خرید میکروفن باسیم سنهایزر – کدام مدل مناسب استفاده و نیاز شماست؟

می دانیم که انتخاب میکروفن مناسب برای انجام یک کار خاص، یکی از مهم ترین تصمیماتی است که با آن مواجه می شویم، و نتیجه آن روی یکپارچگی صداها با یکدیگر تأثیر زیادی خواهد گذاشت. سنهایزر (Sennheiser) بیش از نیم قرن است که در طراحی میکروفن پیشرو بوده و میکروفن باسیم سنهایزر جایگاه مخصوص خود را در عرصه موسیقی و صوت دارد. تفاوتی ندارد بخواهید درامز ضبط کنید، یک پروداکشن روی استیج را مدیریت کنید و یا صدابرداری در صحنه‌ی فیلم را انجام دهید، سنهایزر میکروفنی متناسب با آن دارد که فراتر از انتظارات شماست.

حرفه ای ها چندین دهه است که با میکروفن های سنهایزر کار می کنند. قبلا در دیجی صدا درباره میکروفن بی سیم سنهایزر مطالبی را منتشر کرده بودیم، این بار قصد داریم راهنمای خرید میکروفن باسیم سنهایزر را به شما ارائه دهیم. این راهنمای خرید به شما کمک خواهد کرد تا برای هرگونه کاری که در حوزه ی صدا دارید، میکروفن باسیم سنهایزر مناسب خود را پیدا کنید.

البته بهتر است قبل از انتخاب نهایی میکروفن مدنظر خود، پست های خرید میکروفن – همه آنچه که باید قبل از خرید بدانید، معرفی و بررسی انواع میکروفون بیسیم و پایه میکروفن – راهنمایی خرید | آموزش کاربردی و بررسی تجهیزات جانبی را نیز مطالعه نمایید و با دانش و اطلاعات کافی به بررسی گزینه های موجود بپردازید.

میکروفن سنهایزر Sennheiser

کدام میکروفن باسیم سنهایزر برای کار من مناسب است؟

انتخاب میکروفن مناسب همان جایی است که موفقیت شما در حوزه ی صدا آغاز می شود. اگر میکروفن اشتباهی را انتخاب کنید زمان ارزشمند خود را برای ویرایش صداهای ناخواسته، و تنظیم کردن مشکلات صوتی (مثل سیبیلانس صدای سوت مانند یا صداهای انفجاری plosive) هدر خواهید داد. با انتخاب میکروفن مناسب بهترین صدا را به دست خواهید آورد و همه چیز بسیار ساده تر پیش می رود، چه بخواهید صدای صحنه را میکس کنید و چه بخواهید صدای یک گروه را در استودیو ضبط نمایید. تجربه‌ی گسترده در حوزه صوت موجب شده تا امروز انواع میکروفن باسیم سنهایزر مناسب با کاربردهای مختلف ضبط یا تقویت صوت از سوی این کمپانی ساخته شده و در بازار موجود باشد.

میکروفن باسیم سنهایزر Sennheiser Wired Mics

میکروفن باسیم سنهایزر مناسب برای اجرا و خوانندگی زنده

وقتی روی استیج می خوانید، میکروفنی لازم دارید که صدای شما را با جزئیات و شفاف دریافت کرده و در عین حال صداهای خارج از محدوده و نویز استیج را رد کند. وقتی مهندسان صدا درباره ی بهره ی قبل از فیدبک صحبت می کنند به این موضوع اشاره دارند که چقدر می توانید صدا را بالا ببرید و نگران خارج شدن صدا از محدوده‌ی اسپیکری که میکروفن را تغذیه می کند، نباشید.

خرید میکروفون باسیم سنهایزر e835

یکی از محبوب ترین مدل های میکروفن باسیم سنهایزر برای خوانندگی زنده میکروفن داینامیک دستی e835 است – این میکروفن فشار بالای صدا را کنترل کرده، صداهای خارج از محدوده را به خوبی رد می کند و صدای فوق العاده ای دارد. همچنین در برابر استفاده ی نادرست روی استیج مقاوم است که یک دلیل دیگر برای اینکه چرا بسیاری از شرکت های صدابردای و Rental به سراغ این میکروفن می روند. مدل e935 سطح خروجی بالایی دارد. اگر می خواهید کیفیت استودیویی را روی استیج داشته باشید MD 431 II یکی از بهترین مدل های میکروفن سنهایزر برای خوانندگی به حساب می آید.

انواع محبوب میکروفن باسیم سنهایزر برای خوانندگی زنده:

  • E835 – دفع فیدبک عالی دارد و فشار صدای بالا را به خوبی مدیریت می کند.
  • E935 – سطح خروجی بالاتری برای انجام میکس دارد.
  • MD 431 II – به شکل شگفت انگیزی شفاف است، دفع فیدبک عالی و نویز بسیار پایین دارد.
میکروفن سنهایزر E835-E935-MD431
E835-E935-MD431

برای مشاهده قیمت انواع میکروفن باسیم سنهایزر یا مدل های بی سیم این کمپانی به صفحه مخصوص آن در فروشگاه اینترنتی دیجی صدا مراجعه نمایید و به بررسی مشخصات و ویژگی های آنها بپردازید.

میکروفن سنهایزر مناسب برای استفاده در خوانندگی استودیویی

برای ضبط صدای خواننده در استودیو، میکروفنی لازم دارید که بیشترین پاسخ فرکانس و جزئیات ممکن را دریافت کند. همچنین به میکروفن با نویز پایین احتیاج دارید تا نویز الکتریکی آن در موسیقی شما تداخل ایجاد نکند. میکروفن کاندنسر دیافراگم بزرگ جانبی MK 4 صدایی چشمگیر و درخشان ارائه می کند که برای خوانندگان تک‌خوان بسیار مناسب است.

خرید میکروفن باسیم سنهایزر mk 4

با وجود دامنه فرکانس وسیع و صدای نرمی که دارد، ضبط قدرتمندی خواهید داشت که حتی بعد از اکولایزر، کمپرس یا هر پردازش سنگین دیگری قدرت خود را از دست نخواهد داد. پاسخ بالانس آن هم برای خوانندگان زن و هم مرد نتایج بسیار خوبی حاصل می کند. همچنین میکروفن های داینامیک MD 431 II و MD 441U در استودیو هم نتایج فوق العاده ای دارند، به ویژه زمانی که سعی دارید صدای یک خواننده‌ی خاص را از گروه جدا کنید.

میکروفون باسیم سنهایزر mk 4

مدل های محبوب میکروفن باسیم سنهایزر برای خوانندگی استودیو:

  • MK 4 – پاسخ فرکانسی خطی و بالانس هم برای خوانندگان زن و هم مرد به خوبی جواب می دهد.
  • MD 431 II – سیم پیچ نویزگیر آن نویز بسیار کمی ایجاد می کند، همان چیزی که هنگام کار در استودیو به آن احتیاج دارید.
  • MD 441U – این میکروفن داینامیک با جهت دهی و فوکوس عالی خود، جزئیاتی شبیه به میکروفن کاندنسر در اختیارتان قرار می دهد.
میکروفون داینامیک MD 441U Sennheiser

میکروفن سنهایزر برای سازهای زنده

درست مثل خوانندگی زنده، در مورد میکروفن گذاری ساز زنده نیز اصل موضوع بهره‌ی قبل از فیدبک است. زمانی که یک سیگنال قوی از ساز مورد نظرتان می گیرید باید تا حد امکان صداهای مبهم را حذف کنید. همچنین به میکروفنی احتیاج دارید که سیگنال های بلند را بدون اعوجاج مدیریت کند. برای آمپلی فایرهای گیتار یکی از بهترین گزینه های میکروفن باسیم سنهایزر مدل e609 است. این مدل انرژی خام گیتار و آمپلی بیس را به بهترین شکل دریافت می کند؛ فشارهای بالای صدا را به خوبی کنترل کرده و دوام بسیار زیادی دارد.

خرید میکروفون باسیم سنهایزر e609

پک درام e600 یک راهکار عالی برای درامز است. چهار میکروفن اسنیر/تام e604 با چهار پایه‌ی کوتاه، میکروفن کیک درام e602 II و دو میکروفن کاندنسر e614 برای over head خواهید داشت. این پک میکروفن زمان لازم برای ساندچک را کم می کند و از هر درامز یک صدای عالی به دست خواهید آورد. برای سازهای آکوستیک روی استیج، میکروفن باسیم سنهایزر MD 431 II جزئیات و شفافیت مشابه به کاندنسرها در اختیارتان قرار می دهد و در عین حال جهت دهندگی لازم برای حذف نویز استیج را نیز فراهم می سازد. همچنین سنهایزر میکروفن های مختص ساز مختلفی را برای سیستم های میکروفن بی سیم خود ارائه می کند.

درام پک e600 سنهایزر

مدل های پیشنهادی میکروفن سنهایزر برای سازهای زنده:

  • E609 – این میکروفن که برای دریافت انرژی خام گیتار طراحی شده است، روی هر آمپلی فایری صدای خوبی خواهد داشت.
  • درام پک e600 – هفت میکروفن که برای کیک درام بزرگ، اسنیر درام و تام تنظیم شده اند و سنج های درخشان و نرمی دارند.
  • MD 431 II – پاسخ دقیق و نویزگیری بسیار عالی، برای پرکاشن و سازهای آکوستیک بسیار مناسب است.
درام پک e600 سنهایزر Sennheiser

میکروفن سنهایزر مناسب سازهای استودیویی

برای موارد ضبط استودیویی مثل آمپلی فایرهای گیتار الکتریک و درام کیت های آکوستیک، به میکروفن هایی نیاز دارید که نه تنها صدای خوبی داشته باشند، بلکه بتوانند فشار بالای صدا را نیز کنترل کنند. یکی از گزینه های محبوب، میکروفن داینامیک MD 421 II است – در بیشتر استودیوهای بزرگ معمولاً چند میکروفن از این مدل را پیدا می کنید، که استاندارد صنعتی برای آمپلی گیتار، تام-تام درام و کابینت بیس هستند.

خرید میکروفون باسیم سنهایزر MD 421 II

مدل e906 استانداردی برای آمپلی گیتار است، و یک میکروفن انعطاف پذیر برای پرکاشن و سازهای کوبه ای نیز است. برای منابع صوتی ظریف تر و ملایم تر، میکروفن داینامیک MD 441U یک ابزار استودیویی فوق العاده است و جزئیات و شفافیت یک میکروفن کاندنسر را با عایق بندی مناسب برای سازهای آکوستیک سولو یا حتی صدای خواننده، در اختیار شما قرار می دهد. برای پاسخ های گذرای سریع که برای گیتار آکوستیک و سازهای زهی مناسب است، میکروفن کاندنسر دیافراگم کوچک e914 یک انتخاب هوشمندانه به حساب می آید.

خرید میکروفن باسیم سنهایزر e906

مدل های محبوب میکروفون سنهایزر برای سازهای استودیویی:

  • MD 421 II – صدای گرم و حجیم و کنترل SPL عالی، ایده آل برای آمپلی گیتار و درام.
  • E906 – آمپلی گیتار فوق العاده و سه نوع صدای قابل تنظیم، آن را برای سازهای بادی برنجی و پرکاشن نیز مناسب می سازد.
  • MD 441U – جزئیات و گیرایی مشابه با میکروفن کاندنسر، با حذف عالی صداهای خارج از محدوده.

اگر برای انتخاب میکروفن باسیم سنهایزر مناسب برای نیازها و استفاده خود دچار تردید هستید، سوالاتتان را با ما در میان بگذارید. دیجی صدا تا دستیابی به نتیجه مطلوب در کنار شماست.

خرید میکروفن باسیم سنهایزر MD 421 II

میکروفن باسیم سنهایزر برای تولید فیلم

به ویژه اگر در فضای باز کار می کنید، به میکروفنی نیاز دارید که در برابر عناصر بیرونی مقاومت داشته باشد و در عین حال نویزگیری بسیار خوبی ارائه کند. میکروفن های شاتگان MKH 8060 و MKH 416 هر دو دارای شهرت و اعتبار خوبی هستند. این میکروفن ها وضوح و جزئیات بسیار خوب (که برای ضبط دیالوگ ضروری است) و جهت دهندگی عالی و نویز داخلی بسیار کمی دارند، که ضبط صدا را حتی در شرایط آکوستیک نه چندان ایده آل، بسیار ساده می سازند.

میکروفن باسیم سنهایزر MKH 8060

اگر به میکروفنی برای نصب روی دوربین احتیاج دارید، MKE 400 نویزگیری بیشتر بدون لطمه زدن به کیفیت در اختیارتان قرار می دهد. برای پخش صدا، یکی از گزینه های اثبات شده MD 421 II است. صدای گرم و پاسخ ملایم آن موجب شده تا در بسیاری از اتاق های پخش و ایستگاه های رادیویی، همیشه حضور داشته باشد.

میکروفن باسیم سنهایزر MKE 400

سنهایزر به اندازه ای در حوزه ی ساخت میکروفن حضور داشته است که بداند برای هر شرایطی چه میکروفنی لازم است.

میکروفن های محبوب سنهایزر برای فیلم و پخش:

  • MKH 8060 – فوکوس شبیه به لیزر، وضوح و جزئیات استثنایی، و مقاوم در برابر عوامل محیطی.
  • MKE 400 – میکروفن شاتگان فشرده برای ضبط با دوربین و نویزگیری عالی.
  • MD 421 II – صدای حجیم و گرم که برای پخش برنامه های رادیویی و پادکست مناسب است.
خرید میکروفن باسیم سنهایزر MKE 400

ما در اینجا فقط به فروش انواع میکروفن سنهایزر مشغول نیستیم، بلکه از آنها به صورت پایه ای در استودیوها و اجراهای نمایشی خود استفاده می کنیم، چرا که نتایج مطلوبی به همراه دارند. فارغ از اینکه کاربرد مد نظر شما چیست، می توانید مطمئن باشید که سنهایزر راهکاری برای شما دارد که صدای عالی و عملکرد مطمئن را به همراه خواهد داشت. برای مهندسان حرفه ای صدا این یک ویژگی قابل ستایش است. اگر سوالی درباره ی میکروفن ها یا لوازم جانبی میکروفن های سنهایزر دارید، با کارشناسان ما در تماس باشید.

میکروفون  Sennheiser Wired Mics
اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *