به درستی همخوانی دارد یا نیاز به تهیه آمپلی فایر دارید

      پاسخ دادن
  6. سلام متاسفانه دیجی صدا اطلاعات و یا محصولات برای مصارف خانگی یا خودرو ندارد.

    پاسخ دادن
  7. درود من دو بلند تو بزرگ که روش فقط نوشته ۸ اهم دارم چه امپلی رو پیشنهاد میکنید اگه بخوام یکی درست کنم ماسفت باشه بهتره یا ای سی و چه مدلی پیشنهاد می کنید حداقل امپلی هم ۱۰۰ وات باشه

    پاسخ دادن
  8. سلام و عرص ادب
    خواستم بگم ما ی آمپلی فایر خریدیم که دوتا وردی یو اچ اف و وی اچ اف داره و ی خروجی
    ولی آمپلی فایری که قبلا داشتیم و نصب بود رو ساختمون و الان سوخته کلا یه ورودی و ی خروجی داره
    خواستم بگم ممکنه راهنمایی کنین و بگین من چیکار کنم
    چون الان وصل کردیم اون یه ورودی رو به وی اچ اف ولی سیگنال نداره و کلا قطعه و باز دوباره وصل کردیم به وی اچ اف و همچنان قطعه و سیگنال ندارع

    پاسخ دادن
    • دوست عزیز این مقاله در مورد تقویت کننده صدا می باشد نه تقویت کننده امواج فرکانسی

      پاسخ دادن
  9. سلام دوست عزیز ایدی تلگرام میتونید بدید چند تا عکس براتون ارسال کنم سوال بپرسم

    پاسخ دادن
  10. سلام بر شما عزیزان. من یک دستگاه تلویزیون ال جی دارم که فقط دو درگاه EXTERNAL SPEAKER OUT و OPTICAL AUDIO OUT داره . یک ست ۶تایی سینما خانواده سامسونگ هم جدیدا از یک آشنا گرفتم . خواستم ببینم چه آمپلی فایری باید بخرم. ممنون از کمک شما.

    پاسخ دادن
    • سلام دوست عزیز
      این مقاله در مورد سیستم های صوتی حرفه ای می باشد و ارتباطی با سیستم های صوتی خانگی و اتوموبیل ندارد.

      پاسخ دادن
      • من یه ساب کنوود ۲۰۰۰ وات دارم که که توان خروجی rms۴۰۰ می باشد یه آمپلی خوب میخوام میتونم نظر شما را بدونم چه اپلی فایری ببندم که بتونم از تمام صدای ساب ووفرم استفاده کنم .
        ممنون میشم از راهنماییتون.
        باتشکر

        پاسخ دادن
        • سلام دوست عزیز
          این مقاله در مورد سیستم های حرفه ای برای اجرای زنده می باشد و با ارتباطی با سیستم های خانگی و ماشین ندارد.

          پاسخ دادن
  11. سلام ممنون از اطلاعاتی که در اختیار خواندگان قرار می دهید . من معاون مدرسه هستم احتیاج به مشاوره در مورد خرید و اصلاح سیستم صوتی را دارم در صورت امکان شماره تماس برای ایمیل ام ارسال کنید تا با شما تماس بگیریم.

    پاسخ دادن
    • سلام
      برای ارتباط با دیجی صدا می توانید با شماره ۸۸۵۰۰۰۱۸-۰۲۱ تماس بگیرید.

      پاسخ دادن
  12. با سلام
    من یه رسیور یاماها RX-V385 خریدم که۵٫۱ کاناله هست.پشت دستگاه جای نصب اسپیکرها زده امپدانس Min. 6 Ω.
    مشخصات آمپلی فایر:
    Rated Output Power (20Hz-20kHz, 2ch driven) 70 W (8 ohms, 0.09% THD)
    Maximum Effective Output Power (1kHz, 1ch driven) (JEITA) 145 W (6 ohms, 10% THD)
    Dynamic Power / Ch. (Front L/R, 8/6/4/2 ohms) 110 / 130 / 160 / 180 W
    من یه هوم تیاتر سونی داشتم اونم ۵٫۱ کاناله قدیمی که باند هاش همگی یک عدد بلندگو داره و امپدانسش زده Rated 3 ohm ولی با اهم متر عدد ۴٫۸ نشون میده. با توجه به مشخصات بالا (خط آخر) آیا میشه باند های خودمو بهش وصل کنم؟مشکلی پیش نمیاد؟
    مشخصات باندها بشرح زیر:
    Speaker Front L/R: 65 mm dia., bass reflex, magnetically shielded, cone type
    Surround L/R: 65 mm dia., bass reflex, magnetically shielded, cone type
    Center: 65 mm dia., bass reflex, magnetically shielded, cone type
    Subwoofer: 160 mm dia., bass reflex, cone type
    دوتا باند دیگه دارم Technic 3 way SB-CD800 که یه توییتر یک میدرنج و یک ووفر داره با یک کیت که فکر کنم همون Crossover هستش. با اهم متر عدد ۶٫۹ اهم رو نشون میده. حالا سوالات من:
    ۱- میشه باند های تکنیک رو برای Front بص.رت مستقیم استفاده کنم؟
    ۲- پشت رسیور برای ساب ووفر یک جک گذاشته شده و توی منوال نوشته ساب اکتیو باید وصل بشه. نمیشه ساب پسیو بهش وصل کرد؟
    ۳- البته چون ساب من ۳ اهمه(۴٫۸ اهم با اهمتر) باید با یکی دیگه سری کنم تا حداقل ۶ اهم بشه.امکان داره یکی از باند های ساراند رو باهاش سری کنم؟یا باید دوتا بلند گو شبیه هم باشند برای سری کردن؟اگر بجای ساب رسیور نمیشه وصل کنم آیا میشه بجای Center گذاشتش؟
    ۴- میشه باندهای Front سونی که دارم را با باندهای Surround که بلندگوهاش شبیه هم هستن سری کنم و برای Surround یاماها استفاده کنم؟
    ۵- آخرین سوال آیا حتما باید باندها بصورت ۵٫۱,۳٫۱,۲٫۱ کاناله وصل باشه یا میشه فقط Front رو وصل کرد؟ به دستگاه آسیب میرسه اگه فقط فرانت وصل باشه؟
    ممنون می شم پاسخ سوالاتم رو بدین اگر امکان داره بهم ایمیل زده بشه که عالیه(mabbasikh@yahoo.com ).
    سپاس

    پاسخ دادن
    • سلام دوست عزیز

      این مقاله در مورد سیستم های صوتی حرفه ای می باشد و ارتباطی با سیستم های صوتی خانگی و اتوموبیل ندارد.

      پاسخ دادن
  13. سلام
    خسته نباشید
    آقا یه ساب ١٢٠٠ ار ام اس گرند زیرو دارم
    میخوام ببینم با امپ مونو ١۵٠٠ ار ام اسی مارک دانتکس جواب میده یا نه

    پاسخ دادن
  14. سلام خسته نباشید
    یک بلندگو ۷۱۰۴ گرندزیرو که ۲۰۰w rms روی ۴ اهم میده آمپلی فایر که بتونه توان ۲۰۰w استفاده کنه باید حداقل روی ۴ اهم ۲۰۰w باشه؟

    پاسخ دادن

بازتاب های این مطلب

  1. خرید اسپیکر - اطلاعاتی که پیش از خرید هر نوع باند و بلندگوی اکتیو و پسیو نیاز دارید - […] و پر از اطلاعات مفید خرید میکروفن، خرید میکسر و خرید آمپلی فایر نیز مورد توجه و پسند شما…

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *