حداقل تعداد برای خرید این محصول : 1
هدف شرکت مایداس از طراحی و ساخت M32-R ترکیب بهترین میکسرهای بریتانیایی است؛ به همراه فناوری امروزی، برای تعریف آنچه که یک میز صدا، با اندازه متوسط، میتواند ارائه کند.
ایده ابتدایی شرکت برای طراحی این محصول تحت تاثیر صنعت خودرو سازی لوکس و پر قدرت بود.
بسیار ساده است. چرا که تیم طراحی خودرو سازانی همچون استون مارتین، بنتلی، رولزرویس و بسیاری دیگر از پیشگامان صنعت خودروسازی، همگی تبحر خاصی در ارائهی فناوریهای پیشرفته به همراه ارائه احساس و کیفیت قابل لمس بِرَندهایشان را دارند و این همان چالشی بود که در خلق M32Rبا آن رو به رو بودیم. بنابراین برای آنکه طرحی از آینده را خلق کنیم تا میراث مایداس را به همراه داشته باشد، از راجش کوتی، یکی از برجسته ترین طراحان صنعتی دعوت به همکاری کردیم. در ابتدا آقای کوتی کار خود را با بررسی عناصری که مایداس را تبدیل به یک بِرَند خاص و ماندگار کرده است شروع کرد. ارائه طرحی منطقی و بینظیر که به یک ارگونومی ویژه منتهی شود، همان مؤلفه هایی هستند که بیشتر مهندسین صدا در سراسر دنیا به آن متکی اند. در حقیقت این علت ماندگاری نام مایداس میباشد. با در نظر گرفتن این عناصر آقای کوتی اقدام به ارائه طرحی کرد که بتواند در عین به روز بودن دربردارنده خلاقیت، آینده نگری و ظرافت نیز باشد. مواد مختلفی مورد آزمایش قرار گرفت، طراحی های متنوعی انجام شد و در آخر طرح نهایی انتخاب شد که ترکیبی بود از آیروداینامیک هنرمندانه ای که با توان اجرایی غیر قابل مقایسه عجین شده بود. این طرح در بردارنده مؤلفه های فوق مدرن و نشانه های کلاسیک نیز بود.
با نگاهی دقیق تر به M32Rدر مییابیم که طراحی این سیستم به معنای واقعی بسیار نو و تازه است. ترکیبی از ذائقه طراح برجسته، راجش کوتی به همراه امضای قابل شناسایی مایداس، M32Rرا از دیگر میزهای صدای هم نوع خود متمایز ساخته است. این انقلابی در طراحی میکسرهای صدا است. ساختار داخلی M32R نیز به اندازه ظاهر زیبا و چشم نواز آن حائز اهمیت است. به طوری که در اجراهای مختلف و متنوع قابل استفاده میباشد.
در سال ۲۰۱۳مایداس از من خواست تا طرحی ارائه کنم که بیانگر نسل جدیدی از محصولات مایداس باشد. کار با کمپانی های بزرگی همچون بنتلی به من آموخته است که چگونه باید با چالش تغییر ماهیت یک برند در گذر زمان رو به رو شد. به طوریکه با حفظ نوآوری، تاریخ و پیشینه آن برند نیز محفوظ بماند. این موضوع در مورد برندی همچون مایداس که دارای پیشینه ای بیش از ۴۰سال قدمت است و نامی معتبر در صنعت ساخت میزهای صدای بریتانیایی است نیز میباید رعایت میشد. ارگونومی، توان و زیبایی در میزهای صدای لوکس، همانند اتومبیلهای لوکس و خاص به یک اندازه با اهمیت است. قطعه کاغذی سفید در اختیار من قرار گرفت تا منتخبی از موادی را که برای ساخت این میکسر نیاز دارم تهیه کنم. این خود به این معنا بود که میبایست مواد سبکی همچون فیبر کربن و آلومینیوم را در نظر بگیرم و همچنین از ساختار فلزی و محکم برای نقاط آسیب پذیر استفاده کنم. از ابتدا هدف ما شکستن قالبهای موجود بود. از اینرو فرم طراحی را از میزهای صدای با ابعاد بزرگ به میز صدایی جمع و جور اما با قابلیتهای متنوع، ارگونومیک و در عین حال لوکس و خوش آب و رنگ تغییر دادیم .M32Rنمادی از برند مایداس امروزی است. من بسیار خرسندم از ارائه M32Rو مفتخرم که نام من با مایداس پیوند خورد.
M32Rترکیبی از کیفیت صدای اسطوره ای مایداس به همراه فناوری پیشرفته دیجیتال است. آینده نگری در ارتقای قابلیت پردازشی 96 کیلوهرتز بر پایه مبدلهای آنالوگ به دیجیتال و دیجیتال به آنالوگ با توان ۱۹۲کیلوهرتزی، انقلابی است که در رده میکسرهای دیجیتال با فرمت متوسط صورت گرفته است. M32Rمجهز به پری آمپ های حرفه ای مایداس میباشد که چندین بار از سوی مراجع مختلف تحسین شده اند و همچنین فیدرهای موتورایز سری حرفه ای مایداس با عمر بیش از یک میلیون چرخش سه برابر عمر فیدرهای موتورایز دیگر میکسرهای موجود میباشد. مایداس M32Rبازگشت به آینده ای است برای میکسرهای صوتی که توان میکس و تولید صدایی بی نظیر را مهیا میسازد.
از آنجاییکه جزییات زیادی همچون ساختار و زیبایی در طراحی و ساخت M32Rدر نظر گرفته شده است، صدا دهی این میکسر همچنان مهمترین فاکتوری است که صدا برداران و نوازندگان به آن اهمیت میدهند و این درست همانجایی است که M32Rحتی درخشان تر از پیشینیان خود که برای اولین بار، ۴۰سال پیش هنگامیکه در اجراهای YES ، Beach Boys ، Pink Floyed و... استفاده شده، ظاهر میشود.
میراث مایداس همواره کیفیت غیر قابل قیاس و تولید صدایی بینظیر بوده و هست. در قسمت ورودیهای آنالوگ، M32Rاز مبدلهای ۱۹۲کیلوهرتزی آنالوگ به دیجیتال بهره میگیرد و امکان ایجاد صدایی با داینامیک 114dB و کمترین اعوجاج (Distortion) با حداقل نویز اجرایی را به وجود می آورد.
پری آمپ های میکروفون مایداس در نزد بسیاری از پیشروترین صدابرداران اجراهای زنده و همچنین صدابرداران ضبط موسیقی به عنوان جوهر اصلی صدا دهی مایداس شناخته میشود.
و این نکته ای است که نزدیک به نیم قرن به عنوان یکی از مشخصات بارز میکسرهای مایداس بوده و هست. به طوریکه بارها از سوی مراجع و محاکم فناوری در این رشته تحسین و ستایش شده است.
از آنجایی که یک صدای ناب همواره از نقطه آغازین در پری آمپ های میکروفون به وجود می آید M32Rنیز با بهره گیری از پری آمپ های بی همتای مایداس مستعد تولید و ایجاد صدایی با کیفیت و بدون نقص است که، با بهره مندی از فناوری CMRRقادر به رنگ آمیزی سیگنال های صوتی است. این پری آمپ های میکروفون به لحاظ ساختار فنی بسیار نزدیک به پری آمپ های نامدار میکسرهای سری XL4و 3000 HERITAGE مایداس است که به ظن بسیاری بهترین میزهای صدای آنالوگ ساخته شده در طول تاریخ اند.
اگر شما از آن دسته از صدابردارانی هستید که تجربه کار با میکسرهای آنالوگ را دارید و یا از آن دسته صدابرداران هستید که کار با میکسرهای دیجیتال دیگر را نیز تجربه کرده اید مطمئناً اولین تجربه شما با میکسر M32Rبسیار راحت و لذت بخش خواهد بود .
نقطه قوت M32Rتوان و کارایی بالا در عین سادگی آن است. وجود پارامترهای متنوع قابل تغییر و تنظیم به همراه صفحه نمایشگر و فیدرهای موتورایز کار با این میکسر را در محیط های مختلفی همچون برنامه های زنده، اجراهای رادیویی و تلویزیونی و استودیوهای صدابرداری مناسب و کارآمد میسازد.
M32Rتغییر معادله ای است برای هر آنچه از یک میکسر دیجیتال انتظار میرود.
M32Rوسیله ای است برای به صدا درآمدن ذهنیت شما، برآیندی از خلاقیت و ذوق شما، برای تولید یک صدای ناب.
کنترل ورودی های M32R، تمامی پارامترهای مختلف پردازشی را در یک نقطه برای شما گردآوری و مهیا ساخته است، به طوریکه مهم نیست که شما بر روی کدام کانال کار میکنید.
مطمئن باشید که تمامی کنترلها و پارامترها همواره برای تمامی کانالها قابل دسترس است.
صفحه نمایشگر ۵اینچی تمام رنگی، قابل رؤیت در روشنایی و نور آفتاب.
این صفحه نمایشگر، امکان مشاهده هر چه بهتر تغییرات پارامترهای مختلف را به صورت گرافیکی مهیا میسازد.
M32Rنیز از قابلیت فیدر فیلیپ که به عنوان متداولترین تکنیک مرسوم برای ارسال سیگنال های باس در میکسرهای دیجیتال است بهره مند گشته است.
این قابلیت امکان دسترسی سریع و آسان را به سیگنالهای باس برای صدابردار مهیا میسازد.
گروه بندی DCA ، کنترل چندین سیگنال را در یک لحظه و توسط یک فیدر برای شما فراهم میسازد، بدون آنکه نیازی به میکس کردن این سیگنالها در یک ساب گروپ باشد.
عمدتاً گروه بندی DCAدر نزد صدابرداران اجراهای زنده برای کنترل بیشتر و ارائه میکس بهتر مورد استفاده قرار میگیرد.
در نقاط مختلف M32Rیازده دکمه Viewبه چشم میخورد. این دکمه ها در نقاط مختلفی همچون اکولایزر، داینامیکس، افکت و ... وجود دارند که امکان رؤیت تغییرات گرافیکی مربوط به این بخش ها را بر روی صفحه نمایشگر مهیا میسازد.
مانیتورینگ و کنترل فرکانسها هیچگاه تا به این اندازه آسان نبوده است از این طریق شما میتوانید پارامترهای مختلف اکولایزر را بر روی کانالهای ورودی و خروجی به بهترین شکل ممکن رؤیت و تنظیم نمایید.
یکی از امکانات ویژه و منحصر به فردی که در M32rمهیا شده است تنوع افزونه های افکت به تعداد ۱۶دستگاه است که در مجموع بیش از ۵۰نوع افکت صوتی را برای شما مهیا میسازد. مانیتورینگ و کنترل فرکانسها هیچگاه تا به این اندازه آسان نبوده است از این طریق شما میتوانید پارامترهای مختلف اکولایزر را بر روی کانالهای ورودی و خروجی به بهترین شکل ممکن رؤیت و تنظیم نمایید.
یکی دیگر از ویژگی های بارز M32rبهرهمندی آن از سری فیدرهای حرفهای مایداس در این کلاس است. به طوری که M32Rرا از دیگر رقبای خود در این کلاس متمایز میسازد. این قابلیت اطمینان از عمر طولانی و کارکرد صحیح و روان فیدر را برای مدت زمان زیاد تضمین مینماید.
مجموعهای از افکتهای متنوعی را به همراه دارد که یادآور رکهایی از افکتهای متنوع گذشته و خاطرهانگیز است. قسمت افکتهای مجازی M32 شامل ۸افکت استریو باکیفیت استودیویی و قابل تنظیم بر روی ورودیها، گروهها و حتی خروجیها است. همچنین منتخبی از برجستهترین افکتهای صوتی شامل انواع افکتهای طنینی Reverb ، افکتهای پژواکی Delays ، اکولایزرها EQ ، پردازشگرهای داینامیکی Dynamics و بسیاری دیگر است.
Teletronics شبیه سازی شده و برگرفته از یکی از مشهورترین و ماندگارترین کمپرسور های لامپی که صدایی گرم با شفافیت بالا همچون نمونه ماندگار سخت افزاری خود ایجاد میکند.
هنگامی که لیمیتینگ آمپلی فایر Urei در اواخر دهه ۶۰به بازار آمد جز اولین دستگاههایی بود که از فناوری ترانزیستور بهرهمند بود. افزونه شبیه سازی شده این مدل در M32 نیز همانند سختافزار اصیل خود ارائه کننده تنظیمات روان، ساده و باکیفیت است.
کمپرسور لامپی 670 Fairchild نه تنها رکورد پرطرفدارترین ابزار کلاسیک و آنتیک را در مزایدههایی که در گوشه کنار دنیا برگزار میشود شکسته است بلکه به وجود آورنده یکی از خوش رنگ ترین سیگنالهای صوتی که در تاریخ کمپرسورها ایجاد شده نیز میباشد. در افزونهی شبیه سازی شده این کمپرسور در M32R کوشیدهایم تا همان کیفیت و قابلیت ها را در اختیار شما قرار دهیم.
COMBINATOR یکی از شگفت انگیزترین کمپرسورهای ۵باندی است که به تقلید از کمپرسورهای مورد استفاده در استودیوهای رادیویی و تلویزیونی و همچنین استودیوهای مسترینگ شبیه سازی شده است.
XTEC EQ1 بدون تردید یکی از بهترین اکولایزرهای پَسیو استودیویی ساختهشده است که عمدتاً از آن بهعنوان مزه و سس رمزآلود مهندسین صدا برای ضبط صداهای باکیفیت یاد میشود.
کنترل میکسر از طریق iPhone
کنترل میکسر از طریق گوشی های هوشمند اندرویدی
نرم افزار ویرایشی تنظیمات میکسر
کنترل میکسر از طریق iPad
میکسر M32-R در یک نگاه
در سال ۱۹۷۰ مایداس ( MIDAS ) توسط جف بایرزو چارلز بروکتحت عنوان "مایداس امپیلی فیکیشن" ( MIDAS Amplification )آغاز به کارکرد.
در ابتدا محصولات این شرکت محدود به ساخت آمپلیفایرهایی برای سازهای موسیقی بود اما خیلی زود جف بایرز، با ارائه ایدهای جدید برای طراحی و تولید تجهیزات صوتی حرفهای فصل تازهای را برای حضوری پرافتخار در صنعت صدای حرفهای گشود. در سال ۱۹۷۲ خط تولید محصولات مایداس به ساختمانی در خیابان استن هوپلندن ، درست در همسایگی شرکت مارتین اودیو ( MARTIN AUDIO ) انتقال یافت. دیری نگذشت که این دو همسایه در پی تبادل ایدههای منحصر به فرد خود به نقاط مشترکی برای طراحی و تولید یک سیستم صوتی حرفهای دست یافتند. میکسر این سیستم ترکیبی از ماژولهای متنوعی بود که هر کدام از آنها متناسب با تنوع ورودیها و فیلترهای خاص خود امکان تولید صدای مطلوبی را فراهم میساخت .
البته این سیستم با توجه به استانداردهای امروز در صنعت صدای حرفهای بسیار ساده و فارغ از پیچیدگی بود ، اما همان سیستم ساده که بعدها به PRO4 شهرت یافت ، زمینهساز و پشتوانه اصلی طراحی و تولید میکسرهای سری XLمایداس شد . حضور موفق این سیستم در پی همراهی با گروه مشهور سوپر ترمپ در تور کنسرتهای آنها بر اساس آلبومی به نام جنایت قرن در سال ۱۹۷۴ منجر به کسب تجربههای منحصر به فردی برای جف بایرز، طراح متفکر مایداس شد .
در همان سال برادران کلارک فیل و تری کلارک (Philip AND Terry Clarke)مرکز تحقیقاتی کلارک تکنیک (KLARK TEKNIK) را تأسیس کردند.
پیشگامی آن ها در طراحی، توسعه و مهندسی تجهیزات الکترونیکی خیلی زود منجر به ساخت پیشرفته ترین و حرفهای ترین پردازشگرهای الکترونیکی صدا، همچون دستگاههای اکولایزر، پردازشگرهای داینامیکی و مبدل های صوتی شد.
در واقع ایدههای منحصر به فرد آنها در طراحی و مهندسی، منجر به ساخت اولین دستگاه افکت دیجیتال، مدل DN780، و ایجاد تحولی در طراحی و ساخت اکولایزر ها گردید، به طوری که نتیجه آن عرضه اکولایزر DN370 و البته محبوب ترین اکولایزر گرافیکی یعنی DN360 بود .
در سال ۱۹۷۵ مایداس اولین میکسر مخصوص خود را برای شرکت خدماتی برادران کلر در آمریکا ساخت، که این شرکت از آن در کنسرتهای هنرمندان بزرگ و نامی آن زمان همچون : الویس پریسلی ، گروه یِس، بیلی جولو د بیچ بویز، استفاده کرد . شرکت برادران کلر، که حرفهایترین و بزرگترین شرکت خدماتی جهان محسوب میشود ، از مشتریان و همراهان همیشگی مایداس بوده و هست.
در سال ۱۹۷۷ ، مایداس اقدام به طراحی و ساخت میکسر بزرگی در سه بخش برای گروه افسانهای پینک فلوید کرد. این میکسر در تور کنسرتهای جهانی این گروه بانام حیوانات یا انیمالز، گروه را همراهی کرد .
در پی موفقت سال ۱۹۹۷ این شرکت برای تور کنسرتهای جهانی پینک فلوید ،بانام دیوار یا دِ وال،میکسری ویژه طراحی و تولید کرد که قابلیت ایجاد صدای کواترافونیک را داشت و عامل موفقیت یکی از ماندگارترین تور کنسرتهای تاریخ موسیقی معاصر شد .
سپس با دریافت سفارشی نوبت به ساخت میکسری جدید برای ضبط صدا در تور کنسرتهای جهانی فرانک زاپا رسید. این میکسر که PRO5نام داشت قابلیت ضبط مولتی ترک را بهطور همزمان بر روی ۲۴، ۸ و ۲ تراک بهطور مجزا فراهم میساخت.
سال ۱۹۸۷ آغاز همکاری نزدیک و مشترک مایداس و کلارک تکنیکبود و این زمانی بود که نام مایداس با اجراهای زنده و کنسرتها عجین شده بود. حاصل این همکاری طراحی و تولید میکسر افسانهایXL 3 در سال ۱۹۹۰ و معرفی آن به دنیای حرفهای صدا بود.
در پی استقبال بی نظیر از این میکسر مایداس بر آن شد تا در سال ۱۹۹۵ میکسر XL 4 را تولید کند که همچنان محبوب ترین میکسر صدا در میان صدابرداران جهان به شمار میآید .
دهه ۹۰ را مایداس با طراحی و تولید یکی دیگر از محصولات پرطرفدار خود یعنی میکسر های سری هریتیجو به خصوص مدل H 3000 به پایان رسید و این محصول تبدیل به معیار کامل و جامعی در دنیای صدای حرفهای برای صدابرداران انواع برنامههای زنده و به خصوص کنسرتها شد به طوری که در سال ۲۰۰۱ در ۸ تور کنسرت از ۱۰ تور برتر جهان از میکسر های مایداس استفاده شد.
سرانجام هزاره سوم از راه رسید و پیشرفت تکنولوژی در زمینه دیجیتال مایداس را بر آن داشت تا با تکیه بر کارنامه درخشان و پرافتخار خود ، سیستم دیجیتال شگفت انگیز و منحصر به فردXL 8 را به دنیای حرفهای صدا معرفی کند . با ارائه این سیستم، تعریف جدیدی از به کار گیری فن آوری دیجیتال در تولید میکسر های صدا شکل گرفت و عبارت "دیجیتال با کیفیت مایداس"مهر تأییدی بر کیفیت برتر سیستم های دیجیتال مایداس شد.
اکنون مایداس حضور خود را در عرصه دیجیتال نیز به اثبات رسانده و نوبت آن بود تا این فنآوری پیشرفته را با تولید محصولات متنوعتر گسترش دهد.
طراحی و تولید سیستمهای صدابرداری سریPROهمچون PRO 9 ، PRO 6 ، PRO 3 ، PRO 2و PRO 1فصل تازهای بود برای همه گیر شدن مایداس در عرصه دیجیتال.
و حال پس از گذشت نزدیک به نیم قرن حضور پر افتخار، مایداس تنها انتخاب صدابرداران حرفهای محسوب میشود و ضمن پیشرو بودن در طراحی و تولید باکیفیت ترین و مطمئن ترین محصولات صوتی، حرفهای همچنان ارائه کننده تازههای شگفتانگیز است.