تشخیص میکروفون بویا اصل و تقلبی – ۳ نکته مهم که باید بدانیم

این روزها خرید میکروفون بویا اصل به دغدغه خریداران تبدیل شده است. حتما شما هم راجع به میکروفون های تقلبی بویا شنیده یا نمونه‌ای از آن را نزد اطرافیان خود دیده باشید. همان طور که می‌دانید متاسفانه نمونه‌های فیک و تقلبی متعددی از محصولات بویا در بازار وجود دارد. این معضل به‌خصوص برای انواع میکروفون یقه ای بویا از جمله مدل‌های BOYA M1 و BOYA M1 Pro بیشتر است. اگر قصد خرید میکروفن بویا M1 اصل یا M1 Pro اصلی را دارید، این راهنما را مطالعه کنید تا با روش‌های تشخیص میکروفون بویا اصل و تقلبی آشنا شوید.

چرا میکروفون تقلبی بویا وجود دارد؟

پاسخ ساده است. به‌علت استقبال کاربران و فروش بالای میکروفون بویا، سودجویان اقدام به عرضه نمونه‌های فیک و تقلبی کردند. به‌ویژه میکروفون های یقه ای بویا M1 و M1 Pro با قیمت ارزان و مناسبی که دارند، بیشتر از سایر مدل‌ها تحت تاثیر عرضه کالاهای تقلبی قرار گرفتند. از این رو افرادی که می‌خواهند میکروفون BOYA M1 و BOYA M1 Pro اصل خریداری نمایند، لازم است هنگام خرید دقت کافی به خرج داده و با روش‌های بررسی اصالت میکروفن بویا و تشخیص مدل اصلی و تقلبی از یکدیگر آشنا باشند. البته این موضوع محدود به مدل‌های یقه ای بویا نیست و دیگر محصولات این برند مانند میکروفون های بی سیم BOYA نیز از اقدامات سودجویان در امان نبوده‌اند.   

اگر می‌خواهید خیالتان بابت خرید میکروفون بویا اصل راحت باشد، در قدم اول به فروشندگان معتبر مراجعه نمایید. از فروشندگان مشاوره بگیرید و از آنها بخواهید شما را درباره روش‌های تشخیص میکروفون اصل بویا از تقلبی راهنمایی کنند و نکات لازم را در اختیارتان قرار دهند.

چطور اصالت میکروفون های بویا را بررسی کنیم؟ – روش جدید

مرحله 1

ابتدا وارد حساب کاربری خود در سایت رسمی BOYA شوید. اگر در این سایت حساب کاربری ندارید، ابتدا در آن ثبت نام کنید.

مرحله 2

پس از ورود به حساب کاربری خود، به صفحه https://www.boya-mic.com/serialNumberQuery رفته و داخل کادر نمایش داده شده، سریال 13 رقمی محصول را وارد کنید. توجه داشته باشید که کد سریال نامبر (SN code) با کلمه “BY” شروع شده و در پایین جعبه میکروفون چاپ شده است. شما می‌توانید به جای وارد کردن دستی سریال، برای بررسی اصالت محصولات بویا کد QR موجود روی محصول را اسکن نمایید. هر دو نوع کد (سریال نامبر و کد QR) در سیستم شرکت بویا وجود داشته و تفاوتی ندارد از کدام یک برای بررسی اصالت و تأیید صحت میکروفون های اصل BOYA استفاده می‌کنید.

مرحله 3

لوگوی شرکت BOYA به‌طور رسمی در سال 2022 به روز شده و تغییر کرده است، اما هنوز تعدادی از محصولات با لوگوی قدیمی بویا در بازار وجود دارد. جای نگرانی نیست، چون میکروفون های دارای لوگوی جدید و یا قدیمی هر دو در سایت بویا قابل تأیید هستند. اگر محصولی با لوگوی جدید خریداری کرده‌اید، به‌سادگی دستورالعمل مرحله 2 را برای بررسی اصالت آن دنبال نمایید. اگر محصولی با لوگوی قبلی خریداری نموده‌اید، از روش‌های قدیمی تشخیص میکروفون اصل و تقلبی بویا استفاده نمایید. در ادامه این مطلب به آن روش‌ها اشاره شده است.

لوگوی جدید و قدیمی بویا BOYA

مرحله 4

به یاد داشته باشید که از تکرار درخواست‌ها با استفاده از سریال عددی روی بسته‌بندی محصول و یا کد QR آن خودداری کنید. نتیجه اولین درخواست خود را به‌عنوان نتیجه نهایی در نظر بگیرید. تکرار بیش از حد درخواست ها موجب می‌شود بویا آن محصول را به عنوان یک کالای مشکوک یا تقلبی معرفی کند. اگر درباره اصالت میکروفون های بویا نگرانی دارید، سؤالات خود را با بخش خدمات پس از فروش BOYA در میان بگذارید: support@boya-mic.com

بررسی اصالت میکروفون بویا از روی کد رجیستری و هولوگرام (روش قدیمی)

شرکت بویا BOYA در گذشته برای بررسی اصالت میکروفن های خود راهکارهایی در نظر گرفته بود که عبارت بود از یک هولوگرام و کد رجیستری. هولوگرام در قسمت جلو یا در مواردی پشت پکیج هر میکروفون قرار دارد که پس از برداشتن آن کد رجیستری و کد QR آن قابل نمایش است.

توجه داشته باشید که هولوگرام مخدوش یا دستکاری شده نباشد. هولوگرام اصلی چاپ با کیفیتی دارد. اگر قسمت سمت راست آن را با آب کمی مرطوب کنید، نام BOYA ناپدید می‌شود و پس از خشک شدن، مجدد ظاهر می‌گردد. این کار را  بارها می‌توانید انجام دهید. این اولین کاری است که می‌توان برای تشخیص اصل بودن میکروفون بویا انجام داد.

پس از برداشتن هولوگرام کد رجیستری یا securitycode را به دو روش می‌توانید استعلام کنید.

روش اول:

در ادامه به سایت رسمی بویا به آدرس boya-mic.com بروید. از درستی آدرس مطمئن شوید. ممکن است آدرس تقلبی روی بسته بندی محصول درج شده باشد. از قسمت منوها وارد بخش Support (پشتیبانی) و سپس securitycode شوید.

تشخیص میکروفون بویا اصل و تقلبی

کد رجیستری را در کادر نمایش داده شده وارد نموده و وضعیت آن را استعلام کنید.

میکروفون بویا اصل و تقلبی

اگر کد شما معتبر باشد، پیام زیر را به شما نشان می دهد.

تشخیص میکروفون بویا اورجینال و فیک

لازم است توجه داشته باشید که بویا تنها در اولین مرتبه ای که کد را وارد کنید پیام بالا را به شما نشان می‌دهد و اگر کدی را بیش از حد وارد کنید آن را به عنوان یک کد fake و نامعتبر معرفی می کند.

برای مثال اگر بار دوم کدی را استعلام کنید، بویا در پیامی به شما خواهد گفت که این بار دوم است چنین کدی وارد شده و سپس اعلام می کند که کد مربوطه به در چه زمانی و از طریق کدام آدرس IP برای بار اول مورد بررسی قرار گرفته است. به یاد داشته باشید که ساعتی که نمایش داده می شود به وقت کشور چین است.

استعلام کد رجیستری میکروفون بویا ام وان M1

برای اطمینان از اینکه مراحل به درستی طی شده، می توانید پیش از استعلام کد رجیستری میکروفون بویا، ابتدا IP دستگاه خود را به دست آورید. در این صورت وقتی برای بار دوم کد را وارد نمایید، اگر IP نمایش داده با IP دستگاهتان یکی باشد، مطمئن خواهید بود میکروفون شما اصل و اورجینال است.

در تصویر زیر به شما نشان داده ایم که چطور IP دستگاه خود را پیدا کرده و از آن در هنگام بررسی کد رجیستری میکروفون بویا استفاده نمایید. کافی است در گوگل عبارت زیر را تایپ کنید. توجه داشته باشید که فیلترشکن شما روشن نباشد.

همان طور که اشاره شد، وارد کردن کد بیش از 5 مرتبه، باعث می شود بویا آن کد را به عنوان یک کد fake و تقلبی معرفی کند. در تصویر زیر اشتباه برخی کاربران را مشاهده خواهید کرد. به دلیل وجود میکروفون های تقلبی بویا، بخشی از کاربران پس از خرید میکروفون به اولین پیام نمایش داده شده اکتفا نکرده و چندین بار کد رجیستری محصول خود را استعلام می کنند. این کار نتیجه ای ندارد جز اینکه بویا پس از بار پنجم پیامی مبتنی بر فیک بودن کد نمایش دهد. بویا این محدودیت را برای جلوگیری از سوءاستفاده از کدهای اصلی برای میکروفون های تقلبی بویا در نظر گرفته است.

در تصویر زیر مشاهده می کنید که چطور چند بار استعلام یک کد رجیستری میکروفون اصل بویا در سایت این شرکت منجر به نمایش پیامی مبتنی بر فیک بودن کد می شود. بنابراین به یاد داشته باشید تنها یکبار کد میکروفون خود را بررسی نمایید. برای اطمینان می توانید IP دستگاه خود را استخراج کرده و برای بار دوم کد را استعلام بگیرید. اما اگر بیشتر از 5 بار این کار را انجام دهید، حتی اگر میکروفون بویای خریداری شده شما اصلی باشد اما بویا کد رجیستری وارد شده را به عنوان یک کد fake و تقلبی شناسایی می کند.

 استعلام کد رجیستری میکروفون اصل بویا

روش دوم:

 بدون وارد کردن دستی کد در سایت BOYA نیز می‌توانید اصالت میکروفون خود را بررسی نمایید. کافی است به جای کد رجیستری، از کد QR آن استفاده کرده و کد QR را توسط گوشی موبایل خود اسکن کنید. برای این کار لازم است یک برنامه اسکنر QR روی گوشی شما نصب باشد. پس از اسکن کردن کد QR نتیجه به شما نشان داده می‌شود.

تشخیص اصل و تقلبی بودن میکروفون بویا از روی محتویات پکیج

اگر از فروشگاه‌های سطح شهر خرید می‌کنید، به بسته‌بندی محصول توجه نمایید. اگر میکروفن بویا تقلبی باشد، چاپ بسته‌بندی روی آن بی‌کیفیت است، در حالی که در میکروفون اصل، تصاویر و نوشته‌ها خوانا، واضح و با کیفیت هستند.

همین تفاوت درباره محتویات داخل پکیج میکروفون نیز وجود دارد. جنس کاغذ و کیفیت تصاویر و نوشته‌های دفترچه راهنما و توضیحات محصول در مدل‌های اصل و تقلبی میکروفون بویا اختلاف زیادی دارند.

کیف میکروفون اصلی از چرم مرغوب بوده، دوخت آن منظم است و لوگوی BOYA به‌خوبی روی آن درج شده است. در میکروفون فیک و تقلبی، جنس کیف نامرغوب است و لوگوی BOYA کیفیت نامطلوبی دارد. این اختلاف‌ها را می‌توان در مقایسه بین کابل، کانکتور، کپسول، گیره، فوم و در نهایت کیفیت صدای میکروفون بویا اصلی و تقلبی مشاهده کرد. برای مدل هایی مانند میکروفون بویا M1 Pro اصل بررسی پاور پک مدل نیز همین نتیجه را به‌دنبال دارد.

خرید میکروفون بویا M1 و M1 Pro اصل فقط از نمایندگی رسمی بویا

وجود مدل‌هایی تقلبی از میکروفون های بویا نباید باعث منصرف شدن شما از خرید شود. این موضوع نشان می‌دهد میکروفون های بویا رضایت کاربران را جلب کرده‌اند. بنابراین اگر قصد خرید میکروفون یقه ای ارزان قیمت را دارید، مدل‌های یقه ای سیمی بویا را بین گزینه‌های خود قرار دهید و فقط هنگام خرید کمی دقت خود را بالا ببرید.

مهم این است که از نمایندگی های معتبر فروش میکروفن BOYA مدل‌های موردنظرتان را خریداری نمایید. قبل از خرید نیز حتما با روش‌های تشخیص میکروفون بویا اصل و تقلبی آشنا شوید. در مطالب بالا به‌طور مختصر وکاربردی به این روش‌ها اشاره کردیم. به‌خصوص برای خرید میکروفون بویا M1 و M1 Pro اصل به این موارد توجه داشته باشید.

دیجی صدا نمایندگی بویا BOYA در ایران است و محصولات اصل بویا را به‌همراه سریال معتبر و قابل پیگیری از سایت رسمی بویا و همچنین 1 سال گارانتی به مشتریان خود عرضه می‌کند.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *