میکروفن RODE M5 MP⚡ قیمت خرید نقد و اقساط

جهت دریافت آخرین تغییر قیمت و تخفیفات شگفت انگیز مربوط به این محصولات، میتوانید ایمیل خود را در فرم زیر ثبت نمایید.

RODE

میکروفون Rode M5 میکروفون ضبط صدای ساز گیتار و پیانو و ضبط استریو

میکروفون استودیویی رود Rode M5

میکروفون Rode M5 یک میکروفون کاندنسر استودیویی دیافراگم کوچک از شرکت رود است که برای ضبط صدا در استودیو یا صدابرداری زنده بر روی استیج کاربرد دارد. به لطف سبک طراحی و ساختار میکروفون ‌های M5 شرکت Rode می‌توان ضبط استریو را با کیفیتی مطلوب و به راحتی انجام داد. میکروفن Rode M5 که به صورت جفتی و دوتایی عرضه می شود، به نوعی مخصوص ساز بوده و جهت ضبط صدای انواع ساز اعم از بادی، کوبه ای و زهی یا ضبط استریو پیانو و گیتار مناسب است و افرادی که به دنبال ضبط صدای گیتار آکوستیک یا الکتریک هستند می توانند از این میکروفن ساز حرفه ای شرکت رود بهره ببرند. همچنین میکروفون رود M5 برای ضبط هم خوانی های گروهی و دسته جمعی یا ضبط صدای مستمع و جمعیت در جلسات سخنرانی و ... نیز گزینه قابل اعتمادی است.

میکروفون مناسب برای ضبط صدای ساز بادی، زهی و کوبه ای و ضبط استریو

در دهه گذشته میکروفون های دیافراگم کوچک و قلمی NT5 و NT55 Rode برای استفاده در استودیوهای پروژه ‌ای و حرفه ‌ای جهت ضبط استریو و صدای ساز محبوبیت زیادی کسب کرده اند، از طرف دیگر کمپانی رود با عرضه میکروفون ‌های مخصوص دوربین و موبایل، پخش رسانه ای و برخی محصولات سبک شخصی به موفقیت قابل توجهی رسیده است. میکروفون Rode M5 از جمله میکروفون های اقتصادی شرکت رود است که برای ضبط صدای ساز و کاربردهای مشابه تولید و به بازار عرضه شده است. به عبارت دیگر Rode با عرضه میکروفون M5 با دیافراگم کوچک و قیمت مقرون به صرفه، تمرکز خودش را بر بازار استودیوهای پروژه‌ای معطوف داشته است. کافی است در نظر بگیریم که قیمت RODE M5 در حدود نصف قیمت دیگر میکروفن های ساز شرکت رود مانند NT5 و NT4 تمام می شود.

بررسی میکروفن Rode M5 مخصوص ساز و استریو

میکروفون Rode M5 میکروفون ضبط صدای ساز گیتار و پیانو و ضبط استریوشرکت رود با هدف عرضه محصولی با کیفیت و حرفه ای شبیه به میکروفن مخصوص ساز NT5 اما ارزان قیمت تر از آن، اقدام به ساخت میکروفن Rode M5 کرده است. در طراحی میکروفن حرفه ای Rode M5 تکنولوژی back-electret به کار گرفته شده است. میکروفون ضبط استریو M5 که در استرالیا طراحی و تولید شده، یک کپسول خازنی نیم اینچی با الگوی کاردیوید دارد که ویژگی های اصلی آن شامل نویز پایین و پاسخ فرکانسی گسترده می شود.
معمولاً میکروفون‌ های کاندنسر (خازنی) با چنین دیافراگم کوچکی برای ضبط استریو صدای سازهای آکوستیک مانند پیانو ، گیتار الکتریک ، ویولن الکتریک ؛ ساز های بادی اعم از بادی برنجی یا بادی چوبی نظیر فلوت، ترومپت و باس؛ یا صداهای گروهی و کر و نیز صدای مستمع یا صدای جمعیت در جلسات یا هیئت مناسب هستند.
از آنجایی که در بسیاری از این کاربردها نیاز به یک جفت استریو وجود دارد، شرکت رود میکروفون Rode M5 را فقط به صورت ست دوتایی می‌فروشد. RODE این اطمینان را به شما می دهد که در پک RODE M5 Matched Pair هیچ ارتعاشی با حساسیت بیشتر از 1 دسی‌بل در هیچ یک از میکروفون ‌های آن وجود ندارد. برای مقایسه میکروفون Rode M5 با سایر میکروفون های ساز و استریو شرکت رود از صفحه محصولات برند RODE در دیجی صدا بازدید نمایید.

میکروفن Rode M5 میکروفن مخصوص ساز و استریو

طراحی و ساختار داخلی میکروفون Rode M5

در ساخت میکروفون Rode M5 از پوشش سرامیک اختصاصی Rode با رنگ مشکی مات استفاده شده که هم جذاب و هم بادوام است. میکروفون رود M5 با بادگیر (windshield) فوم WS5 و پایه RM5 عرضه می شود که همگی در یک جعبه مقاوم قرار گرفته اند. طراحی جعبه به صورتی است که از آسیب رسیدن به میکروفون و لوازم جانبی داخل آن جلوگیری می‌کند. داخل بسته بندی میکروفون Rode M5 ضربه گیر پلاستیکی قرار ندارد. در ساختار این میکروفون حرفه ای ساز و استریو یک مبدل امپدانس J-FET به کار گرفته شده که یک مرحله خروجی دو قطبی بدون ترانسفورماتور را تغذیه می کند. همچنین از فضای داخلی به خوبی بهره برداری شده تا طراحی محصول کوچک و جمع و جور باشد. 

پاسخ فرکانسی خطی و گسترده 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز میکروفون Rode M5 منجر به حفظ اصالت صدا می شود. در بازه های بالاتر از 7 کیلوهرتز صدا کمی تقویت یا boost می شود که در اکثر مدل های میکروفون به همین صورت است، و در سایر موارد در بازه 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز با دقت 3- دسی بل کاملا خطی است. هیچ پد یا سوئیچ فیلتری روی بدنه میکروفون حرفه ای رود M5 وجود ندارد، اگرچه می‌تواند حداکثر فشار صوتی تا 140 دسی‌بل را مدیریت کند (در یک کیلوهرتز با یک درصد THD).
حساسیت بیان شده برای این میکروفون 34dB ref 1V/P- است و با توجه به رقم نویز وزن دار شده (A-weighted) برای آن یعنی 19dB EIN، نویز پس زمینه به هیچ وجه برای یک میکروفون حرفه ای خوب شبیه این محصول Rode غیرعادی نیست و قطعاً برای استفاده در محیط استودیو مشکلی ایجاد نمی‌کند.
طراحی میکروفن Rode M5 جمع و جور و کوچک است و طول 100 میلی متر و قطر 20 میلی متری آن، باعث شده امکان نصب راحت M5 در اطراف ادوات و سازهای مختلف وجود داشته باشد. همچنین دوره 12 ماهه گارانتی RODE M5 Matched Pair، در صورت ثبت آن در سایت Rode به 10 سال افزایش پیدا می‌کند.

میکروفون RODE NT5 MATCHED PAIR

میکروفون RODE NT5 برای علاقه‌مندان به ضبط صدای ساز و ضبط استریو یک انتخاب ایده آل به شمار می رود. این میکروفون حرفه ای رود جهت ضبط صدای انواع ساز بادی برنجی، بادی چوبی، زهی و ضبط استریو پیانو ، گیتار الکتریک ، ترومپت و سایر ادوات آکوستیک قابل استفاده است. هر دو میکروفون داخل پکیج NT5 با بدنه‌های بسیار محکم و گیره نصب طراحی شده‌اند، همچنین از رویه فلزی بسیار محکمی مطابق با بالاترین سطوح استاندارد برخوردارند.

میکروفون RODE NT5 MATCHED PAIRنمایش محصول

میکروفن بهرینگر BEHRINGER C2

پکیج میکروفون بهرینگر C2 متشکل از دو میکروفون قلمی دیافراگم کوچک است که برای ضبط استریو ساخته شده‌اند. طراحی آنها ساده اما جذاب است و کمتر محصولی شبیه این پکیج پیدا می‌کنید. با وجود قیمت ارزان و مناسب، بهرینگر در طراحی میکروفون C2 از قطعات و مواد بسیار خوبی استفاده کرده که دوام و ماندگاری آن را به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد. میکروفون بهرینگر C2 برای ضبط استریو و صدای انواع ساز، ضبط صدای زنده و ضبط صدای جمعیت یا مستمع قابل استفاده است. 

میکروفن بهرینگر BEHRINGER C2نمایش محصول
میکروفون رود M5 میکروفون استودیویی حرفه ای رود برای ساز

تست میکروفن ساز و ضبط استریو Rode M5

اولین تستی که با میکروفن Rode M5 انجام دادیم، استفاده از یک M5 برای ضبط صدای گیتار آکوستیک بود که نتیجه کار دقیق و شامل جزئیات کافی از آب در آمد. صداهای ضربه‌ای بسیار ملایم و دارای ظرافت لازم بودند. تنالیته صدا به صورتی نبود که به ما یادآوری کند در حال استفاده از یک میکروفون ارزان قیمت ضبط استریو هستیم. در مجموع کاراکتر صوتی این مدل شبیه میکروفن مخصوص ساز NT55 بوده و نشانه‌ای از ضعیف تر بودن M5 مشاهده نشد. 

یک تکنیک‌ محبوب برای تست میکروفون ‌هایی با پاسخ فرکانسی گسترده، ضبط کردن صدای یک دسته کلید است چون این صدا فرکانس بالای زیادی دارد. روش بعدی، استفاده از زنگوله‌های کوچک است (که صدای این زنگوله‌ها هم از فرکانس بالای زیادی برخوردار است).
به طور کلی میکروفون رود M5 همانند میکروفن NT55 عملکرد بدی نداشت و صدای زنگ موجود در اتاق را به خوبی ضبط کرد بدون اینکه اثری از تداخل مشاهده شود. میکروفون حرفه ای رود Rode M5 به عنوان یک جفت میکروفون استریو هم بسیار مفید و کاربردی است و حساسیت خیلی خوبی دارد.
دو میکروفون‌ موجود در پک RODE M5 Matched Pair در هر دو حالت فاصله دار و نزدیک هم عملکرد خیلی خوبی از خود نشان می دهند و صداهای فرکانس پایین ایجاد شده، همواره دقیق و کنترل شده است. همچنین در هنگام میکروفون گذاری برای ضبط صدا تنظیم موقعیت دو میکروفون Rode M5 نسبت به یکدیگر به راحتی انجام می گیرد، چون آنها (با ارتفاع 10 سانتی متر) حدود یک اینچ کوتاه تر از میکروفن ساز و استریو NT5 بوده و نسبت به NT55 (14.5 سانتی متر) هم بسیار کوتاه تر هستند. 

میکروفون Rode M5 میکروفون باسیم ساز و استریو

با توجه به این موارد و همچنین سطح کارایی، کیفیت صدا، قیمت ارزان و گارانتی طولانی مدت این میکروفون حرفه ای Rode ، نمی‌توان به سادگی از کنار آن عبور کرد. میکروفون رود Rode M5 یک میکروفون ضبط صدای ساز و ضبط استریو همه منظوره توانمند است که می‌تواند هر منبع صوتی آکوستیکی را مدیریت کند (هر چند برای مواقعی مانند ضبط صدای کیک درام بهترین انتخاب نیست) و در چنین شرایطی قابلیت میکروفون Rode M5 برای ثبت صدایی هموار اما دارای جزئیات لازم بسیار مناسب است.

میکروفون Rode M5 مناسب برای ضبط صدای ساز بادی، ساز زهی و ساز کوبه ای و استریو

کاربردهای میکروفون استودیویی رود M5

میکروفون رود M5 هم به صورت تک و هم به صورت ست، کارایی بسیار خوب و قیمت بسیار مناسبی دارد. از این میکروفون استودیویی کاندنسر کاردیود برای ضبط نوازندگی و همخوانی، ضبط صدای استریو انواع سازهای آکوستیک مانند پیانو ، گیتار و ویولن الکتریک ، ضبط صدای انواع ساز بادی برنجی مانند ترومپت، ساکسیفون و باس، ساز بادی چوبی نظیر فلوت و ساز کوبه ای می توان بهره برد و برای ضبط صدای جمعیت و صدای مستمع در جلسات سخنرانی نیز خوب و کاربردی است. این میکروفن حرفه ای رود مجهز به کانکتور XLR بوده و از این رو می توان آن را به مدل های مختلف رکوردر صدا، میکسر، رابط صوتی و کارت صدا، پری امپ میکروفون و سایر تجهیزات سازگار با کانکتور XLR متصل کرد.

قیمت میکروفن RODE M5 میکروفن مخصوص ساز و ضبط صدای استریو

شرکت رود میکروفون خازنی دیافراگم کوچک Rode M5 را به عنوان میکروفون ضبط صدای ساز و استریو با قیمت مناسب در مقایسه با میکروفن ساز NT5 و NT4 تولید کرده است. بنابراین قیمت Rode M5 اگرچه از برخی مدل های میکروفون ساز یا میکروفون ضبط استریو بالاتر است اما این میکروفون به صورت دوتایی عرضه شده و قیمت آن در نسبت با مدل های گران قیمت میکروفون ساز برای افراد و گروه های کوچک مقرون به صرفه تر و اقتصادی است. به ویژه آنکه کارایی و کیفیت صدای ضبط شده به وسیله میکروفون Rode M5 به خوبی نیازهای کاربران را برطرف کرده و آنها را از صرف هزینه برای مدل های گران قیمت بی نیاز می کند.

