بلندگو اکتیو الکتروویس ELECTRO VOICE ZLX-15P

تومان 5.300.000

جهت دریافت آخرین تغییر قیمت و تخفیفات شگفت انگیز مربوط به این محصولات، میتوانید ایمیل خود را در فرم زیر ثبت نمایید.

تماس برای بهترین قیمت

رسانه تصویری

اکتیو
15
1.5
1000
کنون/XLR
(2) XLR/TRS Combo Jack, (1) 3.5 mm
42Hz – 20kHz
127
90
60
Polypropylene
42
38
68
23

مقرون به صرفه و کارآمد
با تولید سری ZLX ، شرکت الکتروویس به هدف خود که تولید یک بلندگو در کلاس جهانی و با قیمت مقرون به صرفه بود رسید. ZLX ترکیبی از چند دهه مهندسی و دانش صوتی، با نگاه جدید و کاربر پسند ، با ویژگی هایی خاص، که وضوح و صدای فوق العاده ای به شما می دهد. EV جواب اعتماد شما را می دهد. سری ZLX در دو نسخه 12 و 15 اینچ و به صورت اکتیو و پسیو تولید می شود. ZLX جهت استفاده به عنوان بلندگوی اصلی یا مانیتور روی صحنه مناسب می باشد و نشان دهنده یک استاندارد جدید برای نوازندگان ، دی جی ها و دیگر کاربری ها می باشد. سری ZLX الکتروویس صدایی فراتر از قیمت آن به شما می دهد. همچنین این بلندگو با توجه به قیمت ، ابعاد و وزن سبک آن ، مناسب استفاده در مهمانی ها و استفاده شخصی می باشد. و به راحتی میتوان به آن انواع پلیر (لپ تاپ، تلفن همراه، دی جی و ...) و حتی میکروفن را نیز متصل کرد. از دیگر ویژگی های این بلندگو می توان به DSP طراحی شده بر روی آمپلی فایر آن اشاره کرد که کاربر می تواند با توجه به سبک و نوع برنامه خود از امکانات آن بهره مند شود.

بلندگو اکتیو الکتروویس
  1. در حالت پیش فرض این ولوم برای تنظیم مقدار صدا می باشد، اما با فشردن آن می توانید به داخل منوی تنظیمات بلندگو دسترسی پیدا کنید.
  2. ولوم کنترل مقدار صدا برای ورودی شماره یک (شماره 5 در تصویر) که اگر Line به آن متصل باشد با چرخاندن ولوم به سمت راست و اگر  میکروفن متصل باشد با چرخاندن ولوم از نیمه به سمت انتها می توان مقدار آن را کنترل کرد.
  3. ولوم کنترل مقدار صدا برای ورودی شماره دو (شماره 7 در تصویر) که اگر Line به آن متصل باشد با چرخاندن ولوم به سمت راست و اگر  میکروفن متصل باشد با چرخاندن ولوم از نیمه به سمت انتها می توان مقدار آن را کنترل کرد.
  4. ورودی AUX که به آن می توان تلفن همراه، لپ تاپ و یا هر منبع پخش موسیقی دیگر را متصل کرد.
  5. ورودی شماره یک که از نوع کانکتورهای کمبو است و می توان به آن کانکتورهای XLR،TS و TRS متصل کرد و میزان صدای آن به وسیله ولوم روبروی آن (شماره 2 در تصویر) کنترل می شود.
  6. خروجی بلندگو برای لینک و اتصال به بلندگو یا دستگاه دیگر.
  7. ورودی شماره دو که از نوع کانکتورهای کمبو است و می توان به آن کانکتورهای XLR،TS و TRS متصل کرد و میزان صدای آن به وسیله ولوم روبروی آن (شماره 3 در تصویر) کنترل می شود.
  8. صفحه نمایش LCD برای نمایش تنظیمات بلندگو، که با فشردن ولوم مستر (شماره 1 در تصویر) به داخل، به تنظیمات قسمت DSP دست رسی پیدا می کنید که دارای گزینه های مختلف از جمله نوع DSP ، تنظیمات BASS و TREBLE و دیگر امکانات است.

تاریخچه ELECTRO VOICE

تاریخچه شرکت الکتروویس

الکتروویس یک تولید کننده آمریکایی در زمینه تجهیزات صوتی شامل انواع میکروفن، آمپلی فایر و بلندگو است که زیر شاخه مجموعه تلکس (TELEX) می باشد.
در سپتامبر 1927، Lou Burroughly و Albert R.kahn یک بیزینس کوچک در زمینه گیرنده های رادیویی در ایالت ایندیانا آغاز کردند. هدف آنها گسترش این کار به سمت تولید سیستم های صوتی حرفه ای بود که در ژانویه 1930 این کار را با نام تجاری الکتروویس شروع کردند. در همان سال این شرکت سیستم PA را برای Knute Rockne مربی مشهور تیم فوتبال ناتردام، طراحی کرد.
در سال 1946، تلاش مهندسان EV سبب گسترش کسب و کار شرکت شد. در سال 1948 ، آنها موفق به تولید کارتریج بلندگو فونوگرافی شدند.
در سال 1950 تولید اولین تقویت کننده تلویزیون اتوماتیک آغاز شد که در مقادیر زیادی فروخته شد.
همچنین شرکت شروع به طراحی و ساخت یک بلندگوی مصرفی کرد که حرکتی به موقع برای ظهور و رونق سیستم های Hi-Fi بود.
در سال 1963 شرکت EV موفق به دریافت جایزه اسکار برای تولید یک میکروفن شات گان شد. میکروفن متغیر D یک اختراع قابل توجه بود. اکثر میکروفن ها وقتی به منبع صوتی نزدیک می شوند، پاسخ فرکانسی بم را تولید می کنند که این عملکرد باعث تغییر در تن صدایی منبع می شود و میکروفن در فواصل مختلف از منبع، پاسخ های فرکانسی متفاوتی از خود نشان می دهند ولی میکروفن تولیدی شرکت EV به این شکل نیست و نوع طراحی این میکروفن باعث محبوبیت آن شده است.
در اواخر دهه 80، شرکت EV اولین تولید کننده میکروفن بود که از میکروفن های خود استفاده می کرد.
میکزوفن N/DYM در اواسط دهه 80 معرفی شد. این میکروفن با قدرت گیرایی بالاتر و پاسخ و عملکرد بهتر در فرکانس های بالا، مانند یک میکروفن کاندانسر، اما به عنوان یک میکروفن داینامیک ظاهر شد. در همان زمان اولین میکروفن بی سیم شرکت EV تولید شد.
شرکت EV در فوریه 1998، با گروه تلکس ادغام شد و سپس بعد از آن در ژانویه سال 2006 شرکت EV و تلکس بخشی از سیستم های امنیتی شرکت بوش شدند.
امروزه تولیدات شرکت EV بسیار گسترده است و شامل انواع میکروفن ها ، بلندگو ها و سایر تجهیزات حرفه ای دیگر است.
نمایش تمامی محصولات الکتروویس

راهنمای خرید بلندگو اکتیو

راهنمای خرید بلندگو برای سیستم صوتی


امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تنوع گوناگون از بلندگوها با برندهای مختلف از جنس های بی کیفیت و فیک گرفته تا برندهای خوشنام و با کیفیت، انتخاب صحیح با توجه به بودجه و نیاز صوتی کاربران، به امری پیچیده و سخت تبدیل شده است. از این رو مهندسین صدای دیجی صدا، با اتکا به تجربه و دانش فنی خود و با بررسی و تست های فنی از مدل های مختلف و با بیان شرایط فنی و امکاناتی که بلندگو در اختیار شما می گذارد و همچنین بررسی گارانتی و خدمات پس از فروش برندهای گوناگون در ایران، شما را در انتخاب بهترین بلندگو یاری می کنند.
پس از آنکه میکسر ، ابزارهای پردازش سیگنال و آمپلی فایرها به سیگنال­های صوتی شکل دادند، بلندگوها سیگنال­ های حاصل را به امواج صوتی فیزیکی تبدیل می­ کنند. در واقع، سیگنال­ های صوتی با استفاده از ولتاژ خروجی آمپلی فایر به حرکات رو به عقب و جلوی مخروط­ های (وفرها) بلندگو تبدیل می­ شوند و امواج صوتی شنیده شده توسط گوش­های مخاطب را می ­سازند.
نقش کلیدی بلندگوها در ارائه صدای با کیفیت به مخاطب بر همگان روشن است و کیفیت آنها تفاوت زیادی در این حوزه به وجود می­ آورند.
دانستن اندازه محل سخنرانی به انتخاب قدرت خروجی (توان خروجی بر حسب وات) و اندازه بلندگوهای مورد نیاز کمک زیادی می­ کند. به عنوان مثال، برای سالن­های کنفرانس و سخنرانی کوچک بلندگوهایی با توان حدود ۳۵۰-۵۰۰ وات کافیست، اما گروه­های موسیقی ، دی­جی­ ها بسته به محل اجرای خود به بلندگوهایی با توان ۵۰۰-۱۰۰۰ وات و یا حتی بیشتر نیاز دارند.
ادامه مطلب

انواع بلندگوهای و درایورها

بلندگوها برای بازتولید محدوده­ های فرکانسی مشخص طراحی شده­ اند. بلندگوهای اصطلاحا «فول رنج» معمولا شامل یک ووفر و یک توئیتر می باشند و به سیستم ۲-way موسومند. در برخی بلندگوهای PA یک درایور mid-range نیز وجود دارد؛ لذا این گروه از بلندگوها سیستم ­های ۳-way نامیده می­ شوند.
انواع بلندگوهای موجود در سیستم­ های صوتی و مشخصات آن­ها به شرح زیر است:

  • Woofer: کار این بلندگو بازتولید فرکانس­ های پایین و درایور آن از نوع مخروطی ۱۰ تا ۱۸ اینچی است.
  • محدوده فرکانسی: معمولا زیر ۵۰۰ هرتز
  • Mid-range: کار این بلندگو بازتولید فرکانس­ های میانی و درایور آن در برخی موارد از نوع مخروطی ۵ تا ۱۲ اینچی و در برخی موارد یک درایور متراکم ۲/۱-۲ تا ۴ اینچی نصب شده روی شیپور (horn) است.
  • محدوده فرکانسی: معمولا بین ۲۰۰ هرتز تا ۳ کیلوهرتز
  • Tweeter: کار این بلندگو بازتولید فرکانس­ های بالا و درایور آن از نوع مخروطی ۱-۲ اینچی یا درایور متراکم ۱ تا ۴ اینچی است.
  • محدوده فرکانسی: معمولا بین ۲ کیلوهرتز تا ۲۰ کیلوهرتز
  • ساب ووفر: کار این بلندگو بازتولید پایین­ ترین فرکانس­ ها و درایور آن از نوع مخروطی ۱۵-۲۴ اینچی است.
  • محدوده فرکانسی: به ندرت بالاتر از ۳۰۰ هرتز و معمولا در حدود ۳۰ هرتز یا پایین­تر

ادامه مطلب

انتخاب بلندگوها: اکتیو یا پسیو؟ کدام را انتخاب کنم؟

آیا افزودن ساب ووفر به مجموعه الزامی است؟

بلندگوهای مانیتور صحنه

نحوه تأثیر اتصال سری یا موازی بلندگوها بر سیستم صوتی

هنگام اتصال آمپلی فایر یا پاورمیکسر به بلندگوها باید مقادیر اهمی تجهیزات با هم مطابقت داشته باشند. با این حال، نحوه اتصال بلندگوها از نظر سری یا موازی بودن بر این الزامات تأثیر می ­گذارد. لذا، پیش از خرید ابزار مورد نیاز خود باید از نحوه تأثیر سیم­ کشی بر این الزامات آگاه باشید.
اتصال موازی بلندگوها در یک سیستم، مقدار اهمی (مقاومت) کل مدار را کاهش می دهد. مقاومت اسمی یک بلندگوی ۲-way اغلب ۸ اهم است. چنانچه دو بلندگوی ۲-way را به صورت موازی به یکدیگر متصل کنید، مقاومت اهمی ترکیب حاصل ۴ اهم خواهد بود. به همین ترتیب با اتصال موازی سه و چهار بلندگو این مقدار به ترتیب به ۲٫۶۷ و ۲ اهم کاهش خواهد یافت. هر چند امپدانس اسمی کوچکتر به معنای سهولت بیشتر در جاری شدن جریان الکتریسیته است، برخی آمپلی فایرها توانایی مدیریت یک سیستم ۲ اهمی را ندارند. بنابراین، پیش از اتصال بلندگوهای خود به دفترچه راهنما آمپلی فایر مراجعه نمایید و یا می توانید از مشاوران دیجی صدا در مورد تطبیق مقاومت سیستم خود راهنمایی بگیرید.
از سوی دیگر، اتصال سری بلندگوها به یکدیگر باعث ایجاد مقاومت بالاتر و افزایش امپدانس سیستم می شود. بنابراین، با اتصال سری دو بلندگوی ۸ اهمی مقاومت ۱۶ اهم خواهد بود. بنابراین، اگر چند بلندگوی یکسان با امپدانس پایین­ تر از امپدانس تقویت کننده داشته باشید، راه­ حل استفاده از اتصال سری است و شما می­ توانید با اتصال سری بلندگوها امپدانس مدار را افزایش دهید.
ادامه مطلب

کابل­ها و سایر ملزومات سیستم صدا

سایر ملزومات سیستم صوتی

نکته ­ها و ترفندها

نکات لازم در خرید تجهیزات صوتی باید توجه داشته باشید

آگاهی از ویژگی­ های مورد نظر پیش از اقدام به خرید بسیار مهم است. در ادامه به تعدادی از شرایط اصلی مطرح در زمینه خرید هر سیستم صوتی اشاره می­ شود که شما باید پیش از اقدام به خرید از آن آگاه باشید.
توان خروجی متوسط بلندگو: به معنای اندازه توان متوسط بلندگو در یک برنامه کاری دراز مدت است. گاهی اوقات (به اشتباه) این مشخصه در قالب توان RMS مطرح می­ شود. در ادامه به توضیح توان RMS می پردازیم
محدوده دینامیکی: به معنای اختلاف میان بلندترین و هموارترین بخش­ های یک سیگنال صوتی است (که معمولا بر حسب دسی­بل اندازه­ گیری می ­شود).
پاسخ فرکانسی: به بازه فرکانسی تولید شده توسط بلندگو اشاره دارد و نشان دهنده محدوده ای است که بلندگو به درستی قادر به تولید فرکانس های مختلف می باشد. محدوده فرکانسی شنوایی انسان بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز گسترده است. این ویژگی در مورد پاسخ­ های فرکانسی به مفهوم تلرانس اشاره دارد (تفاضل حداکثر مقدار خروجی با ورودی). اگر مقدار تلرانس ذکر نشده باشد، مقدار آن را به عنوان تلرانس استاندارد و برابر ±۳ dB قلمداد می­ کنیم.
توان پیک (Peak): به معنی حداکثر توان لحظه­ ای کار کوتاه مدت بلندگو است. اهمیت این ویژگی از اهمیت توانایی کار در یک برنامه کاری پیوسته (program watt) کمتر است.
توان مؤثر (RMS): مخفف Root mean square. یک استاندارد بین المللی جهت اندازه گیری قدرت خروجی فرکانس های تولید شده آمپلی فایر است. ریشه دوم متوسط (میانگین) مجذور کلیه مقادیر ولتاژهای لحظه ای یک شکل موج است. مقادیر RMS اسمی توان بلندگو، نسبتا کنسرواتیو هستند. گاهی اوقات توان program بلندگو RMS نامیده می­ شود، هر چند این کار از نظر فنی نادرست است.
ادامه مطلب

این باند ۴۰۰ هس یا ۵۰۰

سلام این باندا جفتی اند یا تکی؟؟؟

من یه جفت تو هیأت گذاشتم خیلی هم عالیه مخصوصآ برای مانیتور

قیمتش مناسبه نسبت به اکتیو بودنش.اما من opera 515 خریدم ازین بهتر بود مخصوصا قدرتش.

به نظرم باند متوسطی هست از لحاظ توان خروجی صدا و نباید زیاد بهش فشار آورد مخصوصا تو پلی بک حتما باید حواست بهش باشه که نسوزه
اما برای هیئت و سخنرانی و آمفی تئاتر و کاربردهای عمومی عالیه چون واقعا صدای شفاف و خوبی منتشر میکنه

از نظر شفافیت و تیزی صدا خیلی خوبه اما بیسش یکم کمه.برا هیئت به نظرم خیلی باید خوب باشه