آمپلی فایر وارفیدل Wharfedale CPD3600

تومان 8.400.000

جهت دریافت آخرین تغییر قیمت و تخفیفات شگفت انگیز مربوط به این محصولات، میتوانید ایمیل خود را در فرم زیر ثبت نمایید.

2 یونیت
2 کانال
XLR/SPEAKON
کنون/XLR
Class H
1300 وات
870 وات
3600 وات

تاریخچه Wharfedale Pro

تاریخچه شرکت وارفیدل


وارفیدل در سال 1932 توسط گیلبرت بریگز تأسیس شد و ابتدا تولیدکننده‌ بلندگوهای Hi-Fi بود که برندی بسیار مشهور است.
گیلبرت بریگز اولین بلندگوی خود را در شهر بازاری دنجی واقع در دره رودخانه وارف ساخت. منطقه‌ای که امروز با عنوان «وارفیدل» که محل تولد یکی از بزرگ‌ترین برندهای بلندگو شناخته می‌شود.
استعداد او در تولید بلندگو، نه تنها به لطف دانش فنی، بلکه به اشتیاق او به موسیقی بر میگردد. خودش پیانیست قابلی بود. اولین‌ تولیدات او جایزه‌ی اول و دوم مسابقه‌ی انجمن رادیوی بردفور بود و محصولات Hi-Fi وارفیدل ، تا به امروز جوایز زیادی را از آن خود کرده اند.
وارفیدل به عنوان برند Hi-Fi مبتکر این حوزه شناخته شده است و یکی از اولین بلندگوهای 2-Way را در سال 1945 تولید کرد و با پیتر واکر از شرکت کواد همکاری کرد و تکنولوژی کواد الکترونیکز و فناوری بلندگوهای وارفیدل را با هم ترکیب کردند.
شرکت وارفیدل در دهه ی 60 و 70 چوب ساج و پلاستیک‌های مدرن و در دهه‌ی 80 پراب اسکن لیزری (اسکالپ) و تکنیک‌های پلات برش چندگانه (فرسپ) را برای دقت صوتی معرفی کرد.
یکی از موفق‌ترین خطوط بلندگوی وارفیدل که تا به امروز در حال تولید هستند، مجموعه‌ی دیاموند وارفیدل است که اولین بار در 1981 وارد بازار شد.
این بلندگو رقابت را از این لحاظ تغییر داد که یک بلندگوی کوچک بود ولی با صدایی عظیم و این امر با استفاده از فناوری منحصر به فرد Driver آن محقق شد و این همان چیزی بود که بازار دنبال آن بود. مجموعه‌ی دیاموند تا به امروز در حال تولید است و دیاموند 220 بهترین بلندگو با قیمت زیر 200 پوند در مسابقه‌ی جوایز های‌فای 2014 شناخته شد.
در سال 1996، برند وارفیدل توسط گروه IAG تصاحب شد. این شرکت برند را یک مرحله جلوتر برد و برای رقابت با نیاز بازار در تولید بلندگوهای حرفه ای ، وارفیدل پرو متولد شد.
امروزه وارفیدل پرو به سهم خود نیروی پیشروی بازار رقابتی است. وارفیدل پرو مانند مجموعه‌ی پرفروش دیاموند در Hi-Fi موفقیت مشابهی کسب کرده است. محصولات بلندگوی این شرکت شامل Titan، WLA، و EVP-X ، برای مراسم‌ها و گروه‌های موسیقی استفاده می‌شوند و در استادیوم‌ها، کلوب‌های بزرگ، عبادتگاه‌ها و تئاترها به صورت حرفه‌ای نصب می‌شوند.
نمایش تمام محصولات وارفیدل

داستان پشتِ محصولات Wharefedale Pro

امروزه وارفیدل یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان حرفه بلندگو، در بریتانیا به حساب می آید.تمام محصولات این شرکت در پیشرفته­ترین مراکز تولید متعلق به گروه IAG تولید می­شود و در هر مرحله از فرآیند تولید استانداردهای سخت­گیرانه­ای رعایت می­شود. روش­کار خیلی دقیقی برای کنترل کیفی از سطح قطعات تا محصول نهایی به کار گرفته می­شود. این روش­کار منجر به محصول تمام­شدۀ عالی در بخش بندی بازار مربوطه می­شود که در مدت کار محصول به خوبی کار می­کند.
با سرمایه­گذاری مداوم روی تحقیق، توسعه، طراحی، و تولید، گروه IAG قصد روشن­اش را برای رشد برند وارفیدل و هویت جهانی آن نشان داده است. به کار گیری تخصص و بهترین فناوری­ها، تضمین می­کند که این برند نه تنها به بقایش ادامه می دهد بلکه موقعیت­اش را به عنوان بهترین برند در کلاس خود بهبود دهد.

تولید

vertical integration به این معناست که می­توانیم عملا هر قطعه از محصول را در محل تولید کنیم».
IAG کارخانه­ای کاملاً مورد تأیید ایزو 9001 دارد که از پیشرفته­ترین تجهیزات در خط تولید خود استفاده می­کند. از محصول خام تا تمام­شده، از تولید شاسی تا سیم­پیچ­های صوتی، و تولید PCB برای crossover و آمپلی فایر، تمام فرآیندها درون کارخانۀ جدید شرکت در جیان، جیانگشی، چین انجام می­شود.
از این طریق، گروه IAG ارزش پولی بی­همتایی در هر مرحله از تولید فراهم می­کند. این گروه از کابل تولیدی خودش برای سیم­پیچ­های درونی استفاده می­کند. مرکز تولید PCB متعلق به خود IAG از جدیدترین فناوری سوار کردن قطعات استفاده می­کند. مراکز AOI و ICT بورد PCB را آزمایش می­کنند. ماشین­های لحیم «بدون سرب» متعلق به خودِ IAG جدیدترین استاندارد مربوط به مواد خطرناک اروپا را رعایت می­کنند. محصولات گروه IAG از جمله مواد بسته­بندی سازگار با محیط زیست است. همچنین بسته بندی محصولات این شرکت کاملا با محیط زیست سازگار هستند. این گروه ماشین­های تزریق، قالب­ریزی، ریخته­گری، مهرزنی، آهنگری و چاپ خودش را دارد بلکه مجموعۀ کاملی از تجهیزات پرداخت ورق فلزی متعلق به AMADA ژاپن را در اختیار دارد.

کیفیت

در این شرکت، کیفیت هرگز فدا نمی­شود. با کنترل کیفیت IAG بر هر فرآیند، زمانی که تأمین­کنندگان گوناگونی وجود دارند، می­توان به شکل کارآمدتری فرآیند تولید را کنترل کرد. در هر مرحله از تولید، مکانیسم ترخیصی به کار گرفته می­شود که تضمین می­کند تمام قطعات استانداردهای لازم را داشته باشند. علاوه بر این، هر محصول تمام­شده پیش از آنکه برای توزیع ارسال شود به صورت کامل آزمایش می­شود. پیش از بارگیری، محصولات الکترونیکی برای 24 ساعت مداوم آزمایش می­شوند.
گروه IAG بیش از 1500 کارمند تمام­وقت دارد. کارکنان این شرکت از محیط کاری تمیز و امنی در کارخانۀ جدید این برند بهرمند هستند که چنین سطح امکانات را می توان در تولیدکنندگان بزرگ با فناوری بالا یافت کرد. اسکان، غذا، و یونیفرم، و همچنین تجهیزات سلامت و ایمنی لازم برای کار در اختیار تمام کارکنان گذاشته می­شود. کارکنان برای استفادۀ کارآمد از تجهیزات به صورت کامل آموزش داده می­شوند. دست آخر تمام کارکنان توسط متخصصین خارجی شرکت که در فناوری­های پیشرفتۀ لحیم­زنی و تولید تخصص دارند آموزش داده می­شوند و تمام مهارت­های لازم را برای رعایت مجموعه استانداردهایی باکیفیتِ برند Wharefedale و گروه IAG دارند.

تحقیق و توسعه

گرچه تولید صرفاً در چین انجام می­شود، طراحان IAG از بهترین­ها در حوزۀ خودشان هستند. تحقیق و توسعه در مقیاس بین­المللی توسط طراحان و مهندسین الکترونیکی از بریتانیا، ژاپن، چین، و هنگ­کنگ صورت می­گیرد.
در کارخانۀ شنزن پشتیبانی زیادی از تحقیق و توسعه می­شود. از جمله پیشرفته­ترین مراکز 2D، CAD، و مدلسازی می­توانند به سرعت به نیازهای بخش­های دیگر پاسخ دهند. چون IAG حتی قطعاتش را تولید می­کند، می­تواند نمونه­های اولیۀ محصولات را با استقاده از قطعات واقعی تولید کند و سپس آنها را به عنوان بخشی از فرآیندی واحد بهینه سازد. یعنی این گروه می­تواند از طراحی تا عرضۀ محصول به بازار را با قطعات دارای طراحی سفارشی در زمانی کمتر با نتایج بسیار پیش­بینی­پذیرتری ارائه کند. پیشرفته­ترین تکنیک­ها و تجهیزات تولید به این معنی است کهWharefedale می­تواند تکنیک­ها و مواد پیشرفته­تری را در قیاس با رقبا به کار گیرد.
به علاوه با دانشگاه­های محلی نیز روی پیشرفته­ترین برنامه­های تحقیقاتیِ که هدف­شان پیشبرد فناوری است همکاری می­شود. تحقیق و توسعه در مقیاس جهانی ادامه خواهد یافت تا به سرعت به نیازمندی­های بازارها پاسخ داده شود و این گروه از رقبای صنعت جلو بزند. تمام این مسائل موجب می­شود که محصولاتWharefedale بهتری در اختیار توزیع کنندگان و مصرف­کنندگان نهایی قرار گیرد.

فروش و بازاریابی

بخش­های فروش، بازاریابی و خدمات پس از فروش همه در دفتر شنزن واقع­اند. این موضوع سبب کار تیمی نزدیک و به حداکثر رساندن ارتباط درونی می­شود که باعث توسعۀ فرآیندهای داخلی در کارخانه­های واقع در شنزن (جیان) و شرکت تابعه در بریتانیا می­شود. با همکاری نزدیک با کانال­های توزیع بین­المللی،وارفیدلموقعیت قوی خود را در بازار جهانی تضمین کرده است.
گروه IAG از پایگاه تولید خود و با استفاده از زنجیرۀ تأمین ساده و سازمان­یافته محصولات را به صورت مستقیم به بیش از 100 کشور در سرتاسر جهان ارسال می­کند. با استفاده از پیشرفته­ترین سیستم­های برنامه­ریزی منابع تولید (MRS)، جدول زمانی بسیار دقیق تولید تضمین می­کند که موجودی محصولات در سرتاسر گروه به دقت کنترل شود.

بریتانیا

IAG UK در هانتینگدون، قلب صنعت صدای بریتانیا، واقع است. این گروه 59000 فوت مربع انبار در ایدل برادفور دارد که فقط پنج مایل از کارخانۀ اصلی Wharefedale Wireless Worls فاصله دارد. از اینجا، این گروه تمام برندهای Hi-Fi و محصولاتWharefedale را در سرتاسر بریتانیا و ایرلند توزیع می­کند. IAG UK در هنگام شکل­گیری IAG در سپتامبر 1997 و با خرید کسب­وکارهای Wharefedale و Quad برپا شد. از آن زمان مهندسین الکترونیک و طراحی محصول بریتانیا نقشی پیشرو در ساخت بسیاری از محصولات این گروه داشته­اند.
بخش خدمات نیز به نیازهای مشتری دربارۀ محصولات کنونی IAG پاسخ می­دهد و همچنین قطعات یدکی و لوازم جوانبی ارائه می­کند. بخش خدمات IAG UK با بیش از 80 سال تجربۀ کاریِ کارکنانش در حوزۀ محصولات IAG در میان معتبرترین نهادها در تجارت صدا است.

خلاصه

وارفیدل، هدف تولید تجهیزات تقویت صدای باکیفیت و به صرفه برای موزیسین­ها (حرفه­ای و آماتور) و تأسیسات شرکتی از کلاب­های شبانه گرفته تا مراکز خرید است.
این برند با عشق به موسیقی و کنترل کیفی سخت­گیرانه که سرچشمۀ آن یکی از مشهورترین شرکت­های بلندگوی جهان است و پایایی و ارزش فراوانش مشهور است و به این موضوع افتخار می­کند.

راهنمای خرید آمپلی فایر

راهنمای خرید آمپلی فایر و تقویت کننده صدا

مشخصاتی از آمپلی فایر که باید در نظر بگیرید

در ارزیابی آمپلی فایرها، مشخصات در محدود کردن گزینه‌های انتخابی به شما کمک می‌کنند. اما چنان‌که در ادامه خواهید دید، تولیدکنندگان این مشخصات را به شیوه‌های متفاوتی محاسبه می‌کنند. درک مفهوم اعداد و چگونگی محاسبه آنها در خرید هوشمندانه به شما کمک می‌کند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید

تطبیق تقویت‌کننده و بلندگوها

تطابق توان بین تقویت‌کننده و بلندگوها ممکن است کمی گیج‌کننده باشد. ما یک سری راهنمایی کلی در این زمینه برای شما ارائه می کنیم. به شما برای دستیابی به بهترین عملکرد توصیه می شود که میزان وات program بلندگوهای خود را معادل وات خروجی RMS یا پیوسته آمپلی فایر انتخاب کنید.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید

یک وات چیست؟

حالت‌های آمپلی فایر

با جستجو در بین مدل‌های مختلف آمپلی فایر، خواهید دید کانال‌های بسیاری از این آمپلی فایرها را بر حسب نیاز خود می‌توانید با پیکربندی‌های مختلفی تنظیم کنید.

در حالت استریو (stereo mode)، دو منبع مانند خروجی‌های چپ و راست میکسر صوتی به آمپلی فایر متصل شده و هر کدام از آنها به صورت مجزا و جدا از هم کار می کنند. سپس این کانال‌ها را از طریق اتصالات خروجی آنها به بلندگوها متصل می‌کنند تا صدای صحنه استریو ایجاد شود.

در حالت موازی  (parallel mode)، یک منبع صوتی واحد به هر دو کانال تقویت‌کننده متصل می‌شود. با این کار به هر دو بلندگو یک سیگنال مشابه از خروجی‌ها ارسال می‌شود. در این حالت تنها نیاز است یک ورودی به آمپلی فایر داده شود و سپس آمپلی فایر به صورت خودکار هر چند کانال ورودی آمپلی فایر را از همان ورودی تغذیه و تکثیر می کند.

در حالت بریج (bridge mode) ، آمپلی فایر استریو به یک تقویت‌کننده مونوی قدرتمندتر تبدیل می‌شود که از قدرت هر دو کانال بهره‌برداری می‌کند. یعنی توان هر دو کانال جهت تقویت سیگنال ورودی به صورت مونو استفاده و نتیجه ی آن در خروجی آمپلی فایر به صورت توان مظاعف دیده می شود.

مشخصات آمپلی فایر اغلب بیانگر توان خروجی در حالت‌های استریو و بریج می باشد. در هنگام استفاده از تقویت‌کننده در حالت بریج ، باید به تمام اخطارهای مندرج در دفترچه راهنمای سازنده توجه کرد تا از آسیب به بلندگوها پیشگیری شود.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید

مفهوم کلاس D چیست؟

حاشیه اطمینان (Headroom)

در اجراهای موسیقی زنده، سطوح صدا مرتباً تغییر می‌کند. اوج‌های لحظه‌ای موسیقی می‌توانند فشار زیادی بر سیستم عمومی وارد کنند. از قابلیت تحمل تقویت‌کننده‌ها و بلندگوها در برابر این اوج‌های لحظه‌ای بدون به وجود آمدن اعوجاج اطمینان حاصل کنید. به این منظور، تقویت‌کننده نیاز به قدرت ذخیره کافی یا به اصطلاح مهندسان صوت حاشیه اطمینان یا Headroom دارد.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید

تطبیق تقویت‌کننده و بلندگوها

تطابق توان بین تقویت‌کننده و بلندگوها ممکن است کمی گیج‌کننده باشد. ما یک سری راهنمایی کلی در این زمینه برای شما ارائه می کنیم. به شما برای دستیابی به بهترین عملکرد توصیه می شود که میزان وات program بلندگوهای خود را معادل وات خروجی RMS یا پیوسته آمپلی فایر انتخاب کنید. اما باید توجه داشته باشید که این در حکم اجازه به شما برای اتصال یک میکروفن kick drum بدون استفاده از لیمیتر و محدود کردن فرکانس پایین در خروجی بسیار قدرتمند آن نیست.

برش فرکانس ها یا clipping (تخت شدن شکل موج‌ها که اعوجاجی با صدای نامطلوب ایجاد می‌کند) چیزی است که در واقع به بلندگو آسیب می‌زند. وجود یک فیلتر high pass (بالاگذر) در زنجیره سیگنال ضروری است تا از تقویت‌کننده و بلندگوهای شما در برابر ذوب شدن ناشی از تلاش آنها برای بازسازی فرکانس‌های kick drumکه فراتر از محدوده طراحی شده آنهاست، محافظت کند. به نشانگر clipping موجود روی آمپلی فایر توجه داشته باشید و به آن اعتماد کنید. در صورت مشاهده نور قرمز چشمک‌زن روی هر چیز، احتمال دارد که بلندگوهای شما تحت فشاری بیش از توان تحمل خود باشند.

ادامه مطلب را اینجا بخوانید

ضریب امپدانس