بلندگو اکتیو یاماها YAMAHA DSR 115

تومان 16.150.000

حداقل تعداد برای خرید این محصول : 2

جهت دریافت آخرین تغییر قیمت و تخفیفات شگفت انگیز مربوط به این محصولات، میتوانید ایمیل خود را در فرم زیر ثبت نمایید.

اکتیو
15
2
1300
کنون/XLR
کنون/XLR
45Hz - 20Khz
136
90
60
چوب
42
44
75
28

شرکت یاماها با تولید سری DSR، استاندارد جدیدی در تولید بلندگوهای قابل حمل و با توان و قدرت بی نظیر که در عین حال از باکس (جعبه بلندگو) جمع و جور و نسبتا سبکی بهره می برند را معرفی کرد. جنس جعبه سری DSR از پلی وود می باشد و علاوه از استحکام و دوام بی نظیر، زیبایی ظاهری خوبی دارد.
سری DSR با کمک استفاده از تکنولوژی های پیشرفته در عرصه دیجیتال و آکوستیک طراحی شده است که نتیجه آن تولید بلندگویی با کیفیت، قابل رقابت و قابل اعتماد شده است. از بلندگوهای سری DSR، می توان برای نصب در جایی ثابت نیز استفاده کرد. این بلندگو ها مناسب برای گروه های موسیقی و دی جی، اماکن و برنامه های مذهبی و اجرای زنده می باشد.

بلندگوی اکتیو DSR115 یک بلندگوی TWO-WAY است که مجهز به یک ووفر 15 اینچ است و قادر به تولید فشار صوتی 136dB می باشد. همچنین این بلندگو از یک پردازشگر پیشرفته 48 بیت بهره می برد. آمپلی فایر این بلندگو در دسته CLASS-D می باشد و توان تولید 1300 وات را دارد. زاویه پخش در این بلندگو 90 در 60 درجه می باشد که پوشش صوتی یک نواختی را فراهم می کند.
برای پخش فرکانس های بالا این بلندگو مجهز به یک تیوتر با قطر سیم پیچ 2 اینچ می باشد که جنس دیافراگم آن از تیتانیوم است. به واسطه ووفر قدرتمند این بلندگو می توانید از آن در فضاهای باز و بزرگ نیز استفاده کنید و از بیس پانچی آن لذت ببرید.

  1. LED های نشان دهنده وضعیت بلندگو.حالت POWER به معنای روشن بودن و آماده به کار بلندگو است. روشن بودن LED حالت PROTECTION نشان می دهد که مدار محافظتی فعال است. روشن شدن این چراغ قرمز در هنگام استفاده معانی متفاوتی دارد که از مهم ترین آنها می توان یه داغ شدن بیش از حد آمپلی فایر، و یا اتصالی در آمپلی فایر اشاره کرد و در ابتدای استفاده برای چک کردن مقدار نویز در برق شهر فعال می شود و اگر همه چیز عادی باشد خاموش می شود. LED سیگنال نشان دهنده یک سیگنال فعال در آمپلی فایر است. LED لیمیت به معنای این است که ولتاژ خروجی آمپلی فایر به بیش از توان آمپلی فایر رسیده و با کم کردن آن این LED خاموش می شود.
  2. کلید خاموش و روشن کردن LED جلوی بلندگو.
  3. کلید D-CONTOUR: در حالت OFF به معنای غیر فعال بودن این بخش است. اگر سوییچ را در حالت FOH/MAIN تنظیم کرده باشید فرکانس های بالا و پایین را افزایش می دهد. اگر سوییچ را در حالت MONITOR تنظیم کنید محدوده فرکانس های پایین را کاهش می دهد و با قرار دادن بلندگو بر روی سطح کف فرکانس های بالا و میانی به خوبی شنیده می شو
  4. سوییچ HPF که مخفف High Pass Filter می باشد و اگر آن را روی حالت OFF قرار دهید از مدار خارج است. اگر قصد استفاده از این بلندگو را به همراه یک ساب ووفر دارید توصیه می کنیم آن را روی 100 یا 120 هرتز تنظیم کنید.
  5. ولوم MASTER بلندگو که برای کم و زیاد کردن مقدار صدا در بلندگو استفاده می شود.
  6. کلید انتخاب  حالت نوع ورودی بین دو حالت MIC/LINE.
  7. ورودی آمپلی فایر بلندگو که امکان اتصال کانکتور XLR را دارد. همچنین امکان اتصال کانکتورهای TRS و TS را در قسمت پایین دارد.
  8. خروجی آمپلی فایر بلندگو که معمولا برای اتصال به بلندگو اکتیو یا دستگاهی دیگر استفاده می شود.

تاریخچه Yamaha

تاریخچه شرکت یاماها

شرکت یاماها در اواخر دهه 80 میلادی در شیزویکا ژاپن تاسیس شد و در ابتدا به تولید آلات موسیقی پرداخت.
یاماها به دلیل تولید آلات مختلف موسیقی از جمله انواع پیانو ، گیتار ، ویولن و دیگر آلات برنجی و چوبی به بزرگترین تولید کننده ابزار موسیقی تبدیل شده و بخش عمده ای از شهرت خود را مدیون همین بخش است.
کیفیت یکی از آن کلماتی است که مسائل مختلفی را پوشش میدهد و میتواند برای افراد مختلف در زمان های مختلف تفاوت داشته باشد. اما در یاماها به تمام مفاهیم معنی میشود که منجر به توسعه و ساخت محصول با کیفیت میشود.
کیفیت صوتی اگرچه اولین جنبه ای است که به ذهن می آید اما تنها آغاز این مسیر است. قابلیت اطمینان و دوام نیز به همان اندازه مهم هستند و در بسیاری از موارد سازگاری با هر سطحی دشوار است. به همین دلیل یاماها به دنبال تولید محصول با کیفیت و در سطح استاندارد جهانی است.
مدیریت کیفیت باید حتی پس از فروش محصول به شکل پشتیبانی و خدمات، ادامه یابد.
برای رسیدن به نوع کیفیتی که تمام شراط را فراهم کند ، همیشه نیاز به توجه دقیق به جزئیات و کنترل محصول از ابتدای مسیر، از شروع طراحی تا تولید نهایی و بسته بندی و پشتیبانی پس از فروش از دیگر نکاتی است که از ابتدا سر لوحه شرکت یاماها بوده است و این کار اصلا ساده نیست و نیاز به یک سازمان و زیر ساخت اختصاصی دارد و این جایی است که رقبای شرکت یاماها به چالش کشیده میشوند.
نمایش تمام محصولات یاماها

راهنمای خرید بلندگو اکتیو

راهنمای خرید بلندگو برای سیستم صوتی


امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تنوع گوناگون از بلندگوها با برندهای مختلف از جنس های بی کیفیت و فیک گرفته تا برندهای خوشنام و با کیفیت، انتخاب صحیح با توجه به بودجه و نیاز صوتی کاربران، به امری پیچیده و سخت تبدیل شده است. از این رو مهندسین صدای دیجی صدا، با اتکا به تجربه و دانش فنی خود و با بررسی و تست های فنی از مدل های مختلف و با بیان شرایط فنی و امکاناتی که بلندگو در اختیار شما می گذارد و همچنین بررسی گارانتی و خدمات پس از فروش برندهای گوناگون در ایران، شما را در انتخاب بهترین بلندگو یاری می کنند.
پس از آنکه میکسر ، ابزارهای پردازش سیگنال و آمپلی فایرها به سیگنال­های صوتی شکل دادند، بلندگوها سیگنال­ های حاصل را به امواج صوتی فیزیکی تبدیل می­ کنند. در واقع، سیگنال­ های صوتی با استفاده از ولتاژ خروجی آمپلی فایر به حرکات رو به عقب و جلوی مخروط­ های (وفرها) بلندگو تبدیل می­ شوند و امواج صوتی شنیده شده توسط گوش­های مخاطب را می ­سازند.
نقش کلیدی بلندگوها در ارائه صدای با کیفیت به مخاطب بر همگان روشن است و کیفیت آنها تفاوت زیادی در این حوزه به وجود می­ آورند.
دانستن اندازه محل سخنرانی به انتخاب قدرت خروجی (توان خروجی بر حسب وات) و اندازه بلندگوهای مورد نیاز کمک زیادی می­ کند. به عنوان مثال، برای سالن­های کنفرانس و سخنرانی کوچک بلندگوهایی با توان حدود ۳۵۰-۵۰۰ وات کافیست، اما گروه­های موسیقی ، دی­جی­ ها بسته به محل اجرای خود به بلندگوهایی با توان ۵۰۰-۱۰۰۰ وات و یا حتی بیشتر نیاز دارند.
ادامه مطلب

انواع بلندگوهای و درایورها

بلندگوها برای بازتولید محدوده­ های فرکانسی مشخص طراحی شده­ اند. بلندگوهای اصطلاحا «فول رنج» معمولا شامل یک ووفر و یک توئیتر می باشند و به سیستم ۲-way موسومند. در برخی بلندگوهای PA یک درایور mid-range نیز وجود دارد؛ لذا این گروه از بلندگوها سیستم ­های ۳-way نامیده می­ شوند.
انواع بلندگوهای موجود در سیستم­ های صوتی و مشخصات آن­ها به شرح زیر است:

  • Woofer: کار این بلندگو بازتولید فرکانس­ های پایین و درایور آن از نوع مخروطی ۱۰ تا ۱۸ اینچی است.
  • محدوده فرکانسی: معمولا زیر ۵۰۰ هرتز
  • Mid-range: کار این بلندگو بازتولید فرکانس­ های میانی و درایور آن در برخی موارد از نوع مخروطی ۵ تا ۱۲ اینچی و در برخی موارد یک درایور متراکم ۲/۱-۲ تا ۴ اینچی نصب شده روی شیپور (horn) است.
  • محدوده فرکانسی: معمولا بین ۲۰۰ هرتز تا ۳ کیلوهرتز
  • Tweeter: کار این بلندگو بازتولید فرکانس­ های بالا و درایور آن از نوع مخروطی ۱-۲ اینچی یا درایور متراکم ۱ تا ۴ اینچی است.
  • محدوده فرکانسی: معمولا بین ۲ کیلوهرتز تا ۲۰ کیلوهرتز
  • ساب ووفر: کار این بلندگو بازتولید پایین­ ترین فرکانس­ ها و درایور آن از نوع مخروطی ۱۵-۲۴ اینچی است.
  • محدوده فرکانسی: به ندرت بالاتر از ۳۰۰ هرتز و معمولا در حدود ۳۰ هرتز یا پایین­تر

ادامه مطلب

انتخاب بلندگوها: اکتیو یا پسیو؟ کدام را انتخاب کنم؟

آیا افزودن ساب ووفر به مجموعه الزامی است؟

بلندگوهای مانیتور صحنه

نحوه تأثیر اتصال سری یا موازی بلندگوها بر سیستم صوتی

هنگام اتصال آمپلی فایر یا پاورمیکسر به بلندگوها باید مقادیر اهمی تجهیزات با هم مطابقت داشته باشند. با این حال، نحوه اتصال بلندگوها از نظر سری یا موازی بودن بر این الزامات تأثیر می ­گذارد. لذا، پیش از خرید ابزار مورد نیاز خود باید از نحوه تأثیر سیم­ کشی بر این الزامات آگاه باشید.
اتصال موازی بلندگوها در یک سیستم، مقدار اهمی (مقاومت) کل مدار را کاهش می دهد. مقاومت اسمی یک بلندگوی ۲-way اغلب ۸ اهم است. چنانچه دو بلندگوی ۲-way را به صورت موازی به یکدیگر متصل کنید، مقاومت اهمی ترکیب حاصل ۴ اهم خواهد بود. به همین ترتیب با اتصال موازی سه و چهار بلندگو این مقدار به ترتیب به ۲٫۶۷ و ۲ اهم کاهش خواهد یافت. هر چند امپدانس اسمی کوچکتر به معنای سهولت بیشتر در جاری شدن جریان الکتریسیته است، برخی آمپلی فایرها توانایی مدیریت یک سیستم ۲ اهمی را ندارند. بنابراین، پیش از اتصال بلندگوهای خود به دفترچه راهنما آمپلی فایر مراجعه نمایید و یا می توانید از مشاوران دیجی صدا در مورد تطبیق مقاومت سیستم خود راهنمایی بگیرید.
از سوی دیگر، اتصال سری بلندگوها به یکدیگر باعث ایجاد مقاومت بالاتر و افزایش امپدانس سیستم می شود. بنابراین، با اتصال سری دو بلندگوی ۸ اهمی مقاومت ۱۶ اهم خواهد بود. بنابراین، اگر چند بلندگوی یکسان با امپدانس پایین­ تر از امپدانس تقویت کننده داشته باشید، راه­ حل استفاده از اتصال سری است و شما می­ توانید با اتصال سری بلندگوها امپدانس مدار را افزایش دهید.
ادامه مطلب

کابل­ها و سایر ملزومات سیستم صدا

سایر ملزومات سیستم صوتی

نکته ­ها و ترفندها

نکات لازم در خرید تجهیزات صوتی باید توجه داشته باشید

آگاهی از ویژگی­ های مورد نظر پیش از اقدام به خرید بسیار مهم است. در ادامه به تعدادی از شرایط اصلی مطرح در زمینه خرید هر سیستم صوتی اشاره می­ شود که شما باید پیش از اقدام به خرید از آن آگاه باشید.
توان خروجی متوسط بلندگو: به معنای اندازه توان متوسط بلندگو در یک برنامه کاری دراز مدت است. گاهی اوقات (به اشتباه) این مشخصه در قالب توان RMS مطرح می­ شود. در ادامه به توضیح توان RMS می پردازیم
محدوده دینامیکی: به معنای اختلاف میان بلندترین و هموارترین بخش­ های یک سیگنال صوتی است (که معمولا بر حسب دسی­بل اندازه­ گیری می ­شود).
پاسخ فرکانسی: به بازه فرکانسی تولید شده توسط بلندگو اشاره دارد و نشان دهنده محدوده ای است که بلندگو به درستی قادر به تولید فرکانس های مختلف می باشد. محدوده فرکانسی شنوایی انسان بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز گسترده است. این ویژگی در مورد پاسخ­ های فرکانسی به مفهوم تلرانس اشاره دارد (تفاضل حداکثر مقدار خروجی با ورودی). اگر مقدار تلرانس ذکر نشده باشد، مقدار آن را به عنوان تلرانس استاندارد و برابر ±۳ dB قلمداد می­ کنیم.
توان پیک (Peak): به معنی حداکثر توان لحظه­ ای کار کوتاه مدت بلندگو است. اهمیت این ویژگی از اهمیت توانایی کار در یک برنامه کاری پیوسته (program watt) کمتر است.
توان مؤثر (RMS): مخفف Root mean square. یک استاندارد بین المللی جهت اندازه گیری قدرت خروجی فرکانس های تولید شده آمپلی فایر است. ریشه دوم متوسط (میانگین) مجذور کلیه مقادیر ولتاژهای لحظه ای یک شکل موج است. مقادیر RMS اسمی توان بلندگو، نسبتا کنسرواتیو هستند. گاهی اوقات توان program بلندگو RMS نامیده می­ شود، هر چند این کار از نظر فنی نادرست است.
ادامه مطلب

عالیه