آمپلی فایر وارفیدل Wharfedale CPD4800

تومان 8.380.000

جهت دریافت آخرین تغییر قیمت و تخفیفات شگفت انگیز مربوط به این محصولات، میتوانید ایمیل خود را در فرم زیر ثبت نمایید.

راهنمای خرید آمپلی فایر و تقویت کننده صدا

مشخصاتی از آمپلی فایر که باید در نظر بگیرید

در ارزیابی آمپلی فایرها، مشخصات در محدود کردن گزینه‌های انتخابی به شما کمک می‌کنند. اما چنان‌که در ادامه خواهید دید، تولیدکنندگان این مشخصات را به شیوه‌های متفاوتی محاسبه می‌کنند. درک مفهوم اعداد و چگونگی محاسبه آنها در خرید هوشمندانه به شما کمک می‌کند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید

تطبیق تقویت‌کننده و بلندگوها

تطابق توان بین تقویت‌کننده و بلندگوها ممکن است کمی گیج‌کننده باشد. ما یک سری راهنمایی کلی در این زمینه برای شما ارائه می کنیم. به شما برای دستیابی به بهترین عملکرد توصیه می شود که میزان وات program بلندگوهای خود را معادل وات خروجی RMS یا پیوسته آمپلی فایر انتخاب کنید.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید

یک وات چیست؟

حالت‌های آمپلی فایر

با جستجو در بین مدل‌های مختلف آمپلی فایر، خواهید دید کانال‌های بسیاری از این آمپلی فایرها را بر حسب نیاز خود می‌توانید با پیکربندی‌های مختلفی تنظیم کنید.

در حالت استریو (stereo mode)، دو منبع مانند خروجی‌های چپ و راست میکسر صوتی به آمپلی فایر متصل شده و هر کدام از آنها به صورت مجزا و جدا از هم کار می کنند. سپس این کانال‌ها را از طریق اتصالات خروجی آنها به بلندگوها متصل می‌کنند تا صدای صحنه استریو ایجاد شود.

در حالت موازی  (parallel mode)، یک منبع صوتی واحد به هر دو کانال تقویت‌کننده متصل می‌شود. با این کار به هر دو بلندگو یک سیگنال مشابه از خروجی‌ها ارسال می‌شود. در این حالت تنها نیاز است یک ورودی به آمپلی فایر داده شود و سپس آمپلی فایر به صورت خودکار هر چند کانال ورودی آمپلی فایر را از همان ورودی تغذیه و تکثیر می کند.

در حالت بریج (bridge mode) ، آمپلی فایر استریو به یک تقویت‌کننده مونوی قدرتمندتر تبدیل می‌شود که از قدرت هر دو کانال بهره‌برداری می‌کند. یعنی توان هر دو کانال جهت تقویت سیگنال ورودی به صورت مونو استفاده و نتیجه ی آن در خروجی آمپلی فایر به صورت توان مظاعف دیده می شود.

مشخصات آمپلی فایر اغلب بیانگر توان خروجی در حالت‌های استریو و بریج می باشد. در هنگام استفاده از تقویت‌کننده در حالت بریج ، باید به تمام اخطارهای مندرج در دفترچه راهنمای سازنده توجه کرد تا از آسیب به بلندگوها پیشگیری شود.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید

مفهوم کلاس D چیست؟

حاشیه اطمینان (Headroom)

در اجراهای موسیقی زنده، سطوح صدا مرتباً تغییر می‌کند. اوج‌های لحظه‌ای موسیقی می‌توانند فشار زیادی بر سیستم عمومی وارد کنند. از قابلیت تحمل تقویت‌کننده‌ها و بلندگوها در برابر این اوج‌های لحظه‌ای بدون به وجود آمدن اعوجاج اطمینان حاصل کنید. به این منظور، تقویت‌کننده نیاز به قدرت ذخیره کافی یا به اصطلاح مهندسان صوت حاشیه اطمینان یا Headroom دارد.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید

تطبیق تقویت‌کننده و بلندگوها

تطابق توان بین تقویت‌کننده و بلندگوها ممکن است کمی گیج‌کننده باشد. ما یک سری راهنمایی کلی در این زمینه برای شما ارائه می کنیم. به شما برای دستیابی به بهترین عملکرد توصیه می شود که میزان وات program بلندگوهای خود را معادل وات خروجی RMS یا پیوسته آمپلی فایر انتخاب کنید. اما باید توجه داشته باشید که این در حکم اجازه به شما برای اتصال یک میکروفن kick drum بدون استفاده از لیمیتر و محدود کردن فرکانس پایین در خروجی بسیار قدرتمند آن نیست.