میکروفون رود M5 میکروفون ساز و استریو

مزایای خرید میکروفون Rode M5 با عملکرد بالا ، گارانتی طولانی و قیمت مناسب

اگرچه بسیاری از نام ‌های آشنا در حوزه تولید میکروفون ، محصولاتی قلمی و با دیافراگم کوچک عرضه می کنند که از قیمت ‌های مناسبی هم برخوردارند از جمله میکروفن ساز Behringer C2، اما ترکیب ویژگی‌های میکروفن حرفه ای ضبط استریو Rode M5 از نظر عملکرد، قیمت ارزان و گارانتی طولانی مدت، آن را تبدیل به یکی از گزینه‌ های اصلی در میان مدل های مختلف میکروفن ساز و ضبط استریو کرده است. کارشناسان ما برای انتخاب و خرید مدل های مختلف میکروفن ساز به شما کمک می کنند، مهم نیست به دنبال میکروفون ساز بادی هستید یا ساز زهی و یا قصد خرید میکروفون ساز کوبه ای و درام را دارید، در هر حال می توانید روی مشاوره کارشناسان دیجی صدا حساب کنید.

مزایای خرید میکروفون Rode M5

- قیمت مقرون به صرفه - مهندسی و طراحی خوب
- صدای واضح و برخوردار از جزئیات طبیعی
- گارانتی طولانی مدت
- امکان خرید به صورت جفتی در قالب پک RODE M5 Matched Pair

معایب میکروفون Rode M5

- فاقد باکس یا ضربه گیر پلاستیکی

کاندنسر
کاردیود
20 هرتز تا 20 کیلوهرتز
140 دسی‌بل
200 اهم
34±2- دسی‌بل
75 دسی‌بل
کنون/XLR
فانتوم پاور 48V یا 24V
2*2*10 سانتی‌متر
80 گرم
گیره میکروفن، بادگیر فومی

به دنیای میکروفن های رود خوش آمدید

شرکت میکروفون های RODE در شهر سیدنی، در 20 کیلومتری غربی از مرکز سیدنی و در نزدیکی خانه المپیک 2000 سیدنی واقع شده است.
کارخانه پیشرفته RODE که شامل سه انبار با مساحت بیش از 110،000 فوت مربع است، بیش از 60 میلیون دلار ماشین آلات و یک تیم بین المللی متشکل از بالغ بر 250 نفر در رشته های سطح بالا دارد: مهندسی الکترونیک، طراحی صنعتی، مهندسی فنی، رباتیک، مهندسی صدا و آکوستیک، تولیدات فلزی، ساخت ابزار، فناوری قالب گیری، تدارکات، مونتاژ، کنترل کیفی، امور مالی، بازاریابی و فروش.
این برند علاوه بر دفتر اصلی در سیدنی، دفاتری در لس آنجلس، نیویورک، لندن، هنگ کنگ، شنژن و سئول دارد. توزیع گسترده و شبکۀ فروشگاهی 6000 واحدی این شرکت امکان فروش میکروفون های RODE را در 117 کشور فراهم ساخته اند – که این رقم در حال افزایش است - و RODE را به یک شرکت بین المللی واقعی تبدیل کرده اند.
سال 2017 پنجاهمین سالگرد تأسیس شرکت مادر یعنی Freedman Electronics بود، که نقطۀ عطف قابل توجهی در تجارت مدرن به حساب می آید. در حال حاضر گروه Freedman میزبان میکروفون های RODE ،Aphex ،Event Electronics و SoundField است.


ادامه متن را اینجا بخوانید.

راهنمای خرید میکروفن ساز

یک پروژه ضبط صدای ساز عالی با یک میکروفن با کیفیت شروع می‌شود، اما انواع و مدل‌های گوناگونی از میکروفن ساز برای انتخاب وجود دارد و خرید اشتباه می‌تواند نتایج ناامیدکننده‌ای به دنبال داشته باشد. اگر یک نوازنده انفرادی یا مستقل باشید که به تنهایی اقدام به تولید و ضبط آثارتان می‌کنید، انتخاب یک میکروفن مناسب برای به نمایش گذاشتن استعدادتان بسیار مهم است. در این راهنمای خرید درباره اینکه برای هر نوع ساز چه نوع میکروفنی مناسب‌تر است صحبت می‌کنیم.


ادامه متن را اینجا بخوانید.

بخش سوال و جواب درباره محصول :