رکوردر زوم Zoom H1n | سبک، با کیفیت و اقتصادی

جهت دریافت آخرین تغییر قیمت و تخفیفات شگفت انگیز مربوط به این محصولات، میتوانید ایمیل خود را در فرم زیر ثبت نمایید.

ZOOM

رسانه تصویری

ضبط کننده صدا و رکوردر زوم H1n

جانشین رکوردر زوم H1 معروف

ZOOM H1n یک ویس رکوردر قابل حمل، کارآمد و شناخته شده در بازار است که به‌عنوان ضبط کننده صدا برای موسیقی، مصاحبه‌ها، سخنرانی، تدریس و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. شرکت ZOOM در سال 2010 رکوردر H1 را به بازار عرضه کرد. استقبال از این مدل و تداوم محبوبیت آن باعث شد تا زوم در اوایل سال 2018 مدل H1 را ارتقا داده و در قالب ZOOM H1n روانه بازار کند.
رکوردر زوم H1n یک گزینه ایده‌آل برای تک‌نوازان و پادکسترها و همچنین ضبط صدا و افکت‌های صوتی برای فیلم و ویدئو به‌شمار می‌رود. آهنگسازان از امکان اضافه کردن بی‌نهایت لایه برای ساخت آهنگ‌های لایه به لایه لذت خواهند برد، درحالی‌که سازندگان فیلم و مستند و پادکسترها از قابلیت رکوردر دستی H1n برای ضبط شفاف و بدون اعوجاج گفتار و اصوات بهره‌مند می‌شوند.
به‌طور کلی ضبط کننده H1n یک رکوردر همه‌کاره و با کیفیت بالاست که برای موقعیت‌ها و سناریوهای مختلف ضبط صدا مناسب است. قیمت مقرون به‌صرفه و طرز کار آسان، این مدل را به یک انتخاب خوب برای کاربران مبتدی و نیمه‌حرفه‌ای تبدیل کرده است.

دستگاه ضبط صدا زوم H1n

رکوردر صدابرداری پرتابل و حرفه ای

با تکیه بر قابلیت‌های رکوردر H1، مدل H1n دارای مجموعه‌ای از عملکردهای داخلی و گردش کار بهبودیافته بوده و آماده برآورده کردن نیازهای متنوع فیلمبرداران، هنرمندان حوزه موسیقی، سازندگان پادکست‌ و... است. از عمر بالای باتری گرفته تا امکانات چندگانه‌ی بهبود صدا، رکوردر زوم H1n برای ضبط اجراهای زنده، تمرینات موسیقی و ضبط دموها، ضبط افکت‌های صوتی، مصاحبه‌ها و امبیانس محیط گزینه‌ای مناسب است.
میکروفون استریوی داخلی این مدل به شما اجازه می‌دهد به‌راحتی دو ترک صدای با کیفیت بالا ضبط کنید. مانند سایر ضبط‌کننده‌های قابل حمل سری H شرکت زوم می‌توانید برای ضبط صدا آن را در دست خود نگه دارید، روی پایه میکروفون یا سه پایه قرار دهید یا اینکه رکوردر زوم H1n را روی دوربین نصب نمایید.
ضبط کننده Zoom H1n هم از اتصال میکروفون یقه‌ای پشتیبانی می‌کند و هم اتصال مستقیم لاین را از میکسر یا گیرنده بی سیم می‌پذیرد. قابلیت‌های ضبط خودکار و پیش ضبط (Pre-Record) آن نیز موجب می‌شود تا هرگز ابتدا و شروع یک ضبط را از دست ندهید.

رکوردر صدا Zoom H1n

امکانات رکوردر زوم ZOOM H1n

* میکروفون استریو و بلندگوی داخلی
* ورودی 3.5 میلی‌متری میکروفون/لاین به‌همراه پلاگین پاور
* طراحی ساده با کنترل‌های متداول
* ضبط در قالب فرمت WAV با حداکثر نرخ نمونه‌برداری 96 کیلوهرتز
* خروجی 3.5 میلیمتری لاین/هدفون
* عملکردهای ضبط خودکار (Auto-Record) و پیش ضبط (Pre-Record)
* عمر باتری تا 10 ساعت
* عملکردهای تنظیم خودکار سطح صدا (Auto-Level)، محدودکننده (Limiter) و فیلتر Low-Cut
* پشتیبانی از کارت‌های حافظه microSD و microSDHC تا 32 گیگابایت
* مناسب برای ضبط سخنرانی و جلسات، افکت صوتی، یادداشت صوتی و مصاحبه، پادکست و موسیقی
* کیفیت صدای عالی، سبک وزن و حمل آسان، طرز کار ساده، قیمت مناسب

تفاوت رکوردر زوم ZOOM H1n با مدل زوم H1

رکوردر ZOOM H1n چه برتری‌هایی نسبت به مدل زوم H1 دارد؟

* با استفاده از دکمه‌های تک لمسی (one-touch)، ناب اختصاصی gain و نمایشگر بهبود یافته، عملکرد دستگاه ضبط صدا زوم H1n ساده و بهتر شده است.
* قابلیت limiter داخلی H1n در برابر اعوجاج ناشی از اضافه بار محافظت ایجاد می‌کند.
* قابلیت‌های ضبط خودکار (Auto-Record)، پیش ضبط (Pre-Record) و تایمر خودکار (Self-Timer)، روند کار شما را بهبود بخشیده و مانع از دست رفتن ابتدای ضبط می‌شود.
* امکان اضافه کردن بی‌نهایت لایه‌ برای اجراهای جدید روی یک فایل ضبط شده وجود دارد.
* سرعت پخش صدا قابل تنظیم است (مناسب برای رونویسی و نت برداری، مطالعه و یادگیری قطعات موسیقی یا پیمایش سریع ضبط‌های طولانی).
* یک مولد صدای یکپارچه کمک می‌کند تا سطح صدای رکوردر زوم H1n و دوربین خود را کالیبره کنید.
* دو باتری AAA (قلیایی، NiMH یا لیتیومی) انرژی Zoom H1n را تامین انرژی می‌کنند.
* محافظ‌های تعبیه شده در اطراف میکروفون، از بروز نویزهای اضافی ناشی از تماس فیزیکی با کپسول‌ها جلوگیری می‌کند.

ویس رکوردر زوم Zoom H1n

بررسی امکانات ویس رکوردر زوم ZOOM H1n

میکروفن استریوی داخلی

برای داشتن ضبط استریو بدون نیاز به میکروفون اکسترنال، رکوردر زوم H1n مجهز به یک میکروفون استریوی داخلی است که ضبط شفاف و دقیق فاز را فراهم می‌کند. جهت ارائه یک تصویر استریوی فشرده، جایگذاری کپسول‌ها تحت پیکربندی کلاسیک 90 درجه X/Y انجام گرفته است. با وجود رکوردر دستی H1n، شما برای ضبط سخنرانی، جلسات تمرین موسیقی، کنسرت‌ها، آمبیانس محیط و صداهای طبیعت، حتی صداهای بسیار بلند تا 120 دسی‌بل به هیچ دستگاه ضبط دیگری نیاز ندارید.

رکوردر دستی Zoom H1n

ورودی میکروفون/لاین 3.5 میلی‌متری با پلاگین پاور

به لطف ورودی مینی جک استریو 3.5 میلی‌متری که پلاگین پاور 2.5 ولتی را تامین می‌کند، دستگاه ضبط کننده صدا زوم H1n از اتصال یک میکروفون کاندنسر خارجی مانند یک میکروفون یقه‌ای پشتیبانی می‌کند. وصل کردن یک میکروفون خارجی به جک 3.5 میلی‌متری، ورودی صدا از میکروفون داخلی را نادیده می‌گیرد، بنابراین نیازی نیست به‌طور دستی چیزی را تغییر دهید. از آنجا که ورودی 3.5 میلی‌متری از سیگنال لاین نیز پشتیبانی می‌کند، می‌توانید خروجی یک گیرنده میکروفون بی‌سیم را به رکوردر زوم H1n متصل نمایید.

رکوردر صدابرداری پرتابل زوم H1n

عملکردهای ضبط ویژه رکوردر زوم H1n

رکوردر زوم H1n دارای عملکردهای ضبط قابل انتخابی است که طراحی شده‌اند تا مانع از دست دادن تصادفی شروع یک اجرا یا فرایند ضبط باشند. با حفظ دو ثانیه قبلی صدا، هر زمان که دکمه ضبط را فشار ‌دهید، گزینه پیش‌ضبط (pre-record) اطمینان می‌دهد که ابتدای ضبط را از دست نمی‌دهید. عملکرد ضبط خودکار (Auto-record) می‌تواند به‌طور خودکار ضبط را با تشخیص سطح صدای تنظیم‌شده توسط کاربر شروع کند. ضمن اینکه می‌توانید یک تایمر تنظیم کنید تا Zoom H1n حداکثر تا 10 ثانیه تأخیر به‌طور خودکار شروع به ضبط صدا کند.

رکوردر مولتی ترک زوم H1n

چیدمان ساده کنترل‌های اصلی

پنل جلویی رکوردر زوم H1n به‌گونه‌ای طراحی شده که به‌صورت ساده و سرراست دسترسی به کنترل‌هایی که بیشتر استفاده می‌شوند را فراهم می‌کند، از قبیل دکمه‌های ضبط، پخش / مکث، توقف، عقب و جلو، دکمه‌های فیلتر low-cut، لیمیتر و auto-level و همچنین یک ناب بزرگ تنظیم gain. انتخاب حالت Auto Level باعث می‌شود فرایند راه‌اندازی سریع‌تر صورت گرفته و به‌طور خودکار سطح ورودی بر اساس سیگنال ورودی تنظیم شود.
برای افزایش ایمنی، کلید روشن / خاموش رکوردر H1n یک حالت Hold نیز دارد که تمام دکمه‌های پنل جلویی را غیرفعال می‌کند تا از اتفاقات تصادفی در حین ضبط صدا جلوگیری شود.

ضبط کننده صدا و رکوردر زوم H1n

تفاوت ندارد روز باشد یا شب، در هر حال اطلاعات مهمی مانند سطح صدا، مدت زمان ضبط، وضعیت باتری و موارد دیگر در صفحه نمایش تک رنگ 1.25 اینچی دستگاه ضبط صدا زوم H1n با نور پس زمینه‌ای که دارد قابل مشاهده است.

قابلیت‌های پخش و پیمایش، تنظیم سرعت و تکرار

علاوه بر امکان ضبط، این رکوردر صدا همچنین اجازه می‌دهد تا فایل‌های صوتی را پخش کرده و به‌راحتی داخل آنها حرکت کنید. برای پخش (playback) سریع صدای ضبط شده یک بلندگوی داخلی در پایین پانل جلویی H1n وجود دارد. همچنین رکوردر زوم Zoom H1n از امکان تنظیم و تغییر سرعت پخش صدا برخوردار است.

دستگاه ضبط صدا زوم H1n

این ویژگی مفید ویس رکوردر زوم Zoom H1n برای ترجمه، مطالعه، رونویسی، آوانویسی، نوتیشن و یادگیری موسیقی مناسب است. با استفاده از قابلیت تکرار A-B نیز می‌توانید بخشی از ضبط را مشخص کرده و آن را به‌صورت تکراری پخش کنید، که برای تمرین و مطالعه کاربرد دارد.

قابلیت عملکرد مانند رابط صوتی

به‌عنوان یک راه حل جایگزین، می‌توانید از رکوردر زوم H1n مانند یک کارت صدا USB 2.0 با قابلیت 2 ورودی / 2 خروجی با حداکثر رزولوشن 16 بیت / 48 کیلوهرتز استفاده کنید. پورت USB همچنین امکان استفاده از ضبط کننده صدا H1n برای انتقال سریع فایل‌های صوتی به کامپیوتر را فراهم می‌کند.

رکوردر زوم ZOOM H1n

تغذیه شده توسط باتری‌های AAA یا آداپتور AC

ضبط کننده صدا H1n با دو باتری AAA تغذیه می‌شود. همچنین می‌توان آن را از طریق یک آداپتور AD-17 شرکت زوم به برق متصل کرد. باتری‌ها از 10 ساعت ضبط با میکروفن داخلی و با کیفیت 16بیت / 44 کیلوهرتز پشتیبانی می‌کنند. هنگام استفاده از رکوردر Zoom H1n مانند کارت صدا، تامین انرژی از طریق USB نیز امکان‌پذیر است.

تولید کننده تن برای کالیبره کردن سطوح

یک مولد صدای داخلی در رکوردر مولتی ترک زوم H1n وجود دارد که کالیبره کردن سطح صدای آن و سطح صدای دوربین را تسهیل می‌کند. هنگامی که Zoom H1n به یک دوربین DSLR یا دستگاه خارجی دیگر متصل می‌شود، می‌توان یک صدای آزمایشی پخش کرد تا سطوح خروجی آنها و در واقع صدا و تصویر با هم تطبیق داده شده و هماهنگ شوند.

ویس رکوردر زوم Zoom H1n

خروجی 3.5 میلی‌متری برای اتصال به دوربین یا هدفون‌ها

خروجی مینی جک 3.5 میلی‌متری لاین / هدفون رکوردر زوم H1n دارای یک کنترل مجزا برای تنظیم صداست که قابلیت ارسال صدا به دوربین یا هدفون شما را دارد.

ضبط بر روی کارت microSD

مانند هر دستگاه دیگری، ضبط کننده صدا و رکوردر زوم H1n دارای حافظه داخلی محدودی است، اما از طریق اتصال کارت حافظه microSD به آن، می‌توانید فضای ذخیره‌سازی را افزایش دهید. بنابراین امکان ضبط مستقیم بر روی یک کارت حافظه microSD / microSDHC (تا ظرفیت 32 گیگابایت) وجود دارد. یک کارت حافظه 4 گیگابایتی تقریباً بیش از شش ساعت ضبط استریو فشرده نشده با کیفیت 16 بیت / 44.1 کیلوهرتز در فرمت WAV را در خود جای می‌دهد.

رکوردر صدابرداری پرتابل زوم H1n

بی‌نهایت لایه‌بندی (Overdub) در رکوردر Zoom H1n

رکوردر زوم H1n قادر است نه تنها دو کانال را تا حداکثر رزولوشن 24 بیت / 96 کیلوهرتز ضبط کند، بلکه از بی‌نهایت لایه‌بندی (overdubbing) برای اضافه کردن صداهای جدید به ضبط‌های موجود پشتیبانی می‌کند. از آنجا که یک فایل جدید ایجادشده و فایل اصلی بدون تغییر باقی می‌ماند، شما می‌توانید بدون نگرانی از بروز اشتباهات لایه‌بندی را انجام دهید.

رکوردر زوم H1n

مقاوم و قابل حمل، قابل نگهداری در دست و نصب

بدنه جمع‌وجور، مقاوم و ارگونومیک رکوردر زوم H1n به‌طور طبیعی برای نگهداری در دست یا قرار دادن در جیب  مناسب است. برای نصب آن بر روی پایه میکروفون یا سه پایه، یک رزوه در پشت Zoom H1n تعبیه شده است که از طریق آن و بدون نیاز به آداپتور، می‌توان این کار را انجام داد. اتصال مستقیم رکوردر زوم H1n به یک دوربین دیجیتال DSLR، به‌وسیله یک آداپتور hot shoe امکان‌پذیر است.

رکوردر زوم H1n

بهبود صدا به‌واسطه پردازش سیگنال

از فیلترهای داخلی H1n می‌توانید برای بهبود صداهای ضبط‌ شده خود استفاده کنید. لیمیتر (limiter) می‌تواند با کنترل سیگنال‌های ورودی دارای سطح صدای بسیار بالا از بروز اعوجاج جلوگیری کند. همچنین فیلتر low-cut به شما امکان حذف نویز باد و سایر اصوات ناخوشایند فرکانس پایین را می‌دهد. از طرف دیگر شما می‌توانید سرعت پخش را تنظیم کرده و از افکت‌های صوتی چندگانه برای افزایش کیفیت صدا بهره ببرید.

محصولات زوم - رکوردر F6 زوم ZOOM یکی از نام‌های شناخته شده و معتبر بازار تجهیزات صوتی است که تولیدات آن در حدود 130 کشور به فروش می‌رسد. شرکت زوم در سال 1983 در شهر توکیوی کشور ژاپن تاسیس شد. این شرکت در ابتدا روی تولید رکوردرهای دستی تمرکز داشت، اما خیلی زود بر تنوع محصولات خود افزود. امروز محصولات برند زوم نیازهای طیف گسترده‌ای از نوازندگان، موزیسین‌ها، پادکسترها، تولیدکنندگان محتوا، فیلمسازان و... در سراسر جهان را پوشش می‌دهد.
حدود 90 درصد محصولات شرکت ZOOM در خارج از ژاپن و از طریق حدود 53 دفتر توزیعی به فروش می‌رسد. در بازار ایران نیز نمایندگی فروش زوم وجود داشته و سال‌هاست محصولات آن عرضه می‌شوند.


ادامه متن را اینجا بخوانید.

کدام ضبط کننده صدا و رکوردر زوم را انتخاب کنیم؟

دستگاه ضبط کننده صدا و رکوردر زوم به‌دنبال یک ضبط کننده مولتی ترک هستید اما در انتخاب مدل مناسب تردید دارید؟ یا بین مدل‌های مختلف رکوردر دستی زوم مردد شده‌اید؟ این راهنما به شما کمک می‌کند با دستگاه های ضبط کننده شرکت Zoom آشنا شده و گزینه مطلوب و بهتر را انتخاب کنید.
انواع رکوردر صدا به جزئی جداناپذیر از زندگی دیجیتال تبدیل شده‌اند، به خصوص ضبط کننده های مولتی ترک طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. یک رکوردر مولتی ترک صدا ابزاری عالی برای صدابرداران، موزیسین‌ها، برنامه سازان، پادکسترها، خبرنگاران و... در تمام سطوح است. دستگاه های ضبط صدا از نوع مولتی ترک را می‌توان همچون استودیویی کوچک دانست، استودیویی دیجیتال که قادر است جایگزین بسیاری از بخش‌های یک استودیوی سنتی شود. Zoom یکی از سازندگان معتبر و سرشناس رکوردر و ضبط  کننده صدا در سراسر جهان است. اما این شرکت ابزارهای زیادی برای ضبط صدا می‌سازد، و تشخیص اینکه کدام دستگاه را باید تهیه کرد، برای برخی کاربران دشوار است. برای خرید مناسب‌ترین و بهترین رکوردر زوم ابتدا بهتر است با انواع محصولات این شرکت آشنا شویم.


ادامه متن را اینجا بخوانید.

بخش سوال و جواب درباره محصول :