میکروفن شور Beta 58 – اصلی یا تقلبی | چگونه تشخیص دهیم؟

آیا می دانستید تعداد قابل توجهی از مدل های محبوب Shure از جمله SM57، SM58، Beta 57 و Beta 58 به صورت غیرقانونی تولید و در سراسر جهان به عنوان محصول اصل به فروش می رسند؟ اگر نمی دانستید هم نگران نباشید، چون شما تنها نیستید. این معضل که بسیاری از کارخانه های سازنده تجهیزات صوتی حرفه ای درگیر آن هستند، عموماً در میان موزیسین ها و افراد مشغول در حوزه ی صدا ناشناخته است. به همین دلیل شناخت تفاوت های میکروفن شور تقلبی از میکروفن های اورجینال برای فعالان این عرصه لازم است.

میکروفن شور تقلبی و فیک

انواع میکروفن شور تقلبی علی رغم تمام شباهت های ظاهری که با محصولات اصلی Shure دارند، معمولاً از مواد بی‌کیفیتی استفاده می کنند و بسیار غیرقابل اطمینان هستند، استحکام خیلی کمتری دارند و عملکرد و کیفیت صدای بسیار پایین تری را ارائه می دهند. همچنین نسخه های تقلبی تحت پوشش گارانتی شرکت Shure قرار نمی گیرند.

ممکن است برایتان پیش آمده باشد که یک میکروفون Beta 58 را اینترنتی سفارش داده و پس از انجام یک تست در اصل بودن آن شک کرده باشید. در نگاه اول میکروفون اصل و تقلبی بسیار شبیه هم به نظر می رسند. بعد از بررسی دقیق تر، و مقایسه با میکروفن شور اصلی، متوجه تفاوت های مهمی در آنها خواهید شد.

شما با بررسی 8 مورد اختلاف که بین انواع میکروفون شور اصل و تقلبی وجود دارد، می توانید مدل های اصل و اورجینال را تشخیص دهید. همچنین پیش از خرید هر نوع میکروفن، توصیه می کنیم پست های راهنمای خرید میکروفن ، مزیت های خرید میکروفن بی سیم و راهنمای خرید پایه میکروفن دیجی صدا را مطالعه نمایید تا با جزئیات بیشتری درباره میکروفن ها آشنا شوید.

میکروفن شور تقلبی چه تفاوت هایی با میکروفن شور اصل دارد؟

1) گریل کمی متفاوت است و ابر داخل آن در نسخه ی تقلبی بسیار نازک تر است. اگر گریل را جلوی نور بگیرید بلافاصله متوجه تفاوت آنها خواهید شد. ابر نازک تر موجب حساسیت بیشتر نسبت به رطوبت و باد می شود.

2) حلقه‌ی آبی میکروفون اصل نازک تر و از لاستیک مرغوب تری ساخته شده است. اما در میکروفون تقلبی رنگ نسبتاً متفاوتی دارد و از پلاستیک معمولی ساخته شده است.

میکروفون شور تقلبی
میکروفن سمت راست تقلبی و میکروفن سمت چپ اصل می باشد

3) لوگوی Beta 58 تقلبی بسیار سهل انگارانه حک شده است و عبارت BETA 58A به راحتی قابل خواندن نیست.

4) بدنه میکروفن رنگی کمی متفاوت دارد و وزن آن کمتر از میکروفون اصل است.

تشخیص میکروفون شور جعلی
میکروفن سمت راست تقلبی و میکروفن سمت چپ اصل می باشد

5) مدل میکروفون شور اصل Beta58 از کانکتور باکیفیت و طلاکاری شده استفاده می کند و خروجی آن متقارن است. نسخه های تقلبی از کانکتورهای ارزان قیمت استفاده می کنند و خروجی آنها نامتقارن است! قطب منفی و اتصال زمین به هم وصل شده اند، و می توانید نتیجه را زمانی که میکروفون به کابل بلندی وصل می شود، تصور کنید. علاوه بر این، بدنه ی میکروفن شور تقلبی به کانکتور وصل نشده است.

فرق میکروفن شور تقلبی و اصلی
میکروفن سمت راست تقلبی و میکروفن سمت چپ اصل می باشد

6) با اینکه سلول های میکروفون از بیرون بسیار شبیه به هم هستند، اما در نسخه های تقلبی کمتر مشخص هستند. این موضوع به خاطر محدوده فرکانس ضعیف تر میکروفن شور تقلبی است. پس اگر میکروفن Shure جدید شما صدایی را که باید، نمی‌دهد، می تواند نشان دهنده ی این باشد که یک مدل جعلی و تقلبی را خریده اید.

7) محل اتصال میکروفن شور تقلبی Beta بسیار بد و خشک است. این موضوع موجب حساسیت بالا برای کنترل نویز می شود.

8) حدیده‌ی میکروفون شور اصل رنگ آمیزی نشده است و باعث اتصال خوب میان گریل و بدنه می شود. این قسمت در میکروفن شور تقلبی رنگ شده است، چون اصلاً اتصال به زمین وجود ندارد.

امیدواریم این تفاوت ها شما را قانع کرده باشد که مراقب میکروفون های تقلبی باشید. حیف است که پول خودتان را به جیب جاعلان بریزید. اما چطور می توانید مطمئن شوید میکروفنی که قرار است بخرید، اصل است؟

میکروفن شور جعلی و فیک

نکاتی که شما را از خرید میکروفون های شور تقلبی و جعلی باز می دارد

اگر قیمت بیش از حد ارزان است، احتمالاً مدل ارائه شده میکروفون شور اصل نیست.

وقتی قیمت های ارائه شده بسیار پایین تر از متوسط بازار هستند، فریب «مجوز اصالت» یا گارانتی های ارائه شده را نخورید. اغلب اوقات این موارد نیز مثل خود محصول جعلی هستند.

خرید میکروفن شور تقلبی و اصلی

برای کاهش ریسک خرید میکروفن شور تقلبی، از فروشندگان معتبر چه به صورت آنلاین و چه حضوری خرید کنید و از فروشنده بخواهید که در فاکتور خود اصل بودن کالا را قید کند. شرکت Shure متعهد است که با محافظت از برند و حقوق معنوی خود از مشتریانش محافظت کند، و در برابر هرگونه فروش محصول تقلبی، خواه از طریق توزیع کنندگان و خواه از طریق اینترنت، برخورد قانونی انجام خواهد داد.

Shure نه تنها بازار را رصد می کند، بلکه فعالانه در تلاش است تا برای حفظ اعتبار خود و اعتمادی که بین مشتریان دارد، بازار را از محصولات غیر استاندارد پاک کند. البته باید توجه داشته باشید که شرکت Shure در ایران نمایندگی رسمی و انحصاری ندارد و به همین دلیل این قبیل اقدامات داخل ایران خیلی پیگیری نمی شود. لذا به مشتریان توصیه می شود که محصولات مورد نیاز خود را از فروشگاه های اینترنتی و حضوری معتبر تهیه کنند.

خرید میکروفون شور

شما هم اگر به دنبال خرید میکروفون شور Shure و یا اطلاع از قیمت میکروفن شور اصل و اورجینال هستید می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی دیجی صدا، مدل های اصل ارائه شده در این فروشگاه را ملاحظه کرده و آنها را با نسخه های اورجینال سایر سازندگان ارزیابی نمایید. دیجی صدا با توجه به تعهدی که نسبت به مخاطبان و مشتریان خود دارد، همواره تلاش کرده تا بستر مناسبی جهت عرضه مدل های اصل و اورجینال به علاقه‌مندان فراهم آورد. به یاد داشته باشید که خرید از فروشگاه های اینترنتی معتبر تا حد زیادی شما را از خرید میکروفن شور تقلبی مصون می دارد.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *