بلندگو سقفی توکار – مهمترین فاکتورهای انتخاب و خرید اسپیکر سقفی توکار برای منزل

هنگام خرید بلندگو سقفی توکار نیاز دارید موارد گوناگونی را بررسی کنید، از جمله: اندازه، شکل، مونو و استریو و غیره. ما تصمیم گیری برای انتخاب آنها را برایتان ساده کرده ایم و به شما کمک می کنیم بلندگو سقفی توکار مناسب خودتان را پیدا کنید!

بهترین مدل بلندگو سقفی توکار

احتمالاً دربارۀ مزایای انواع بلندگو سقفی توکار و اینکه برای شما مناسب هستند یا خیر مطالبی را خوانده اید و حالا این نوشته دربارۀ این است که کدام یک بهترین گزینه برای پروژۀ خاص مد نظر شماست.

مدل های باکیفیت اسپیکر سقفی توکار یک راهکار صوتی بلندمدت هستند و تا دهه ها صدای اتاق را تأمین می کنند. به همین خاطر است که باید انتخاب بلندگو با میزان کیفیتی که می خواهید از اسپیکرتان در یک اتاق خاص دریافت کنید هماهنگ باشد.

هدف شما از خرید و نصب بلندگو سقفی توکار پخش موسیقی در محیط است یا می خواهید گاهی برای مهمانی هم از آن استفاده کنید؟ یا چیزی بین این دو؟

بهترین مدل بلندگو سقفی توکار

به عنوان یک قاعدۀ کلی، اتاق هایی که بیشترین زمان را در آنها سپری می کنید باید دارای بلندگو سقفی قدرتمندتری  باشند. در سایر قسمت هایی که عمدتاً برای موسیقی زمینه استفاده می شوند مدل های کوچک تر و ارزان تر هم کافی هستند.

در نتیجه ممکن است برای هر اتاق، مدل های اسپیکر سقفی خانگی مورد نیاز از نظر اندازه، شکل، قدرت و قیمت با هم تفاوت داشته باشند.

آمپلی فایر سونوس sonos

در ادامه تمام فاکتورهایی را که لازم است برای انتخاب و خرید بلندگو سقفی توکار مد نظر قرار دهید با هم بررسی می کنیم.

برند

ما برای انتخاب و پیشنهاد بلندگو سقفی توکار، دقت و وسواس زیادی به خرج می دهیم. تمام این برندهای معتبر امتحان خود را پس داده و در دراز مدت صدایی عالی را برای مشتریان به ارمغان آورده اند.

همچنین برای گرفتن بازخورد و پیشنهاد، با تیم تأسیساتی مشورت می کنیم که در سال صدها جفت اسپیکر نصب می کنند. این کار تضمین می کند که بتوانیم بهترین بلندگو سقفی توکار موجود را که متناسب با نیازهایتان باشد به شما عرضه کنیم.

جهت اطلاع از ویژگی ها و قیمت انواع اسپیکر سقفی توکار یا پرسش پیرامون خرید و نصب آنها از مشورت با کارشناسان ما بهره ببرید. همچنین با مراجعه به فروشگاه اینترنتی دیجی صدا می توانید خصوصیات انواع بلندگو و سیستم صوتی را بررسی نمایید.

بهترین مدل اسپیکر توکار خانگی

انواع بلندگو سقفی توکار

بلندگو توکار داخل سقف

این مدل از بلندگو سقفی توکار برای کسانی مناسب است که می خواهند محتاطانه ترین سیستم صوتی ممکن را داشته باشند. این نوع اسپیکرها در داخل سقف اتاق قرار می گیرند.

کیفیت اسپیکر سقفی توکار می تواند از مدل هایی برای گوش کردن به موسیقی زمینه تا اسپیکرهای مناسب شنوندگان حرفه ای موسیقی، متغیر باشد. برای دریافت مشاوره و انتخاب بهترین گزینه نسبت به بودجه تان می توانید با ما در تماس باشید.

بهترین مدل اسپیکر خانگی

بلندگو سقفی توکار مونو در برابر استریو تکی

نکتۀ مهم: بیشتر مدل های بلندگو سقفی توکار رایج «مونو» نامیده می شوند بدین معنا که خروجی آنها تنها یکی از کانال های چپ یا راست است. این یعنی باید همراه با یک اسپیکر سقفی مونوی دیگر استفاده شوند تا صدای استریو چپ و راست را با هم ایجاد کنند.

با این حال بسیاری از مشتریان می گویند فضای سقف ما محدود است یا امکان نصب دو اسپیکر وجود ندارد. در این صورت نصب یک اسپیکر سقفی توکار مونو صدا را خراب می کند، چرا که خروجی آن فقط کانال چپ یا راست موسیقی خواهد بود.

بلندگو سقفی خانگی توکار

به همین خاطر است که بلندگو سقفی استریو تکی عرضه شد، اسپیکری که کانال چپ و راست به صورت درونی در آن تعبیه شده است. این یعنی می توانید فقط یک بلندگو سقفی توکار را در فضای کوچک خود نصب نمایید و همچنان صدای استریو داشته باشید.

ارزش خرید این اسپیکرها عموماً بیشتر از خرید یک جفت مونو است، اما به خاطر داشته باشید که صدای اسپیکر استریوی جداگانه به اندازۀ دو اسپیکر مونوی جداگانه خوب نخواهد بود. اسپیکر استریو تکی را فقط زمانی توصیه می کنیم که فضای در دسترس شما محدود باشد.

بلندگو سقفی خانگی

بلندگو توکار داخل دیوار

این بلندگوها همان ویژگی های اسپیکرهای داخل سقف را دارند اما به جای سقف روی دیوارهای اتاق نصب می شوند. از این امکان می توان برای نصب سیستم صوتی تلویزیون یا سینمای خانگی استفاده کرد، چرا که بر خلاف بلندگو سقفی توکار که صدا از بالا شنیده می شود، صدا از ارتفاع نصب به گوش می رسد.

اسپیکرهای داخل دیوار برای شرایطی که امکان نصب روی سقف وجود ندارد اما به یک راهکار صوتی محتاطانه احتیاج دارید نیز مناسب هستند. ما قبلا یک راهنمای خرید جامع برای سیستم صوتی خانگی یا سینمای خانگی در وبلاگ دیجی صدا منتشر کرده ایم، شاید تمایل داشته باشید از مطالب کاربردی آن استفاده کنید.  

بلندگو توکار خانگی

بلندگو سقفی توکار فضای باز

این اسپیکرها سفارشی سازی شده اند تا بتوانید در فضای بیرونی خانه از آنها استفاده کنید. تمام مدل های بلندگو سقفی توکار فضای باز تست شده اند تا در برابر شرایط نامساعد بیرون مقاوم باشند و در تمام فصول سال صدایی فوق العاده در فضای بیرونی خانه فراهم سازند.

بلندگو توکار خانگی

خصوصیات بلندگو سقفی توکار

عمق

این ویژگی می تواند عامل مهمی در نصب اسپیکر داخل سقف یا داخل دیوار باشد. این اندازه، عمق (فضایی) است که باید پشت سقف کاذب یا گچ دیوار وجود داشته باشد. انواع بلندگو سقفی توکار با عمق های مختلفی عرضه می شوند تا برای تمام شرایط مناسب باشند.

مدل های اسپیکر سقفی توکار فوق نازک معمولاً گران تر از مدل های استاندارد با همان کیفیت هستند. علت این موضوع این است که برای ایجاد صدایی عالی در مدل های نازک، به قطعات گران قیمت تری احتیاج است.

بلندگو سقفی توکار

اندازۀ بلندگو سقفی توکار

اندازه های رایج معمولاً 6.5 یا 8 اینچی هستند. منظور از اندازه، اندازۀ مخروط است و نه کل اسپیکر. اندازۀ 6.5 اینچی بسیار کاربردی و انعطاف پذیر بوده و برای فضاهای کوچک و متوسط مناسب است.

با این حال اگر از اندازۀ 8 اینچی استفاده کنید، تفاوت قابل توجهی را در بیس احساس خواهید کرد. هرچه درایورها بزرگ تر باشند اسپیکر سقفی توکار می تواند هوا را بیشتر به سمت بیرون بفرستد که در نتیجه موجب می شود صدا مسافت بیشتری را در هوا طی کند.

بلندگو سقفی توکار

به همین خاطر است که توصیه می کنیم هرچه فضا بزرگتر می شود، بلندگو سقفی توکار منزل خود را از مدل 6.5 اینچی به 8 اینچی ارتقا دهید تا در بخش های بیشتری از اتاق بتوانید صدا را بشنوید. دقت داشته باشید که اسپیکرهای 8 اینچی بیشتر از مدل های 6.5 اینچی به چشم می آیند.

البته مدل هایی از بلندگو سقفی توکار 3 اینچی نیز عرضه می شود که برای ترکیب شدن با لامپ های هالوژن طراحی شده اند، اما به خاطر کوچک بودن اسپیکرها عمق صدا نیز محدودتر می شود. این مدل ها را برای شرایطی که می خواهید اسپیکرها در دید نباشند یا اگر خروجی را به شفافیت ترجیح می دهید، انتخاب کنید.

پیش از انتخاب، خرید و نصب بلندگو سقفی توکار بهتر است مقاله “10 نکته که باید پیش از نصب اسپیکرهای سقفی خانگی بدانید” را نیز بخوانید.

اسپیکر خانگی

رنگ

تمام مدل های اسپیکر سقفی توکار به همراه توری سفیدرنگ عرضه می شوند، اما بیشتر آنها قابلیت رنگ شدن هم دارند تا بتوانید مطابق با محیط آنها را رنگ آمیزی کنید. اسپیکرهای فضای باز نیز در رنگ های مشکی و سفید عرضه می شوند.

اسپیکر خانگی

شکل  

انواع بلندگو سقفی توکار در دو شکل گرد و چهارگوش عرضه می شوند. مدل های گرد بیشتر طرفدار دارند اما در صورتی که لامپ های سقفی چهارگوش نصب کرده باشید یا طراحی اتاق زاویه دار باشد، می توانید از مدل های چهارگوش نیز استفاده کنید.

با این حال تفاوتی بین مدل های گرد و چهارگوش وجود ندارد و انتخاب هر یک از آنها بستگی به سلیقۀ خودتان دارد.

بلندگو سقفی توکار

تعداد بلندگو سقفی توکار مورد نیاز

یکی از سوال های رایج مشتریان در مورد تعداد اسپیکرهای مورد نیاز است. این مسئله بستگی زیادی به اندازۀ اتاق ها دارد، اما یکپارچگی نیز نقش مهمی را ایفا می کند.

برای مثال تصور کنید یک دورهمی دوستانه را با موسیقی زمینه و یک جفت اسپیکر 6.5 اینچی در اتاق نشیمن (مثلاً 15 متری) میزبانی می کنید. آخر شب تصمیم می گیرد صدای موسیقی را کمی بالاتر ببرید.

بلندگو سقفی توکار

از آنجایی که فقط از یک جفت بلندگو سقفی توکار استفاده می کنید، مجبورید صدا را بیشتر بالا ببرید تا کم بودن تعداد اسپیکرها جبران شود. این موضوع می تواند برای مهمان هایی که درست زیر آنها ایستاده اند ناخوشایند باشد.

راه حل این است که چهار اسپیکر 6.5 اینچی را در یک فضا و در چهارگوش یک مربع فرضی نسب کنید تا صدا به شکل یکنواخت تری پخش شود و کمبود بلندگو سقفی توکار باعث نشود که صدا را بیش از حد بالا ببرید.

بهترین مدل اسپیکر خانگی

همچنین می توانید از یک جفت اسپیکر سقفی خانگی 8 اینچی استفاده کنید که صدا را با زحمت کمتری پخش می کند و عمق بیس نیز به خاطر بزرگ بودن ابعاد فیزیکی آن بیشتر می شود.

توصیه می کنیم به صورت اختصاصی برای پروژۀ مدنظر خود مشورت بگیرید تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. اگر سوالی دربارۀ نصب اسپیکر سقفی توکار دارید می توانید آن با متخصصان ما در میان بگذارید. همچنین می توانید از محصولات موجود در فروشگاه بازدید نمایید و اسپیکری متناسب با بودجۀ خودتان بیابید.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *