خرید میکسر یاماها – پیشنهاد و بررسی کاربردی میکسرهای MG06X و MG16XU یاماها

خرید میکسر یاماها برای صدابرداران و مهندسان صدا همواره گزینه مناسبی است. اعتبار برند یاماها سبب تضمین کیفیت محصولات بوده و رضایت افراد حرفه ای را تامین می کند. چنانچه شما هم به دنبال خرید میکسر یاماها برای سازمان، مجموعه یا گروه خود هستید، مطالعه این مطلب را به شما توصیه می کنیم. در اینجا به بررسی دو مدل از میکسرهای این کمپانی ژاپنی خواهیم پرداخت.

میکسرهای  یاماها

مزایای خرید میکسر یاماها MG06X – یک میکسر جمع و جور با صدای عالی برای اجراهای کوچک

اگر اجراهای انفرادی برگزار می کنید حتماً می دانید که جابه‌جا کردن تجهیزات و وسایل چقدر می تواند دردسرساز باشد. شما تجهیزات لازم برای یک گروه کامل را لازم ندارید، بلکه فقط به چند ورودی برای خودتان و گیتار یا کیبورد احتیاج دارید. اگر بتوانید به اسپیکرهای محل اجرا متصل شوید دیگر واقعاً نیازی به حمل وسایل زیاد به محل نخواهید داشت. اینجاست که یک میکسر کوچک مثل Yamaha MG06X به کمک شما می آید. این وسیله‌ی جمع و جور تمام نیازهای شما برای اجراهای کوچک را تأمین می کند.

اگر نخستین بار است که اقدام به خرید میکسر می کنید، پیش از هر کاری ابتدا راهنمای خرید میکسر دیجی صدا را مطالعه نمایید تا اطلاعات بیشتری درباره کنسول های میکس به دست آورده و با اصلاحات تخصصی در این زمینه آشنا شوید.

میکسرMG06X یاماها  yamaha MG06X

نکات اولیه

این میکسر با دو کانال مونو برای میکروفن/لاین عرضه می شود که یک پد 26 دسی بل، یک فیلتر های‌پس 80 هرتز و کنترل های اکولایزر بالا و پایین به صورت جداگانه دارد. کانال ها متناسب با پری آمپ های میکروفن D-PRE کلاس A یاماها با یک مدار اینورت Darlington ساخته شده اند و صدای واقعاً خوبی دارند. فانتوم پاور نیز وجود دارد، بنابراین می توانید از میکروفن کاندنسر مورد علاقه خودتان استفاده کنید. همچنین دو کانال استریو لاین لول وجود دارد که قابلیت استفاده به صورت مونو را نیز دارند. همچنین 6 برنامه افکت با reverb ها و delay ها، خروجی های XLR بالانس و یک خروجی برای هدفون در نظر گرفته شده است، و همگی روی یک شاسی فلزی محکم سوار شده اند.

yamaha MG06X

 اتصال و پخش

راه اندازی و استفاده از مدل MG06X بسیار ساده است. کل کاری که باید انجام دهید این است که یک میکروفن، گیتار یا یک کیبورد را به آن وصل کنید. سپس هدفون خودتان را وصل کرده یا خروجی ها را به یک ست اسپیکر متصل کنید. بعد از آن ولوم را زیاد کنید و همه چیز آماده است.

برای خرید میکسر یاماها MG06X می توانید به صفحه محصولات یاماها در فروشگاه اینترنتی دیجی صدا مراجعه نمایید. شما می توانید برای بررسی بیشتر مدل های مختلف از تولیدکنندگان معتبر را با یکدیگر مقایسه نمایید.

اگر MG06X را با میکروفن های داینامیک و کاندنسر تست کنید، هردو صدای خوبی دارند. بخش اکولایزر ساده است، اکولایزر high باعث شفافیت و سرزنده بودن صدا می شود و کمی اکولایزر low به صدا استحکام می بخشد. وقتی گیتار آکوستیک را متصل کنید همین موضوع در مورد کانال دو نیز صادق است. صداها تمیز و شفاف با حجم زیاد هستند. کانال های استریو لاین اتصال به کامپیوتر را فوق العاده راحت کرده اند و به راحتی می توانید همراه با ترک ها بنوازید. فقط برای تبدیل مینی پلاگ کامپیوتر به جک 1/4 اینچی، نیاز به مبدل خواهید داشت.

خرید میکسر yamaha MG06X

استفاده راحت از افکت ها

دیدن این نکته که افکت ها قابل تنظیم نیستند ابتدا ممکن است باعث شود فکر کنید چندان مفید نخواهند بود، اما استفاده از آنها بسیار راحت و بی دردسر است. با فشردن دکمه، reverb یا delay را انتخاب می کنید. سپس کلید را با افکتی که می خواهید استفاده کنید، تنظیم می کنید. دکمه ی FX RTN مقدار افکتی که می شنوید را تنظیم می کند. سه نوع reverb و سه نوع delay مختلف وجود دارد، و با اینکه نمی توانید تنظیمات زیادی روی افکت ها اعمال کنید، یاماها برای کاربردی کردن آنها بسیار خوب عمل کرده است. فقط کافی است دکمه بازگشت افکت را روی مقدار مناسب تنظیم کنید تا به خوبی عمل کند.

میکسر yamaha MG06X

خروجی های XLR بالانس، وصل کردن پاور آمپلی فایر خانگی یا اتصال مستقیم به اسپیکرهای بزرگ یا مانیتورهای استودیو را بسیار راحت کرده اند.

اگر یک گروه کوچک دارید یا به اجراهای شخصی می پردازید، خرید میکسر یاماها MG06X می تواند نیازهای مختلف شما را پوشش دهد، ضمن آنکه قیمت مناسبی داشته و هزینه بالایی به شما تحمیل نمی کند. شما می توانید سوالات خود پیرامون انتخاب یا خرید میکسر یاماها MG06X را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

خرید میکسر MG06X یاماها

خرید میکسر یاماها MG16XU – یک کنسول میکس آنالوگ همه کاره

MG16XU یک میکسر آنالوگ 16 کانال کامل است که صدایی عالی دارد و استفاده از آن بسیار آسان است. این میکسر برای اجرای زنده در تجهیزات قابل حمل یا تأسیسات دائمی در یک مکان مذهبی، مدرسه یا اداره بسیار مناسب است. اگر پیش از اینکه حتی به راهنمای میکسر نگاه کنید آن را روشن کنید، خواهید دید که کار با آن بسیار ساده است. سر هم بندی کنسول بسیار سرراست است و همه چیز به راحتی قابل مشاهده و پیدا شدن است. می توانید ظرف مدت چند ثانیه کنسول را راه اندازی نمایید.

yamaha MG16XU

ورودی ها و خروجی ها

همه‌ی شما اهالی تکنولوژی از این نکته که MG16XU شانزده کانال ورودی دارد و درست مثل MG06X با یک مدار اینورتر Darlington برای پری آمپ های D-PRE کلاس A یاماها مناسب سازی شده اند، خوشحال خواهید شد. هشت میکروفن/لاین مونو، دو میکروفن/لاین مونو/استریو و دو لاین دیگر نیز در آن تعبیه شده است. ورودی های کافی برای یک گروه کوچک با کانال هایی برای کیبورد یا کامپیوتر برای پلی بک کردن ترک ها در نظر گرفته شده است.

کنسول خروجی های بسیار خوبی نیز دارد. خروجی های استریو بالانس اصلی، به علاوه ی چهار گروه خروجی جداگانه، و چهار aux و return نیز وجود دارد. همچنین کنسول دارای مجموعه ای از افکت های داخلی است تا بتوانید در صورت تمایل از AUX ها برای مانیتورها استفاده کنید. هر یک از 8 ورودی میکروفن/لاین یک پد 26 دسی بل، فیلتر های‌پس 80 هرتز و یک اکولایزر 3 باند با میدرنج قابل تغییر دارند.

میکسر yamaha MG16XU

یک ویژگی واقعاً عالی در MG16XU دکمه ی «کمپرسور تک دکمه ای» برای هر یک از 8 ورودی میکروفن است. همچنین فانتوم پاور برای میکروفن های کاندنسر و رابط صوتی USB 2.0 با قابلیت انتقال کیفیت 24 بیت/192 کیلوهرتز در نظر گرفته شده است. اگر می خواهید خروجی های استریو اصلی را روی DAW ضبط کرده یا موزیک را از روی کامپیوتر پلی بک کنید، ویژگی بسیار خوبی است. علاوه بر این، MG16X با دستگاه های دارای سیستم عامل iOS نیز سازگاری دارد.

خرید میکسر yamaha MG16XU

فضاها اینگونه بود، صدای آن چطور است؟

صدای MG16XU بسیار خوب است. اگر یک میکروفن خوانندگی Shure Beta 58 و یک گیتار آکوستیک را مستقیماً به بورد وصل کنید، از اینکه چقدر پخش موسیقی با آن راحت است، سر ذوق خواهید آمد. بخش اکولایزر بسیار متنوع است و می توانید یک صدای گرم و شفاف را، هم از میکروفن و هم از گیتار بگیرید. میدرنج قابل تنظیم یک ویژگی عالی برای این منظور است. «کمپرسور تک کلید» باعث تقویت و گیرایی صدای میکروفن و همچنین گیتار می شود. با استفاده از چند افکت آنبورد همه‌ی ویژگی ها را کنار هم جمع کنید. صدای reverb ها بسیار خوب و شفاف است و حتی برخی افکت های بهتر مثل ترمولو، فلنگر و دیستورشن بسیار کاربردی هستند. دکمه ی AUX برای افکت آنبورد را سفید کرده اند تا آن را گم نکنید.

خرید میکسر یاماها MG16XU

در زمان اتصال آیپد و پخش موسیقی نیز MG16XU صدایی عالی با خروجی ها و امکانات مختلف داشت.

برای خرید میکسر یاماها MG16XU کافی است از فروشگاه دیجی صدا بازدید نمایید. شما در این فروشگاه امکان ارزیابی و مقایسه محصولات برندهای معتبر را بر اساس نیاز و بودجه خود خواهید داشت.

جمع بندی بررسی برای خرید میکسر یاماها MG06X و MG16XU

یاماها MG06X به عنوان یک میکسر کوچک به خوبی جوابگوست، صدای بسیار خوبی دارد و موزیسین های تک نفره یا دو نفره به راحتی می توانند در کمترین زمان آن را برای اجرا آماده کنند. اگر سخنران عمومی هستید و باید تجهیزاتی را همراه خود داشته باشید تا مطمئن شوید صدای شما به خوبی شنیده می شود، این میکسر کوچک برای شما نیز بسیار مناسب خواهد بود. احتمالا جمله‌ی «چیزهای بزرگ در بسته بندی های کوچک عرضه می شوند» را شنیده اید، این جمله دقیقاً متناسب با Yamaha MG06X است.

خرید میکسر یاماها MG06X

مدل MX16XU میکسری با صدای عالی و استفاده ی آسان است که در شرایط مختلفی قابل استفاده است. می توانید آن را همراه با یک پاور آمپلی فایر استفاده کنید. اگر یک گروه سفری هستید و نیاز به راه حل ساده ای دارید که مطمئن باشید شب و روز کار می کند، MG16XU یک انتخاب بسیار خوب است. به شما اجازه می دهد تا تمرین ها و اجراها را از طریق USB ضبط کنید، و گزینه های متعددی برای شکل دادن به صدا در اختیارتان قرار می دهد.

فراموش نکنید که به راحتی می توانید سوالات و ابهامات خود را درباره انتخاب و خرید میکسر یاماها  MG06X و MG06X با کارشناسان ما مطرح نمایید.

خرید میکسر یاماها MG16XU
اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *