ساب ووفر اکتیو وارفیدل WHARFEDALE DVP AX18B

تماس برای قیمت

جهت دریافت آخرین تغییر قیمت و تخفیفات شگفت انگیز مربوط به این محصولات، میتوانید ایمیل خود را در فرم زیر ثبت نمایید.

بزودی

اکتیو
18
600
1200
کنون/XLR
کنون/XLR
30-150Hz
132
چوب
38

تاریخچه Wharfedale Pro

تاریخچه شرکت وارفیدل


وارفیدل در سال 1932 توسط گیلبرت بریگز تأسیس شد و ابتدا تولیدکننده‌ بلندگوهای Hi-Fi بود که برندی بسیار مشهور است.
گیلبرت بریگز اولین بلندگوی خود را در شهر بازاری دنجی واقع در دره رودخانه وارف ساخت. منطقه‌ای که امروز با عنوان «وارفیدل» که محل تولد یکی از بزرگ‌ترین برندهای بلندگو شناخته می‌شود.
استعداد او در تولید بلندگو، نه تنها به لطف دانش فنی، بلکه به اشتیاق او به موسیقی بر میگردد. خودش پیانیست قابلی بود. اولین‌ تولیدات او جایزه‌ی اول و دوم مسابقه‌ی انجمن رادیوی بردفور بود و محصولات Hi-Fi وارفیدل ، تا به امروز جوایز زیادی را از آن خود کرده اند.
وارفیدل به عنوان برند Hi-Fi مبتکر این حوزه شناخته شده است و یکی از اولین بلندگوهای 2-Way را در سال 1945 تولید کرد و با پیتر واکر از شرکت کواد همکاری کرد و تکنولوژی کواد الکترونیکز و فناوری بلندگوهای وارفیدل را با هم ترکیب کردند.
شرکت وارفیدل در دهه ی 60 و 70 چوب ساج و پلاستیک‌های مدرن و در دهه‌ی 80 پراب اسکن لیزری (اسکالپ) و تکنیک‌های پلات برش چندگانه (فرسپ) را برای دقت صوتی معرفی کرد.
یکی از موفق‌ترین خطوط بلندگوی وارفیدل که تا به امروز در حال تولید هستند، مجموعه‌ی دیاموند وارفیدل است که اولین بار در 1981 وارد بازار شد.
این بلندگو رقابت را از این لحاظ تغییر داد که یک بلندگوی کوچک بود ولی با صدایی عظیم و این امر با استفاده از فناوری منحصر به فرد Driver آن محقق شد و این همان چیزی بود که بازار دنبال آن بود. مجموعه‌ی دیاموند تا به امروز در حال تولید است و دیاموند 220 بهترین بلندگو با قیمت زیر 200 پوند در مسابقه‌ی جوایز های‌فای 2014 شناخته شد.
در سال 1996، برند وارفیدل توسط گروه IAG تصاحب شد. این شرکت برند را یک مرحله جلوتر برد و برای رقابت با نیاز بازار در تولید بلندگوهای حرفه ای ، وارفیدل پرو متولد شد.
امروزه وارفیدل پرو به سهم خود نیروی پیشروی بازار رقابتی است. وارفیدل پرو مانند مجموعه‌ی پرفروش دیاموند در Hi-Fi موفقیت مشابهی کسب کرده است. محصولات بلندگوی این شرکت شامل Titan، WLA، و EVP-X ، برای مراسم‌ها و گروه‌های موسیقی استفاده می‌شوند و در استادیوم‌ها، کلوب‌های بزرگ، عبادتگاه‌ها و تئاترها به صورت حرفه‌ای نصب می‌شوند.
نمایش تمام محصولات وارفیدل

داستان پشتِ محصولات Wharefedale Pro

امروزه وارفیدل یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان حرفه بلندگو، در بریتانیا به حساب می آید.تمام محصولات این شرکت در پیشرفته­ترین مراکز تولید متعلق به گروه IAG تولید می­شود و در هر مرحله از فرآیند تولید استانداردهای سخت­گیرانه­ای رعایت می­شود. روش­کار خیلی دقیقی برای کنترل کیفی از سطح قطعات تا محصول نهایی به کار گرفته می­شود. این روش­کار منجر به محصول تمام­شدۀ عالی در بخش بندی بازار مربوطه می­شود که در مدت کار محصول به خوبی کار می­کند.
با سرمایه­گذاری مداوم روی تحقیق، توسعه، طراحی، و تولید، گروه IAG قصد روشن­اش را برای رشد برند وارفیدل و هویت جهانی آن نشان داده است. به کار گیری تخصص و بهترین فناوری­ها، تضمین می­کند که این برند نه تنها به بقایش ادامه می دهد بلکه موقعیت­اش را به عنوان بهترین برند در کلاس خود بهبود دهد.

تولید

vertical integration به این معناست که می­توانیم عملا هر قطعه از محصول را در محل تولید کنیم».
IAG کارخانه­ای کاملاً مورد تأیید ایزو 9001 دارد که از پیشرفته­ترین تجهیزات در خط تولید خود استفاده می­کند. از محصول خام تا تمام­شده، از تولید شاسی تا سیم­پیچ­های صوتی، و تولید PCB برای crossover و آمپلی فایر، تمام فرآیندها درون کارخانۀ جدید شرکت در جیان، جیانگشی، چین انجام می­شود.
از این طریق، گروه IAG ارزش پولی بی­همتایی در هر مرحله از تولید فراهم می­کند. این گروه از کابل تولیدی خودش برای سیم­پیچ­های درونی استفاده می­کند. مرکز تولید PCB متعلق به خود IAG از جدیدترین فناوری سوار کردن قطعات استفاده می­کند. مراکز AOI و ICT بورد PCB را آزمایش می­کنند. ماشین­های لحیم «بدون سرب» متعلق به خودِ IAG جدیدترین استاندارد مربوط به مواد خطرناک اروپا را رعایت می­کنند. محصولات گروه IAG از جمله مواد بسته­بندی سازگار با محیط زیست است. همچنین بسته بندی محصولات این شرکت کاملا با محیط زیست سازگار هستند. این گروه ماشین­های تزریق، قالب­ریزی، ریخته­گری، مهرزنی، آهنگری و چاپ خودش را دارد بلکه مجموعۀ کاملی از تجهیزات پرداخت ورق فلزی متعلق به AMADA ژاپن را در اختیار دارد.

کیفیت

در این شرکت، کیفیت هرگز فدا نمی­شود. با کنترل کیفیت IAG بر هر فرآیند، زمانی که تأمین­کنندگان گوناگونی وجود دارند، می­توان به شکل کارآمدتری فرآیند تولید را کنترل کرد. در هر مرحله از تولید، مکانیسم ترخیصی به کار گرفته می­شود که تضمین می­کند تمام قطعات استانداردهای لازم را داشته باشند. علاوه بر این، هر محصول تمام­شده پیش از آنکه برای توزیع ارسال شود به صورت کامل آزمایش می­شود. پیش از بارگیری، محصولات الکترونیکی برای 24 ساعت مداوم آزمایش می­شوند.
گروه IAG بیش از 1500 کارمند تمام­وقت دارد. کارکنان این شرکت از محیط کاری تمیز و امنی در کارخانۀ جدید این برند بهرمند هستند که چنین سطح امکانات را می توان در تولیدکنندگان بزرگ با فناوری بالا یافت کرد. اسکان، غذا، و یونیفرم، و همچنین تجهیزات سلامت و ایمنی لازم برای کار در اختیار تمام کارکنان گذاشته می­شود. کارکنان برای استفادۀ کارآمد از تجهیزات به صورت کامل آموزش داده می­شوند. دست آخر تمام کارکنان توسط متخصصین خارجی شرکت که در فناوری­های پیشرفتۀ لحیم­زنی و تولید تخصص دارند آموزش داده می­شوند و تمام مهارت­های لازم را برای رعایت مجموعه استانداردهایی باکیفیتِ برند Wharefedale و گروه IAG دارند.

تحقیق و توسعه

گرچه تولید صرفاً در چین انجام می­شود، طراحان IAG از بهترین­ها در حوزۀ خودشان هستند. تحقیق و توسعه در مقیاس بین­المللی توسط طراحان و مهندسین الکترونیکی از بریتانیا، ژاپن، چین، و هنگ­کنگ صورت می­گیرد.
در کارخانۀ شنزن پشتیبانی زیادی از تحقیق و توسعه می­شود. از جمله پیشرفته­ترین مراکز 2D، CAD، و مدلسازی می­توانند به سرعت به نیازهای بخش­های دیگر پاسخ دهند. چون IAG حتی قطعاتش را تولید می­کند، می­تواند نمونه­های اولیۀ محصولات را با استقاده از قطعات واقعی تولید کند و سپس آنها را به عنوان بخشی از فرآیندی واحد بهینه سازد. یعنی این گروه می­تواند از طراحی تا عرضۀ محصول به بازار را با قطعات دارای طراحی سفارشی در زمانی کمتر با نتایج بسیار پیش­بینی­پذیرتری ارائه کند. پیشرفته­ترین تکنیک­ها و تجهیزات تولید به این معنی است کهWharefedale می­تواند تکنیک­ها و مواد پیشرفته­تری را در قیاس با رقبا به کار گیرد.
به علاوه با دانشگاه­های محلی نیز روی پیشرفته­ترین برنامه­های تحقیقاتیِ که هدف­شان پیشبرد فناوری است همکاری می­شود. تحقیق و توسعه در مقیاس جهانی ادامه خواهد یافت تا به سرعت به نیازمندی­های بازارها پاسخ داده شود و این گروه از رقبای صنعت جلو بزند. تمام این مسائل موجب می­شود که محصولاتWharefedale بهتری در اختیار توزیع کنندگان و مصرف­کنندگان نهایی قرار گیرد.

فروش و بازاریابی

بخش­های فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش همه در دفتر شنزن واقع­اند. این موضوع سبب کار تیمی نزدیک و به حداکثر رساندن ارتباط درونی می­شود که باعث توسعۀ فرآیندهای داخلی در کارخانه­های واقع در شنزن (جیان) و شرکت تابعه در بریتانیا می­شود. با همکاری نزدیک با کانال­های توزیع بین­المللی،وارفیدلموقعیت قوی خود را در بازار جهانی تضمین کرده است.
گروه IAG از پایگاه تولید خود و با استفاده از زنجیرۀ تأمین ساده و سازمان­یافته محصولات را به صورت مستقیم به بیش از 100 کشور در سرتاسر جهان ارسال می­کند. با استفاده از پیشرفته­ترین سیستم­های برنامه­ریزی منابع تولید (MRS)، جدول زمانی بسیار دقیق تولید تضمین می­کند که موجودی محصولات در سرتاسر گروه به دقت کنترل شود.

بریتانیا

IAG UK در هانتینگدون، قلب صنعت صدای بریتانیا، واقع است. این گروه 59000 فوت مربع انبار در ایدل برادفور دارد که فقط پنج مایل از کارخانۀ اصلی Wharefedale Wireless Worls فاصله دارد. از اینجا، این گروه تمام برندهای Hi-Fi و محصولاتWharefedale را در سرتاسر بریتانیا و ایرلند توزیع می­کند. IAG UK در هنگام شکل­گیری IAG در سپتامبر 1997 و با خرید کسب­وکارهای Wharefedale و Quad برپا شد. از آن زمان مهندسین الکترونیک و طراحی محصول بریتانیا نقشی پیشرو در ساخت بسیاری از محصولات این گروه داشته­اند.
بخش خدمات نیز به نیازهای مشتری دربارۀ محصولات کنونی IAG پاسخ می­دهد و همچنین قطعات یدکی و لوازم جوانبی ارائه می­کند. بخش خدمات IAG UK با بیش از 80 سال تجربۀ کاریِ کارکنانش در حوزۀ محصولات IAG در میان معتبرترین نهادها در تجارت صدا است.

خلاصه

وارفیدل، هدف تولید تجهیزات تقویت صدای باکیفیت و به صرفه برای موزیسین­ها (حرفه­ای و آماتور) و تأسیسات شرکتی از کلاب­های شبانه گرفته تا مراکز خرید است.
این برند با عشق به موسیقی و کنترل کیفی سخت­گیرانه که سرچشمۀ آن یکی از مشهورترین شرکت­های بلندگوی جهان است و پایایی و ارزش فراوانش مشهور است و به این موضوع افتخار می­کند.

راهنمای خرید ساب وفر

راهنمای خرید بلندگو برای سیستم صوتی


امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تنوع گوناگون از بلندگوها با برندهای مختلف از جنس های بی کیفیت و فیک گرفته تا برندهای خوشنام و با کیفیت، انتخاب صحیح با توجه به بودجه و نیاز صوتی کاربران، به امری پیچیده و سخت تبدیل شده است. از این رو مهندسین صدای دیجی صدا، با اتکا به تجربه و دانش فنی خود و با بررسی و تست های فنی از مدل های مختلف و با بیان شرایط فنی و امکاناتی که بلندگو در اختیار شما می گذارد و همچنین بررسی گارانتی و خدمات پس از فروش برندهای گوناگون در ایران، شما را در انتخاب بهترین بلندگو یاری می کنند.
پس از آنکه میکسر ، ابزارهای پردازش سیگنال و آمپلی فایرها به سیگنال­های صوتی شکل دادند، بلندگوها سیگنال­ های حاصل را به امواج صوتی فیزیکی تبدیل می­ کنند. در واقع، سیگنال­ های صوتی با استفاده از ولتاژ خروجی آمپلی فایر به حرکات رو به عقب و جلوی مخروط­ های (وفرها) بلندگو تبدیل می­ شوند و امواج صوتی شنیده شده توسط گوش­های مخاطب را می ­سازند.
نقش کلیدی بلندگوها در ارائه صدای با کیفیت به مخاطب بر همگان روشن است و کیفیت آنها تفاوت زیادی در این حوزه به وجود می­ آورند.
دانستن اندازه محل سخنرانی به انتخاب قدرت خروجی (توان خروجی بر حسب وات) و اندازه بلندگوهای مورد نیاز کمک زیادی می­ کند. به عنوان مثال، برای سالن­های کنفرانس و سخنرانی کوچک بلندگوهایی با توان حدود ۳۵۰-۵۰۰ وات کافیست، اما گروه­های موسیقی ، دی­جی­ ها بسته به محل اجرای خود به بلندگوهایی با توان ۵۰۰-۱۰۰۰ وات و یا حتی بیشتر نیاز دارند.
ادامه مطلب

انواع بلندگوهای و درایورها

بلندگوها برای بازتولید محدوده­ های فرکانسی مشخص طراحی شده­ اند. بلندگوهای اصطلاحا «فول رنج» معمولا شامل یک ووفر و یک توئیتر می باشند و به سیستم ۲-way موسومند. در برخی بلندگوهای PA یک درایور mid-range نیز وجود دارد؛ لذا این گروه از بلندگوها سیستم ­های ۳-way نامیده می­ شوند.
انواع بلندگوهای موجود در سیستم­ های صوتی و مشخصات آن­ها به شرح زیر است:

  • Woofer: کار این بلندگو بازتولید فرکانس­ های پایین و درایور آن از نوع مخروطی ۱۰ تا ۱۸ اینچی است.
  • محدوده فرکانسی: معمولا زیر ۵۰۰ هرتز
  • Mid-range: کار این بلندگو بازتولید فرکانس­ های میانی و درایور آن در برخی موارد از نوع مخروطی ۵ تا ۱۲ اینچی و در برخی موارد یک درایور متراکم ۲/۱-۲ تا ۴ اینچی نصب شده روی شیپور (horn) است.
  • محدوده فرکانسی: معمولا بین ۲۰۰ هرتز تا ۳ کیلوهرتز
  • Tweeter: کار این بلندگو بازتولید فرکانس­ های بالا و درایور آن از نوع مخروطی ۱-۲ اینچی یا درایور متراکم ۱ تا ۴ اینچی است.
  • محدوده فرکانسی: معمولا بین ۲ کیلوهرتز تا ۲۰ کیلوهرتز
  • ساب ووفر: کار این بلندگو بازتولید پایین­ ترین فرکانس­ ها و درایور آن از نوع مخروطی ۱۵-۲۴ اینچی است.
  • محدوده فرکانسی: به ندرت بالاتر از ۳۰۰ هرتز و معمولا در حدود ۳۰ هرتز یا پایین­تر

ادامه مطلب

انتخاب بلندگوها: اکتیو یا پسیو؟ کدام را انتخاب کنم؟

آیا افزودن ساب ووفر به مجموعه الزامی است؟

بلندگوهای مانیتور صحنه

نحوه تأثیر اتصال سری یا موازی بلندگوها بر سیستم صوتی

هنگام اتصال آمپلی فایر یا پاورمیکسر به بلندگوها باید مقادیر اهمی تجهیزات با هم مطابقت داشته باشند. با این حال، نحوه اتصال بلندگوها از نظر سری یا موازی بودن بر این الزامات تأثیر می ­گذارد. لذا، پیش از خرید ابزار مورد نیاز خود باید از نحوه تأثیر سیم­ کشی بر این الزامات آگاه باشید.
اتصال موازی بلندگوها در یک سیستم، مقدار اهمی (مقاومت) کل مدار را کاهش می دهد. مقاومت اسمی یک بلندگوی ۲-way اغلب ۸ اهم است. چنانچه دو بلندگوی ۲-way را به صورت موازی به یکدیگر متصل کنید، مقاومت اهمی ترکیب حاصل ۴ اهم خواهد بود. به همین ترتیب با اتصال موازی سه و چهار بلندگو این مقدار به ترتیب به ۲٫۶۷ و ۲ اهم کاهش خواهد یافت. هر چند امپدانس اسمی کوچکتر به معنای سهولت بیشتر در جاری شدن جریان الکتریسیته است، برخی آمپلی فایرها توانایی مدیریت یک سیستم ۲ اهمی را ندارند. بنابراین، پیش از اتصال بلندگوهای خود به دفترچه راهنما آمپلی فایر مراجعه نمایید و یا می توانید از مشاوران دیجی صدا در مورد تطبیق مقاومت سیستم خود راهنمایی بگیرید.
از سوی دیگر، اتصال سری بلندگوها به یکدیگر باعث ایجاد مقاومت بالاتر و افزایش امپدانس سیستم می شود. بنابراین، با اتصال سری دو بلندگوی ۸ اهمی مقاومت ۱۶ اهم خواهد بود. بنابراین، اگر چند بلندگوی یکسان با امپدانس پایین­ تر از امپدانس تقویت کننده داشته باشید، راه­ حل استفاده از اتصال سری است و شما می­ توانید با اتصال سری بلندگوها امپدانس مدار را افزایش دهید.
ادامه مطلب

کابل­ها و سایر ملزومات سیستم صدا

سایر ملزومات سیستم صوتی

نکته ­ها و ترفندها

نکات لازم در خرید تجهیزات صوتی باید توجه داشته باشید

آگاهی از ویژگی­ های مورد نظر پیش از اقدام به خرید بسیار مهم است. در ادامه به تعدادی از شرایط اصلی مطرح در زمینه خرید هر سیستم صوتی اشاره می­ شود که شما باید پیش از اقدام به خرید از آن آگاه باشید.
توان خروجی متوسط بلندگو: به معنای اندازه توان متوسط بلندگو در یک برنامه کاری دراز مدت است. گاهی اوقات (به اشتباه) این مشخصه در قالب توان RMS مطرح می­ شود. در ادامه به توضیح توان RMS می پردازیم
محدوده دینامیکی: به معنای اختلاف میان بلندترین و هموارترین بخش­ های یک سیگنال صوتی است (که معمولا بر حسب دسی­بل اندازه­ گیری می ­شود).
پاسخ فرکانسی: به بازه فرکانسی تولید شده توسط بلندگو اشاره دارد و نشان دهنده محدوده ای است که بلندگو به درستی قادر به تولید فرکانس های مختلف می باشد. محدوده فرکانسی شنوایی انسان بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز گسترده است. این ویژگی در مورد پاسخ­ های فرکانسی به مفهوم تلرانس اشاره دارد (تفاضل حداکثر مقدار خروجی با ورودی). اگر مقدار تلرانس ذکر نشده باشد، مقدار آن را به عنوان تلرانس استاندارد و برابر ±۳ dB قلمداد می­ کنیم.
توان پیک (Peak): به معنی حداکثر توان لحظه­ ای کار کوتاه مدت بلندگو است. اهمیت این ویژگی از اهمیت توانایی کار در یک برنامه کاری پیوسته (program watt) کمتر است.
توان مؤثر (RMS): مخفف Root mean square. یک استاندارد بین المللی جهت اندازه گیری قدرت خروجی فرکانس های تولید شده آمپلی فایر است. ریشه دوم متوسط (میانگین) مجذور کلیه مقادیر ولتاژهای لحظه ای یک شکل موج است. مقادیر RMS اسمی توان بلندگو، نسبتا کنسرواتیو هستند. گاهی اوقات توان program بلندگو RMS نامیده می­ شود، هر چند این کار از نظر فنی نادرست است.
ادامه مطلب