وصل کردن میکروفون USB به آیفون را چطور انجام دهیم؟

وصل کردن یک میکروفون USB به گوشی آیفون می تواند باعث ایجاد پیشرفت چشمگیری در کیفیت ضبط صدا شود. در این مطلب نحوه وصل کردن میکروفون USB به آیفون را بررسی خواهیم کرد.

به نظر می رسد وصل کردن و استفاده از میکروفون USB برای ضبط صدا با گوشی آیفون یک راه عالی باشد. اما سوال این است که این ترکیب اصلا کار می کند؟

خوشبختانه، میکروفون‌های USB قابلیت اتصال به آیفون را دارند. برای شروع ضبط فقط باید چند مرحله را پشت سر بگذارید. در ادامه به این مراحل اشاره می کنیم.

وصل کردن میکروفون USB به آیفون چه مراحلی دارد؟

یکی از راه هایی که می توانید برای متصل کردن میکروفن USB به آیفون انجام دهید استفاده از آداپتور لایتنینگ به یو اس بی (Ligtning to USB) است، که به عنوان یک واسط ضروری برای هر دو دستگاه شناخته می شود، زیرا به میکروفون USB انرژی کافی و یک پورت سازگار برای اتصال به آن می دهد.

وصل کردن میکروفون USB به آیفون - لایتنینگ به USB آداپتور

یک آداپتور لایتنینگ به USB بخرید

در قدم اول یک آداپتور Ligtning to USB خریداری کنید. اما آداپتور را از فروشندگان معتبر تهیه نمایید و خیال خود را از این بابت راحت کنید که آداپتور دقیقاً همانطور که لازم است کار می کند. سایر آداپتورها و کابل‌های لایتنینگ ممکن است به مرور زمان خراب شده و باعث مشکلاتی در اتصال شوند.

فراموش نکنید باید به دنبال یک آداپتور دارای گواهی MFi باشید و مطمئن باشید آداپتور مورد نظر این گواهی را داشته باشد زیرا این گواهی تضمین می کند که محصول از نظر کیفیت با استاندارد های اپل مطابقت دارد.

اپل دو نوع آداپتور دارد که می توانند برای اتصال میکروفون USB مناسب باشند. یک آداپتور با پورت USB می تواند باعث اتصال میکروفون USB به آیفون شما باشد، اما باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که استفاده از میکروفون با این تنظیمات باعث می شود باتری گوشی شما به سرعت تخلیه شود.

آداپتور با پورت USB-A و USB-C بسیار مناسب‌تر است (Apple Lightning to USB3 Camera Adapter)، زیرا می‌توانید همزمان که کار خود را انجام می دهید آیفون و میکروفون خود را نیز شارژ کنید.

هنگامی که یک آداپتور Apple Lightning to USB3 دارید، یعنی آماده اتصال میکروفون USB به آیفون خود هستید. جدا از آداپتور، باید یک کابل USB برای اتصال میکروفون خود و یک کابل USB-C برای شارژ دستگاه های خود داشته باشید. در مرحله بعد، این موارد را برای اتصال آیفون و میکروفون USB خود انجام دهید:

  1. کابل میکروفون خود را به پورت USB آن وصل کنید. اکثر میکروفون ها دارای کانکتور mini-USB یا micro-USB خواهند بود، اما این ممکن است با توجه به مدل میکروفون شما متفاوت باشد.
  2. یک پاوربانک با کیفیت یا یک پریز برق را با کابل USB-C به آداپتور Lightning to USB خود وصل کنید.
  3. انتهای USB-A کابل میکروفون خود را به آداپتور Apple Lightning to USB متصل نمایید.
  4. قفل آیفون خود را باز کنید. GarageBand یا برنامه ضبط مورد نظر خود را باز کنید تا وقتی میکروفون را به برق وصل کردید، تشخیص دهد.
  5. کانکتور لایتنینگ آداپتور را به آیفون خود وصل کنید.
  6. منتظر بمانید تا برنامه دستگاه صوتی جدید را تأیید کند. در GarageBand، هنگامی که میکروفون وصل می شود، پیام  “دستگاه صوتی متصل است”  ظاهر می شود. ممکن است متوجه شوید که میکروفون در لیست دستگاه های ضبط در سایر برنامه های صوتی ظاهر می شود.

اتصال میکروفون خود را تست کنید

پس از اتصال میکروفن USB به آیفون، باید آماده باشید تا ضبط را شروع کنید. ابتدا باید به تنظیمات ضبط در برنامه انتخابی خود بروید و بررسی کنید که به جای میکروفون داخلی، میکروفون USB درحال استفاده باشد.

وصل کردن میکروفون USB به آیفون

همچنین می توانید یک فیلم کوتاه ضبط کنید و روی میکروفون ضربه بزنید تا معلوم شود آیا صدا ضبط می شود یا خیر. اگر میکروفون به آیفون وصل نشد، می توانید عیب یابی کنید.

با وصل کردن میکروفون USB ضبط صدا با آیفون خود را بهبود ببخشید

یک آیفون متصل به یک میکروفون USB خارجی یک فرصت عالی برای ضبط صدا با گوشی برای پادکسترها و صداپیشگان ایجاد می کند. نکته خوب این اتصال این است که شما فقط به یک آداپتور و چند کابل نیاز دارید.

اگر می خواهید از میکروفون خود نهایت استفاده را ببرید، باید به دنبال یک برنامه قدرتمند باشید که تمام ویژگی‌های مورد نیاز برای ویرایش و پردازش صدا را در هر زمان و مکانی ارائه دهد.

اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *