میکروفن بی سیم سنهایزر – بررسی تمامی سری میکروفن های سنهایزر و ویژگی های اختصاصی آنها قبل از خرید

به مدت چندین دهه، Sennheiser در تکنولوژی بی‌سیم پیشتاز بوده‌ است و همیشه سیستم میکروفن بی سیم سنهایزر که عملا برای هر کاربردی مناسب باشد، یافت می‌شود. خواه نوازنده ای باشید که به تنهایی اجرا می‌کند و یا کارشناس صوتی و صدابرداری که به یک سیستم صوتی برای اجرای خود نیاز دارد، این راهنما به شما در تشخیص نقاط قوت هر سیستم و انتخاب مناسب‌ترین میکروفن بی سیم سنهایزر کمک می‌کند.

میکروفن بی سیم سنهایزر

دلایل زیادی برای استفاده از سیستم‌های صوتی و میکروفن بی سیم سنهایزر در برنامه‌ها و اجراهای بزرگ وجود دارد: آنها قابل اطمینان بوده و صدای بی‌نظیری دارند، و سیستم‌هایی به غایت منعطف هستند.

بررسی انواع میکروفن بی سیم سنهایزر

سیستم‌های بی‌ سیم سنهایزر تنوع زیادی داشته و برای هر کاربردی از اجراهای انفرادی موسیقی تا سیستم‌های پخش چندکاناله راهکار دارند. سه سری مختلف میکروفن بی سیم سنهایزر را بررسی می‌کنیم تا بهترین و کاربردی ترین سری را باتوجه به نیاز خود بتوانید تعیین کنید.

بی ‌سیم XS

میکروفن بی سیم سنهایزر

مقرون به صرفه‌ترین میکروفن بی سیم سنهایزر ، سری بی‌سیم XS، بسیار کاربردی برای موسیقی‌دان‌ها، خوانندگان و مجری‌ها می باشد. راه اندازی سری بی‌سیم XS همچون سایر مدل های میکروفن بی سیم سنهایزر ، سریع و آسان است و به شکل خودکار فرکانس‌های قابل استفاده را جستجو می‌کند. وقتی در مضیقه باشید و قصد راه‌اندازی همزمان سیستم‌های متعدد را نداشته باشید، بی‌سیم XS
انتخابی هوشمندانه است.

بی ‌سیم Evolution G4

میکروفن بی سیم سنهایزر

سری بی‌سیم Evoution G4 در مقایسه با سری بی‌سیم XS محدوده بی‌سیم بیشتر، کیفیت صدای بهتر و امکان راه‌اندازی همزمان سیستم‌های بیشتری را دارد. همچنین فرستنده‌های سری بی‌سیم Evolution G4 بازخورد بصری بیشتر همچون نمایشگر عمر باتری با دقت بالاتر نیز دارد. همه این ویژگی‌ها سری بی‌سیم Evolution G4 را به انتخاب محبوب گروه‌های سیار تبدیل کرده است.

بی ‌سیم Evolution D1

خرید میکروفن  Evolution D1

وقتی به تطبیق پذیری و ایمنی بیشتر موجود در سیستم‌های بی‌سیم دیجیتال نیاز باشد، نظر به بی‌سیم Evolution D1 جلب می‌شود. میکروفن بی سیم سنهایزر دیجیتال همچون Evolution D1 در محدوده‌ای کار می‌کنند که بر اساس منطقه محدود نشده‌اند، بنابراین استفاده از آن‌ها در سراسر جهان امکان پذیر است. سیستم‌های بی‌سیم دیجیتال امکان رمزگذاری هم برای منظورهای حفاظتی دارا هستند. بی‌سیم Sennheiser Evolution D1 کیفیت عالی صدا و سهولت راه اندازی را تحت عنوان سری بی‌سیم Evolution ارائه می دهد.

سری ۲۰۰۰

خرید سیستم‌ بی‌ سیم سری 2000

وقتی بالاترین کیفیت صدا، چابکی فرکانسی و تعداد کانال مورد نیاز باشد، سری ۲۰۰۰ سنهایزر را انتخاب کنید. نرم‌افزار کنترلی بهبودیافته نصب، مدیریت و عیب‌یابی سیستم‌های سری ۲۰۰۰ نصب و راه ندازی این سری را تسهیل می‌کند. به همین دلایل سیستم‌های بی‌سیم سری ۲۰۰۰ را در تالارهای بزرگ و استادیوم‌های ورزشی می‌بینید. اگر با گروهی مشهور در تور سراسر کشور باشید یا سیستم میکروفن چندکاناله پیچیده‌ای برای تئاتر یا اماکن مذهبی نصب می‌کنید، به قابلیت اطمینان و انعطاف پذیری سری ۲۰۰۰ نیاز خواهید داشت.

اجزاء سیستم بی سیم سنهایزر

سیستم بی‌سیم شامل یک میکروفن بی سیم، یک فرستنده بی‌سیم و یک گیرنده بی‌سیم است. فرستانده، سیگنال میکروفن را دریافت کرده و آن را به گیرنده بی‌سیم ارسال می‌کند. گیرنده یک خروجی صوتی دارد که به میکسر صدا یا سیستم صوتی متصل می‌شود. چه در حال آوازخواندن، نواختن ساز یا سخنرانی باشید، این سه جزء زیربنای سیستم بی‌سیم شما را تشکیل می‌دهد.

میکروفن بی سیم سنهایزر

میکروفن بی سیم سنهایزر از گستره وسیعی از مدل ها برخوردار است. میکروفن‌های هدست همچون Sennheiser ME3 برای سخنران‌ها و مجری‌ها مناسب هستند که به آن‌ها روی صحنه راحتی آزادبودن دست‌ها را می‌دهد. برای مصاحبه‌های تصویری یا دیگر موقعیت‌هایی که میکروفن هدست مناسبت نیست، برای کمتر مشخص بودن می‌توان یک میکروفن یقه‌ای مثل Sennheiser ME2 را به لباس متصل کرد.

فرستنده‌های بی‌سیم

خرید انواع میکروفن بی سیم سنهایزر

فرستنده‌های بی‌سیم موجود برای سیستم‌های میکروفن بی سیم سنهایزر از تنوع زیادی برخوردارند که هر یک برای کاربری خاصی طراحی شده‌اند. فرستنده‌های پوشیدنی مثل Sennheiser Ew112 به کمربند یا بند ساز شما متصل شده و اتصال هدست، میکروفن یقه‌ای یا سازهایی مثل گیتار برقی یا باس را امکان پذیر می‌کند. فرستنده‌های فیش‌خور مانند SKP 100 G3 تقریبا هر میکروفن XLR را به میکروفن بی‌سیم تبدیل می‌کند.

هر فرستنده‌ای که انتخاب کنید، برای کار به باتری نیاز دارد. هرچند فرستنده‌های سنهایزر بدون نیاز به باتری جدید، ساعت‌ها کار می‌کنند، اما برای پیشگیری از وقفه در اجرا یا ارائه، همیشه بهتر است از در اختیار بودن باتری‌های تازه اطمینان حاصل کنید.

گیرنده‌های بی‌سیم

گیرنده بی سیم

گیرنده بی‌سیم شما برای دریافت سیگنال ارسالی از فرستنده بی‌سیم، از آنتن‌ استفاده می‌کند و دارای خروجی صوتی برای اتصال به کنسول میکسر یا سیستم صوتی است. گیرنده‌های سنهایزر برای تشخیص آسان کانال فرکانسی و سایر اطلاعات مهم، دارای یک نمایشگر تصویری در جلو دستگاه هستند. در سیستم‌های بی‌سیم چندکاناله، قراردادن همه گیرنده‌های بی‌سیم در یک جعبه رک اختصاصی تسهیل کننده است. برای دریافت اطلاعات در مورد راه‌حل‌های رک برای ابزار بی‌سیم خود با مهندسان فروش دیجی صدا تماس بگیرید.

ترکیب کننده آنتن

وقتی در محیط پخش یا اجرای زنده با چند دوجین آنتن سروکار داشته باشید، امکان بهبود قابلیت اطمینان در انتقال سیگنال با استفاده از یک ترکیب کننده آنتن، مانند Sennheiser AC3200-II وجود دارد. این سیستم امکان می‌دهد تا هشت فرستنده را به یک آنتن متصل کرده و سیگنال‌های مختلف را میان گیرنده‌های خود توزیع کنید. می‌توان آنتن را هر جا برای دریافت بهتر نیاز دارید قرار داده و یک کابل واحد را تا رک گیرنده‌ها متصل کنید. این کار بسیار ساده‌‌تر از استفاده از آنتن‌های مجزا برای هر گیرنده است و به پوشش و برد بهتر سیستم بی‌سیم کمک می‌کند.

مدیر سیستم‌های بی‌سیم

مدیر سیستم های بی سیم

محصولات بی‌سیم G4، ۲K و ۶K کمپانی سنهایزر دارای یک درگاه Ethernet هستند که امکان کنترل جامع سیستم بی‌سیم را توسط لپ‌تاپ شخصی ممکن می‌کند. امکان ذخیره صحنه‌ها برای بازیابی سریع، ورود طیف فرکانس، قفل کردن فرکانس‌های اختصاص داده شده و خیلی موارد بیشتر وجود دارد. وقتی با سیستم بی‌سیم چندکاناله بزرگی سروکار دارید، استفاده از مدیر سیستم بی‌سیم سنهایزر بسیار عملی‌تر و موثرتر از انجام تنظیمات جداگانه روی هر گیرنده است.

اپ کنترل سیستم بی سیم

اپ کنترل سیستم بی سیم

اپ کنترل سنهایزر که برای موسسه‌های آموزشی و اپراتوری در مقیاس بزرگ مناسب است، مدیریت سیستم‌های بی‌سیم دیجیتال SpeechLine را تسهیل می‌کند. اپ کنترل که کاملا مدرن طراحی شده است، امکان برپایی، نظارت و عیب‌یابی سیستم را از هر نقطه در شبکه بی‌سیم را فراهم می‌کند. دستگاه‌ها را به صورت خودکار از طریق IP یا ورود مشخصات CVS افزوده و همه تنظیم‌های RF را از تبلت یا دستگاه قابل حمل خود آزمایش کرده یا تغییر دهید. همه اطلاعات مورد نیاز از هر سیستم در مجموعه، از قدرت باتری تا قدرت سیگنال، هر زمان مورد نیاز باشد زیر دست شماست.

بیشترین استفاده را از میکروفن بی سیم سنهایزر خود داشته باشید

  • بدون توجه به میکروفن بی سیم سنهایزری که استفاده می‌کنید، نکات ساده‌ای برای داشتن بهترین تجربه بی‌سیم وجود دارد.
  • نخست اینکه خط دید بدون مانعی بین فرستنده و گیرنده‌ها ایجاد کنید. هرچند ممکن است قرار دادن رک گیرنده‌های بی‌سیم در انتهای اتاق، یا به کلی در اتاق دیگر وسوسه انگیز باشد، اما این کار، برد موثر سیگنال را کاهش و خطر قطع سیگنال را بالا می‌برد.
  • برای سیستم‌های چندکاناله بزرگتر یک ترکیب کننده آنتن در نظر بگیرید. ترکیب کننده‌ آنتن استفاده از یک آنتن واحد برای چند گیرنده را امکان پذیر می‌کند که راه‌کاری است برای راه‌اندازی بسیار خلوت‌تر، و حفظ خط دید برای چند گیرنده را ساده‌تر می‌کند. آنتن‌های active اغلب دریافت سیگنال بهتری نیز دارند و می‌توان آن‌ها را از رک گیرنده اصلی دورتر قرارداد.
  • فراموش نکنید که فرستنده‌های بی‌سیم برای عملکرد نیاز به باتری دارند. در عین حالی که فرستنده‌های بی‌سیم سنهایزر عمر باتری شگفت‌انگیزی دارند، اما نباید اجرای شما به علت ضعیف شدن باتری فرستنده قطع شود. تعداد زیادی باتری نو در اختیار داشته باشید و برای آسایش خاطر درست قبل از شروع نمایش آن‌ها را تعویض کنید.

بااستفاده از این راهنما و درک روشن از کاربرد و نیازهای خود، خواهید توانست میکروفن بی سیم سنهایزر مناسب برای نیازهای خودتان را پیدا کنید. فراموش نکنید ما در دیجی صدا به مدت چندین سال به نصب و کار با تعداد بی‌شماری سیستم میکروفن بی‌سیم پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر یا دریافت راهنمایی در طراحی سیستم بی‌سیم خود، تنها کافی است با مهندسین فروش دیجی صدا تماس بگیرید.

همچنین اگر تمایل داشته باشید می توانید به مطالعه پست های راهنمای خرید میکروفن، خرید میکروفن بی سیم و خرید میکسر و خرید آمپلی فایر بپردازید، اطلاعات تخصصی این مطالب برای شما مفید خواهد بود.

اشتراک گذاری این نوشته

بازتاب های این مطلب

  1. تاریخچه سیستم صوتی بی سیم - میکروفن بی سیم را چه کسانی اختراع کردند؟ - […] میکروفن مطالعه این راهنما را از دست ندهید“، “راهنمای خرید میکروفن های بی سیم سنهایزر” و “زمان خرید میکسر…

دیدگاه شما چیست ؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *