حداقل تعداد برای خرید این محصول : 1
وارفیدل در سال 1932 توسط گیلبرت بریگز تأسیس شد و ابتدا تولیدکننده بلندگوهای Hi-Fi بود که برندی بسیار مشهور است.
گیلبرت بریگز اولین بلندگوی خود را در شهر بازاری دنجی واقع در دره رودخانه وارف ساخت. منطقهای که امروز با عنوان «وارفیدل» که محل تولد یکی از بزرگترین برندهای بلندگو شناخته میشود.
استعداد او در تولید بلندگو، نه تنها به لطف دانش فنی، بلکه به اشتیاق او به موسیقی بر میگردد. خودش پیانیست قابلی بود. اولین تولیدات او جایزهی اول و دوم مسابقهی انجمن رادیوی بردفور بود و محصولات Hi-Fi وارفیدل ، تا به امروز جوایز زیادی را از آن خود کرده اند.
وارفیدل به عنوان برند Hi-Fi مبتکر این حوزه شناخته شده است و یکی از اولین بلندگوهای 2-Way را در سال 1945 تولید کرد و با پیتر واکر از شرکت کواد همکاری کرد و تکنولوژی کواد الکترونیکز و فناوری بلندگوهای وارفیدل را با هم ترکیب کردند.
شرکت وارفیدل در دهه ی 60 و 70 چوب ساج و پلاستیکهای مدرن و در دههی 80 پراب اسکن لیزری (اسکالپ) و تکنیکهای پلات برش چندگانه (فرسپ) را برای دقت صوتی معرفی کرد.
یکی از موفقترین خطوط بلندگوی وارفیدل که تا به امروز در حال تولید هستند، مجموعهی دیاموند وارفیدل است که اولین بار در 1981 وارد بازار شد.
این بلندگو رقابت را از این لحاظ تغییر داد که یک بلندگوی کوچک بود ولی با صدایی عظیم و این امر با استفاده از فناوری منحصر به فرد Driver آن محقق شد و این همان چیزی بود که بازار دنبال آن بود. مجموعهی دیاموند تا به امروز در حال تولید است و دیاموند 220 بهترین بلندگو با قیمت زیر 200 پوند در مسابقهی جوایز هایفای 2014 شناخته شد.
در سال 1996، برند وارفیدل توسط گروه IAG تصاحب شد. این شرکت برند را یک مرحله جلوتر برد و برای رقابت با نیاز بازار در تولید بلندگوهای حرفه ای ، وارفیدل پرو متولد شد.
امروزه وارفیدل پرو به سهم خود نیروی پیشروی بازار رقابتی است. وارفیدل پرو مانند مجموعهی پرفروش دیاموند در Hi-Fi موفقیت مشابهی کسب کرده است. محصولات بلندگوی این شرکت شامل Titan، WLA، و EVP-X ، برای مراسمها و گروههای موسیقی استفاده میشوند و در استادیومها، کلوبهای بزرگ، عبادتگاهها و تئاترها به صورت حرفهای نصب میشوند.
نمایش تمام محصولات وارفیدل
امروزه وارفیدل یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان حرفه بلندگو، در بریتانیا به حساب می آید.تمام محصولات این شرکت در پیشرفتهترین مراکز تولید متعلق به گروه IAG تولید میشود و در هر مرحله از فرآیند تولید استانداردهای سختگیرانهای رعایت میشود. روشکار خیلی دقیقی برای کنترل کیفی از سطح قطعات تا محصول نهایی به کار گرفته میشود. این روشکار منجر به محصول تمامشدۀ عالی در بخش بندی بازار مربوطه میشود که در مدت کار محصول به خوبی کار میکند.
با سرمایهگذاری مداوم روی تحقیق، توسعه، طراحی، و تولید، گروه IAG قصد روشناش را برای رشد برند وارفیدل و هویت جهانی آن نشان داده است. به کار گیری تخصص و بهترین فناوریها، تضمین میکند که این برند نه تنها به بقایش ادامه می دهد بلکه موقعیتاش را به عنوان بهترین برند در کلاس خود بهبود دهد.
vertical integration به این معناست که میتوانیم عملا هر قطعه از محصول را در محل تولید کنیم».
IAG کارخانهای کاملاً مورد تأیید ایزو 9001 دارد که از پیشرفتهترین تجهیزات در خط تولید خود استفاده میکند. از محصول خام تا تمامشده، از تولید شاسی تا سیمپیچهای صوتی، و تولید PCB برای crossover و آمپلی فایر، تمام فرآیندها درون کارخانۀ جدید شرکت در جیان، جیانگشی، چین انجام میشود.
از این طریق، گروه IAG ارزش پولی بیهمتایی در هر مرحله از تولید فراهم میکند. این گروه از کابل تولیدی خودش برای سیمپیچهای درونی استفاده میکند. مرکز تولید PCB متعلق به خود IAG از جدیدترین فناوری سوار کردن قطعات استفاده میکند. مراکز AOI و ICT بورد PCB را آزمایش میکنند. ماشینهای لحیم «بدون سرب» متعلق به خودِ IAG جدیدترین استاندارد مربوط به مواد خطرناک اروپا را رعایت میکنند. محصولات گروه IAG از جمله مواد بستهبندی سازگار با محیط زیست است. همچنین بسته بندی محصولات این شرکت کاملا با محیط زیست سازگار هستند. این گروه ماشینهای تزریق، قالبریزی، ریختهگری، مهرزنی، آهنگری و چاپ خودش را دارد بلکه مجموعۀ کاملی از تجهیزات پرداخت ورق فلزی متعلق به AMADA ژاپن را در اختیار دارد.
در این شرکت، کیفیت هرگز فدا نمیشود. با کنترل کیفیت IAG بر هر فرآیند، زمانی که تأمینکنندگان گوناگونی وجود دارند، میتوان به شکل کارآمدتری فرآیند تولید را کنترل کرد. در هر مرحله از تولید، مکانیسم ترخیصی به کار گرفته میشود که تضمین میکند تمام قطعات استانداردهای لازم را داشته باشند. علاوه بر این، هر محصول تمامشده پیش از آنکه برای توزیع ارسال شود به صورت کامل آزمایش میشود. پیش از بارگیری، محصولات الکترونیکی برای 24 ساعت مداوم آزمایش میشوند.
گروه IAG بیش از 1500 کارمند تماموقت دارد. کارکنان این شرکت از محیط کاری تمیز و امنی در کارخانۀ جدید این برند بهرمند هستند که چنین سطح امکانات را می توان در تولیدکنندگان بزرگ با فناوری بالا یافت کرد. اسکان، غذا، و یونیفرم، و همچنین تجهیزات سلامت و ایمنی لازم برای کار در اختیار تمام کارکنان گذاشته میشود. کارکنان برای استفادۀ کارآمد از تجهیزات به صورت کامل آموزش داده میشوند. دست آخر تمام کارکنان توسط متخصصین خارجی شرکت که در فناوریهای پیشرفتۀ لحیمزنی و تولید تخصص دارند آموزش داده میشوند و تمام مهارتهای لازم را برای رعایت مجموعه استانداردهایی باکیفیتِ برند Wharefedale و گروه IAG دارند.
گرچه تولید صرفاً در چین انجام میشود، طراحان IAG از بهترینها در حوزۀ خودشان هستند. تحقیق و توسعه در مقیاس بینالمللی توسط طراحان و مهندسین الکترونیکی از بریتانیا، ژاپن، چین، و هنگکنگ صورت میگیرد.
در کارخانۀ شنزن پشتیبانی زیادی از تحقیق و توسعه میشود. از جمله پیشرفتهترین مراکز 2D، CAD، و مدلسازی میتوانند به سرعت به نیازهای بخشهای دیگر پاسخ دهند. چون IAG حتی قطعاتش را تولید میکند، میتواند نمونههای اولیۀ محصولات را با استقاده از قطعات واقعی تولید کند و سپس آنها را به عنوان بخشی از فرآیندی واحد بهینه سازد. یعنی این گروه میتواند از طراحی تا عرضۀ محصول به بازار را با قطعات دارای طراحی سفارشی در زمانی کمتر با نتایج بسیار پیشبینیپذیرتری ارائه کند. پیشرفتهترین تکنیکها و تجهیزات تولید به این معنی است کهWharefedale میتواند تکنیکها و مواد پیشرفتهتری را در قیاس با رقبا به کار گیرد.
به علاوه با دانشگاههای محلی نیز روی پیشرفتهترین برنامههای تحقیقاتیِ که هدفشان پیشبرد فناوری است همکاری میشود. تحقیق و توسعه در مقیاس جهانی ادامه خواهد یافت تا به سرعت به نیازمندیهای بازارها پاسخ داده شود و این گروه از رقبای صنعت جلو بزند. تمام این مسائل موجب میشود که محصولاتWharefedale بهتری در اختیار توزیع کنندگان و مصرفکنندگان نهایی قرار گیرد.
بخشهای فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش همه در دفتر شنزن واقعاند. این موضوع سبب کار تیمی نزدیک و به حداکثر رساندن ارتباط درونی میشود که باعث توسعۀ فرآیندهای داخلی در کارخانههای واقع در شنزن (جیان) و شرکت تابعه در بریتانیا میشود. با همکاری نزدیک با کانالهای توزیع بینالمللی،وارفیدلموقعیت قوی خود را در بازار جهانی تضمین کرده است.
گروه IAG از پایگاه تولید خود و با استفاده از زنجیرۀ تأمین ساده و سازمانیافته محصولات را به صورت مستقیم به بیش از 100 کشور در سرتاسر جهان ارسال میکند. با استفاده از پیشرفتهترین سیستمهای برنامهریزی منابع تولید (MRS)، جدول زمانی بسیار دقیق تولید تضمین میکند که موجودی محصولات در سرتاسر گروه به دقت کنترل شود.
IAG UK در هانتینگدون، قلب صنعت صدای بریتانیا، واقع است. این گروه 59000 فوت مربع انبار در ایدل برادفور دارد که فقط پنج مایل از کارخانۀ اصلی Wharefedale Wireless Worls فاصله دارد. از اینجا، این گروه تمام برندهای Hi-Fi و محصولاتWharefedale را در سرتاسر بریتانیا و ایرلند توزیع میکند. IAG UK در هنگام شکلگیری IAG در سپتامبر 1997 و با خرید کسبوکارهای Wharefedale و Quad برپا شد. از آن زمان مهندسین الکترونیک و طراحی محصول بریتانیا نقشی پیشرو در ساخت بسیاری از محصولات این گروه داشتهاند.
بخش خدمات نیز به نیازهای مشتری دربارۀ محصولات کنونی IAG پاسخ میدهد و همچنین قطعات یدکی و لوازم جوانبی ارائه میکند. بخش خدمات IAG UK با بیش از 80 سال تجربۀ کاریِ کارکنانش در حوزۀ محصولات IAG در میان معتبرترین نهادها در تجارت صدا است.
وارفیدل، هدف تولید تجهیزات تقویت صدای باکیفیت و به صرفه برای موزیسینها (حرفهای و آماتور) و تأسیسات شرکتی از کلابهای شبانه گرفته تا مراکز خرید است.
این برند با عشق به موسیقی و کنترل کیفی سختگیرانه که سرچشمۀ آن یکی از مشهورترین شرکتهای بلندگوی جهان است و پایایی و ارزش فراوانش مشهور است و به این موضوع افتخار میکند.
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و تنوع گوناگون از بلندگوها با برندهای مختلف از جنس های بی کیفیت و فیک گرفته تا برندهای خوشنام و با کیفیت، انتخاب صحیح با توجه به بودجه و نیاز صوتی کاربران، به امری پیچیده و سخت تبدیل شده است. از این رو مهندسین صدای دیجی صدا، با اتکا به تجربه و دانش فنی خود و با بررسی و تست های فنی از مدل های مختلف و با بیان شرایط فنی و امکاناتی که بلندگو در اختیار شما می گذارد و همچنین بررسی گارانتی و خدمات پس از فروش برندهای گوناگون در ایران، شما را در انتخاب بهترین بلندگو یاری می کنند.
پس از آنکه میکسر ، ابزارهای پردازش سیگنال و آمپلی فایرها به سیگنالهای صوتی شکل دادند، بلندگوها سیگنال های حاصل را به امواج صوتی فیزیکی تبدیل می کنند. در واقع، سیگنال های صوتی با استفاده از ولتاژ خروجی آمپلی فایر به حرکات رو به عقب و جلوی مخروط های (وفرها) بلندگو تبدیل می شوند و امواج صوتی شنیده شده توسط گوشهای مخاطب را می سازند.
نقش کلیدی بلندگوها در ارائه صدای با کیفیت به مخاطب بر همگان روشن است و کیفیت آنها تفاوت زیادی در این حوزه به وجود می آورند.
دانستن اندازه محل سخنرانی به انتخاب قدرت خروجی (توان خروجی بر حسب وات) و اندازه بلندگوهای مورد نیاز کمک زیادی می کند. به عنوان مثال، برای سالنهای کنفرانس و سخنرانی کوچک بلندگوهایی با توان حدود ۳۵۰-۵۰۰ وات کافیست، اما گروههای موسیقی ، دیجی ها بسته به محل اجرای خود به بلندگوهایی با توان ۵۰۰-۱۰۰۰ وات و یا حتی بیشتر نیاز دارند.
ادامه مطلب
هنگام اتصال آمپلی فایر یا پاورمیکسر به بلندگوها باید مقادیر اهمی تجهیزات با هم مطابقت داشته باشند. با این حال، نحوه اتصال بلندگوها از نظر سری یا موازی بودن بر این الزامات تأثیر می گذارد. لذا، پیش از خرید ابزار مورد نیاز خود باید از نحوه تأثیر سیم کشی بر این الزامات آگاه باشید.
اتصال موازی بلندگوها در یک سیستم، مقدار اهمی (مقاومت) کل مدار را کاهش می دهد. مقاومت اسمی یک بلندگوی ۲-way اغلب ۸ اهم است. چنانچه دو بلندگوی ۲-way را به صورت موازی به یکدیگر متصل کنید، مقاومت اهمی ترکیب حاصل ۴ اهم خواهد بود. به همین ترتیب با اتصال موازی سه و چهار بلندگو این مقدار به ترتیب به ۲٫۶۷ و ۲ اهم کاهش خواهد یافت. هر چند امپدانس اسمی کوچکتر به معنای سهولت بیشتر در جاری شدن جریان الکتریسیته است، برخی آمپلی فایرها توانایی مدیریت یک سیستم ۲ اهمی را ندارند. بنابراین، پیش از اتصال بلندگوهای خود به دفترچه راهنما آمپلی فایر مراجعه نمایید و یا می توانید از مشاوران دیجی صدا در مورد تطبیق مقاومت سیستم خود راهنمایی بگیرید.
از سوی دیگر، اتصال سری بلندگوها به یکدیگر باعث ایجاد مقاومت بالاتر و افزایش امپدانس سیستم می شود. بنابراین، با اتصال سری دو بلندگوی ۸ اهمی مقاومت ۱۶ اهم خواهد بود. بنابراین، اگر چند بلندگوی یکسان با امپدانس پایین تر از امپدانس تقویت کننده داشته باشید، راه حل استفاده از اتصال سری است و شما می توانید با اتصال سری بلندگوها امپدانس مدار را افزایش دهید.
ادامه مطلب
آگاهی از ویژگی های مورد نظر پیش از اقدام به خرید بسیار مهم است. در ادامه به تعدادی از شرایط اصلی مطرح در زمینه خرید هر سیستم صوتی اشاره می شود که شما باید پیش از اقدام به خرید از آن آگاه باشید.
توان خروجی متوسط بلندگو: به معنای اندازه توان متوسط بلندگو در یک برنامه کاری دراز مدت است. گاهی اوقات (به اشتباه) این مشخصه در قالب توان RMS مطرح می شود. در ادامه به توضیح توان RMS می پردازیم
محدوده دینامیکی: به معنای اختلاف میان بلندترین و هموارترین بخش های یک سیگنال صوتی است (که معمولا بر حسب دسیبل اندازه گیری می شود).
پاسخ فرکانسی: به بازه فرکانسی تولید شده توسط بلندگو اشاره دارد و نشان دهنده محدوده ای است که بلندگو به درستی قادر به تولید فرکانس های مختلف می باشد. محدوده فرکانسی شنوایی انسان بین ۲۰ هرتز تا ۲۰ کیلوهرتز گسترده است. این ویژگی در مورد پاسخ های فرکانسی به مفهوم تلرانس اشاره دارد (تفاضل حداکثر مقدار خروجی با ورودی). اگر مقدار تلرانس ذکر نشده باشد، مقدار آن را به عنوان تلرانس استاندارد و برابر ±۳ dB قلمداد می کنیم.
توان پیک (Peak): به معنی حداکثر توان لحظه ای کار کوتاه مدت بلندگو است. اهمیت این ویژگی از اهمیت توانایی کار در یک برنامه کاری پیوسته (program watt) کمتر است.
توان مؤثر (RMS): مخفف Root mean square. یک استاندارد بین المللی جهت اندازه گیری قدرت خروجی فرکانس های تولید شده آمپلی فایر است. ریشه دوم متوسط (میانگین) مجذور کلیه مقادیر ولتاژهای لحظه ای یک شکل موج است. مقادیر RMS اسمی توان بلندگو، نسبتا کنسرواتیو هستند. گاهی اوقات توان program بلندگو RMS نامیده می شود، هر چند این کار از نظر فنی نادرست است.
ادامه مطلب
فروشگاه ما را دنبال کنید