برش فرکانس ها یا clipping (تخت شدن شکل موج‌ها که اعوجاجی با صدای نامطلوب ایجاد می‌کند) چیزی است که در واقع به بلندگو آسیب می‌زند. وجود یک فیلتر high pass (بالاگذر) در زنجیره سیگنال ضروری است تا از تقویت‌کننده و بلندگوهای شما در برابر ذوب شدن ناشی از تلاش آنها برای بازسازی فرکانس‌های kick drumکه فراتر از محدوده طراحی شده آنهاست، محافظت کند. به نشانگر clipping موجود روی آمپلی فایر توجه داشته باشید و به آن اعتماد کنید. در صورت مشاهده نور قرمز چشمک‌زن روی هر چیز، احتمال دارد که بلندگوهای شما تحت فشاری بیش از توان تحمل خود باشند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید

ضریب امپدانس

تاریخچه شرکت وارفیدل

وارفیدل در سال 1932 توسط گیلبرت بریگز تأسیس شد و ابتدا تولیدکننده‌ بلندگوهای Hi-Fi بود که برندی بسیار مشهور است.

گیلبرت بریگز اولین بلندگوی خود را در شهر بازاری دنجی واقع در دره رودخانه وارف ساخت. منطقه‌ای که امروز با عنوان «وارفیدل» که محل تولد یکی از بزرگ‌ترین برندهای بلندگو شناخته می‌شود.

استعداد او در تولید بلندگو، نه تنها به لطف دانش فنی، بلکه به اشتیاق او به موسیقی بر میگردد. خودش پیانیست قابلی بود. اولین‌ تولیدات او جایزه‌ی اول و دوم مسابقه‌ی انجمن رادیوی بردفور بود و محصولات Hi-Fiوارفیدل ، تا به امروز جوایز زیادی را از آن خود کرده اند.

وارفیدل به عنوان برند Hi-Fi مبتکر این حوزه شناخته شده است و یکی از اولین بلندگوهای 2-Way را در سال 1945 تولید کرد و با پیتر واکر از شرکت کواد همکاری کرد و تکنولوژی کواد الکترونیکز و فناوری بلندگوهای وارفیدل را با هم ترکیب کردند.

شرکت وارفیدل در دهه ی 60 و 70 چوب ساج و پلاستیک‌های مدرن و در دهه‌ی 80 پراب اسکن لیزری (اسکالپ) و تکنیک‌های پلات برش چندگانه (فرسپ) را برای دقت صوتی معرفی کرد.

یکی از موفق‌ترین خطوط بلندگوی وارفیدل که تا به امروز در حال تولید هستند، مجموعه‌ی دیاموند وارفیدل است که اولین بار در 1981 وارد بازار شد.

این بلندگو رقابت را از این لحاظ تغییر داد که یک بلندگوی کوچک بود ولی با صدایی عظیم و این امر با استفاده از فناوری منحصر به فرد Driver آن محقق شد و این همان چیزی بود که بازار دنبال آن بود. مجموعه‌ی دیاموند تا به امروز در حال تولید است و دیاموند 220 بهترین بلندگو با قیمت زیر 200 پوند در مسابقه‌ی جوایز های‌فای 2014 شناخته شد.

در سال 1996، برند وارفیدل توسط گروه IAG تصاحب شد. این شرکت برند را یک مرحله جلوتر برد و برای رقابت با نیاز بازار در تولید بلندگوهای حرفه ای ، وارفیدل پرو متولد شد.

امروزه وارفیدل پرو به سهم خود نیروی پیشروی بازار رقابتی است. وارفیدل پرو مانند مجموعه‌ی پرفروش دیاموند در Hi-Fi موفقیت مشابهی کسب کرده است. محصولات بلندگوی این شرکت شامل Titan، WLA، و EVP-X ، برای مراسم‌ها و گروه‌های موسیقی استفاده می‌شوند و در استادیوم‌ها، کلوب‌های بزرگ، عبادتگاه‌ها و تئاترها به صورت حرفه‌ای نصب می‌شوند.

  • 2 یونیت
  • 2 کانال
  • XLR/SPEAKON
  • کنون/XLR
  • Class H
  • 1500 وات
  • 1000 وات
  • 4800 وات