۱۰ نکته که در استودیو باید به آن توجه کنید

بعد از خواندن این قوانین رکورد بهتری خواهید داشت.

  1. هنگام ورود به استودیو آماده باشید. فرض کنید که استودیو آمپلی فایر و افکت بهتری نسبت به شما ندارد. این مسئولیت آنها نیست که تجهیزاتی را که شما با آن کار می کنید به شما عرضه کنند. این مسئولیت شماست تا آنچه را که در یک استودیو به شما ارائه می دهند و آنچه شما نیاز دارید قبل از شروع همکاری تطبیق دهید.
  2. از مهندس صدا انتظار نداشته باشید که تنظیمات ساز شما را برای صدایی که شما میخواهید تنظیم کند.شما برای آوردن اصل صدای خود به استودیو مسئول هستید. اطمینان حاصل کنید که قبل از شروع تمام تنظیمات درست باشد. زمان استودیو گران است. بنابراین شما نمی خواهید زمان زیادی هدر دهید. یک مهندس صدا ممکن است پیشنهادات مفیدی ارائه دهد اما کارش این است که آنچه را در طول ضبط انجام می دهید ضبط کند.
  3. اگر جزئیات صدای ساز شما به درستی ضبط نمی شود پیدا کردن راه حل مسئولیت شما است. به مهندس صدا نگاه نکنید و بگویید این درست نیست و انتظار نداشته باشید که آن را اصلاح کند.
  4. لباس هایی را که در هنگام حرکت باعث ایجاد سر و صدای زیادی می شوند نپوشید.میکروفن های با کیفیت استودیو این صدا ها را ضبط می کند. یک ژاکت نایلونی یا شلوار وقتی که حرکت میکنید خشن است و ایده خوبی برای استودیو نیست. علاوه بر این شما چه کسی را میخواهید تحت تاثیر قرار دهید با آن چیزی که در استودیو می پوشید.
  5. توان خود را بشناسید. همان طور که قبلا ذکر شد زمان استودیو گران است. استودیو جایی برای شروع و تلاش برای کشف شما نیست. شما قبل از رفتن به استودیو باید قطعات خود را خوب بشناسید. ممکن است هزینه های شما بسیار زیاد شود.
  6. قبل از جلسه استراحت کافی کنید. گاهی اوقات یک جلسه ضبط می تواند به همه چیز تبدیل شود. قبل از اینکه احساس خستگی کنید صدای شما و موسیقی شما آن را نشان می دهد.ضبط در استودیو می تواند بسیار سخت باشد.
  7. آرام باشید. اگر اشتباه کردید می توانید آن را اصلاح کنید. وقت خود را صرف تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن مهندس صدا و تولید کننده نکنید. به شما تضمین می دهم آنها صداهای بهتری شنیده اند و حتما دیده اند که افراد بهتری نیز اشتباه می کنند. فقط استراحت کنید و آنچه را که می دانید انجام دهید. مسخره بازی در استودیو اصلا مناسب نیست. بهتر است که نگرش مودبانه اتخاذ کنید.
  8. قبل از ورود به استودیو حتما غذا بخورید. گرسنگی و حواس پرتی از توانایی های شما کم می کند. من یک غذای سبک را پیشنهاد میکنم که باعث تلخی در رفتار شما نخواهد شد و تا چند ساعت انرژی شما را تامین خواهد کرد. استفاده بیش از حد از کافئین هم ایده خوبی نیست.
  9. نوازندگان گیتار و باس باید قبل از رفتن به استودیو سیم های خود را تعویض کنند. سیم های جدید بسیار بهتر از سیم های خورده شده قبلی در استودیو خواهد بود. با این کار کیفیت آن را در قطعه ضبط شده به وضوح متوجه خواهید شد. بهتر است یک یا رو روز قبل از اجرا آن را تعویض کنید.
  10. اطمینان حاصل کنید تمام ادوات شما در بهترین شرایط هستند. همیشه یک جفت کابل گیتار یدکی داشته باشید. همیشه کیت کوچکی از ابزار را برای هر گونه نیازی همراه داشته باشید. داشتن سیم گیتار یدک هم بد نیست.
اشتراک گذاری این نوشته

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *