یورش پلیس به کارخانه‌ی تولیدکننده‌ی تجهیزات صوتی تقلبی در چین

پلیس با یورش به شرکت تجهیزات الکترونیکی Enping Soundpu (که با نام تجهیزات الکترونیکی Voxpu نیز شناخته می‌شود) محصولات تقلبی چندین کمپانی بزرگ تجهیزات صوتی را کشف کرد.

به گزارش شرکت شور (Shure)، یورش پلیس به کارخانه‌ی تجهیزات الکترونیکی Ennping Soundpu، تولیدکننده‌ی تجهیزات تقلبی در چین که با نام تجهیزات الکترونیکی Voxpu نیز فعالیت می‌کند، از اکتبر سال 2018 آغاز شده بود.

جرقه‌ی این اقدام موفق پلیس توسط شرکت شور زده شد و با هماهنگی و همکاری دایره امنیت عمومی (PSB) و اداره‌ی صنعت و تجارت (AIC) شهر انپینگ به نتیجه رسید. کارخانه‌ای که هدف قرار داده شد، بارها توسط مراجع قانونی به عنوان تولیدکننده‌ی متخلف و متقلب شناسایی شده بود. در آگوست سال 2018، اداره‌ی صنعت و تجارت انپینگ شرکت Soundpu را به خاطر میکروفون‌های بی‌سیم تقلبی برند شور که حین بازرسی روتین انجام شده در آپریل 2018 در محوطه‌ی کارخانه کشف شده بودند، جریمه کرد.

میکروفن تقلبی چینی

علاوه بر برند شور، محصولات برندهای دیگری مثل سنهایزر، یاماها و هارمن نیز به صورت تقلبی تولید شده بود. برخی کالاهای ضبط شده شامل میکروفون‌ها و گیرنده‌های بی‌سیم، کنسول‌های صوتی، آمپلی‌فایر و پردازنده‌های صوتی می‌شد. شرکت شور مراحل تعقیب جزایی علیه مالک و مدیران Soundpu را به خاطر فعالیت‌های تقلب‌آمیز و نقض آشکار حقوق معنوی محصولات آغاز کرده است.

کریستین شیونیک، رئیس و مدیرعامل شور می‌گوید «محصولات تقلبی یکی از مشکلات اصلی صنایع صوتی است، و ما هوشیارانه به تلاش­های ضدتقلب‌ خود ادامه می­دهیم. شور برای جلوگیری از عرضه‌ی محصولات تقلبی و بی‌کیفیت به مشتریان ارزشمند خود و تضمین این که مشتریان بعد از دیدن برند شور بر روی یک محصول، از بابت کیفیت و اصالت محصول مطمئن باشند، تمام تلاش خود را می‌کند.»

سنهایزر، یاماها و هارمن نیز در پیگیری‌های حقوقی علیه Soundpu با شور همکاری خواهند کرد.

همچنین شیونیک در ادامه افزود: « حقوق معنوی ما به صورت جمعی به خطر افتاده است، و از همکاری برندهای سنهایزر، یاماها و هارمن در مورد این موضوع بسیار متشکریم. از مشتری‌ها می‌خواهیم که محصولات صوتی حرفه‌ای را فقط از فروشنده‌های مجاز تهیه کنند.»

جنس چینی تقلبی

به گفته‌ی دکتر آندره سنهایزر، یکی از مدیران عامل سنهایزر «استفاده‌ی غیرقانونی از برند و محصول یکی از مشکلاتی است که باید جدی گرفته شود. شرکت‌های صوتی نیز مثل سایر شرکت‌ها، درگیر موضوع استفاده‌ی غیرقانونی از نشان تجاری و محصولات که باعث لطمه زدن به اعتبار محصولات آنها می‌شود، هستند.» دنیل سنهایزر، دیگر مدیر عامل سنهایزر توضیح می‌دهد که «محصولات تقلبی علاوه بر اینکه تجربه‌ی بدی را برای مشتری رقم می‌زنند و تعهد سازنده را زیر سوال می‌برند، کیفیت مطلوب را نیز ندارند و در برخی موارد خطراتی را ایجاد می‌کنند. این باعث آسیب دیدن کل صنعت صوت می‌شود و ما از اقدام مشترک در برابر تخلفات برای حمایت بهتر از مشتریان، استقبال می‌کنیم.»

یاماها تقلبی چینی

تاکویا ناکاتا، رئیس و مدیرعامل شرکت یاماها می‌گوید: «یاماها برای مقابله با محصولات تقلبی، فعالیت‌های مختلفی مثل اقدامات حقوقی، همکاری با پلیس، جلوگیری از طریق اداره‌ی گمرک و تبلیغات روشنگرانه در سطح جهانی و به طور ویژه در چین، انجام داده است. ما همه‌ی این کارها را انجام داده‌ایم چون باور داریم چنین اقداماتی نه تنها باعث حفاظت از مشتریان و کاربران در برابر محصولات تقلبی و بی‌کیفیت می‌شود، بلکه اعتماد و اطمینان به برند ما را بهبود می‌بخشد. از فرصتی که برای همکاری با برندهای شور، سنهایزر و هارمن و سرعت بخشیدن به چنین فعالیت‌هایی پیش آمده است بسیار خرسندیم.»

موهیت پاراشر، نائب رئیس اجرایی و رئیس Harman Professional Solutions می‌گوید: «هارمن نسبت به بی‌نقصی و وجهه‌ی برندهای خود متعهد است، و با جدیت در برابر استفاده‌ی غیرمجاز از حقوق معنوی خود دفاع می‌کند. ما به همکاری و مشارکت با شرکت‌های پیشرو در این صنعت مثل شور، یاماها و سنهایزر، بازرس‌ها و مراجع قانونی سراسر جهان برای دفاع از نام‌ها، طرح‌ها و نشان‌های تجاری خود ادامه خواهیم داد. تضمین امنیت مشتری در برابر محصولات تقلبی، برای ما مسئله‌ی بسیار مهمی است.»

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *