بلندگو اکتیو جی بی ال JBL SRX815P

تومان 16.450.000

جهت دریافت آخرین تغییر قیمت و تخفیفات شگفت انگیز مربوط به این محصولات، میتوانید ایمیل خود را در فرم زیر ثبت نمایید.

اکتیو
15
3
2000
کنون/XLR
کنون/XLR
36Hz-21kHz
137
90
50
چوب
45
47
70
28.4

تاریخچه JBL

تاریخچه شرکت جی بی ال
نام شرکت JBL، از روی نام بنیانگذار آن یعنی James Bullough Lansing گرفته شده است. این کمپانی بلندگوساز مطرح آمریکایی از سال ۱۹۴۶ در سطح جهانی شروع به فعالیت نمود . امروزه این شرکت در تولید بلندگو، ساب ووفر و آمپلی فایر یکی از مطرح ترین شرکت ها به حساب می آید.
لانسینگ در ابتدا مدیر کمپانی (التک لن سینگ) Altec Lansing بود . در سال ۱۹۴۱کمپانی Altec را به آقای James Ling واگذار کرد و تصمیم به ساخت بلندگوهایی با نام تجاری JBL گرفت.
لانسینگ، طراح اولین بلندگوهای HORN در Altec بود . لانسینگ اولین بلندگوی هورن که برای سالن های نمایش طراحی کرد مدل W5   ۷۵ بود. این بلندگوی غول پیکر به تنهایی پشت پرده نمایش قرار می گرفت و به علت وضوح صدا و قدرت پرتاب صوت به انتهای سالن، صدای متفاوتی را برای تماشاچیان ایجاد می کرد .
در سال 1970 ساخت بلندگوهای مانیتور در شرکت کاملا جدی شد و مدل های بسیار معروفی تا به امروز تولید شده است. مانیتورهای شرکت JBL در آمریکا، اروپا و ژاپن محبوبیت زیادی پیدا کرد و در بسیاری از استودیوهای معروف جهان مورد استفاده قرار گرفت.
در سال 1945 اولین بلندگوی یک تکه این شرکت با امکان پخش صدای استریو فونیک تولید شد. شرکت JBL در سال 1985 سری Everest را روانه بازار کرد. این سری به دلیل کیفیت صدای بالا، بسیار محبوب شد و تولید آن تا به امروز ادامه دارد.
در JBL تکنولوژی صوتی یعنی همه چیز. به مدت 70 سال شرکت JBL بهترین روش ها و ابزارها را به کار گرفته و زیر نظر بنیانگذار این شرکت، همه چیز را از ابتدا شروع کرده است. این روش نه تنها موفقیت در بازار را تضمین می کند بلکه باعث تلاش بیشتر متخصصان ما و برآورده شدن انتظارات کاربران صوتی می شود که هر شرکتی حاضر به استفاده از این روش نیست.
در طول سال های اخیر موفقیت ها و پیشرفت هایی که شرکت JBL داشته باعث دریافت جوایز مختلفی شده است .به این ترتیب JBL را به عنوان رهبر سیستم های صوتی در جهان می دانند.
JBL نه فقط به عنوان یک نام تجاری، بلکه به عنوان یک شرکت شناخته شده برای ترکیب خلاقیت و علم و به عنوان نشان دهنده شور و اشتیاق ما برای صدا، و تعهد به کاربرانی که از محصولات ما استفاده می کنند همواره می کوشد تا کیفیت محصولات خود را در سطح بالای جهانی حفظ کند.
نمایش تمامی محصولات الکتروویس

راهنمای خرید بلندگو اکتیو

راهنمای خرید بلندگو برای سیستم صوتی


امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تنوع گوناگون از بلندگوها با برندهای مختلف از جنس های بی کیفیت و فیک گرفته تا برندهای خوشنام و با کیفیت، انتخاب صحیح با توجه به بودجه و نیاز صوتی کاربران، به امری پیچیده و سخت تبدیل شده است. از این رو مهندسین صدای دیجی صدا، با اتکا به تجربه و دانش فنی خود و با بررسی و تست های فنی از مدل های مختلف و با بیان شرایط فنی و امکاناتی که بلندگو در اختیار شما می گذارد و همچنین بررسی گارانتی و خدمات پس از فروش برندهای گوناگون در ایران، شما را در انتخاب بهترین بلندگو یاری می کنند.
پس از آنکه میکسر ، ابزارهای پردازش سیگنال و آمپلی فایرها به سیگنال­های صوتی شکل دادند، بلندگوها سیگنال­ های حاصل را به امواج صوتی فیزیکی تبدیل می­ کنند. در واقع، سیگنال­ های صوتی با استفاده از ولتاژ خروجی آمپلی فایر به حرکات رو به عقب و جلوی مخروط­ های (وفرها) بلندگو تبدیل می­ شوند و امواج صوتی شنیده شده توسط گوش­های مخاطب را می ­سازند.
نقش کلیدی بلندگوها در ارائه صدای با کیفیت به مخاطب بر همگان روشن است و کیفیت آنها تفاوت زیادی در این حوزه به وجود می­ آورند.
دانستن اندازه محل سخنرانی به انتخاب قدرت خروجی (توان خروجی بر حسب وات) و اندازه بلندگوهای مورد نیاز کمک زیادی می­ کند. به عنوان مثال، برای سالن­های کنفرانس و سخنرانی کوچک بلندگوهایی با توان حدود ۳۵۰-۵۰۰ وات کافیست، اما گروه­های موسیقی ، دی­جی­ ها بسته به محل اجرای خود به بلندگوهایی با توان ۵۰۰-۱۰۰۰ وات و یا حتی بیشتر نیاز دارند.
ادامه مطلب

انواع بلندگوهای و درایورها

بلندگوها برای بازتولید محدوده­ های فرکانسی مشخص طراحی شده­ اند. بلندگوهای اصطلاحا «فول رنج» معمولا شامل یک ووفر و یک توئیتر می باشند و به سیستم ۲-way موسومند. در برخی بلندگوهای PA یک درایور mid-range نیز وجود دارد؛ لذا این گروه از بلندگوها سیستم ­های ۳-way نامیده می­ شوند.
انواع بلندگوهای موجود در سیستم­ های صوتی و مشخصات آن­ها به شرح زیر است:

  • Woofer: کار این بلندگو بازتولید فرکانس­ های پایین و درایور آن از نوع مخروطی ۱۰ تا ۱۸ اینچی است.
  • محدوده فرکانسی: معمولا زیر ۵۰۰ هرتز
  • Mid-range: کار این بلندگو بازتولید فرکانس­ های میانی و درایور آن در برخی موارد از نوع مخروطی ۵ تا ۱۲ اینچی و در برخی موارد یک درایور متراکم ۲/۱-۲ تا ۴ اینچی نصب شده روی شیپور (horn) است.
  • محدوده فرکانسی: معمولا بین ۲۰۰ هرتز تا ۳ کیلوهرتز
  • Tweeter: کار این بلندگو بازتولید فرکانس­ های بالا و درایور آن از نوع مخروطی ۱-۲ اینچی یا درایور متراکم ۱ تا ۴ اینچی است.
  • محدوده فرکانسی: معمولا بین ۲ کیلوهرتز تا ۲۰ کیلوهرتز
  • ساب ووفر: کار این بلندگو بازتولید پایین­ ترین فرکانس­ ها و درایور آن از نوع مخروطی ۱۵-۲۴ اینچی است.
  • محدوده فرکانسی: به ندرت بالاتر از ۳۰۰ هرتز و معمولا در حدود ۳۰ هرتز یا پایین­تر

ادامه مطلب

انتخاب بلندگوها: اکتیو یا پسیو؟ کدام را انتخاب کنم؟

آیا افزودن ساب ووفر به مجموعه الزامی است؟

بلندگوهای مانیتور صحنه

نحوه تأثیر اتصال سری یا موازی بلندگوها بر سیستم صوتی

هنگام اتصال آمپلی فایر یا پاورمیکسر به بلندگوها باید مقادیر اهمی تجهیزات با هم مطابقت داشته باشند. با این حال، نحوه اتصال بلندگوها از نظر سری یا موازی بودن بر این الزامات تأثیر می ­گذارد. لذا، پیش از خرید ابزار مورد نیاز خود باید از نحوه تأثیر سیم­ کشی بر این الزامات آگاه باشید.
اتصال موازی بلندگوها در یک سیستم، مقدار اهمی (مقاومت) کل مدار را کاهش می دهد. مقاومت اسمی یک بلندگوی ۲-way اغلب ۸ اهم است. چنانچه دو بلندگوی ۲-way را به صورت موازی به یکدیگر متصل کنید، مقاومت اهمی ترکیب حاصل ۴ اهم خواهد بود. به همین ترتیب با اتصال موازی سه و چهار بلندگو این مقدار به ترتیب به ۲٫۶۷ و ۲ اهم کاهش خواهد یافت. هر چند امپدانس اسمی کوچکتر به معنای سهولت بیشتر در جاری شدن جریان الکتریسیته است، برخی آمپلی فایرها توانایی مدیریت یک سیستم ۲ اهمی را ندارند. بنابراین، پیش از اتصال بلندگوهای خود به دفترچه راهنما آمپلی فایر مراجعه نمایید و یا می توانید از مشاوران دیجی صدا در مورد تطبیق مقاومت سیستم خود راهنمایی بگیرید.
از سوی دیگر، اتصال سری بلندگوها به یکدیگر باعث ایجاد مقاومت بالاتر و افزایش امپدانس سیستم می شود. بنابراین، با اتصال سری دو بلندگوی ۸ اهمی مقاومت ۱۶ اهم خواهد بود. بنابراین، اگر چند بلندگوی یکسان با امپدانس پایین­ تر از امپدانس تقویت کننده داشته باشید، راه­ حل استفاده از اتصال سری است و شما می­ توانید با اتصال سری بلندگوها امپدانس مدار را افزایش دهید.
ادامه مطلب

کابل­ها و سایر ملزومات سیستم صدا

سایر ملزومات سیستم صوتی

نکته ­ها و ترفندها

نکات لازم در خرید تجهیزات صوتی باید توجه داشته باشید

آگاهی از ویژگی­ های مورد نظر پیش از اقدام به خرید بسیار مهم است. در ادامه به تعدادی از شرایط اصلی مطرح در زمینه خرید هر سیستم صوتی اشاره می­ شود که شما باید پیش از اقدام به خرید از آن آگاه باشید.
توان خروجی متوسط بلندگو: به معنای اندازه توان متوسط بلندگو در یک برنامه کاری دراز مدت است. گاهی اوقات (به اشتباه) این مشخصه در قالب توان RMS مطرح می­ شود. در ادامه به توضیح توان RMS می پردازیم
محدوده دینامیکی: به معنای اختلاف میان بلندترین و هموارترین بخش­ های یک سیگنال صوتی است (که معمولا بر حسب دسی­بل اندازه­ گیری می ­شود).
پاسخ فرکانسی: به بازه فرکانسی تولید شده توسط بلندگو اشاره دارد و نشان دهنده محدوده ای است که بلندگو به درستی قادر به تولید فرکانس های مختلف می باشد. محدوده فرکانسی شنوایی انسان بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز گسترده است. این ویژگی در مورد پاسخ­ های فرکانسی به مفهوم تلرانس اشاره دارد (تفاضل حداکثر مقدار خروجی با ورودی). اگر مقدار تلرانس ذکر نشده باشد، مقدار آن را به عنوان تلرانس استاندارد و برابر ±۳ dB قلمداد می­ کنیم.
توان پیک (Peak): به معنی حداکثر توان لحظه­ ای کار کوتاه مدت بلندگو است. اهمیت این ویژگی از اهمیت توانایی کار در یک برنامه کاری پیوسته (program watt) کمتر است.
توان مؤثر (RMS): مخفف Root mean square. یک استاندارد بین المللی جهت اندازه گیری قدرت خروجی فرکانس های تولید شده آمپلی فایر است. ریشه دوم متوسط (میانگین) مجذور کلیه مقادیر ولتاژهای لحظه ای یک شکل موج است. مقادیر RMS اسمی توان بلندگو، نسبتا کنسرواتیو هستند. گاهی اوقات توان program بلندگو RMS نامیده می­ شود، هر چند این کار از نظر فنی نادرست است.
ادامه مطلب

درجه یک

حرف نداره

سلام ببخشید بین این باند و باند ev zlx15 و یاماها dsr15 کدوم از همه بهتره ؟

من استفاده میکنم. واقعا صدای باکیفیت و پرقدرتی داره. ینی zx5 خیلی پایین تر از اینه
فوق العاده اس

واقعا بلندگو با کیفیتیه.بیس خوب و تفکیک بالا و پرتاب صدای زیاد و یه برند قابل اعتماد.